Po 34 latach Volkswagen przywrócił nazwę Scirocco. Była to alternatywa dla rynku hot-hatch, z ładniejszą sylwetką i lepszymi osiągami. Została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku.
Model Scirocco z 2008 roku pozostał wierny oryginalnej formule pierwszej generacji Scirocco: dwa drzwi, cztery miejsca, silnik z przodu i napęd na przednie koła. Podobnie jak oryginał z 1974 roku, charakteryzował się niższym zawieszeniem i sportowym wyglądem. Te same składniki wykorzystano w modelu z 2008 roku. Opierał się na tej samej platformie co Golf, tak jak pierwsza generacja.
Scirocco miał smukły grill z wąskimi reflektorami o przejrzystych soczewkach. Duży zderzak i spoiler miały szerokie wloty powietrza, a Walter de Silva umieścił z boku lampy przeciwmgielne. Bezramkowe okna drzwi i opadający tył do klapy bagażnika podkreślały sportowy charakter.
W środku Scirocco wyposażono w kierownicę o płaskim dnie. Sportowe fotele były zamontowane niżej niż w zwykłym Golfie. Z tyłu było miejsce dla dwóch pasażerów. Panoramiczny szklany dach zapewniał poczucie przestronności, mimo że wnętrze było znacznie mniejsze niż w tradycyjnym hatchbacku.