W 2008 roku Volkswagen postanowił przywrócić nazwę Scirocco. Podobnie jak jego poprzednik, oparty był na tej samej platformie co Golf, ale oferował sportowszy wygląd. Był jednym z najseksowniejszych samochodów stworzonych przez niemiecką markę.
Pierwsza generacja Scirocco została wprowadzona na rynek w 1974 roku, a następnie pojawiła się druga generacja w 1981 roku, która była dostępna do 1992 roku. Przez kilka lat na rynku istniał jego mocniejszy, ale mniej udany brat Corrado, między 1988 a 1995 rokiem. Po tym okresie Volkswagen nie oferował żadnego innego sportowego samochodu kompaktowego aż do 2008 roku.
Pomimo złej sytuacji gospodarczej na świecie, trzecia generacja została wprowadzona w 2008 roku i została dobrze przyjęta przez rynek. W 2014 roku przeszła facelifting. Zyskała nowe paski LED wewnątrz reflektorów oraz nowy zderzak z nowymi światłami przeciwmgielnymi. Z tyłu, odnowiona wersja miała małą linię nad klapą bagażnika. Nowy design tylnych świateł został wzbogacony o diody LED.
Wnętrze wyposażone było w sportowe fotele kubełkowe i skórzaną kierownicę sportową przeniesioną z Golfa GTI, która była standardowym wyposażeniem. Wprowadzono więcej nowych konfiguracji oraz nowy system audio Dynaudio do jednostki multimedialnej, który obejmował nawigację satelitarną.
W przypadku napędu, Scirocco oferowało wybór silników benzynowych i diesla. Większość nabywców preferowała te drugie, ponieważ zapewniały dobrą wydajność i były bardzo oszczędne. W porównaniu do wersji przed faceliftingiem, Scirocco miało nowy system hamulcowy i lepsze zawieszenie.
Dynamika w górę, zużycie paliwa w dół:
- Najlepiej sprzedający się sportowy samochód Scirocco z zupełnie nową gamą silników
- Nowe stylizacje przodu i tyłu; diodowe światła tylne w standardzie
- Nowe silniki z maksymalnie 20 KM większą mocą i do 19 procent bardziej oszczędne
Dziesięć ważnych faktów o nowym Scirocco:
- Premiera z sześcioma nowymi silnikami TSI i TDI; wszystkie silniki są teraz mocniejsze (do 20 KM) i bardziej ekonomiczne (do 19 procent).
- Wersje podstawowe Scirocco zużywają zaledwie 5,4 l/100 km (1.4 TSI, 92 kW)1 oraz 4,2 l/100 km (2.0 TDI, 110 kW)2.
- Przyspieszenie i prędkość maksymalna wszystkich nowych wersji Scirocco uległy znacznej poprawie.
- Scirocco 2.0 TSI (132 KW)3 z dodatkowymi 20 KM przyspiesza o 0,6 sekundy szybciej do 100 km/h niż jego poprzednik.
- Scirocco 2.0 TSI (162 kW)4 generuje imponujące 70 Nm więcej momentu obrotowego niż poprzedni model o mocy 155 kW.
- Z mocą 206 kW5 Scirocco R jest najsilniejszym i najbardziej zwinnym Scirocco w historii (z DSG 0-100 w 5,5 sekundy).
- Nowe przody i tyły, w tym nowe reflektory, diodowe światła tylne oraz nowy mechanizm otwierania klapy bagażnika (obrotowe logo VW).
- Zmieniony wystrój wnętrza z nowymi wskaźnikami oddaje hołd oryginalnemu Scirocco.
- Nowe elementy techniczne obejmują system dźwiękowy Dynaudio Excite, monitor martwego pola i asystenta parkowania (ParkAssist).
- Premiera na rynku europejskim zaczyna się w sierpniu.
Charyzmatyczne coupé od dekad są ważnym elementem oferty modelowej Volkswagen. Pierwszym z nich było coupé Karmann Ghia w 1955 roku – ikona stylu, która ewoluowała z czasem aż do zakończenia produkcji w 1974 roku. Następca tego klasyka zadebiutował w tym samym roku: pierwsze Scirocco. To nowe, zwinne coupé od Volkswagena stało się nowym konkurentem w dziedzinie przystępnych samochodów sportowych. Dwie generacje Scirocco wyprodukowano w ciągu 18 lat między 1974 a 1992 rokiem, a całkowita produkcja wyniosła 795 734 sztuki. Globalny sukces. Pod koniec lata 2008 roku Volkswagen rozpoczął comeback legendarnego sportowego samochodu z trzecią generacją Scirocco. Do końca 2013 roku z fabryki Volkswagena w Palmela w Portugalii zjechało 212 450 Scirocco. Następna udana seria. Teraz Volkswagen prezentuje nową wersję Scirocco. Zmieniła się zarówno technicznie, jak i wizualnie. Coupé, które pokazuje swoje mocne strony jako zwinny cruiser, dynamiczny towarzysz w codziennych dojazdach, wysokiej klasy samochód sportowy (moc do 280 KM!) na wyjazd na tor wyścigowy lub po prostu jako charyzmatyczny wszechstronny samochód z dużą klapą i wszechstronnym bagażnikiem (312 do 1006 litrów).
Większa moc – sześć silników o mocy do 280 KM
Do 20 KM większa moc. Cała gama silników dla tej serii modeli została zaktualizowana, zwiększona moc oraz efektywność. Przegląd osiągów czterech silników TSI (silniki benzynowe) i dwóch TDI (silniki wysokoprężne): 92 kW / 125 KM (TSI), 110 kW / 150 KM (TDI), 132 kW / 180 KM (TSI), 135 kW / 184 KM (TDI)6, 162 kW / 220 KM (TSI) oraz wspomniane wcześniej 206 kW / 280 KM (Scirocco R TSI). Największy skok robi nowy Scirocco 2.0 TSI z mocą 132 kW / 180 KM (wzrost o 20 KM / wcześniej 1.4 TSI z 118 kW / 160 KM) oraz Scirocco R, który teraz ma 280 KM (wzrost o 15 KM / wcześniej 195 kW / 265 KM). Zwiększona moc poprawiła również osiągi – w niektórych przypadkach znacznie. Na przykład nowa wersja 180 KM przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy zamiast 8,0; prędkość maksymalna wzrosła o 9 km/h do 227 km/h. To samo dotyczy modeli z silnikiem wysokoprężnym. Na przykład Scirocco 2.0 TDI z mocą 150 KM: tutaj przyspieszenie poprawiło się o 0,7 sekundy do 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wzrosła z 207 do 215 km/h (wersja manualna).
Do 19 procent bardziej oszczędne. Sześć silników turbo z bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji silników czterocylindrowych Volkswagena i konsekwentnie spełniają normy emisji EU 6; ponadto są do 19 procent bardziej oszczędne w zużyciu paliwa. Wszystkie modele Scirocco z mocą do 162 kW / 220 KM są standardowo wyposażone w system Start/Stop; co więcej, te wersje wykorzystują energię hamowania do ładowania akumulatora (tryb regeneracji), dzięki czemu silniki mogą działać jeszcze efektywniej poprzez zmianę punktu obciążenia. Jeśli na pokładzie znajduje się skrzynia biegów DSG, zaoszczędzona zostaje energia dzięki funkcji wytracania prędkości (do 220 KM). Scirocco 1.4 TSI o mocy 125 KM to najoszczędniejsza wersja z silnikiem benzynowym. Średnie zużycie paliwa: 5,4 l/100 km. Z 4,2 l/100 km 150 KM Scirocco 2.0 TDI to najoszczędniejsza wersja wysokoprężna. Pomimo swojej efektywności dwa silniki TDI zachowują sportowy charakter Scirocco – co zostało imponująco udokumentowane przez przyspieszenie od 0-100 km/h w 8,6 sekundy (150 KM) i 7,5 sekundy (184 KM).
Ostrożniejszy – przeprojektowane przody i tyły
Bardziej precyzyjny wygląd. Wizualnie nowe Scirocco wyróżnia się przeprojektowanym przednim i tylnym końcem z nowymi reflektorami H7, opcjonalnymi reflektorami bi-ksenonowymi z dynamicznym światłem do skrętu, diodowymi światłami dziennymi oraz diodowymi światłami tylnymi w standardzie. Tylne logo VW teraz obraca się i pełni dodatkową funkcję uchwytu do otwierania klapy bagażnika.
Wyższej jakości – nowe cechy wyposażenia
Ulepszone wnętrze. Wnętrze coupé jest standardowo wyposażone w sportowe fotele oraz skórzaną sportową kierownicę (przystosowaną z Golfa GTI) i oferuje również nowe materiały, konfiguracje skórzane i kolory. Nowe funkcje techniczne obejmują system dźwiękowy Dynaudio Excite o mocy 400 watów, monitor martwego pola i asystenta parkowania (ParkAssist). Nowe w standardzie są także dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju silnikowego), które oddają hołd oryginalnemu Scirocco.
Scirocco zadebiutuje na rynku w sierpniu.
Volkswagen produkuje również najnowsze Scirocco w swojej portugalskiej fabryce koło Lizbony. Stamtąd sportowy samochód zostanie wprowadzony na rynek od połowy sierpnia – we wszystkich sześciu wariantach silnikowych – początkowo w Europie; sprzedaż przedsprzedażowa już się rozpoczęła w niektórych krajach, takich jak Niemcy. Kolejne rynki o dużym wolumenie, takie jak Chiny, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa, będą wkrótce dołączone.