Volkswagen Scirocco R

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volkswagen wprowadził trzecią generację Scirocco w 2008 roku i oczarował swoich fanów w następnym roku, gdy zaprezentował sportową wersję Scirocco R.

Klienci byli zadowoleni, gdy dowiedzieli się, że marka Scirocco wraca po 16-letniej nieobecności na rynku. Ci, którzy marzyli o nim w dzieciństwie, mogli nabyć nowy egzemplarz z dużo mocniejszym silnikiem niż jakiekolwiek inne Scirocco w historii. Co więcej, samochód stanowił doskonałe połączenie codziennego pojazdu, sportowego hatchbacka i maszyny do szybkich jazd w zakręty.

Rok 2009 przyniósł Scirocco R, które wyglądało nieco inaczej niż jego standardowe odpowiedniki. Choć miało te same reflektory, charakteryzowało się zmienionym grillem w kolorze fortepianowej czerni, na którym widniała srebrna emblemata R. Największą różnicą był dolny zderzak, który miał wlot powietrza pomagający chłodzić silnik, obok którego znajdowały się boczne wloty ozdobione diodami LED do jazdy dziennej.

Profil Scirocco R wyróżniał się standardowymi 18-calowymi aluminiowymi kołami, a w ofercie dostępne były również 19-calowe. Ich design dopełniał aerodynamiczny wygląd samochodu, podkreślany przez boczne progi i spojler dachowy zamontowany na tylnej klapie. W skład pakietu wchodził także tylny zderzak specyficzny dla modelu R, który miał dolną czarną część otoczoną dwoma chromowanymi końcówkami wydechu.

W kabinie klienci byli witani wysoko profilowanymi fotelami z przodu oraz dzieloną (50-50) kanapą dla dwóch osób z tyłu. Dostępny był również zestaw sportowych foteli z wbudowanymi zagłówkami i tkaniną Kyalami. Choć deska rozdzielcza miała ten sam ogólny design co reszta gamy Scirocco, zawierała unikalne detale, takie jak niebieskie wskazówki w zegarach oraz prędkościomierz z oznaczeniem 300 km/h (180 mph). W centralnym panelu Volkswagen zainstalował radio RCD 310 z ośmioma głośnikami, a system nawigacji satelitarnej znajdował się na liście opcji. Kierownica z płaskim dnem w trzech ramionach była ozdobiona emblematem R na dolnym ramieniu, a wersje z automatyczną skrzynią biegów miały także aluminiowe łopatki zmiany biegów. Aby dopełnić sportowe wrażenia za kierownicą, kierowcy mogli cieszyć się standardowymi aluminiowymi pedałami.

Jednak najważniejsza część Scirocco R znajdowała się pod jego maską. Samochód był napędzany najpotężniejszą wersją dwulitrowego silnika benzynowego Volkswagena, oferującą moc 265 PS (261 hp) w układzie czterocylindrowym. Moc była przekazywana wyłącznie na przednie koła za pomocą sześciobiegowej manualnej lub sześciobiegowej automatycznej (dwusprzęgłowej) skrzyni biegów. Standardowo występował również różnicowy układ elektronicznie sterowany. Ponadto Volkswagen dodał do samochodu adaptacyjne zawieszenie, które mogło usztywnić amortyzatory.

Volkswagen Scirocco R – skonstruowany przez Volkswagen Individual – to imponujący pakiet wydajnościowy z doskonałym silnikiem i podwoziem, unikalnym wyglądem i ekskluzywnymi funkcjami. Zamiast dotychczasowego sześciocylindrowego silnika stosowanego w modelach R w tym segmencie, nowy VW Scirocco R wykorzystuje turbodoładowany czterocylindrowy silnik TSI. Jego zalety to bardzo wysokie wartości mocy i momentu obrotowego przy znacznie zmniejszonym zużyciu paliwa. Średnio tylko 8,3 litra paliwa super bezołowiowego trafia do komór spalania za pośrednictwem wtrysku bezpośredniego na 100 kilometrów jazdy. To odpowiada emisji CO2 na poziomie 194 g/km – to doskonałe wartości dla szybkiego samochodu sportowego osiągającego 250 km/h (ograniczone elektronicznie).

Flota Volkswagen Scirocco na starcie 24-godzinnego wyścigu: Volkswagen planuje ponownie pokazać na 24-godzinnym wyścigu, jak wiele dynamicznego potencjału posiada Volkswagen Scirocco R. Cała flota dwu-drzwiowych samochodów, pięć samochodów w sumie, weźmie udział w maratonie przez „Zielone Piekło”; wszystkie one przypominają pojazd produkcyjny zarówno technicznie, jak i wizualnie.

Gaz w dosłownym znaczeniu: Trzy wersje Volkswagen Scirocco GT24 są napędzane silnikiem benzynowym TSI o mocy 315 KM. Dwa inne samochody VW Scirocco GT24 noszą dodatkową etykietę CNG, oznaczającą sprężony gaz ziemny, ponieważ ich silnik TSI zasilany jest bardzo czysto spalanym gazem ziemnym – wyjątek w wyścigach samochodowych. Samochody Volkswagen Scirocco GT24-CNG o mocy 300 KM mają niezwykle niskie emisje. Po zwycięstwie i odciśnięciu swojego śladu na Rajdzie Dakar z Race Touareg napędzanym oszczędnym TDI (silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim), Volkswagen teraz podejmuje problem zrównoważonego rozwoju również w Volkswagen Scirocco GT24 – i to wyraźnie – na torze wyścigowym.

VW Scirocco R – z wyścigów samochodowych na ulicę: To nie jest pierwszy taki wyścig Scirocco. Ten Volkswagen zrywał z wyścigowym polem na takich imprezach już w latach 70. A w 2008 roku profesjonaliści tacy jak Carlos Sainz i Hans-Joachim Stuck wystrzelili dwa samochody VW Scirocco GT24 do podwójnego zwycięstwa w swojej klasie. W 2009 roku będzie jeszcze bardziej ekscytująco. Po raz pierwszy impreza daje możliwość dokładnego przyjrzenia się wersji ulicznej samochodów wyścigowych w postaci nowego Volkswagen Scirocco R. Pierwsze pojazdy produkcyjne będą produkowane jeszcze w tym roku; z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów lub – jak w wyścigowych pojazdach Volkswagen Scirocco – z opcjonalną skrzynią biegów DSG o sześciu biegach. Zawsze na pokładzie jako standardowe wyposażenie w pojeździe z napędem na przednie koła: elektroniczna blokada różnicowa XDS na przedniej osi, by osiągnąć optymalną wydajność trakcyjną; ten system został po raz pierwszy wprowadzony w nowym Volkswagenie Golf GTI.

R-Drive – silnik sportowy

Około rok po wprowadzeniu na rynek trzeciej generacji Volkswagen Scirocco i podwójnym zwycięstwie na torze Nürburgring, nowa wersja R staje na linii startowej jako z pewnością najbardziej potężny produkcyjny VW Scirocco, jaki kiedykolwiek zbudowano. Aby osiągnąć bardzo wysoką moc specyficzną w silniku 2.0 TSI (97,5 kW / 132,5 KM na litr pojemności), Volkswagen zdecydował się na turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim znany wewnętrznie jako EA113.

Więcej dynamicznej wydajności dzięki sprytnej redukcji: Tak jak wszystkie silniki TSI, wersja R łączy wydajność wtrysku bezpośredniego z mocą silnika. Pomimo zmniejszenia pojemności silnika i liczby cylindrów, szesnastozaworowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1,984 cm3 rozwija znacznie większą moc (+ 15 KM) i moment obrotowy (+ 30 Nm) niż sześciocylindrowy silnik najnowszego Volkswagena Golf R32. Konkretnie, silnik 2.0 TSI w nowym VW Scirocco R osiąga maksymalną moc 265 KM przy 6,000 rpm. Jego maksymalny moment obrotowy – potężne 350 Nm – jest dostępny w ogromnym zakresie obrotów silnika: od 2,500 do 5,000 rpm. To zapewnia zwinną reakcję silnika, który może w mgnieniu oka zawołać moment obrotowy w praktycznie każdym zakresie prędkości. Akustyka silnika imponująco podkreśla jego specyficzny rozwój mocy. Sam system wydechowy zaprojektowany jest jako system dwuprzepływowy. Owalne końcówki wydechu w kolorze chromu wychodzą z zderzaka, jedna po lewej, a druga po prawej.

Silnik Roku dla Volkswagen Scirocco R: Czterocylindrowy silnik w układzie rzędowym, który już zdobył cztery nagrody „Silnik Roku”, wytwarza swój potężny moment obrotowy za pośrednictwem turbodoładowania (do 1.2 bar ciśnienia doładowania) z intercoolerem. Silnik o wadze zaledwie 152 kilogramów sterowany jest przez w pełni elektroniczne zarządzanie silnikiem z E-gazem. Tłoki czterocylindrowego silnika mają śruby o wyższej wytrzymałości w porównaniu do mniej wydajnych wersji. Połączenia korbowe również zostały zaprojektowane jako mocniejsze, aby wiarygodnie przenosić duży moment obrotowy silnika na wał korbowy. Z powodu dużych sił generowanych przez silnik, sam blok cylindrów również został wzmocniony.

Wszystko to ma bardzo dynamiczny efekt: Lekki 1,333-kilogramowy VW Scirocco R potrzebuje zaledwie 6,0 krótkiej sekundy na przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. To właśnie ten styl jazdy, z odczuciem narastania momentu obrotowego, które „czuję się” już od jałowego biegu, wyróżnia ten samochód sportowy. To imponujący, stylowy cruiser na każdą trasę i dzień roku. Jednak ci, którzy zmieniają bieg na niższy i w pełni przyspieszają, budzą drugą stronę Volkswagen Scirocco R: dzikie zwierzę, które z miejsca do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 6,5 sekundy, które nie jest ograniczone elektronicznie aż do osiągnięcia 250 km/h i 6,320 rpm, a które klasyczny bieg na 1,000 metrów wykonuje w 25,9 sekundy.

Pewne jest, że ten VW Scirocco będzie również miał opcjonalną skrzynię biegów dwu sprzęgłowej (DSG). Ci, którzy wybiorą innowacyjną skrzynię DSG o sześciu biegach, doświadczą jeszcze szybszego przyspieszenia Volkswagen Scirocco R: granica 100 km/h spada tutaj do 6,4 sekundy. Jak to często bywa w przypadku DSG, zyski w wydajności dynamicznej (i komforcie) nie są osiągane kosztem efektywności paliwowej czy emisji. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie, co udowadnia średnie zużycie paliwa wynoszące 8,2 litra oraz emisja CO2 na poziomie 192 g/km.

R-Chassis – tuning samochodu sportowego

Volkswagen wprowadzi na rynek VW Scirocco R z przednim napędem, wyposażony w specjalnie dostosowane sportowe podwozie oraz elektroniczną blokadę różnicową XDS jako standardowe wyposażenie. Ten ostatni odnosi się do funkcjonalnego rozszerzenia elektronicznej blokady różnicowej (EDS), która jest zintegrowana w systemie ESP oraz eliminuje wszelkiego rodzaju utraty przyczepności.

XDS kompensuje podsterowność: Gdy tylko inteligentna elektronika wykryje odciążenie przedniego koła od strony wewnętrznej zakrętu podczas szybkiej jazdy w zakręcie, hydraulika ESP stosuje ciśnienie hamulcowe na to konkretne koło, by przywrócić optymalną przyczepność. Tak więc, XDS działa jak blokada różnicowa poprzeczna, kompensując typową podsterowność samochodów z napędem na przednie koła podczas szybkiej jazdy w zakręcie. Zachowanie jezdne już zwinnego Volkswagen Scirocco R staje się znacznie dokładniejsze i neutralne dzięki XDS.

Rozkład podwozia z produkcji: Z przodu Volkswagen Scirocco R ma zawieszenie McPhersona dla precyzyjnego śledzenia i zbilansowanych właściwości komfortowych. Z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które przekonująco spełnia wyzwanie uzyskania sportowego, a jednocześnie komfortowego ustawienia podwozia.

DCC optymalnie rozwiązuje dylemat między komfortem a dynamiką: Jako opcja, VW Scirocco R będzie również dostępny z DCC Dynamic Chassis Control. Ten system nieustannie dostosowuje tłumienie indywidualnych kół do warunków drogowych na podstawie sygnałów z trzech czujników nadwozia i czujników przemieszczenia dla każdego koła. Podczas przyspieszania, hamowania i procesów skręcania, tłumienie podwozia jest usztywniane w ułamku sekundy, aby optymalnie odpowiadać wymaganiom dynamicznym pojazdu. Dzięki tym automatycznym dostosowaniom, DCC znacznie zwiększa komfort w mniej wymagających dynamicznie sytuacjach jazdy, rozwiązując konflikt między sztywnym sportowym ustawieniem a komfortowym. Oprócz trybu „Normal” DCC, kierowca ma również możliwość wyboru trybu „Sport” lub „Comfort”.

Nowy styl kół R: Standardowe wyposażenie obejmuje nowo zaprojektowane 18-calowe aluminiowe felgi (typ „Talladega”) z oponami w rozmiarze 235/40. Oferowana jest także opcjonalna wersja 19-calowa tego samego typu kół. Obie kombinacje kół i opon wspierają maksymalne możliwości dynamiki poprzecznej nowego samochodu sportowego.

17-calowy system hamulcowy dla maksymalnego hamowania: System hamulcowy również został zmodyfikowany, aby obsługiwać wyższy poziom wydajności jazdy VW Scirocco R. Dlatego zastosowano system 17-calowy, zamiast 16-calowego; wszystkie cztery hamulce mają wentylowane tarcze i caliper hamulcowy specyficzny dla R, pomalowany na połysk czarny. Z przodu tarcze mają średnicę 345 milimetrów, a z tyłu 310 milimetrów. Program elektronicznej stabilizacji (ESP) również został zmodyfikowany. Nowy tryb Sport można wybrać naciskając przycisk ESP. To sprawia, że ESP reaguje później podczas szybkiej jazdy na drogach z licznymi zakrętami – np. na torze wyścigowym – co umożliwia jeszcze zwinniejsze prowadzenie. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy Volkswagen Scirocco R również otrzymało sportową charakterystykę krzywej.

R-Design – sportowy wygląd

Wizualnie wiele aspektów Volkswagen Scirocco R nawiązuje do GT24, VW Scirocco zaprojektowanego do wyścigów samochodowych.

Przód z LED-owymi światłami dziennymi: Projekt przodu odzwierciedla hasło „forma podąża za funkcją”; ma trzy duże wloty powietrza z dużymi żaluzjami w specjalnie zaprojektowanym zderzaku Volkswagen Scirocco R, który inżynierowie zaprojektowali dla optymalnego chłodzenia hamulców i silnika. Zintegrowane po prawej i lewej stronie zewnętrznych wlotów powietrza znajdują się nowo zaprojektowane i standardowe LED-owe światła dzienne. Wąska, unikalna kratka chłodnicy jest stylizowana w wysokiej jakości błyszczącej czerni. Tutaj (tak jak na klapie bagażnika) najbardziej potężny VW Scirocco wszech czasów można rozpoznać po nowym wzorze logo R, który posiada w kolorze chromu na czarnym tle. Standardowe bi-xenonowe reflektory z zintegrowanymi światłami kierunkowskazów zapewniają idealne oświetlenie drogi.

Tył z podwójnym systemem wydechowym: W porównaniu do wszystkich innych produkcyjnych Scirocco, tylny widok tego samochodu dominuje zdecydowanie większy spoiler dachowy oraz wyraźny błyszczący czarny dyfuzor w dolnej części zderzaka, który pokazuje typowy styl R-design. Oba komponenty – dyfuzor i spoiler dachowy – redukują opór aerodynamiczny na tylnej osi. Stylistycznie, owalne chromowane końcówki wydechu podwójnego systemu wydechowego są harmonijnie zintegrowane w ogólnym wzorze tyłu. Jedna końcówka po lewej i druga po prawej definiują granicę między czarnym dyfuzorem a zderzakiem pomalowanym na kolor nadwozia. Dodatkowo, światła tylne nowego Volkswagen Scirocco R zyskały przyciemnienie.

Profil boczny z nowymi kołami R: Widok z boku charakteryzuje się mocno stylizowanymi nakładkami progowymi malowanymi na kolor nadwozia oraz nowymi aluminiowymi kołami R w stylu „Talladega” w formacie 18 cali. Frezowane, wypolerowane koła mają pięć zestawów trzech szprych, które są tak samo wizualnie unikalne i uderzające jak koła Golfa GTI („Denver”) i oferują bardzo atrakcyjny widok na dużą 17-calową system hamulcowy z połyskliwymi czarnymi zaciskami i logo R. Jako opcję Volkswagen oferuje także 19-calową wersję kół „Talladega” (nazwa od toru wyścigowego w USA). Tak jak zaciski hamulcowe, zewnętrzne lusterka Volkswagen Scirocco R zawsze malowane są na połysk czarno, niezależnie od koloru nadwozia.

Wnętrze nowego VW Scirocco R prezentuje się niezwykle efektownie. Jak wszystkie modele R, posiada specyficzne akcenty wewnętrzne, sportowe fotele (opcjonalnie w skórze) oraz liczne inne dynamiczne cechy. A wszystko to jako standardowe wyposażenie. Szczegóły funkcji, które odróżniają Volkswagena Scirocco R od innych wersji o mocy do 200 KM:

System sportowych foteli z pokryciami w tkanej tkaninie „Kyalami” (nazwa od toru wyścigowego w Formule 1 w RPA), z logo R na przednich zagłówkach w kolorze „Art Grey”. Wewnętrzna powierzchnia wyprofilowanych bocznych podpór fotela ma mikrofibrę w kolorze szaro-krysztalowym.
Unikalne aluminiowe wstawki dekoracyjne w instrumentach. Błyszczące czarne akcenty w obszarze konsoli centralnej, uchwytach drzwi, uchwycie zmiany biegów, nawiewach i szprychach kierownicy.
Uchwyt hamulca ręcznego i wykończenie zmiany biegów w skórze, z dekoracyjnymi szwami w kolorze „Art Grey”. Wstawki dywaników również w „Art Grey”.
Aluminiowe płyty progowe z wkomponowanym logo R.
Instrumenty z białym podświetleniem i niebieskimi wskaźnikami oraz prędkościomierzem do 300 km/h.
Multifunkcyjna skórzana kierownica, płaska u dołu, w stylu R (trzy szprychy, perforowana skóra w górnej i dolnej części, wgłębienia na chwyt po obu stronach), z dekoracyjnymi szwami w kolorze „Art Grey”, logo R na dolnej szprysze kierownicy oraz klawiszami wielofunkcyjnymi w szprychach kierownicy. Kiedy Volkswagen Scirocco R zamawiany jest w wersji DSG, kierownica jest wyposażona w łopatki zmiany biegów (+/-).

R-Dodatkowe funkcje – sportowy samochód plus

Wszystkie Scirocco mają bardzo rozbudowaną listę funkcji. W standardowym wyposażeniu znajduje się sześć poduszek powietrznych, ESP z asystentem kontroli toru jazdy, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, światła dzienne, półautomatyczna klimatyzacja („Climatic”), centralny zamek z zdalnym sterowaniem RF i elektryczne szyby, żeby wymienić tylko kilka szczegółów. W VW Scirocco R lista ta zostaje wydłużona o funkcje już wspomniane w akapicie „Wnętrze”. Te dodatkowe funkcje to:

Bi-xenonowe reflektory, w tym statyczne oświetlenie zakrętów, dynamiczna regulacja poziomu świateł, system mycia świateł oraz lampka ostrzegawcza o niskim poziomie płynu spryskiwacza.
Automatyczna klimatyzacja („Climatronic”) z oddzielnymi ustawieniami po lewej i prawej stronie, plus automatyczne przełączanie recyrkulacji.
System radio-CD „RCD 310” (4 x 20 Watów) z ośmioma głośnikami, odtwarzaczem CD, funkcją odtwarzania MP3 z wyświetlaniem tytułu, podwójnym tunerem z różnicą fazową dla najlepszej możliwej odbioru radia oraz gniazdem AUX-IN w konsoli centralnej.
Pakiet Light and Sight z dwoma światłami w przednich stopniach, automatycznym przełączaniem świateł (w tym funkcje „Coming home” i „Leaving home”), automatycznie przyciemnianym lusterkiem wstecznym oraz czujnikiem deszczu.
Wskaźnik ciśnienia w oponach.
LED-owe światła dzienne.

Dane techniczne (ręczna / DSG)

2.0L TSI R 6AT (265 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc195 Kw @ 6000 Rpm
265 Hp @ 6000 Rpm
261 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
350 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/40 R18 W
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość71.6 In (1819 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika11 / 35.5 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3172 Lbs (1439 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3946 Lbs (1790 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

2.0L TSI R 6MT (265 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc195 Kw @ 6000 Rpm
265 Hp @ 6000 Rpm
261 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
350 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 W
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość71.6 In (1819 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika11 / 35.5 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3128 Lbs (1419 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3902 Lbs (1770 Kg)
Spalanie miasto20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.