VOLKSWAGEN Sharan 2010-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Sharan 2010-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Sharan 2010-Present

Po sprzedaży ponad 600 000 sztuk pierwszej generacji modelu Sharan w ciągu 15 lat, Volkswagen zaprezentował jego następcę na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku.

Volkswagen i Ford stworzyli wspólne przedsięwzięcie do budowy samochodów typu MPV, co zaowocowało modelami Sharan i Galaxy, ale w 2010 roku marka z niebieskim znakiem przestała się angażować w projekt, a Volkswagen musiał podjąć decyzję, czy kontynuować go samodzielnie. I to zrobił, wprowadzając na rynek drugą generację Sharana, która wciąż była produkowana w tej samej fabryce co jej poprzednik.

Ponieważ został sam w tym projekcie, niemiecki producent samochodów wykorzystał tę samą platformę PQ46, która była stosowana w modelu Passat. Design stał się bardziej wyrazisty, z wyraźnymi liniami i kanciastymi reflektorami, które przypominały resztę gamy Volkswagenów, podążając za wspólnym językiem wzornictwa. Chociaż wyglądał bardziej jak wyższe kombi, Sharan miał standardowo drzwi przesuwne z tyłu. Co więcej, był wyposażony w diodowe światła do jazdy dziennej i oferował opcję reflektorów bi-ksenonowych.

Wnętrze siedmiomiejscowej kabiny, z układem 2-3-2, zapewniało wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych pasażerów w pierwszym i środkowym rzędzie, podczas gdy trzeci był bardziej odpowiedni dla dzieci. Projekt deski rozdzielczej inspirowany był modelem Passat, z wysokim panelem centralnym kontynuowanym w konsoli środkowej, który obejmował jednostkę multimedialną umieszczoną na górze. Zespół wskaźników miał dwa większe zegary dla prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały mały wyświetlacz TFT dla komputera pokładowego. Składając wszystkie siedzenia, oprócz fotela kierowcy, Sharan mógł osiągnąć do 2 430 litrów (85,8 cu-ft) przestrzeni bagażowej.

Pod maską producent samochodów zainstalował szeroki wybór silników diesla i benzynowych, które były sparowane z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową bądź sześciobiegową automatyczną.

Volkswagen Sharan, z ponad 600 000 sprzedanych egzemplarzy, jest ulubionym pojazdem wielu rodzin w całej Europie. Po premierze na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku, dostępna jest całkowicie nowa generacja tego bestsellera. Nowy Volkswagen Sharan jest wyposażony w przesuwane drzwi z tyłu po raz pierwszy, a jego każda część została ulepszona. Jedynymi elementami wspólnymi dla nowego i starego modelu są osłony przeciwsłoneczne. To wszystko! Wszystko inne – każda śrubka, każdy element zewnętrzny i wewnętrzny oraz cała technologia, w tym silniki TDI i TSI (od 103 kW / 140 PS do 147 kW / 200 PS) oraz systemy przeniesienia napędu (opcjonalnie DSG) – jest nowe. Volkswagen Sharan 3.0 oferuje rekordowe osiągi w zakresie efektywności spalania: przy 5,5 litra na 100 km (51,4 mpg), 140-konny Volkswagen Sharan 2.0 TDI osiąga niższe zużycie paliwa niż jakikolwiek inny MPV w tej klasie.

Nowy Volkswagen Sharan charakteryzuje się kompletnym konceptem designu, który obejmuje niezwykle elastyczny system siedzeń EasyFold (do siedmiu łatwo regulowanych foteli), wysoką jakość wykonania, bezkompromisowe bezpieczeństwo (siedem poduszek powietrznych, automatyczna kontrola świateł drogowych Light Assist, bi-ksenonowe reflektory z LED-owymi światłami dziennymi i pozycyjnymi) oraz liczne sprytne detale. W tej generacji Volkswagena Sharana pojawia się również adaptacyjne sterowanie zawieszeniem (DCC) oraz system regulacji poziomu. Ten komfortowy pojazd wielofunkcyjny w górnym segmencie B został dostosowany do rodzin z dwójką lub więcej dzieci oraz użytkowników biznesowych potrzebujących dodatkowej przestrzeni.

Napęd i obsługa nowego VW Sharana odpowiadają poziomowi komfortu i reakcji dynamicznej, które zapewnia doskonały Passat. Dodatkowe udogodnienia i bezpieczeństwo zapewnia elektroniczna hamulec ręczny oraz asystent manewrowania parkowaniem drugiej generacji. Oznacza to automatyczne kierowanie podczas parkowania nawet w mniejszych miejscach, w tym na chodnikach, między drzewami, a także po raz pierwszy w MPV podczas parkowania pod kątem do ruchu. Nowoczesne systemy rozrywkowe, ogromny, elektrycznie otwierany dach panoramiczny (z 300% większym otwarciem niż w tradycyjnym dachu przesuwanym) oraz potężny 3-strefowy system klimatyzacji gwarantują doskonałe warunki podróży o każdej porze roku. Dostępne w wersjach Trendline, Comfortline i Highline, nawet podstawowy model Volkswagena Sharana wyposażony jest w takie funkcje jak półautomatyczna klimatyzacja (’Climatic’) oraz radio/CD (’RCD 210′). Jako jedyny pojazd w swojej klasie, trzecia generacja tego MPV będzie ponownie dostępna z napędem na cztery koła (Volkswagen Sharan 2.0 TDI 4Motion z mocą 140 PS). W pierwszych rynkach, na których będzie dostępny, zamówienia na nowego Volkswagena można składać już pod koniec marca, a pełne wprowadzenie na rynek rozpocznie się latem 2010 roku.

Cztery oszczędne silniki

Cztery silniki Volkswagena Sharana z bezpośrednim wtryskiem paliwa TSI oraz turbo-diesla TDI są aż o 21 procent bardziej oszczędne! Dwa silniki TSI osiągają moc 110 kW / 150 PS i 147 kW / 200 PS, podczas gdy silniki TDI generują 103 kW / 140 PS i 125 kW / 170 PS. Przy mocach dochodzących do 170 PS silniki wykorzystują system start-stop oraz regenerację energii (odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest tymczasowo przechowywana w akumulatorze). Przy średnim zużyciu wynoszącym 5,5 litra na 100 km (51,4 mpg, 145 g/km CO), 140-konny VW Sharan 2.0 TDI – maksymalna prędkość 194 km/h (119 mph) – ustanawia nowy standard efektywności paliwowej w tym segmencie rynku! Teoretyczny zasięg jest równie imponujący: 1 273 kilometry (805 mil) z jego 70-litrowego zbiornika paliwa. Oba silniki TDI są również wyposażone w katalizator SCR (SCR = selektywna redukcja katalityczna), który szczególnie eliminuje tlenki azotu (NOx), co sprawia, że Volkswagen Sharan, nawet jako turbo-diesel, jest jednym z najczystszych MPV na świecie.

Po raz pierwszy wszystkie te silniki Euro-5 będą dostępne w połączeniu z zwinny i efektywnym systemem przekładni DSG Volkswagena – automaty, nowej generacji! W przypadku silnika TSI o mocy 200 PS, DSG jest standardem.

Design i wymiary

Dzięki turbodoładowanym silnikom benzynowym i diesla, każda wersja nowego Sharana zyskała znaczną zwinność. Całkowicie nowe stylizacje to podkreślają. Jego wyraźne kontury z przodu i z tyłu, a zwłaszcza wyraźnie zaznaczone nadkola, nadają pojazdowi zupełnie nową obecność na ulicy. Proporcje pojazdu mają również bardziej dynamiczny efekt, ponieważ nowy model – o długości 4,85 metra – jest o 22 centymetry dłuższy od starego VW Sharana. Szerokość również wzrosła, dodając 9,2 centymetra (mierząc od klamki do klamki z przodu) i obecnie wynosi 1,9 metra. Jednocześnie jego wysokość zmniejszyła się o 1,2 centymetra, do 1,72 metra. Rezultatem jest fascynująca gra proporcji i bardzo mocne ogólne wrażenie. Jednak zmniejszona wysokość nie odbywa się kosztem przestrzeni nad głową w wnętrzu.

Trzecia generacja Volkswagena Sharana to pierwsza gama MPV zaprojektowana przez Waltera de Silvę (głównego projektanta grupy) i Klausa Bischoffa (głównego projektanta marki) w oparciu o nową matrycę designu Volkswagena. Stylizacja nadwozia, zarówno atrakcyjna, jak i funkcjonalna, ujawnia się poprzez wyraźne, poziome linie. Jest świeża, ale z pewnością nie dyktowana przez przejściowe mody. Celem projektu jest raczej stworzenie z jego zbalansowanych proporcji i minimalistycznych linii idealnej podstawy, aby nadać nadwoziu niezwykle energiczny wygląd.

Przód

Zgodnie z nową DNA, Volkswagen Sharan wyraźnie odzwierciedla nową erę projektowania Volkswagena, szczególnie w typowym VW przodzie z mocnym naciskiem na poziome płaszczyzny i wyraźnie zdefiniowaną formę. Bardzo elegancki wygląd kreują błyszczące czarne pasy w grillu, wbudowane chromowane klipsy oraz logo VW również w chromie. Podwójne reflektory (ze światłami dziennymi) wkomponowane w V-kontur maski można zamówić zarówno w wersji standardowej, jak i bi-ksenonowej. Ponadto, jako nowość w VW Sharan, dostępna będzie kolejna wersja reflektora z automatyczną kontrolą świateł drogowych (Light Assist). Oparty na systemie kamer, ten dynamiczny regulator świateł głównych wykrywa zarówno nadjeżdżający ruch, jak i pojazdy z przodu i dostosowuje wiązkę tak, aby nikt nie został oślepiony (reflektor jest częściowo zasłonięty), a kierowca miał jak najlepsze oświetlenie drogi. Jeśli Volkswagen Sharan zostanie zamówiony z bi-ksenonowymi reflektorami, nowo zaprojektowane LED-owe światła dzienne i pozycyjne są również zawarte w module reflektora. Skryty pod zderzakiem w kolorze nadwozia znajduje się kolejny wlot powietrza oraz, po lewej i prawej stronie, lampy przeciwmgielne z opcjonalną funkcją kierunkowskazów (standardowe w Volkswagenie Sharan Highline). W zależności od linii wyposażeniowej, Volkswagen stosuje również chromowane wykończenia w tym obszarze. Jeśli Volkswagen Sharan zostanie zamówiony z bi-ksenonowymi światłami, funkcja kierunkowskazów jest zintegrowana z modułem reflektora.

Tył

Tył Volkswagena Sharana jest równie jasno zdefiniowany jak przód. Dominującymi elementami wzrokowymi są wyraźny spojler na krawędzi dachu, głęboka klapa bagażnika (wysokość progu: 0,67 metra) oraz bardzo duże tylne światła, które pasują do reflektorów i również tworzą niepowtarzalny wygląd nocą. Klapa bagażnika może być opcjonalnie otwierana i zamykana elektrycznie.

Profil boczny

Charakterystyczną cechą Volkswagena Sharana jest jego gładki profil boczny. Tło tego faktu polega na tym, że przy projektowaniu VW Sharana, De Silva i Bischoff szczególnie kładli nacisk na jednorodność powierzchni pojazdu, ponieważ – w połączeniu ze stosunkowo długim rozstawem osi wynoszącym 2,92 metra i całkowitą długością MPV – idealnie integruje to przesuwane drzwi. Położenie klamek drzwi po lewej i prawej stronie filara B jest niezwykle praktyczne, ponieważ umożliwia kierowcy lub pasażerowi otwarcie przednich lub tylnych drzwi jednym ruchem ręki, bez zmiany pozycji. Każdy, kto ma małe dzieci, doceni tę funkcję! Fakt, że drzwi przesuwane otwierają się do tyłu, również tworzy niezwykle dużą przestrzeń wejściową, co ułatwia dostęp do tyłu.

Projektanci nadali także unikalny charakter geometrycznemu, wyraźnie zdefiniowanemu wyglądowi bocznych okien. Siedzą one stosunkowo nisko na pojeździe, co nadaje wrażenie przestronności i przejrzystości. Dolna krawędź rzędu okien dynamicznie wznosi się z przodu i z tyłu, nadając słupkom A i D dany charakter.

Wnętrze

Volkswagen opracował zupełnie nową konfigurację wnętrza dla Volkswagena Sharana. Obejmuje ona wybór trzech podstawowych wersji wnętrza z pięcioma, sześcioma lub siedmioma miejscami. Dzięki nowemu koncepcie siedzeń EasyFold, poszczególne fotele w drugim i trzecim rzędzie nie muszą już być wyjmowane, aby wykorzystać pełną elastyczność pojazdu, lecz zamiast tego są składane w podłogę za pomocą łatwego w obsłudze mechanizmu składania. Podobnie jak siedzenia przednie, fotele w drugim rzędzie mogą być również przesuwane do przodu i do tyłu, a ich kąt nachylenia można regulować o 20 stopni. Przebudowane zagłówki tylnych siedzeń są zarówno bardzo praktyczne, jak i bezpieczne. Mogą być całkowicie wysunięte, aby zapewnić optymalną ochronę nawet dla wysokich pasażerów, ale także można je wcisnąć prawie na równi z górną częścią oparcia, gdy nie są używane.

Pierwszy rząd siedzeń (kierowca i pasażer z przodu)

Jedną z wielkich zalet pierwszych dwóch generacji Volkswagena Sharana była wyprostowana, komfortowa pozycja siedząca kierowcy i pasażera. Inżynierowie rozwoju jeszcze bardziej poprawili komfort w nowym modelu. Przy zachowaniu prawie identycznej wysokości siedziska, uzyskano to poprzez nadanie pozycji siedzenia sportowego. W połączeniu z niezwykle przejrzystym i eleganckim kokpitem oraz położeniem centralnego podłokietnika i dźwigni zmiany biegów, zapewniono tym samym najlepszą możliwą ergonomiczną pozycję siedzenia i prowadzenia pojazdu. Po raz pierwszy dostępne jest teraz, jako opcja, 12-stopniowe elektrycznie regulowane siedzenie, z funkcją pamięci po stronie kierowcy.

Drugi rząd siedzeń

Ergonomiczny kształt siedzeń został całkowicie przeprojektowany. Na przykład drugi rząd, tj. tradycyjne tylne siedzenia: składa się z indywidualnych foteli, które mogą być przesuwane o 160 mm do przodu i tyłu i które teraz zapewniają znacznie więcej miejsca na nogi dzięki, między innymi, zwiększonej wysokości siedzeń o 58 mm. Wysokość wewnętrzna pozostała na tym samym poziomie. Ważnym punktem dla rodzin jest to, że dwa zewnętrzne fotele ponownie można zamówić z wbudowanym fotelikiem dziecięcym. Oferują one młodszym pasażerom optymalne bezpieczeństwo i komfort. Fotele są odpowiednie dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Powierzchnia siedzenia jest podnoszona dla dzieci za pomocą prostego mechanizmu, podczas gdy regulowane boki siedzenia utrzymują je stabilnie na miejscu. Boczki oparcia (przymocowane do prowadnic zagłówka) zapewniają również, że pozostają w idealnej pozycji siedzenia.

Bardzo łatwo jest także złożyć drugi rząd, tworząc w ten sposób równą powierzchnię z podłogą bagażnika: wystarczy odblokować siedzenie za pomocą uchwytu na górze oparcia, złożyć je w położeniu EasyFold i pozwolić mu zsunąć się do podłogi.

Trzeci rząd siedzeń

Wejście do trzeciego rzędu siedzeń zostało znacznie ułatwione. Po pierwsze, drzwi przesuwane otwierają się bardzo szeroko, a po drugie, zewnętrzne fotele w drugim rzędzie mogą być przesuwane do przodu i przechylane. System EasyFold został tutaj po prostu uzupełniony o równie intuicyjną funkcję Easy Entry, która tworzy wystarczająco dużo miejsca, aby dotrzeć do dwóch dodatkowych siedzeń w Volkswagenie Sharan – nawet dla dorosłych. W rzeczywistości, podczas gdy dwa najbardziej tylnie siedzenia w MPV tego rozmiaru są zazwyczaj zarezerwowane dla dzieci, wydłużony rozstaw osi (75 mm dłuższy – 2,92 metra) oznacza, że w większości podróży te siedzenia w Volkswagenie Sharan są również wygodne dla dorosłych.

Bagażnik / przestrzeń bagażowa

Niezależnie od tego, które z siedzeń z tyłu są złożone, powstaje całkowicie równa powierzchnia do załadunku bagażu. Nawet jeśli złożony zostanie tylko trzeci rząd siedzeń za pomocą łatwego w użyciu mechanizmu jednoręcznego, tworzy to przestrzeń o głębokości 1,3 metra. Ładując do dolnej krawędzi okna, pojemność bagażnika wynosi 711 litrów. Dzięki łatwo zakładanej siatkowej przegrodzie, Volkswagen Sharan może być alternatywnie załadowany aż do sufitu bez żadnych obaw o bezpieczeństwo. Wówczas pojemność bagażnika wzrasta do 1 167 litrów.

Siedzenia w drugim rzędzie składają się za pomocą również łatwego w użyciu mechanizmu składania. To także tworzy ciągłą przestrzeń bagażową, która – mierząc do oparć przednich siedzeń – ma 2,1 metra długości. Przy maksymalnej długości przestrzeni bagażowej, pojemność przy załadunku do sufitu wynosi 2 297 litrów. Co więcej, korzystając z nowo opracowanego systemu zarządzania bagażem, bagaż można bezpiecznie utrzymać na miejscu. System składa się z siatki i dwóch ruchomych teleskopowych szyn, które są zakotwiczone w bocznych ściankach. Dodatkowo zapewnia dalsze elementy mocujące, które pozwalają na trzymanie przedmiotów takich jak torby w miejscu.

Kokpit

Podstawowy układ kokpitu to całkowicie nowa interpretacja tego z poprzedniego modelu, chociaż kluczowe elementy, takie jak przełączniki świateł i sterowania klimatyzacją, znajdują się w praktycznie identycznych położeniach – teraz jednak są znacznie łatwiejsze do zobaczenia i obsługi. Cała przestrzeń kokpitu ma ściśle poziomą podział, z wykonaną z precyzją dekoracyjną listwą biegnącą od boku do boku między górną a dolną sekcją. Wszystkie materiały są także jakości, która nie ma sobie równych w tej klasie. Świadczy o tym, na przykład, częste stosowanie metalu na wentylatorach i obramowaniach przełączników.

Konsola centralna

Konsola centralna została świadomie „wyciągnięta” w kierunku dźwigni zmiany biegów, co czyni jej obsługę jeszcze prostszą. Zawiera różne systemy audio, wideo i nawigacyjne, a poniżej nich – sterowania klimatyzacją Climatic lub Climatronic. Cała jednostka sterująca dla tych systemów została umiejscowiona znacznie wyżej. Dzięki temu wszystkie elementy można znaleźć szybciej i są bardziej intuicyjne w obsłudze. W systemach nawigacyjnych (RNS 315 i RNS 510) oraz premium systemie audio (RCD 510) zastosowano wyświetlacz dotykowy.

Znajdujący się poniżej wyświetlacza i idealnie umiejscowiony, aby można było łatwo do niego dotrzeć, znajduje się przycisk ostrzegawczy. Nad nim, jak zwykle w VW Sharan, w wszystkich modelach od Comfortline w górę znajduje się zamykana komora składowa. Najniższy poziom konsoli centralnej zawiera kolejny rząd przełączników do rzadziej używanych funkcji, takich jak tymczasowe dezaktywowanie ESP czy systemu Park Assist. W przypadku Volkswagena Sharana, który został zamówiony z systemem Kessy (automatyczne zamykanie i uruchamianie – nowość w tym modelu), przycisk uruchamiania silnika znajduje się bezpośrednio przed dźwignią zmiany biegów na konsoli centralnej. Zintegrowane w typowej pozycji między siedzeniami znajduje się „dźwignia hamulca ręcznego”. Niemniej jednak nie jest to już dźwignia, ponieważ hamulec ręczny jest aktywowany elektronicznie w całej gamie – to teraz intuicyjnie obsługiwany przycisk.

Nowe instrumenty MPV są bardziej zbliżone do gamy samochodów VW niż w poprzednim modelu. Prędkościomierz i licznik obrotów, dwa centralne okrągłe instrumenty, mają sportowy i elegancki wygląd, oba z srebrnymi obrzeżami. Kierownica i dźwignie na kolumnie kierowniczej będą znajome dla kierowców Volkswagena z obecnych modeli, takich jak Golf, Tiguan, Scirocco i Passat CC. Mimo że jest całkowicie przyjazny dla rodzin, wykończenie drzwi – podobnie jak cały obszar przednich siedzeń – również otrzymało sportowy design.

Wersje wyposażenia

Nowy VW Sharan będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Trendline (wersja podstawowa), Comfortline (średnia wersja) i Highline (najbardziej ekskluzywna wersja). Będzie sprzedawany w dziewięciu różnych kolorach. W standardowej konfiguracji MPV początkowo jest pięcioosobowy (2:3). Ponadto dostępny będzie również tak zwany „pakiet 6-osobowy” i „pakiet 7-osobowy”. Jako 6-osobowy, Volkswagen Sharan ma w drugim i trzecim rzędzie siedzenia po dwa fotele, w tym wyściełane podłokietniki (2:2:2), przy czym w drugim rzędzie nie ma już miejsca na środkowe siedzenie. Zamiast tego dwa pozostałe fotele umieszczone są bardziej centralnie, co zapewnia jeszcze większy komfort. Wersja 6-osobowa jest zatem idealna jako wersja biznesowa. Gdy klient wybierze 7-osobową, drugi rząd znów będzie miał trzy miejsca, jak w wersji 5-osobowej (2:3:2). Wersje 6 i 7-osobowe Volkswagena Sharana są wyposażone w kilka dodatkowych funkcji we wszystkich liniach wyposażeniowych. Należą do nich 3-strefowy system klimatyzacji (Climatronic), który obejmuje jednostkę klimatyzacyjną z tyłu dla oddzielnej kontroli klimatyzacji w tylnych siedzeniach (trzecia strefa).

VW Sharan Trendline

Chociaż termin „model bazowy” jest prawidłowy dla Sharana Trendline w kontekście hierarchii modeli, z pewnością nie oddaje dokładnie poziomu wyposażenia – nawet ten Volkswagen Sharan jest już dobrze wyposażony w standardzie! W zakresie bezpieczeństwa, na przykład, standardowe wyposażenie obejmuje siedem poduszek powietrznych (w tym poduszkę kolanową) po stronie kierowcy, elektroniczny program stabilizacji ESP (w tym asystent hamowania i stabilizacja przyczepy), wskaźnik ciśnienia w oponach, automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego, mocnego hamowania oraz elektryczne blokady dziecięce dla tylnych drzwi i tylnych okien. Również standardowym elementem jest elektryczny hamulec ręczny z asystentem startu pod górkę. Na zewnątrz wyposażenie Trendline obejmuje dwa chromowane paski w górnej części grilla, elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka, światła dzienne, 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205, przyciemniane okna oraz wszystkie elementy w kolorze nadwozia.

Wewnątrz Volkswagen Sharan Trendline wyposażony jest w atrakcyjne tkaninowe fotele (w kolorze 'Titanium Black’ z wzorem 'Move’), regulowane siedzenie kierowcy, matowe chromowane wsparcia, do 33 schowków, regulowane podłokietniki (które mogą być również przesuwane do przodu i do tyłu i zawierać dodatkową przestrzeń schowkową), podłogę bagażnika z oddzielnymi, zamykanymi przegrodami (5-osobowy), osłonę bagażnika oraz automatyczne zamykanie drzwi przy ruszaniu (można dezaktywować). Jak wspomniano powyżej, w zakresie funkcjonalnego wyposażenia wiele funkcji jest dostępnych w standardzie, np. centralne zamykanie z pilotem RF, elektro-mechaniczny, regulowany w zależności od prędkości układ kierowniczy, w pełni regulowana kolumna kierownicza, elektryczne okna we wszystkich drzwiach, półautomatyczna klimatyzacja (’Climatic’) oraz system radio/CD 'RCD 210′ z czterema głośnikami – długa, ale nie wyczerpująca lista!

VW Sharan Comfortline

Z czysto zewnętrznego punktu widzenia bardziej wyrafinowany Sharan Comfortline wyróżnia się w porównaniu do modelu Trendline takimi cechami jak 16-calowe felgi aluminiowe (’Memphis’) z oponami 215, chromowany rant wokół dolnej kratki, chromowa ramka okien bocznych, czarne relingi dachowe oraz szyba przednia również wyposażona w szkło odbijające ciepło.

Wewnątrz materiał wysokiej jakości 'Bridge’ w kolorze 'Titanium Black’ lub 'Palladium Grey’, plus fotele o bardziej sportowych konturach i dekoracyjne wkładki w designie 'Triangle Titan’ tworzą bardziej wyrafinowane wrażenie. Fotel kierowcy można również regulować elektrycznie (wysokość, kąt, przód i tył) i ma ręczną funkcję wsparcia lędźwiowego w czterech pozycjach. Dodatkowo, na tylnej części obu przednich siedzeń znajdują się kieszenie i składane stoliki. Aby załadować długie przedmioty, fotel pasażera z przodu można również całkowicie złożyć. Jest również regulowany i zapewnia wsparcie lędźwiowe.

Tacę na konsoli centralnej w tym zakresie wyposażono w pokrywkę, podczas gdy w dachu, oprócz standardowej komory składowej, znajduje się również przegródka na okulary, a przed każdym z zewnętrznych siedzeń drugiego rzędu znajduje się kolejna komora składowa zintegrowana z podłogą. Na dodatek, w zakresie funkcjonalnym pojawiają się detale takie jak automatyczne lusterko wsteczne przeciwodblaskowe, czujnik deszczu, automatyczne włączanie świateł dziennych (w tym funkcja 'Coming home’ i 'Leaving home’), pośrednie oświetlenie tła oraz system tempomatu.

VW Sharan Highline

Volkswagen Sharan Highline prezentuje się jeszcze bardziej elegancko. Zewnętrznie cechy takie jak 17-calowe felgi aluminiowe (’Sydney’) z oponami 225, podgrzewane dysze spryskiwaczy oraz relingi dachowe wykończone chromem wyróżniają tę najwyższą wersję.

1.4L TSI BlueMotion 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc110 Kw @ 5800 Rpm
150 Hp @ 5800 Rpm
148 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750-4000 Rpm
240 Nm @ 1750-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany-Doładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna122.4 Mph (197 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/60 R 16 H
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika31.3 Cuft (886 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3798.6 Lbs (1723 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5048.6 Lbs (2290 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.0L TSI 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
279 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna137.3 Mph (221 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/60 R 16 V
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika31.3 Cuft (886 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3946.3 Lbs (1790 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5202.9 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2196 G/Km

2.0L TDI BlueMotion 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R 16 H
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika31.3 Cuft (886 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3911 Lbs (1774 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5159 Lbs (2340 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

2.0L TDI BlueMotion 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
350 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R 16 H
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika31.3 Cuft (886 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3955.1 Lbs (1794 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5202.9 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2152 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.