Volkswagen Tiguan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Tiguan, który był najlepiej sprzedającym się modelem Volkswagena w swoim czasie, otrzymał kolejną aktualizację na rok modelowy 2022. Choć nie był to całkowicie nowy model, wprowadzono kilka zmian, które miały na celu zachęcenie klientów na kilka kolejnych lat. Podobnie jak jego poprzednik, druga generacja Tiguan’a przeszła lifting po pięciu latach od wprowadzenia na rynek.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, projektanci Tiguan’a na rok 2022 czerpali inspirację z gamy Atlas i Atlas Cross Sport, z diodowymi światłami dziennymi, które otaczały dolną i boczną część reflektorów. Wyraźne linie grilla zyskały nowe chromowane wykończenie, co sprawiło, że wyglądały bardziej wyraziście niż wcześniej. W zależności od poziomu wyposażenia, relingi dachowe były czarne w wersji S i SE R-Line Black, natomiast wersje SE, SEL i R-Line miały również czarne relingi. Ogrzewane fotele przednie były standardem, a wentylacja dostępna była w wyższych wersjach wyposażeniowych. Kolejną mile widzianą poprawą była wersja FWD, która otrzymała standardowe siedzenia w trzech rzędach, z systemem składania 60/40 dla drugiego rzędu i 50/50 dla trzeciego.

Volkswagen zainstalował standardowe systemy multimedialne MIB z ekranem dotykowym w całej gamie Tiguan’a, z 6.5-calowym wyświetlaczem w wersji Tiguan S i 8-calowym w pozostałych wersjach. Ponadto, wyświetlacz Virtual Cockpit był jedyną dostępną opcją, z 8-calowym wyświetlaczem oraz opcją 10.25-calowego zestawu wskaźników dostępną dla niektórych wersji.

 Volkswagen Tiguan 2022 zadebiutował z odświeżoną sylwetką oraz ulepszonym wnętrzem. Najlepiej sprzedający się model marki jest teraz wyposażony w nowe standardowe oraz dostępne funkcje technologiczne, jednocześnie zachowując charakterystyczną dla Volkswagena radość z jazdy, przestronność wnętrza i imponujący zestaw funkcji.

Tiguan 2022 dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych: S, SE, SE R-Line Black oraz SEL R-Line. Model ten korzysta z jeszcze większego udostępnienia nowoczesnej technologii w samochodach. Wszystkie modele Tiguan 2022 wyposażone są w 8-calowy cyfrowy wyświetlacz Volkswagen Digital Cockpit, natomiast w najwyższej wersji dostępny jest 10,25-calowy Digital Cockpit Pro. Do standardowych funkcji należą reflektory i tylne światła LED, bezkluczykowy system KESSY®, Car-Net z funkcją Wi-Fi, podgrzewane fotele przednie, wybór trybu jazdy, Front Assist oraz Side Assist.

Cennik odnowionego Volkswagena Tiguan 2022 zaczyna się od 25,995 USD za model S z napędem na przednie koła i 27,495 USD za model S 4Motion® z napędem na wszystkie koła. Koszt transportu wynosi 1,195 USD dla wszystkich modeli Tiguan.

Zewnętrzny wygląd

W 2022 roku, zewnętrzny design Tiguan przeszedł śmiałą metamorfozę, nadając SUV-owi wyraźniejsze linie, które podkreślają jego celowy wygląd. Całkowicie nowy przód nawiązuje do wzornictwa, które po raz pierwszy zaprezentowano w modelach Atlas oraz Atlas Cross Sport: charakterystyczny, niski zderzak znajduje się pod szeroką atrapą chłodnicy, w której centralnie umieszczono nowy, przeprojektowany logo Volkswagena. Został on otoczony nowymi, przeprojektowanymi reflektorami LED, które stały się standardem w każdym modelu Tiguan, a także dostępne są oświetlenia w atrapie chłodnicy. Charakterystyczny profil boczny Tiguan pozostał niezmieniony z wyraźną linią boczną biegnącą przez długość pojazdu. Belki dachowe są czarne w modelach S oraz SE R-Line Black, a srebrne w wersjach SE oraz SEL R-Line. Z tyłu znajdziemy standardowe tylne światła LED, które flankują nową, elegancką literę oznaczającą nazwę modelu, umieszczoną centralnie poniżej logo. Na rok 2022 do palety kolorystycznej dołączyły Oryx White oraz całkowicie nowy kolor Kings Red.

Obie wersje Tiguan R-Line noszą oznaczenia R-Line, a także posiadają zderzaki R-Line oraz listwy boczne w kolorze nadwozia.

Nowo zaprojektowane aluminiowe felgi dostępne są we wszystkich wersjach wyposażeniowych: modele S standardowo posiadają 17-calowe koła, podczas gdy modele SE mają 18-calowe felgi. Modele SE R-Line Black wyposażone są w 19-calowe czarne felgi aluminiowe, a modele SEL R-Line oferują 20-calowe koła. Wersje Tiguan S mają opony całoroczne 215/65, natomiast 235/55 na SE, 235/50 na SE R-Line Black i 255/40 na SEL R-Line.

Wnętrze

Przestronne i nowoczesne, wnętrze nowego Volkswagena Tiguan oferuje ulepszone funkcje komfortu i wygody, a także wiele zaawansowanej technologii. Wsiadanie do samochodu jest prostsze niż kiedykolwiek dzięki standardowemu bezkluczykowemu dostępowi KESSY® i systemowi uruchamiania przyciskiem, a zdalne uruchamianie jest standardem od wersji SE. Podgrzewane fotele przednie są teraz standardowe, a podgrzewana kierownica i wentylowane fotele przednie są dostępne jako opcje. Kierownica pokryta skórą ekologiczną dostępna jest w modelach podstawowych, a standard w wersji SE; SE R-Line Black wyposażony jest w perforowaną skórzaną kierownicę sportową R-Line, a modele SEL R-Line mają skórzaną kierownicę z podgrzewaniem.

Kolory wnętrza obejmują Titan Black, Storm Grey, Cinnamon i Noisette. Modele Tiguan S mają tapicerkę z tkaniny; modele SE oraz SE R-Line Black mają powierzchnie siedzeń z ekoskóry, a wersje SEL R-Line oferują skórzane powierzchnie siedzeń. Fotele przednie w wersjach SE oraz SE R-Line Black mają 8-stopniową regulację elektryczną kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz 6-stopniową regulację fotela pasażera. Modele SEL R-Line dodają pamięć ustawień dla fotela kierowcy w trzech pozycjach oraz 8-stopniową regulację elektryczną fotela pasażera z 2-stopniową regulacją odcinka lędźwiowego.

Wszechstronność miejsc siedzących Volkswagena Tiguan nadal odróżnia go od konkurencji. W wersjach Tiguan z napędem na przednie koła standardowo znajdują się trzy rzędy siedzeń, co zapewnia miejsce dla maksymalnie siedmiu osób z 50/50 dzielonym trzecim rzędem, który można złożyć dla uzyskania dodatkowej przestrzeni bagażowej. Za trzecim rzędem znajduje się 12 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej, która zwiększa się do 33 stóp sześciennych za drugim rzędem i 65,3 stóp sześciennych po złożeniu wszystkich foteli. Przy konfiguracji z napędem na wszystkie koła 4Motion modele Tiguan 2022 standardowo są wyposażone w dwa rzędy siedzeń, z 40/20/40 tylną ławką. Za drugim rzędem znajduje się 37,6 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej i 73,4 stóp sześciennych po złożeniu siedzeń.

Standardowo w Tiguan SE i wyżej dostępny jest dwu-strefowy automatyczny system klimatyzacji Climatronic®, który w MY22 został ulepszony o dotykowe sterowanie w centralnej konsoli. Może być również aktywowany za pomocą naturalnego sterowania głosowego, z komendami takimi jak „Cześć Volkswagen. Jest mi gorąco” lub „moje stopy są zimne”. Bezprzewodowe App-Connect i ładowanie bezprzewodowe dla kompatybilnych urządzeń to standardowe funkcje w modelach SE i wyżej.

Modele R-Line mają standardowy system oświetlenia ambientowego LED z 15 kolorami. Skorelowany z funkcją wyboru trybu jazdy, system zapewnia kojące, pośrednie białe światło w trybie Normal, czerwone światło w trybie Sport oraz niebieskie światło w trybie Eco. Kierowca może ustawić dowolny kolor, korzystając z trybu Ręcznego lub Niestandardowego.

Aby wpuścić światło do wnętrza VW Tiguan, dostępny jest panoramiczny szklany dach przesuwno-uchylny. Ten zoptymalizowany aerodynamicznie i akustycznie panoramiczny dach składa się z otwieranej szyby z przodu i stałej szyby z tyłu. Posiada ochronę przed przyciśnięciem i elektrycznie obsługiwany, jednopunktowy daszek, który przykrywa całą powierzchnię szyby. Przestronny dach jest dostępny w wersji SE i standardowo w wersjach wyższych.

MIB Infotainment

Wszystkie modele Tiguan 2022 są wyposażone w innowacyjne systemy infotainment Volkswagen MIB z ekranem dotykowym. Wyświetlacze korzystają z czujnika dotykowego pojemnościowego (jak w technologii smartfonów i tabletów), a nie z bardziej powszechnych ekranów dotykowych rezystancyjnych, które wymagają nacisku, co umożliwia takie funkcje jak przesuwanie i powiększanie. Integracja smartfona App-Connect dla kompatybilnych urządzeń jest standardem i umożliwia użytkownikom uruchamianie wybranych aplikacji smartfonowych bezpośrednio na wyświetlaczu pojazdu przez usługi takie jak Apple CarPlay®, Android Auto™ i MirrorLink®.

Wersja Tiguan S jest wyposażona w jednostkę MIB2 Composition Color, która ma 6,5-calowy pojemnościowy ekran dotykowy. System infotainment zawiera dwa porty USB-C oraz technologię Bluetooth® dla kompatybilnych urządzeń.

Wszystkie inne modele Tiguan wyposażone są w trzecią generację modułowej matrycy infotainment (MIB3). System infotainment MIB3 ma szklany pokryty wyświetlacz 8,0-calowy, bezprzewodowy App-Connect z multi-parowaniem telefonów, co pozwala na przełączanie między kompatybilnymi urządzeniami, ulepszonym rozpoznawaniem głosu oraz czterema portami USB-C, z których jeden jest przeznaczony do ładowania. Volkswagen Tiguan SE oraz SE R-Line Black są wyposażone w jednostkę Composition Media, która oferuje radio HD oraz SiriusXM® z 360L (trzymiesięczny próbny plan Premium). Modele SEL R-Line oferują Discover Media, który zawiera przeprojektowany system nawigacji z uproszczonymi i ulepszonymi mapami, intuicyjnymi opcjami tras, szybkim dostępem do często odwiedzanych lokalizacji oraz zaawansowanym zarządzaniem trasami. Dzięki płatnej subskrypcji Car-Net Hotspot oraz pakietowi Plus Nav, mapy można automatycznie aktualizować o najbardziej aktualne informacje o ruchu i budowach.

Volkswagen Digital Cockpit

Zaawansowany system Volkswagen Digital Cockpit, standardowy we wszystkich modelach Tiguan, przedstawia kierowcom w pełni cyfrowy zestaw wskaźników. Modele S, SE oraz SE R-Line Black mają 8-calowy wyświetlacz z dwoma widokami i konfigurowalnymi widgetami do wyświetlania różnych informacji o pojeździe. Modele SEL R-Line mają 10,25-calowy w pełni konfigurowalny Digital Cockpit Pro z trzema widokami – w tym pełnoekranowej nawigacji dla wyposażonych modeli – oraz 21 opcjami wyświetlania, obejmującymi status samochodu, nawigację, dane dotyczące jazdy, informacje o telefonie, funkcje asystenta kierowcy i wiele innych.

SiriusXM z 360L

Modele Tiguan SE i wyżej oferują najbardziej zaawansowaną platformę audio – SiriusXM z 360L. Platforma nowej generacji SiriusXM łączy dostarczanie treści satelitarnych i strumieniowych w jednolitą, spójną rozrywkę w pojeździe i oferuje więcej opcji niż kiedykolwiek wcześniej, w tym dostęp do ponad 10,000 godzin zarejestrowanych treści On Demand oraz więcej kanałów na żywo, dostępnych w ramach subskrypcji (trzymiesięczny pakiet Platinum Plan wliczony). Spersonalizowane rekomendacje „Dla Ciebie” od SiriusXM pomagają słuchaczom odkrywać więcej tego, co kochają, w oparciu o ich nawyki słuchania i są prezentowane na ekranie w łatwym do znalezienia i łatwym do użycia formacie. Ulepszona oferta sportowego komentarza na żywo ułatwia znalezienie ulubionej drużyny słuchacza w czasie meczu, a indywidualne profile słuchaczy pozwalają wielu kierowcom i pasażerom dostosować swoje ulubione kanały.

Audio Premium Fender

Tiguan oferuje dwie konfiguracje głośników – większość modeli ma sześć głośników, natomiast wersje SEL R-Line mają system audio Premium Fender z dziewięcioma głośnikami. System audio Premium Fender został starannie zaprojektowany, aby stworzyć wrażenie występu na żywo dla wszystkich pasażerów.

System został opracowany we współpracy z firmą Fender, legendarnymi ekspertami od wzmacniaczy muzycznych, oraz Panasonic®. Potężny, 480-watowy wzmacniacz 12-kanałowy dostarcza dźwięk o jakości arenowej do wnętrza Tiguan. W sumie jest dziewięć głośników, w tym głośniki przednie Super TwinTM i subwoofer BassmanTM. Głośniki Super Twin to podwójne 200-mm głośniki niskotonowe, które zostały specjalnie zaprojektowane w celu poprawy oddania dźwięku na przednim etapie oraz odpowiedzi basowej, podczas gdy subwoofer z jednolitym układem cewki zapewnia, że charakterystyczne brzmienie Fendera jest przyjemne dla wszystkich pasażerów.

Volkswagen Car-Net

Od swojego debiutu w modelu z 2014 roku, Volkswagen Car-Net umożliwił właścicielom Volkswagena połączenie z ich pojazdami. W zeszłym roku Car-Net przeszedł do nowej generacji integracji, z zaktualizowaną aplikacją mobilną, długą listą bezpłatnych usług przez pięć lat oraz nowymi opcjami subskrypcyjnymi. W roku modelowym 2022 usługi Car-Net będą oferowane w trzech obszarach: Zdalny dostęp, Bezpieczny i zabezpieczony oraz Hotspot. Dla pojazdów wyposażonych w system MIB3 dostępne są dodatkowe funkcje online dzięki płatnej subskrypcji, która zapewnia ulepszoną nawigację i infotainment. Od 2021 roku Volkswagen wprowadza Carrier of Choice, dając klientom możliwość wyboru planu danych od VerizonTM lub T-Mobile®. Kilka kliknięć w aplikacji mobilnej VW Car-Net lub na stronie vw.com/carnet pozwala właścicielom dodać nowy pojazd Volkswagena do istniejącego planu danych mobilnych lub zakupić nowy.

Zdalny dostęp Car-Net umożliwia właścicielom interakcję z ich pojazdem z daleka za pomocą aplikacji mobilnej. Jest oferowany bez dodatkowych opłat przez pięć lat od daty zakupu pojazdu. Funkcje obejmują zdalne uruchamianie i zatrzymywanie (jeśli jest wyposażone), zdalne zamek i odblokowanie drzwi, zdalne klaksonowanie i błyskanie świateł, ostatnią zaparkowaną lokalizację oraz zdalny wyświetlacz statusu pojazdu, który dostarcza informacje o szacowanej ilości paliwa i przebiegu oraz statusie drzwi i okien. Również dostępne w pojazdach MY22 wyposażonych w MIB3: statystyki przejazdów i „Cześć Volkswagen” w zaawansowanej kontroli głosowej w pojeździe, która potrafi rozpoznać naturalny język dla funkcji radia pojazdu, nawigacji, telefonu i multimediów.

Umiejętności VW Car-Net dla Amazon AlexaTM są teraz dostępne dla większości nowych pojazdów Volkswagen. Aby je skonfigurować, właściciele powinni otworzyć stronę umiejętności związaną z modelem swojego pojazdu w aplikacji Alexa i połączyć umiejętność z kontem VW Car-Net. Dzięki temu mogą używać swojego głosu na urządzeniu obsługującym Alexę, aby prosić Alexę o wysłanie poleceń zdalnych z komfortu własnego domu – na przykład: „Alexa, zapytaj Car-Net, aby zatrąbić moim klaksonem”.

Dla pojazdów wyposażonych w fabryczne systemy nawigacyjne, Car-Net może ułatwić życie klientom, lokalizując informacje o parkingach poza ulicą i wysyłając lokalizacje lub punkty zainteresowania bezpośrednio do samochodu z aplikacji. Zasilane przez ParkopediaTM, funkcja Informacje o parkingu jest dostępna w zakładce Nawigacja w aplikacji; użytkownicy mogą kliknąć ikonę „P”, aby wyświetlić dostępne lokalizacje parkingowe, zarówno w bezpośrednim sąsiedztwie, jak i w pobliżu punktu zainteresowania. Kliknięcie na konkretną lokalizację wyświetli adres, godziny otwarcia i ceny. Użytkownicy mogą również wysłać lokalizację do systemu nawigacji swojego auta, jeśli jest on wyposażony, klikając przycisk „Wyślij do mojego VW”.

Raporty o stanie pojazdu mogą zapewnić właścicielom łatwy dostęp do informacji diagnostycznych. Raporty są generowane automatycznie co miesiąc po zarejestrowaniu i są wysyłane bezpośrednio na adres e-mail w profilu właściciela; właściciele mogą również zażądać zaktualizowanych raportów w dowolnym momencie przez aplikację mobilną. Gdy nadejdzie czas na regularny serwis, Car-Net może nie tylko powiadomić klienta, ale również zapewnić prosty sposób umówienia wizyty w serwisie.

Usługi Family Guardian oraz Pomoc na drodze zapewniają dodatkowy spokój ducha, niezależnie od tego, kto prowadzi. Powiadomienie o prędkości informuje właściciela, gdy zostanie przekroczona przedziały prędkości. Powiadomienie o granicy informuje właściciela, gdy pojazd opuści ustaloną wirtualną granicę. Powiadomienie o godzinie policyjnej powiadamia właściciela, gdy pojazd jest prowadzony poza określonym przedziałem czasowym. Powiadomienie o valet ostrzega, gdy pojazd jest prowadzony więcej niż 0,2 mili z miejsca odstawienia valet. Aplikacja Car-Net pozwala użytkownikom kontrolować, kto otrzymuje powiadomienia, wyznaczając użytkowników głównych i drugorzędnych, z różnymi poziomami kontroli i funkcjonalności dla każdego. Powiadomienia mogą przychodzić w formie wiadomości tekstowych, e-maili lub powiadomień push z samej aplikacji mobilnej. Jeśli pojazd jest unieruchomiony, Pomoc na drodze jest dostępna za naciśnięciem przycisku klucza.

Rejestrując się w programie DriveViewTM, użytkownicy Car-Net mogą kwalifikować się do zniżek od niektórych wiodących firm ubezpieczeniowych w kraju. Program ten może również pomóc użytkownikom Car-Net monitorować ich jazdę poprzez śledzenie aktywności, takich jak jazda nocą, twarde hamowanie, czas postoju oraz nadmierna prędkość. Czynniki te mają wpływ na ogólną ocenę jazdy, która jest widoczna w aplikacji mobilnej.

Car-Net Safe & Secure to płatna subskrypcja, która obejmuje Pomoc Informacyjną, Pomoc Awaryjną, Automatyczne Powiadomienie o Kolizji, Powiadomienie o Kradzieży i Pomoc w Zlokalizowaniu Sk stolenego pojazdu. Koszt subskrypcji wynosi 159 USD rocznie przed podatkami i opłatami, a subskrypcja automatycznie odnawia się co roku na koniec okresu subskrypcyjnego, chyba że zostanie anulowana. Pomoc informacyjna, dostępna przez przycisk i-call w pojeździe, umożliwia kierowcy rozmowę z agentem Car-Net w celu uzyskania wsparcia, na przykład w związku z punktami zainteresowania oraz usługami konta. Pomoc awaryjna można uzyskać przez przycisk SOS w pojeździe, a jeśli uda się nawiązać połączenie komórkowe, łączy kierowcę z centrum usług Car-Net, które może skierować ratowników do lokalizacji pojazdu i powiadomić kontakt awaryjny użytkownika. Pod warunkiem, że uda się nawiązać połączenie komórkowe, Automatyczne Powiadomienie o Kolizji może pomóc automatycznie powiadomić operatora, który może szybko skontaktować się z ratownikami w przypadku kolizji. Powiadomienie o kradzieży wyśle powiadomienie push do użytkownika, jeśli alarm przeciwwłamaniowy pojazdu zostanie uruchomiony, a Pomoc w Zlokalizowaniu Sk stolenego Pojazdu wykorzystuje Car-Net, aby wspierać organy ścigania w lokalizacji pojazdu w przypadku jego kradzieży.

Hotspot Car-Net umożliwia pasażerom dostęp do internetu z maksymalnie czterema podłączonymi urządzeniami jednocześnie, w tym kompatybilnymi tabletami, smartfonami, laptopami, urządzeniami do gier i innymi – z prędkościami 4G LTE. Klienci Verizon Wireless lub T-Mobile z istniejącym planem danych mobilnych mogą po prostu dodać swój pojazd Volkswagen jako nowy element do istniejącego rachunku miesięcznego; klienci, którzy nie są z Verizon lub T-Mobile, mogą ustawić plan nielimitowany za 20 USD miesięcznie; mogą obowiązywać podatki i opłaty.

Hotspot Car-Net oferuje również dodatkowe pakiety rocznych płatnych subskrypcji, które ulepszają doświadczenia w zakresie nawigacji i infotainment dla właścicieli MY22 VW z fabrycznie zainstalowanym systemem infotainment MIB3. Posiadając aktywny plan danych, pakiet Plus Nav ($49/rok przed podatkami i opłatami) pozwala kierowcom uzyskiwać dostęp do aktualizacji tras online, raportów o ruchu, cen paliw i informacji o parkingach. Pakiet Plus Speech ($9/rok przed podatkami i opłatami) oferuje zaawansowane sterowanie głosowe przy użyciu naturalnego języka, a Pakiet Plus Online Radio ($8/rok przed podatkami i opłatami) oferuje internetowe radio online z ponad 30,000 stacji radiowych i podcastów. Aplikacje do streamingu mediów można również uzyskać bez dodatkowych opłat, w tym iHeartRadioTM oraz TIDALTM (oba wymagają istniejących kont).

Napęd

Volkswagen Tiguan 2022 jest napędzany zaawansowanym silnikiem czterocylindrowym EA888 o pojemności 2,0 litra. Ta wersja bazowego silnika EA888 z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa wykorzystuje innowacyjną modyfikację konwencjonalnego cyklu czterosuwowego, oferując doskonałą kombinację mocy, wydajności i reakcji. Wbudowano w niego zmodyfikowaną wersję cyklu Millera, znaną jako cykl Budack, w celu poprawy efektywności spalania. Rezultatem jest moc 184 KM, która uruchamia się przy 6,000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 221 funtów na stopę dostępny jest już przy 1,900 obr./min. Wszystkie wersje Tiguan wyposażone są w standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

System Start/Stop jest standardowy we wszystkich wersjach Tiguan i ma na celu poprawę efektywności paliwowej. Ta technologia zatrzymuje silnik podczas postoju, gdy pedał hamulca jest wciśnięty (na przykład podczas oczekiwania na czerwonym świetle). Gdy pedał hamulca zostanie zwolniony, silnik szybko się uruchamia.

Modele Tiguan skonfigurowane z napędem na przednie koła mają zbiorniki paliwa o pojemności 15,3 galona; modele z napędem na wszystkie koła 4Motion mają zbiorniki o pojemności 15,9 galona. Szacunkowa ekonomia paliwowa EPA dla modeli z napędem na przednie koła to 23 mpg w mieście, 30 mpg na autostradzie i 26 mpg w jeździe mieszanej. Modele S i SE z napędem na wszystkie koła 4Motion mają ocenę 22 mpg w jeździe miejskiej, 29 mpg na autostradzie i 25 mpg w jeździe mieszanej; modele R-Line 4Motion mają ocenę 21 w mieście, 28 na autostradzie i 24 w jeździe mieszanej.

Modele Tiguan mają maksymalną zdolność holowania wynoszącą 1,500 funtów, gdy są wyposażone w hak holowniczy montowany przez dealera lub port.

Wybór trybu jazdy

W 2022 roku wszystkie modele Tiguan oferują funkcję wyboru trybu jazdy jako standardowe wyposażenie. System ten zawiera cztery tryby do wyboru: „Normalny”, „Sport”, „Eco” oraz „Indywidualny”. Tryb Normalny zapewnia zrównoważoną jazdę, podczas gdy Sport jest dostosowany do bardziej dynamicznej reakcji na gaz, większej sztywności kierownicy i bardziej energicznych ustawień ACC. Tryb Eco optymalizuje punkty zmiany biegów, reakcję na gaz oraz ustawienia klimatyzacji w celu poprawy efektywności paliwowej w porównaniu do innych trybów jazdy. Indywidualny pozwala kierowcy dostosować ustawienia kierownicy i przyspieszenia, ACC oraz klimatyzacji.

System napędu na wszystkie koła 4Motion

Volkswagen Tiguan może być wyposażony w system napędu na wszystkie koła 4Motion z aktywną kontrolą. Najnowsza generacja systemu 4Motion została zaprojektowana tak, aby aktywować się przed wystąpieniem poślizgu kół, pomagając zlikwidować straty trakcji. System osiąga to, stosując zaawansowaną funkcję kontrolną w oparciu o specyficzne warunki jazdy. Gdy działa przy stosunkowo niskim obciążeniu lub podczas toczenia, napędzana jest przednia oś, a tylna oś zostaje odłączona, co pomaga oszczędzać paliwo. Jednak tylne koła mogą być automatycznie załączane w ułamku sekundy, kiedy jest to konieczne, za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego, który jest aktywowany przez elektrohydrauliczna pompę olejową.

Jednostka kontrolna nieustannie oblicza idealny moment napędowy dla tylnych kół i kontroluje, w jakim stopniu sprzęgło wielopłytkowe powinno być zamknięte, aktywując pompę olejową. Ilość ciśnienia oleju zwiększa nacisk na sprzęgło proporcjonalnie do pożądanego momentu na tylnej osi. A zatem ilość ciśnienia stosowanego na płytki sprzęgła może być wykorzystywana do ciągłej zmiany ilości momentu przekazywanego między przednimi a tylnymi kołami, do maksymalnie 50 procent na tylnej osi.

Oprócz centralnego mechanizmu różnicowego, który działa longitudinalnie, elektroniczne blokady różnicowe, będące funkcją systemu Elektroniki Stabilizacji Pojazdu (ESC), działają poprzecznie. System może krótkotrwale zablokować koło, które się ślizga, co umożliwia nieprzerwaną i stabilną transmisję momentu napędowego na koło po przeciwnej stronie.

Aktywna Kontrola

Wszystkie modele Tiguan z napędem na wszystkie koła 4Motion mają Aktywną Kontrolę, która pozwala kierowcy wybierać określone profile pojazdu w oparciu o warunki jazdy. Posiada cztery ustawienia: Onroad, Snow (Śnieg), Offroad i Custom Offroad. W ustawieniu „Onroad” oferowane są dodatkowe opcje: Normal, Sport, Comfort i Indywidualny. Te zmieniają parametry działania systemów napędowych, takich jak silnik, skrzynia biegów, kierownica i Adaptacyjny Tempomat (ACC), a także systemy wspomagające trakcyjność, takie jak Asystent Zjazdu oraz Asystent Startu na Wzgórzu. Interfejs użytkownika jest bardzo intuicyjny i składa się z pokrętła oraz przycisku. Obracając pokrętło, można uruchamiać różne tryby jazdy, a naciśnięcie przycisku powoduje wyświetlenie menu wyboru profilu jazdy na ekranie systemu infotainment, co pozwala kierowcy na dostosowanie trybu Onroad.

Tryb Onroad jest ustawieniem domyślnym. W tym przypadku Tiguan automatycznie zmienia rozkład napędu pomiędzy dwoma osiami, uwzględniając warunki drogowe. Naciśnięcie przycisku powoduje wyświetlenie ekranu wyboru profilu jazdy na ekranie infotainment, oferując kierowcy wybór trybów jazdy „Normal”, „Sport”, „Eco” i „Indywidualny”. W każdym z nich parametry dostrajania dla sterowania silnikiem, skrzynią biegów, kierownicą i opcjonalnym ACC są dostosowywane.

W trybie Snow reakcja pedału gazu jest spłaszczona, aby pomóc zniwelować niezamierzony i nadmierny poślizg kół, a skrzynia biegów zmienia biegi wcześniej, aby poprawić przyczepność. Komunikując się z pedałem gazu i czujnikami prędkości poszczególnych kół, system kontroli trakcji (TCS) pomaga zmniejszyć moc silnika w momencie wykrycia poślizgu. Wrażliwość systemu jest luźniejsza w sytuacjach na prostej, aby pozwolić na odpowiedni transfer mocy, podczas gdy limity są zaostrzone w zakrętach, gdzie przyczepność ma kluczowe znaczenie. Ostatnim, ale nie mniej ważnym, jest to, że ACC przełącza się na bardziej defensywny profil jazdy „Eco”, gdy jest w trybie Snow.

Tryb Offroad oferuje podobne charakterystyki przyspieszenia i skrzyni biegów, jak tryb Snow, dodając manualną kontrolę zmiany biegów przez Tiptronic® (tylko przycisk kickdown na gazie wymusi zmianę na niższy bieg). System Start/Stop jest w tym trybie wyłączony, a ACC działa normalnie. System ESC jest złagodzony, aby pomóc uniknąć fałszywych pozytywów, które często występują w terenie, a Kontrola Zjazdu jest automatycznie aktywowana na nachyleniach większych niż 10 procent. Działa przy prędkościach od 1 mph do 19 mph i można ją dostosować za pomocą hamulca lub gazu.

Dzięki unikalnemu programowaniu ABS Offroad, koła mogą chwilowo zablokować się, zanim system zmniejszy ciśnienie hamulca. To zapewnia czas na zbudowanie małego klinu materiału z podłoża (takiego jak żwir czy piasek) przed kołem, co zwiększa efektywność hamowania. Oznacza to, że pojazd pozostaje sterowalny, a jego droga hamowania jest skrócona. Tryb Custom Offroad pozwala kierowcy zmieniać zachowanie kierownicy, silnika i skrzyni biegów oraz Asystenta Zjazdu i Asystenta Startu na Wzgórzu.

Podwozie

Zainstalowane w lekkim, jednoczęściowym wzmocnionym stalowym podwoziu, przednie zawieszenie typu kolumna McPherson w modelu Tiguan ma dolne wahacze oraz sprężyny śrubowe o dużym skoku. Z tyłu, wytrzymały system czterowahaczowy został zaprojektowany, aby poradzić sobie z wymogami jazdy poza utwardzonymi nawierzchniami oraz aby pomieścić dostępny napęd na wszystkie koła 4Motion.

Elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy z zmiennym wspomaganiem przyczynia się do radości z jazdy Tiguanem. Przy prędkościach autostradowych, kierownica staje się sztywna i bezpośrednia, podczas gdy przy prędkościach parkingowych wspomaganie wzrasta.

Imponujący system hamulcowy dorównuje sportowym osiągom Volkswagena Tiguan. Z przodu znajdują się wentylowane tarcze o średnicy 13,4 cala, z tyłu stałe tarcze o średnicy 11,8 cala. System zawiera funkcję osuszania tarczy hamulcowej, aby pomóc usunąć wodę z tarcz w celu optymalizacji hamowania w deszczu, a także Elektroniczną Dystrybucję Ciśnienia Hamulcowego (EBD) oraz Hydrauliczne Wspomaganie Hamulców (HBA). Wszystkie modele Tiguan mają również elektroniczny hamulec postojowy.

Bezpieczeństwo i asystent kierowcy

Aby pomóc w ochronie pasażerów, Tiguan oferuje kombinację zarówno pasywnych, jak i aktywnych systemów bezpieczeństwa. Standardowo dostępne są sześć poduszek powietrznych (przednie i boczne poduszki dla pasażerów z przodu oraz boczne poduszki zasłonowe dla miejsc siedzących na zewnątrz), wraz z szeregiem elektronicznych systemów bezpieczeństwa, takich jak system ABS (antyblokujący system hamulcowy) oraz ESC (elektroniczna kontrola stabilności). Wszystkie modele Tiguan mają standardową kamerę tylnej widoczności.

Kolejną standardową cechą w Volkswagenie Tiguan 2022 jest Automatyczny System Hamowania Po Kolizji. Działa on na zasadzie, że kolizja rzadko jest jednorazowym, natychmiastowym działaniem, lecz raczej serią zdarzeń następujących po początkowym uderzeniu – z których najbardziej istotne mogą powodować dalsze kolizje. Automatyczny System Hamowania Po Kolizji pomaga w takich sytuacjach, w pewnych scenariuszach wypadków, poprzez zastosowanie hamulców, gdy detektory poduszek powietrznych wykryją główną kolizję, co może potencjalnie zredukować resztkową energię kinetyczną i w konsekwencji zmniejszyć szansę na dodatkowe uszkodzenia.

Tiguan zawiera również Inteligentny System Odpowiedzi na Kolizję Volkswagena, który wyłącza pompę paliwową, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne, jeśli samochód jest zaangażowany w określone rodzaje kolizji.

Zaawansowana technologia asystenta kierowcy Volkswagen IQ.DRIVE® oferuje półautomatyczną funkcję jazdy. Na autostradzie IQ.DRIVE oferuje centralizację pasa ruchu oraz pojemnościowe sterowanie kierownicą, co ułatwia jazdę. W mieście IQ.DRIVE ostrzega kierowcę o potencjalnych przeszkodach z przodu i monitoruje otoczenie pojazdu, aby uczynić jazdę bezpieczniejszą.

System IQ.DRIVE jest dostępny w wersji S jako pakiet, a standardowo w modelach SE i wyżej. System wykorzystuje radary z przodu i z tyłu, kamerę przednią oraz kilka czujników ultradźwiękowych do zbierania danych z otoczenia, umożliwiając Travel Assist (półautomatyczną pomoc w prowadzeniu), Front Assist (Ostrzeżenie o Kolizji oraz Autonomiczne Hamowanie Awaryjne z Monitorowaniem Pieszych), Aktywny Monitor Martwego Punktu, Ostrzeżenie o Ruchu Tylnym, Adaptacyjny Tempomat (ACC) Stop & Go, Asystent Linii (System Utrzymania Pasa) oraz Pomoc Awaryjną (półautomatyczna pomoc w przypadku nagłej sytuacji medycznej).

Travel Assist, dostępny w wersji S w pakiecie IQ.DRIVE oraz standardowo w modelach SE i wyżej, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę z rękoma na kierownicy przy prędkościach od 0 do 95 mph. Travel Assist można aktywować przyciskiem na kierownicy i wykorzystuje funkcje ACC oraz Asystenta Linii, aby pomóc w kierowaniu, przyspieszaniu oraz hamowaniu pojazdu w odpowiedzi na ruch, utrzymując go wyśrodkowany w obrębie znaczników pasa ruchu. Dzięki temu kierowca może monitorować zadania związane z prowadzeniem samochodu, używając minimalnej siły na kierownicy. Odpowiedzialność za kontrolowanie systemu oraz utrzymywanie kontroli nad pojazdem spoczywa na kierowcy w każdym momencie. Aby to zapewnić, system monitoruje pojemnościową kierownicę, aby upewnić się, że kierowca ma ręce na kierownicy. Pojazdy wyposażone w Side Assist umożliwiają zmianę pasa z inicjatywy kierowcy, co dodaje kolejny poziom automatyzacji.

Front Assist, dostępny w każdym Tiguanie, ma na celu ostrzeżenie kierowców o potencjalnych kolizjach czołowych (Ostrzeżenie o Kolizji przez przód) z pojazdami i pieszymi, a w niektórych przypadkach udzielić automatycznej pomocy hamującej (Autonomiczne Hamowanie Awaryjne).

W obrębie fizycznych limitów systemu, Ostrzeżenie o Kolizji z Przodu ostrzega kierowcę o potencjalnych krytycznych sytuacjach kolizji czołowej, zarówno akustycznie, jak i wizualnie, za pomocą symbolu ostrzegawczego na zestawie wskaźników, jeśli samochód porusza się z prędkością powyżej 18 mph. Ponadto, automatyczne szarpnięcie hamulców może ostrzec kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie. Jeśli kierowca nie zahamuje, zostaje aktywowane Autonomiczne Hamowanie Awaryjne, aby pomóc w zwolnieniu pojazdu. Jeśli samochód porusza się poniżej 18 mph i system wykryje potencjalną kolizję czołową, Autonomiczne Hamowanie Awaryjne aktywuje się bez wcześniejszego ostrzeżenia akustycznego i wizualnego. Jeśli pedał hamulca jest wciśnięty, ale kierowca hamuje zbyt lekko, ciśnienie hamulców zostaje zwiększone przez system (Wsparcie Hamulca).

Side Assist (Monitor Martwego Punktu) jest standardowy we wszystkich Tiguanach. Side Assist używa dwóch czujników radarowych umieszczonych z tyłu pojazdu do skanowania nadchodzącego ruchu i ma na celu ostrzeganie kierowców o obecności innych pojazdów w sąsiednich pasach. Symbol LED w obudowie lustra podświetla się, jeśli wykryto pojazd w martwym punkcie, a miga, jeśli kierowca użyje kierunkowskazu przy wskazanym pojazdem. System został zaprojektowany, aby pomóc kierowcom w określonych sytuacjach; nieruchome obiekty czy minione pojazdy nie wyzwalają ostrzeżeń, podobnie jak pojazdy znajdujące się więcej niż jedno pasmo od pojazdu.

Aktywny Side Assist, dostępny w wersji S w pakiecie IQ.DRIVE oraz standardowo w modelach SE i wyżej, nie tylko ostrzega kierowcę, ale w obrębie limitów systemu może również skorygować tor jazdy, aby pomóc utrzymać samochód na pasie, nawet jeśli kierunkowskaz jest włączony. Jeśli kierowca nadal próbuje skręcić z pasa, system ostrzeże dodatkowym wibracjami kierownicy.

System Ostrzegania o Ruchu Tylnym, standardowy we wszystkich modelach Tiguan, ma na celu wykrywanie pojazdów zbliżających się z boku, które mogą być trudne do dostrzegania przez kierowcę podczas cofania. System oferuje 180-stopniowy widok z tyłu samochodu z zasięgiem 65 stóp i wyświetli wizualne oraz akustyczne ostrzeżenie, jeśli wykryje potencjalną kolizję z nadjeżdżającym pojazdem. Jeśli kierowca nie zareaguje, system może zastosować hamulce, aby pomóc w złagodzeniu, a w najlepszym przypadku, uniknąć kolizji. System jest aktywowany przez wrzucenie biegu wstecznego.

2.0T TSI 16V 8AT (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc135.3 Kw @ 6000 Rpm
184 Hp @ 6000 Rpm
181 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1900 Rpm
300 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65 R17 H
Długość186.1 In (4727 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.4 In (1687 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/61.9 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Turning Circle8.7 Ft (2.7 M)
Turning Circle (Curb To Curb)37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3765 Lbs (1708 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5181 Lbs (2350 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.0T TSI 16V 8AT AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc135.3 Kw @ 6000 Rpm
184 Hp @ 6000 Rpm
181 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1900 Rpm
300 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65 R17 H
Długość186.1 In (4727 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.4 In (1687 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/61.9 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Turning Circle8.7 Ft (2.7 M)
Turning Circle (Curb To Curb)37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3856 Lbs (1749 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5093 Lbs (2310 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.