VOLKSWAGEN Tiguan 2011-2016
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

MartaAutoFan - ocena: 4/5

VOLKSWAGEN Tiguan 2011-2016

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Tiguan 2011-2016

Gdzieś pomiędzy luksusem a masowym rynkiem, Volkswagen Tiguan poświęcił część swojej praktyczności na rzecz najwyższej jakości wnętrza.

Podczas gdy typowe wnętrza kompaktowych crossoverów były wypełnione plastikiem, Tiguan zdołał wyprzedzić konkurencję, oferując materiały wysokiej jakości, zbliżone do tych z marek premium.

Wprowadzono drobne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, a najważniejszą z nich była przeprojektowana przednia kratka grilla.

Kompaktowy crossover był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: S, SE i SEL.

Standardowo oferowany z napędem na przednie koła, modele SE i SEL można było wybrać z napędem na wszystkie koła, czyli systemem 4Motion Volkswagena.

Podstawowa wersja wyposażeniowa obejmowała 15-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację, tempomat, bezkluczykowy dostęp, łączność Bluetooth oraz system audio z 8 głośnikami. W wersji SE dodano większe, 17-calowe felgi, chromowane detale na zewnątrz, światła przeciwmgielne, belkę dachową, wielofunkcyjną kierownicę, podgrzewane przednie siedzenia, obicia z materiału przypominającego skórę oraz konsolę do przechowywania na dachu.

Najwyższa wersja wyposażeniowa zawierała adaptacyjne reflektory bi-xenonowe, wycieraczki z czujnikiem deszczu, ambientowe oświetlenie wnętrza, system bezkluczykowego uruchamiania, skórzaną tapicerkę, automatyczną kontrolę klimatu, 18-calowe felgi, panoramiczny dach oraz system nawigacyjny.

Wiele innych opcji było dostępnych w pakietach, a niektóre z nich oferowano również jako samodzielne opcje, takie jak boczne kroki, 19-calowe felgi, hak holowniczy oraz różne zestawy nadwozia.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę stabilności, kontrolę trakcji, boczne poduszki powietrzne w przednich siedzeniach oraz poduszki powietrzne kurtynowe.

Nowy VW Tiguan już jest. To SUV, który w swoim designie nawiązuje do większego Touarega. SUV z potężnymi, a jednocześnie oszczędnymi silnikami; zużycie paliwa wynosi 5,3 litra na 100 km dla dwóch modeli Tiguan 2.0 TDI z napędem na przednie koła z technologią BlueMotion (81 kW / 110 KM i 103 kW / 140 KM). SUV, który wyłącza silnik całkowicie, kiedy to możliwe, podczas jazdy po mieście dzięki systemowi Stop/Start. SUV, który jest idealnym, wszechstronnym towarzyszem życia w ruchu z doskonałymi cechami ogólnymi, dużą praktycznością, 1,510 litrami przestrzeni bagażowej, ładownością przyczepy do 2,500 kg (z napędem na cztery koła 4MOTION) i wieloma sprytnie zaprojektowanymi funkcjami. Volkswagen w najlepszym tego słowa znaczeniu! W Niemczech, udoskonalony Tiguan wejdzie na rynek w połowie czerwca 2011 roku; inne europejskie kraje dołączą na początku sierpnia, a rynki zagraniczne na koniec sierpnia.

1 SUV, 2 światy

Wygląd przedniej części został całkowicie zreinterpretowany. Volkswagen Tiguan jest jedynym SUV-em w swojej klasie, który można zamówić w dwóch wersjach: jednej do jazdy po drogach i drugiej specjalnie dostosowanej do jazdy w terenie. Wizualnie obie wersje różnią się w wyglądzie przednich części („On-road” ma kąt podejścia 18 stopni, „Off-road” 28 stopni). Obie wersje pokazują teraz większą niezależność, lepszą dynamikę i większą precyzję stylistyczną. Dodatkowo, podobnie jak wersja drogowa, wersja terenowa jest teraz dostępna w najwyższej linii wyposażeniowej. W tym przypadku specjalista terenowy znany jest jako Track & Style (na drodze: „Sport & Style”).

Systemy bezpieczeństwa zaawansowanej technologii

Wraz ze zmianą modelu, nowe systemy wspomagające, takie jak Rozpoznawanie Zmęczenia (standard w „Sport & Style” i „Track & Style”), systemy kontroli świateł drogowych Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory bi-xenonowe) oraz system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist teraz rozszerzają zakres funkcji dostępnych w VW Tiguan. Nowością w Tiguanie jest też elektroniczna blokada différencjału XDS.

110 KM do 210 KM

Technologie silnikowe stały się jeszcze bardziej ekonomiczne. Trzy z siedmiu silników oferowanych w Europie – wszystkie z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim – są nowe w ofercie Tiguan. Cztery mocne silniki benzynowe (TSI o pojemności od 1.4 do 2.0 litrów) generują moc od 90 kW / 122 KM do 155 kW / 210 KM. Trzy mocne silniki diesla (TDI) obejmują zakres mocy od 81 kW / 110 KM do 125 kW / 170 KM. Nowy Volkswagen Tiguan jest także dostępny z 7-biegową skrzynią biegów typu DSG – jedną z najwydajniejszych i sportowych automatycznych skrzyń biegów.

Jeden z najbardziej ekonomicznych SUV-ów na świecie

Wszystkie wersje BlueMotion Technology Tiguan posiadają system Stop/Start i regenerację akumulatora. Rezultaty: nawet z napędem na cztery koła, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology o mocy 103 kW / 140 KM zużywa zaledwie 5.8 l/100 km! Wyraźnie widać, że ten Volkswagen jest jednym z najbardziej ekonomicznych SUV-ów na świecie. Jak dotąd, oferowane są silniki podstawowe z napędem na przednie koła. A TDI o mocy 140 KM dostępny jest również z napędem na przednie koła jako alternatywa. Dzięki temu ten Volkswagen, jako TDI, mógł nawet przełamać barierę 5.5 litra z zauważonym zużyciem paliwa 5.3 l/100 km.

Bestseller od samego początku

Nowy Tiguan zastępuje model, który miał niezwykle udaną historię: w Niemczech, po wprowadzeniu na rynek w 2007 roku, Volkswagen Tiguan szybko przeszedł do roli lidera rynku SUV. I nigdy nie zrezygnował z tej pozycji: Choć wprowadzenie nowego Tiguan zapowiedziano przez Volkswagena w lutym 2011 roku, „stary” model nadal zajmował pierwszą pozycję w rejestracji nowych samochodów w kategorii SUV w Niemczech. Jeszcze bardziej imponujące jest to, że do momentu wstrzymania produkcji był czwartym najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym po Golfie, Polu i Passacie. Niewiele aut – gdziekolwiek by się znajdowały na świecie – doświadcza takiego udanego zakończenia!

SUV na wszystkie kontynenty

Na całym świecie Volkswagen Tiguan długo był jednym z najbardziej pożądanych modeli. Jego największymi rynkami sprzedaży są całe Europa, Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia. W Niemczech, jego średni udział w rynku w segmencie SUV kompaktowych wynosił około 21% w 2010 roku, podczas gdy w całej Europie 12%. Od jesieni 2007 roku dostarczono na całym świecie prawie 700,000 Tiguanów. Mniejszy brat Touarega jest teraz gotowy, aby kontynuować ten sukces z nowym wyglądem i bardziej zaawansowanymi technologiami.

Eksterior

Volkswagen Tiguan to jeden z najbardziej udanych samochodów w swoim rodzaju. Od momentu debiutu bestsellera w jesieni 2007 roku dostarczono niemal 700,000 sztuk na pięciu kontynentach. Kluczowymi powodami sukcesu SUV-a na rynku globalnym były jego właściwości techniczne i doskonała ekonomika. Równocześnie Volkswagen zyskał uznanie swoim wyrazistym, ponadczasowym i atrakcyjnym stylem. Niemniej jednak, Volkswagen dalej rozwijał linie Tiguan – który zawsze jest modelem czterodrzwiowym. Szczególnie przednia i tylna część zostały przeprojektowane, aby odzwierciedlić nową DNA designu Volkswagena.

Podobnie jak w poprzednim modelu, nowy Volkswagen Tiguan jest również ponownie oferowany w dwóch wersjach nadwozia z różnymi kątami podejścia. Klasyczna wersja, z kątem 18 stopni, została zaprojektowana bardziej z myślą o miejskich zadaniach i umiejętnościach pojazdu do holowania, natomiast Tiguan o większym kącie podejścia 28 stopni jest idealny dla tych, którzy często jeżdżą swoim Volkswagenem po trudnym terenie.

Ponieważ przednie części różnią się, obie wersje mają różne długości: Volkswagen Tiguan z 18-stopniowym przodem ma długość 4426 mm, podczas gdy jego odpowiednik z 28-stopniowym przodem ma długość 4433 mm. Jednak szerokość (1809 mm bez lusterek drzwiowych i 2041 mm z lusterkami drzwiowymi) i wysokość (1686 mm bez belek dachowych, 1703 mm z belkami dachowymi) są identyczne. Identyczne są również ich rozstaw osi (2604 mm) i szerokości toru (przód 1569 mm, tył 1571 mm).

Styl nowego Tiguan

Nowa stylistyka w większym stopniu odróżnia obie wersje nadwozia. Mimo to, obie wersje VW Tiguan przyjęły „DNA designu” Volkswagena charakteryzujące się dominacją wyraźnych, poziomych linii. Jak w większym Touaregu, grill został wzbogacony o dwa podwójne chromowane żaluzje. Szczególnie charakterystyczne są opcjonalne reflektory bi-xenonowe z maskowanym światłem drogowym (Dynamic Light Assist); standardowe światła do jazdy dziennej w wersji xenonowej tworzą pasmo 14 diod LED zintegrowanych w reflektorach.

18 stopni: Volkswagen oferuje sportowy model drogowy w dwóch wersjach „Trend & Fun” (wersja podstawowa) i „Sport & Style”. Pod maską lakierowanego zderzaka, „miejskie” przednie końce prezentują szeroką kratkę w środku i dwa mniejsze otwory po bokach z wbudowanymi przednimi światłami przeciwmgielnymi. Solidny czarny przedni spoiler kończy dolną część. Kąt wyprostu z przodu to wspomniane 18 stopni. Z mocą 90 kW / 122 KM (TSI) i 81 kW / 110 KM (TDI), ten Tiguan jest budowany jako pojazd z napędem na przednie koła.

28 stopni: Potężna wersja terenowa jest oferowana w linii wyposażeniowej „Track & Field” (model bazowy) znanej z poprzednika oraz po raz pierwszy w nowej wersji premium: „Track & Style”. Przy kącie podejścia 28 stopni, Volkswagen Tiguan może sprostać jeszcze większym wyzwaniom off-road. Pod solidnym, zmodernizowanym zderzakiem, ochrona podwozia zapewnia bezpieczeństwo komponentów napędu. Wizualnie środkowy wlot powietrza został zaprojektowany jako bardzo niski, aby pomóc w ochronie podwozia. Tutaj również, zderzak jest otoczony przez chronione, zintegrowane światła przeciwmgielne po bokach SUV-a. Szara ochrona podwozia, która ma trzy wyraźne otwory, jest ramkowana po obu stronach przez czarne prowadnice powietrza. Terenowe wersje Tiguan są zawsze wyposażone w stały napęd 4MOTION.

Tył

Jedną z cech, które wyróżniają wszystkie nowe Volkswageny, są charakterystyczne tylne światła. To samo dotyczy przeprojektowanych, dwuczęściowych tylnych świateł Tiguan. Wewnątrz, światła teraz odzwierciedlają wygląd tylnych świateł Touarega z podwójnymi elementami w kształcie litery L. Dolna krawędź tylnych świateł, teraz konsekwentnie podążająca za poziomą linią, nadaje nowy, czystszy wygląd w obszarze słupków C, co sprawia, że cały tył ma wyższy wygląd.

Z tyłu, wszystkie wersje Tiguan mają kąt zejścia 25 stopni. Kąt ten może na pewno być zmniejszony przez ładowność pojazdu (to samo dotyczy kąta podejścia z przodu).

Profil boczny

Wyraźny, mocny design dominuje także w profilu bocznym SUV-a. W tym projekcie uwzględniono solidne, ale skromnie wykończone nadkola, linię okien, która wznosi się ku tyłowi, wyraźne powierzchnie drzwi i błotników oraz – także typowe dla Volkswagena – niepodrabialne słupki C. Każdy szczegół podąża za logiką formy, co łączy całość. Szereg nowych felg aluminiowych wizualnie odróżnia Volkswagen Tiguan od poprzedniego modelu. W Niemczech, wersje „Trend & Fun” i „Track & Field” są standardowo wyposażone w 16-calowe felgi aluminiowe (typ „Portland”); Tiguan „Sport & Style” i „Track & Style” opuszczają fabrykę na 17-calowych felgach aluminiowych (typ „Philadelphia”).

W profilu bocznym, wersje „Sport & Style” i „Track & Style” są odróżniane od modeli bazowych przez chromowe wykończenie na bocznych listwach ochronnych. Wszystkie modele dzielą kąt rampy 20 stopni i prześwit 200 mm oraz – w wersjach wyższych – anodowane na srebrno belki dachowe.

Bezpieczeństwo bierne VW Tiguan

Poprzedni model Tiguan uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez europejską organizację ochrony konsumentów EuroNCAP (New Car Assessment Programme). Amerykański IIHC (Insurance Institute for Highway Safety) również uznał SUV-a za TOP SAFETY PICK; ta ocena obejmuje szerokie działania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Najnowsza wersja Tiguan także jest jednym z najbezpieczniejszych aut. Jego bezpieczeństwo opiera się na solidnej konstrukcji kabiny, strefach deformacji oraz systemach zabezpieczeń, które są do nich dostosowane.

Systemy zabezpieczeń

Volkswagen Tiguan dostarczany jest z 5 zagłówkami, które można regulować na dużą wysokość (odległość do głowy również można regulować w przednich siedzeniach od „…& Style”), 2 poduszkami powietrznymi z przodu, 2 poduszkami powietrznymi bocznymi (z przodu) oraz 2 poduszkami powietrznymi głowy/klatki piersiowej; te ostatnie chronią całą boczną powierzchnię okien. Volkswagen może być również zamówiony z dwoma poduszkami powietrznymi bocznymi w tylnych siedzeniach jako opcja. Zawsze możliwe jest dezaktywowanie poduszki powietrznej pasażera z przodu, gdy w pojazdzie podróżuje małe dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Status tej poduszki powietrznej jest sygnalizowany kierowcy przez lampkę kontrolną. Standardowe punkty montażowe Isofix w tylnych miejscach siedzących dopełniają środki ochrony dzieci.

W przednich i zewnętrznych tylnych miejscach siedzących znajdują się ograniczniki siły pasów, które zmniejszają obciążenia klatki piersiowej. Napinacze pasów dla przednich siedzeń, które są elektrycznie uruchamiane przez centralny moduł sterujący w przypadku wystarczająco poważnego wypadku, zapewniają, że ruchy osób podróżujących są skoordynowane z hamowaniem pojazdu na wczesnym etapie. Obok tylnych bocznych poduszek powietrznych, opcjonalny pakiet bezpieczeństwa tyłu zawiera napinacze pasów dla zewnętrznych tylnych miejsc siedzących. Systemy są ze sobą zintegrowane: system uruchamiania poduszek powietrznych, na przykład, współdziała ze wszystkimi odpowiednimi modułami sterującymi i zapewnia, że światła awaryjne są aktywowane, wszystkie drzwi są odblokowywane, światła wewnętrzne są włączane i pompa paliwowa jest dezaktywowana w przypadku wypadku.

Wnętrze

Kluczowym czynnikiem sukcesu Tiguan jest wszechstronny, wyrafinowany i przyjazny dla użytkownika design wnętrza. Może to brzmieć oczywście, ale wcale takie nie jest. Wszystkie elementy sterujące i systemy aktywują swoje funkcje bez opóźnień. Instrukcja obsługi? Taka istnieje. Ale rzadko jest potrzebna. Koncepcja siedzeń jest równie praktyczna. Właściciele Volkswagena Tiguan doceniają wyższe, pionowe pozycje siedzące z przodu i z tyłu. Inną imponującą cechą jest to, że tylna kanapa dzielona w proporcjach 60:40 może być przesuwana do przodu i do tyłu o maksymalnie 16 cm i także odchyla się. Pojemność bagażowa waha się od 470 do 1,510 litrów, w zależności od konfiguracji tylnych siedzeń. Dodatkowo, oparcie fotela pasażera z przodu może być całkowicie składane w wersjach wyposażeniowych „Sport & Style” i „Track & Style”; pozwala to klientom na przewożenie przedmiotów o długości do 2.5 metra.

W wersjach podstawowych Tiguan 2011 nowe pokrowce na siedzenia w designie „Pakata” przyciągają uwagę. Obwódki wokół powietrzników będą teraz w kolorze „ciemnego rodhium”. Tymczasem, modele wyższe wyróżniają się detalami takimi jak dekoracyjne listwy drzwiowe w „Metallic Silver” i nowymi pokrowcami na siedzenia z Alcantary i tkaniny („Milan” styl). Zakres wyposażenia standardowego Volkswagena Tiguan również został znacząco poszerzony. Na przykład, standardowe wyposażenie modelu Tiguan „Sport & Style” (i nowego Tiguan „Track & Style”) będzie teraz obejmować Rozpoznawanie Zmęczenia, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz system audio RCD 310 z 8 głośnikami (więcej o tym w rozdziale „Linie wyposażeniowe i funkcje”).

Kokpit

Instrumenty są zaawansowane – zarówno wizualnie, jak i w dotyku – i są optymalnie rozmieszczone; wszystkie elementy sterujące znajdują się tam, gdzie intuicyjnie ich oczekiwano. Weźmy pod uwagę deskę rozdzielczą: zlokalizowany na samej górze – optymalnie zintegrowany w polach widzenia kierowcy i pasażera z przodu – znajduje się system audio lub audio-nawigacji. Klienci mogą wybierać spośród systemów radiowych-CD RCD 210 (standard w „Trend & Fun” i „Track & Field”), RCD 310 (standard w „…& Style”), RCD 510, RNS 310 z nawigacją, która jest rozszerzeniem RCD 310 lub systemu nawigacji radiowej-DVD RNS 510. Dwa wloty powietrza znajdują się po lewej stronie systemu audio i dwa po prawej stronie. Na poziomie poniżej znajdują się elementy sterujące standardowym systemem klimatyzacji.

Przednie siedzenia

System siedzeń VW Tiguan jest dostępny w dwóch różnych konfiguracjach. Nawet w wersjach „Trend & Fun” i „Track & Field”, SUV dostarczany jest z siedzeniami, które oferują regulację wysokości i wsparcie lędźwiowe. Jak wspomniano, linie wyposażeniowe „Sport & Style” i „Track & Style” mają wyższe pozycjonowanie. W tych liniach wykorzystano fotele sportowe, a pod każdym z przednich siedzeń znajduje się szuflada do przechowywania. Oparcie fotela pasażera z przodu może być również całkowicie składane do przodu.

Tylne siedzenia

Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60:40 jest nieco wyżej w stosunku do dwóch przednich siedzeń; środkowa część oparcia kanapy może być składana, aby mogła służyć jako centralna podłokietnik, uchwyt na napoje, stół lub przejście bagażowe. Niezależnie od tej funkcji, kąt oparcia tylnego siedzenia można regulować w zakresie 23 stopni. Siedzenia można regulować w długości o 16 cm.

Przestrzeń bagażowa

Przestrzeń ładunkowa Tiguan jest czysto zaprojektowana, zmienna i praktyczna z równą powierzchnią. Z pięcioma osobami na pokładzie, może pomieścić 470 litrów. Jego maksymalna pojemność ładunkowa wynosi 1,510 litrów przy maksymalnej ładowności 670 kg.

Technologie napędu

Najnowsza wersja Tiguan ponownie jest napędzana wyłącznie silnikami z wtryskiem bezpośrednim i z turbodoładowaniem. Oprócz wersji z napędem na cztery koła (4MOTION), ponownie oferowany jest napęd na przednie koła w niektórych wersjach Tiguan. Trzy z siedmiu silników są nowe w ofercie Volkswagena Tiguan. Cztery silniki benzynowe (TSI) generują moc od 90 kW / 122 KM do 155 kW / 210 KM. Nowością są trzy silniki TSI o mocach 118 kW / 160 KM, 132 kW / 180 KM i 155 kW / 210 KM – wszystkie te silniki generują o 10 KM więcej niż poprzedni model, nie zwiększając przy tym zużycia paliwa.

Trzy silniki diesla (TDI) generują moc 81 kW / 110 KM, 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM. Wszystkie Tiguan z technologią BlueMotion (BMT) mają także system Stop/Start. Wartości zużycia paliwa nowego SUV-a zostały obniżone o nawet 0.3 l/100 km. W przypadku Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Technology z napędem na przednie koła o mocy 81 kW / 110 KM i 103 kW / 140 KM, na przykład, zużycie paliwa wynosi zaledwie 5.3 l/100 km. Również Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Technology z napędem na cztery koła o mocy 103 kW / 140 KM i zużyciu 5.8 l/100 km to standardy. Czyni to Volkswagena jednym z najbardziej oszczędnych SUV-ów na świecie.

Wszystkie 7 silników idealnie pasują do profilu charakterystyki SUV-a z mocną wydajnością i maksymalnymi momentami obrotowymi w zakresie od 200 do 350 Nm; 3 z silników można połączyć z 7-biegową skrzynią DSG. Nową opcją dostępną we wszystkich wersjach jest elektroniczna blokada différencjału XDS, która doskonali dynamikę pojazdu, szczególnie podczas jazdy w zakrętach.

VW Tiguan oferuje imponującą zdolność holowania przyczepy do 2,500 kg, w zależności od konkretnej konfiguracji napędu – tak że Tiguan oferuje zarówno przyjemność z jazdy, jak i funkcjonalność zorientowaną na użyteczność. Przegląd wszystkich wersji napędu, które zadebiutują w ciągu 2011 roku:

Napęd na przednie koła

1.4 TSI – 90 kW / 122 KM (6-biegowa) / BMT
1.4 TSI – 118 kW / 160 KM (6-biegowa) / BMT
2.0 TDI – 81 kW / 110 KM (6-biegowa) / BMT
2.0 TDI – 103 kW / 140 KM (6-biegowa) / BMT

Napęd na wszystkie koła / 4MOTION

1.4 TSI – 118 kW / 160 KM (6-biegowa)
2.0 TSI – 132 kW / 180 KM (6-biegowa, opcjonalnie DSG)
2.0 TSI – 155 kW / 210 KM (6-biegowa, opcjonalnie DSG)
2.0 TDI – 103 kW / 140 KM (6-biegowa, opcjonalnie DSG)
2.0 TDI – 103 kW / 140 KM (6-biegowa, opcjonalnie DSG) / BMT
2.0 TDI – 125 kW / 170 KM (6-biegowa)

1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 KM

Tiguan 1.4 TSI o mocy 122 KM będzie zawsze dostarczany w wersji z technologią BlueMotion z napędem na przednie koła i 6-biegową skrzynią manualną. Systemy Stop/Start i regeneracji akumulatora są standardowe. Ten Tiguan można zamówić w liniach wyposażeniowych „Trend & Fun” i „Sport & Style”.

Ten najbardziej oszczędny silnik benzynowy Volkswagena Tiguan ma średnie zużycie paliwa wynoszące 6.5 l/100 km (co odpowiada 152 g/km CO2) i rozwija maksymalną moc przy 5,000 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy turbodoładowanego TSI wynosi 200 Nm i jest dostępny w zakresie 1,500 do 4,000 obrotów na minutę. Silnik czterocylindrowy osiąga maksymalną prędkość 185 km/h. Tiguan z silnikiem 1,390 cm3 pokonuje klasyczny sprint od 0 do 100 km/h w 10.9 sekundy.

1.4 TSI o mocy 118 kW / 160 KM

Na kolejnym poziomie mocy, Volkswagen wprowadzi silnik turbo- i kompresorowy twincharger o mocy 118 kW / 160 KM (przy 5,800 obrotach na minutę) w pewnym momencie po wprowadzeniu na rynek nowego Tiguan. Będzie oferowany zarówno z napędem na przednie koła (jako „Trend & Fun” lub „Sport & Style”), jak i w wersji technologii BlueMotion z napędem na cztery koła (jako „Track & Field” i „Track & Style”). TSI generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm w zakresie od 1,500 do 4,500 obrotów na minutę. Tiguan 1.4 TSI BlueMotion Technology o mocy 160 KM i maksymalnej prędkości 203 km/h ma średnie zużycie paliwa wynoszące 6.7 l/100 km (co odpowiada 156 g/km CO2).

2.0 TSI o mocy 132 kW / 180 KM

Całkowicie nowym silnikiem w ofercie Volkswagena jest 2.0-litrowy TSI o mocy 132 kW / 180 KM. Ten silnik, specjalnie skonfigurowany dla nowego Tiguan, zastępuje silnik TSI o mocy 125 kW / 170 KM z poprzedniego modelu. Nowy silnik czterocylindrowy dzieli tę samą platformę techniczną z większym TSI o mocy 155 kW, który również jest nowy w Volkswagenie Tiguan. Podobnie jak ten silnik, 132-kW TSI ma pojemność 1,984 cm3. Dzięki turbodoładowaniu, silnik z wtryskiem bezpośrednim dostarcza stały maksymalny moment obrotowy 280 Nm w niskim zakresie 1,800 i wysokim 5,000 obrotów na minutę; silnik czterocylindrowy osiąga maksymalną moc w zakresie od 4,500 do 6,200 obrotów na minutę. Silnik – dostępny we wszystkich liniach wyposażeniowych i zawsze sprzężony z napędem 4MOTION – ma średnie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 8.5 l/100 km (zgodnie z DIN EN 228); co odpowiada wartości CO2 wynoszącej 199 g/km. Tiguan 2.0 TSI o mocy 180 KM przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8.3 sekundy; jego maksymalna prędkość wynosi 204 km/h.

Opcjonalnie, ten TSI może być zamówiony z 7-biegową skrzynią DSG. W takim przypadku jego średnie zużycie paliwa wynosi 8.6 litrów (również 199 g/km CO2). Maksymalna prędkość wersji DSG jest nieco niższa i wynosi 202 km/h, ale czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h jest lepszy i wynosi 7.9 sekundy. Wszystkie te dane ilustrują, dlaczego DSG jest jedną z najwydajniejszych automatycznych skrzyń biegów na świecie. Ten TSI może być łączony z dowolnymi liniami wyposażeniowymi.

2.0 TSI o mocy 155 kW / 210 KM

Nowy Tiguan z najpotężniejszym silnikiem benzynowym pojawi się wkrótce po debiucie rynkowym. Generuje moc 155 kW / 210 KM (w zakresie 5,300 do 6,200 obrotów na minutę) i zastępuje silnik TSI o mocy 147 kW / 200 KM, którego produkcja została już zakończona. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Nm jest dostępny w zakresie od 1,700 do 5,300 obrotów na minutę. Silnik 210 KM przyspiesza pojazd do maksymalnej prędkości 215 km/h; ten Tiguan przyspiesza do 100 km/h w 7.8 sekundy. Pomimo wysokiej mocy, TSI jest także oszczędny: w przypadku silnika o mocy 180 KM, na przykład, średnie zużycie paliwa wynosi 8.5 l/100 km (co odpowiada 199 g/km CO2) przy manualnej 6-biegowej skrzyni biegów.

Volkswagen oferować będzie także duży Volkswagen Tiguan 2.0 TSI z opcjonalną 7-biegową skrzynią DSG. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 8.6 l/100 km (199 g/km CO2); po zaledwie 7.3 sekundy (!), wersja DSG osiąga prędkość 100 km/h. Jego maksymalna prędkość wynosi 213 km/h. Ten TSI będzie dostępny w połączeniu z liniami wyposażeniowymi „Track & Style” i „Sport & Style”.

2.0 TDI o mocy 81 kW / 110 KM

Wszystkie trzy silniki TDI pracują z wtryskiem common rail, turbodoładowaniem, intercoolerem, czterema cylindrami i pojemnością silnika wynoszącą 1,968 cm3. Silnik podstawowy linii diesla Tiguan to 81 kW / 110 KM (przy 2,750 do 4,200 obrotów na minutę). Ten silnik jest idealny dla klientów, którzy stawiają na maksymalną ekonomię paliwa. Ten silnik – zawsze łączony z technologiami BlueMotion (system Stop/Start i regeneracja baterii) oraz z napędem na przednie koła – ma średnie zużycie paliwa wynoszące 5.3 l/100 km (co odpowiada 139 g/km CO2). Wiąże się z tym znaczny moment obrotowy wynoszący 280 Nm (w zakresie 1,750 do 3,000 obrotów na minutę). Tak więc, „mały” TDI naprawdę doskonale pasuje do Tiguan.

W razie potrzeby, Tiguan 2.0 TDI o mocy 110 KM i 6-biegowej skrzyni biegów może przyspieszyć do dokładnie 175 km/h. Ukończy sprint do 100 km/h w 11.9 sekundy. Ten TDI może być łączony z liniami wyposażeniowymi „Trend & Fun” i „Sport & Style”.

2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 KM

103 kW / 140 KM (przy 4,200 obrotach na minutę) VW Tiguan 2.0 TDI z napędem 4MOTION już był związany z niskim zużyciem paliwa. Teraz, przy 6.0 l/100 km (co odpowiada 157 g/km CO2), przewyższa poprzedni model z jego 6.3 l/100 km. Ten TDI można zamówić z dowolną wersją wyposażeniową i – opcjonalnie – z 7-biegową skrzynią DSG (6.3 l/100 km i 167 g/km CO2). Każda z 4 wersji wyposażeniowych może być skonfigurowana z tym silnikiem. Wersja z manualną skrzynią biegów ma maksymalną prędkość 186 km/h, natomiast wersja DSG może osiągnąć 188 km/h. Ważną zaletą tego Tiguan jest jego zdolność holowania do 2,500 kg.

Ponadto, ponownie będzie dostępny Tiguan 2.0 TDI o mocy 140 KM z napędem na przednie koła (jako „Trend & Fun” lub „Sport & Style”). Jego średnie zużycie paliwa wynosi: 5.3 l / 100 km (139 g/km CO2). Również oczekiwany jest nowy Tiguan 2.0 TDI w wersji 140 KM z napędem 4MOTION: z manualną skrzynią biegów, zużywa niskie 5.8 l/100 km, a z transmisją DSG 6.0 l/100 km. Wszystkie wersje TDI o mocy 140 KM charakteryzują się bardzo wysokim maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm w zakresie 1,750 do 2,500 obrotów na minutę.

2.0 TDI o mocy 125 kW / 170 KM

Najsilniejszy Tiguan TDI o mocy 125 kW / 170 KM, który zawsze ma napęd na cztery koła, ma średnie zużycie paliwa wynoszące 6.0 l/100 km (co odpowiada 158 g/km CO2); to również 0.3 litra mniej niż w poprzednim modelu. Rozwija swoją maksymalną moc przy 4,200 obrotach na minutę. W zakresie od 1,750 do 2,500 obrotów silnik generuje maksymalny moment obrotowy 350 Nm – wystarczająca moc i siła do przyspieszenia Volkswagena Tiguan do 100 km/h w 8.9 sekundy przy maksymalnej prędkości 201 km/h. Planowana jest również wersja z 7-biegową DSG. Najlepszy TDI można łączyć z wersjami wyposażeniowymi „Sport & Style” i „Track & Style”. Oczywiście, jak wersja 140 KM, Tiguan 170 KM również może holować do 2,500 kg na swoim zaczepie.

System Stop/Start

Kierowca zbliża się do czerwonego światła, hamuje Tiguan do zatrzymania, włącza luz i zdejmuje nogę z sprzęgła (w przypadku DSG wystarczy nacisnąć pedał hamulca). To powoduje chwilowe wyłączenie silnika. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawia się napis „Start (A) Stop”. Gdy światło drogowe znowu zmienia się na zielone, kierowca wciska sprzęgło (lub w przypadku DSG po prostu zwalnia hamulec) i silnik się uruchamia, tekst „Start (A) Stop” znika, a kierowca włącza bieg i kontynuuje jazdę. Zasadniczo kierowca nie musi podejmować żadnych dodatkowych kroków w porównaniu do tradycyjnego samochodu, a jednak oszczędza do 0.2 l/100 km w mieście, korzystając z systemu Stop/Start.

W odróżnieniu od pojazdów bez systemu Stop/Start, modele z technologią BlueMotion mają dodatkowy moduł danych akumulatora (do pomiaru chwilowego statusu ładunku akumulatora), mocny rozrusznik silnika, przetwornik DC/DC (zapewniający stabilność napięcia w systemie elektrycznym pojazdu) oraz wyjątkowo trwałą baterię z matą szklaną.

Regeneracja akumulatora

Regeneracja pomaga jak najlepiej wykorzystać energię wydatkowaną podczas jazdy. Podczas jazdy na luzie i hamowania Tiguan – tj. za każdym razem, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia lub hamuje – system podnosi napięcie alternatora (generatora), a ta energia jest wykorzystywana do naładowania akumulatora pojazdu. Dzięki kontroli alternatora w funkcji wydajności silnika, a także optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie alternatora można obniżyć, gdy to jest pożądane – np. podczas przyspieszania lub podczas stałego utrzymywania żądanej prędkości. Alternator może być nawet całkowicie wyłączony. To zmniejsza obciążenie silnika, co z kolei redukuje zużycie paliwa. Dodatkowo, akumulator – zawsze optymalnie naładowany – dostarcza wystarczającą energię do systemu elektrycznego pojazdu podczas zatrzymania silnika (np. na światłach). Regeneracja akumulatora wymaga specjalnego oprogramowania do zarządzania energią i zmodyfikowanego oprogramowania sterującego silnikiem.

7-biegowa DSG

W ofercie silników czterocylindrowych Volkswagena, DSG zastąpiło tradycyjne automatyczne skrzynie biegów z konwerterem momentu obrotowego. W nowym Tiguan zastosowano niezwykle szybką i efektywnie działającą 7-biegową wersję DSG. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to dwie suche sprzęgła, których ciśnienie regulowane jest hydraulicznie. Moc silnika przekazywana jest na podwójne sprzęgło przez wał korbowy i dwumasowe koło zamachowe. Sprzęgło I obsługuje biegi nieparzyste, a sprzęgło II biegi parzyste oraz bieg wsteczny. Efektem tego zaawansowanego zarządzania sprzęgłami jest to, że podczas zmiany biegów nie występują przerwy w napędzie. Wygoda i komfort są doskonałe, a kierowca doświadcza niespotykanie dynamicznego i jednocześnie komfortowego uczucia podczas zmiany biegów.

Oprócz inteligentnej elektro-hydraulicznej kontroli transmisji (mechatronika), odpowiedzialne za to są dwa sprzęgła oraz dwa wały napędowe i trzy wały napędowe końcowe. Ten system zintergrowany pozwala na ciągłe „czuwanie”, gotowe do działania na następnych wyższych poziomach jazdy. I rzeczywiście działa błyskawicznie. Na przykład: podczas jazdy Tiguanem na szóstym biegu, siódmy bieg jest już zaangażowany, ale jeszcze nie „aktywny.” Gdy tylko osiągnięto idealny punkt zmiany biegów, sprzęgło odpowiedzialne za szósty bieg automatycznie otwiera się, podczas gdy inne zamyka się i „wcześniej aktywuje” siódmy bieg. To prowadzi do nakładania się pomiędzy otwieraniem i zamykaniem dwóch sprzęgieł, co powoduje wygodną zmianę biegów opisaną powyżej. Cały proces zmiany biegów kończy się w ciągu kilku setnych sekundy.

Napęd 4MOTION

Normalnie, w systemie 4MOTION napędzana jest oś przednia – w tym również Volkswagen Tiguan z napędem na cztery koła; oś tylna otrzymuje tylko dziesięć procent mocy napędowej. Oszczędza to paliwo. Dopiero gdy to konieczne – w zależności od konkretnej sytuacji napędu i drogi – tylna oś jest aktywowana stopniowo. Dzieje się to za pomocą elektrohydraulicznego sprzęgła napędu na wszystkie koła. Ważna różnica w porównaniu do poprzedniej generacji 4MOTION: Aby aktywować sprzęgło napędu na wszystkie koła, nie są wymagane różnice prędkości pomiędzy osiami przednią a tylną, gdyż ciśnienie jest generowane przez elektryczną pompę.

Sam system sprzęgła wielotarczowego został zintegrowany w tylnym dyferencjale. Zbiornik ciśnieniowy jest zasilany olejem przez elektryczną pompę o ciśnieniu roboczym 30 bar. Elektroniczna jednostka kontrolna oblicza idealny moment obrotowy dla tylnej osi i reguluje, za pomocą zaworu, ile ciśnienia oleju przekazywane jest do roboczego tłoka sprzęgła wielotarczowego. Tutaj, ciśnienie powierzchniowe na płytkach sprzęgła jest proporcjonalne do wymaganego momentu obrotowego na tylnej osi. Ilość przekazywanego momentu obrotowego można ciągle zmieniać, zmieniając wielkość ciśnienia stosowanego do płytek sprzęgła. System działa niezależnie od poślizgu kół, ponieważ ciśnienie robocze jest zawsze dostępne. Kiedy Tiguan jest uruchamiany z miejsca lub przyspiesza, ślizganie się przednich kół jest całkowicie zapobiegane, ponieważ jednostka sterująca reguluje rozkład momentu obrotowego na podstawie dynamicznego obciążenia osi. W ekstremalnych przypadkach, prawie 100 procent momentu obrotowego można skierować na oś tylną.

XDS elektroniczna blokada różnicowa

Nowością w Tiguanie jest opcjonalna elektroniczna blokada różnicowa XDS. Jest to funkcjonalne rozszerzenie elektronicznych blokad już zintegrowanych przez ESP. XDS poprawia prowadzenie podczas szybkiej jazdy w zakrętach, a także kalibruje pojazd w kierunku „neutralny”, zapobiegając możliwemu poślizgowi koła odciążonego po wewnętrznej stronie zakrętu przez aktywną interwencję hamulcową, co poprawia przyczepność.

Linie wyposażeniowe i funkcje

2.0L TDI BlueMotion FWD 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3397 Lbs (1541 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDI FWD 6MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc81 Kw @ 2750 Rpm
110 Hp @ 2750 Rpm
109 Bhp @ 2750 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
279 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3401.7 Lbs (1543 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4585.6 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDI FWD 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3662 Lbs (1661 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

2.0L TDI FWD 7AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3693 Lbs (1675 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6MT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
350 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna124.9 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 17 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3736.8 Lbs (1695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938.4 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 7AT (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc130 Kw @ 4200 Rpm
177 Hp @ 4200 Rpm
174 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
380 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 17
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3735 Lbs (1694 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 7AT (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
380 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 17
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3807 Lbs (1727 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5027 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 7AT AWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

1.4L TSI 4MOTION 6MT AWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna123 Mph (198 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3596 Lbs (1631 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 7AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 17
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3772 Lbs (1711 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

1.4L TSI FWD 6AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna123 Mph (198 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3419 Lbs (1551 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

1.4L TSI FWD 6MT (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy147 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
199 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3309.1 Lbs (1501 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4585.6 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2152 G/Km

1.4L TSI FWD 6MT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3355 Lbs (1522 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L TSI 4MOTION 6AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100-6000 Rpm
200 Hp @ 5100-6000 Rpm
197 Bhp @ 5100-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
281 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3591 Lbs (1629 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L TSI 4MOTION 6MT (210 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc155 Kw @ 5300-6200 Rpm
211 Hp @ 5300-6200 Rpm
208 Bhp @ 5300-6200 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1700-5200 Rpm
279 Nm @ 1700-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna133.6 Mph (215 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3688.3 Lbs (1673 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872.2 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

2.0L TSI 4MOTION 6MT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc132 Kw @ 4500-6200 Rpm
179 Hp @ 4500-6200 Rpm
177 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1700-4500 Rpm
279 Nm @ 1700-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3624 Lbs (1644 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

2.0L TSI 4MOTION 7AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc132 Kw @ 4500-6200 Rpm
179 Hp @ 4500-6200 Rpm
177 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1700-4500 Rpm
279 Nm @ 1700-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3657 Lbs (1659 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

2.0L TSI 4MOTION 7AT AWD (210 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc155 Kw @ 5300-6200 Rpm
211 Hp @ 5300-6200 Rpm
208 Bhp @ 5300-6200 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5200 Rpm
281 Nm @ 1700-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3724 Lbs (1689 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

2.0L TSI FWD 6AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100-6000 Rpm
200 Hp @ 5100-6000 Rpm
197 Bhp @ 5100-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
281 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna ( Tiptronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3404 Lbs (1544 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

2.0L TSI FWD 6MT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100-6000 Rpm
200 Hp @ 5100-6000 Rpm
197 Bhp @ 5100-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
281 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3397 Lbs (1541 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872.2 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2130 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6MT AWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna115.6 Mph (186 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R 16 H
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3661.9 Lbs (1661 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938.4 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.