Druga generacja Volkswagena Tiguan została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku i stanowi odpowiedź niemieckiego producenta samochodów na segment kompaktowych crossoverów.
W 2016 roku praktycznie każdy producent samochodów miał coś do powiedzenia na temat segmentu kompaktowych SUV-ów. W związku z tym niemiecki producent postanowił nie poprawiać pierwszej generacji, lecz całkowicie ją przekształcić, zaczynając od zera.
Nowa platforma Tiguan to MQB, która po raz pierwszy została wykorzystana w SUV-ach. Szerokość pojazdu została estetycznie powiększona dzięki atrapom grilla z dwoma poziomymi chromowanymi liniami oraz wąskimi reflektorami. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, Tiguan z 2016 roku nie wyglądał jedynie jak zmodyfikowane hatchback. Miał typowy wizerunek SUV-a, nawet w wersji z wydłużonym rozstawem osi, która mogła pomieścić do siedmiu osób wewnątrz.
Wnętrze charakteryzowało się czystym kokpitem i prostymi liniami, typowymi dla Volkswagena. Nie było w nim nic specjalnego, poza dużą funkcjonalnością. Wszystko było dokładnie tam, gdzie można się tego było spodziewać, ale w pewien sposób nudne. System infotainment oferował możliwość zamontowania 8-calowego wyświetlacza dotykowego oraz pozwalał na połączenie z Android Auto i Apple CarPlay. Tylne siedzenia mogły być przesuwane w przód i w tył, a także miały regulowane oparcia.
W zakresie jednostek napędowych, Tiguan oferował wiele silników, w tym silnik 2.0 TDI z różnymi poziomami mocy, od 150 KM do 250 KM w wersji R. Tiguan był dostępny zarówno z napędem na jedną oś, jak i z napędem na cztery koła.
Volkswagen prezentuje nowo opracowany model VW Tiguan na targach IAA 2015. W tym przypadku „nowy” oznacza zupełnie nowy – rewolucję zamiast ewolucji. To dlatego, że druga generacja Tiguan jest pierwszym SUV-em Grupy Volkswagen, którego design oparty jest na platformie MQB, która jest przyszłościowa we wszystkich aspektach.
Tiguan „XL” z wydłużonym rozstawem osi
Dla Volkswagena nowy Tiguan oznacza początek ofensywy produktowej SUV. W nadchodzących latach marka wprowadzi inne innowacyjne SUV-y, które będą dokładnie dostosowane do specyficznych rynków w różnych segmentach na całym świecie. Volkswagen zamierza rozszerzyć ofertę pojazdów SUV, szczególnie w USA. Prognozy wskazują, że udział SUV-ów znacząco wzrośnie także w Chinach. Dodatkowy wzrost SUV-ów nastąpi również w Europie. W przeciwieństwie do Europy, kierowcy w USA i Chinach preferują wersje z dłuższym rozstawem osi. Dlatego nowy Tiguan był systematycznie rozwijany z myślą o dwóch różnych rozstawach osi od samego początku. „Długi” Tiguan zostanie wprowadzony na wybrane rynki wiosną 2017 roku.
Pojazd wszechstronny – nowy Tiguan to „SUV”
MQB poprawia wszystkie aspekty Tiguan. Proporcje nadwozia najnowszego SUV-a Volkswagena są wyraźnie sportowe, design wykazuje charyzmę we wszystkich aspektach, a waga pojazdu została zredukowana o ponad 50 kilogramów w porównaniu do poprzedniego modelu z silnikami Euro-5. Ogromny postęp dokonano w zakresie przestrzeni wewnętrznej i przestrzeni bagażowej. Na przykład, gdy nowy Tiguan jest załadowany do tylnej kanapy, oferuje 615 litrów pojemności bagażnika; po złożeniu tylnych oparć uzyskuje to pojemność 1,655 litrów, co oznacza wzrost o 145 litrów. W międzyczasie silniki wykazują zyski efektywności. Oferowany jest szeroki wybór ośmiu silników; ich moc waha się od 85 kW / 115 KM do 176 kW / 240 KM. Silniki są mocniejsze, a jednocześnie są nawet o 24 procent bardziej oszczędne w porównaniu do tych z poprzedniego modelu z silnikami Euro-5. Nowy system 4MOTION Active Control sprawia, że indywidualne dostosowanie napędu na wszystkie warunki użytkowania jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Dzięki nowoczesnej koncepcji układu napędowego, Tiguan zaprojektowano z myślą o ogromnych obciążeniach przyczepy do 2,500 kg. W międzyczasie systemy asystujące doskonalą wygodę, dynamikę i bezpieczeństwo pojazdu (w tym Front Assist z hamowaniem awaryjnym w mieście i monitorowaniem pieszych, Lane Assist oraz automatyczny system hamowania po kolizji jako standard). Usługi online dodają nowe wymiary serwisowe (w tym automatyczne zgłaszanie wypadków, informacje o ruchu drogowym i dostępnych miejscach parkingowych, raport o stanie pojazdu). App Connect pozwala na integrację wszystkich dzisiejszych smartfonów z systemami multimedialnymi, a nawet tablety stają się integralną częścią samochodu dzięki aplikacji Media Control. Tak powstał Tiguan, z którym Volkswagen szeroko redefiniuje segment A-SUV (Sport Utility Vehicle). Tiguan to nie crossover pomiędzy różnymi światami – stworzył swój własny, nowy i autentyczny świat SUV-ów. SUV, który spełnia wszystkie oczekiwania – zarówno na drodze, jak i w terenie. „SUV”.
Koncepcja wzornictwa – rewolucja zamiast ewolucji
W drugiej generacji Tiguan projektanci Volkswagena stworzyli SUV-a, który w sposób progresywny i konkurencyjny wprowadza nową jakość wzornictwa do tego segmentu. Precyzja i logika linii oraz wyraźnie dominujący charakter doprowadziły do wizualnego profilu Tiguan, który wyraźnie odróżnia go od konkurencji. Zewnętrzna i wewnętrzna część pojazdu tworzą perfekcyjnie skoordynowane jednostki w doskonałej harmonii. To zaowocowało nowym oryginałem – arcydziełem.
Bezpieczeństwo w nowym wymiarze – SUV XXI wieku
Przykładem, jak Tiguan ilustruje nowy typ SUV, jest jego nowoczesna kompatybilność z innymi uczestnikami ruchu. Aby to zobrazować: technologie standardowe, takie jak nowy aktywny dach, system City Emergency Braking z monitorowaniem pieszych oraz system Lane Assist poprawiają ogólne bezpieczeństwo nowego Tiguan w codziennym ruchu.
Aktywny dach
Mechanizm podnosi dach, jeśli w razie wypadku zderzy się z nim pieszy lub rowerzysta. To zwiększa odstęp między twardym silnikiem a stosunkowo miękkim dachem, co zmniejsza ryzyko poważnych obrażeń głowy.
Monitorowanie pieszych i Lane Assist
Tiguan to samochód nowej ery. W sposób konsekwentny wykorzystuje pełen zakres najnowocześniejszych systemów asystujących, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo. Dlatego nowy Tiguan wyposażony jest w system automatycznego hamowania po kolizji, system monitorowania otoczenia Front Assist w tym hamowanie awaryjne w mieście oraz – nowa funkcja – monitorowanie pieszych jako standard. Jeśli radarowy system Front Assist wykryje osobę wchodzącą na drogę, system ostrzega kierowcę. W drugim kroku hamuje samochód. To jednak nie wszystko. Nowy Tiguan wyposażony jest także w Lane Assist jako standard. Ten oparty na kamerach system asystujący ostrzega i automatycznie przeciwdziała, jeśli kierowca zaczyna zjeżdżać z pasa ruchu poza granicami miasta, nie włączając kierunkowskazu i przez to niezamierzony zmienia pas. Przede wszystkim zmniejsza to ryzyko związane z niebezpiecznym nadjeżdżającym ruchem na drogach wiejskich. W związku z tym Front Assist i Lane Assist podnoszą standard wyposażenia w przystępnych modelach na poziom milowym bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Design zewnętrzny – precyzyjny i pewny siebie
W drugiej generacji Tiguan projektanci Volkswagena stworzyli SUV-a, który w sposób progresywny i konkurencyjny wprowadza nową jakość wzornictwa do tego segmentu. Precyzja i logika jego linii oraz wyraźnie dominujący charakter doprowadziły do wizualnego profilu Tiguan, który wyraźnie odróżnia go od konkurencji.
Wydłużony, szerszy i niższy
Nowe wymiary i proporcje podnoszą Tiguan w porównaniu do poprzedniego modelu. Jest teraz większy. O długości 4,486 mm, nowy model jest o 60 mm dłuższy, a jego rozstaw osi wydłużono o 77 mm do 2,681 mm. Nowy pojazd ma 1,839 mm szerokości, co stanowi wzrost o 30 mm w porównaniu do poprzednika. W międzyczasie jego wysokość została obniżona o 33 mm do 1,632 mm (wersja bazowa z napędem na przednie koła). Współczynnik oporu powietrza Cd nowego Tiguan również został zmniejszony dzięki licznym ulepszeniom aerodynamicznym. Jednym z przykładów innowacyjnej aerodynamiki są nowo zaprojektowane lusterka drzwiowe. Dzięki testom w tunelu aerodynamicznym i symulacjom przepływu powietrza, kształt obudów lusterka można było poprawić na tyle, że ich udział w ogólnym oporze powietrza zmniejszył się o 40 procent. To oraz inne działania umożliwiły poprawę współczynnika Cd pojazdu do 0.31.
Silny przód
Przód nowego Tiguan ma znacząco szerszy wygląd. Jest to efektem rzeczywistego zwiększenia fizycznej szerokości oraz wizualnego efektu poziomego ułożenia grilla i świateł. Tiguan jest pierwszym SUV-em od Volkswagena, który wyposażony jest w reflektory projekcyjne LED, opcjonalnie lub standardowo (w „Highline”). Lampy te szczególnie wyróżniają przód pojazdu. W zależności od linii wyposażenia, na przodzie samochodu biegnie chromowana listwa nad reflektorami.
Nad grillem i reflektorami, dach nowego Tiguan – który teraz znajduje się znacznie wyżej niż w poprzednim modelu – w kierunku szyby czołowej unosi się w kształcie litery V z precyzyjnymi i ostrymi liniami. Z punktu widzenia grilla, zewnętrzne linie kształtu V tworzą granice części dachu, która subtelnie zakrzywia się w górę. W samym grillu kontynuacja tej linii łączy się z jedną krawędzią obudowy reflektora. Każda linia ma logiczny cel. W zwięzłym zderzaku „V” dachu jest lustrzanym odbiciem w „A”. Pionowe linie wskazują na zewnątrz, co jeszcze bardziej podkreśla szerokość i moc Tiguan.
Bardzo charakterystyczny profil boczny pojazdu
Linia talii jest wyższa w porównaniu do poprzedniego modelu, co podkreśla SUV-owy charakter Tiguan. Wyższa jest również tak zwana linia charakterystyczna – jedna z najbardziej zwięzłych cech wzornictwa nowego Tiguan. Wzornictwo tej linii odzwierciedla wielką kreatywność projektantów i równie wielką wiedzę specjalistów ds. produkcji w Volkswagenie. Linia charakterystyczna przebiega przez całą sylwetkę Tiguan – to pozioma linia, na której bezszwowo umieszczone są klamki drzwi (arcydzieło technologii produkcji i wzornictwa). Po raz pierwszy linia charakterystyczna została wykonana podwójnie na samochodzie. Pod górną linią znajduje się pozioma powierzchnia, a następnie pojawia się druga linia. Projektanci mówią tu o „dialogu linii”. Niższa z tych linii podkreśla rzeźbiarsko wystające i dlatego mocno wyglądające nadkola oraz sekcję barkową.
Dialog linii jako wspólny motyw
W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, obszar powyżej linii charakterystycznej to płaskie i przez to bardziej eleganckie pasmo okien bocznych. To pasmo rozciąga się w kierunku dynamicznie nachylonych słupków D (wszechstronność widzenia została również poprawiona na podstawie nowo zaprojektowanych słupków dachowych). Innym przykładem słowa kluczowego „dialog linii”: delikatne, podwójne linie – takie jak wokół okien i poniżej linii dachu – które również wytwarzają ekskluzywny blask w tych obszarach. Równocześnie linie te łamią światło i sprawiają, że samochód wygląda na niższy i bardziej sportowy. Jak w samochodzie sportowym: lusterka boczne zamontowane tuż poniżej linii boku, których kształty zostały udoskonalone w testach w tunelu aerodynamicznym i znacznie minimalizują hałas wiatru bocznego. Najniższa sekcja bocznej karoserii to obszar w kolorze czarnym, który owija się wokół pojazdu. W tym kolorze wykończone są również solidne plastikowe dodatki nadkoli. Eleganckim akcentem jest chromowana listwa, która oddziela powierzchnie pomalowane w kolorze nadwozia i te w kolorze antracytowym na bokach pojazdu. Ten chromowy akcent jest kontynuowany z tyłu.
Rzeźbiarski tył nadwozia
Boczna linia charakterystyczna staje się wyznacznikiem tylnym, znajdującym się powyżej tylnych świateł. Linia ta w niezwykle precyzyjny i ostry sposób definiuje górną krawędź standardowych tylnych świateł LED. Światła ze swoim trójwymiarowym designem również pokazują ostry poziomy cięcie. To cięcie kontynuuje się jako linia między tylnymi światłami i tworzy krawędź, która jest ważna dla aerodynamiki. Pod obydwoma częściami tylnych świateł klapa bagażnika rozciąga się daleko w bok, a maksymalna szerokość otwarcia klapy bagażnika została zwiększona w porównaniu do poprzedniego modelu. Inną cechą definiującą styl jest to, że cały obszar między poziomym cięciem a krawędzią załadunkową tworzy prostokątną, poziomo wyprofilowaną powierzchnię, która podkreśla szerokość Tiguan i nadaje pojazdowi niepowtarzalny wygląd z tyłu. Pod tym wykończeniem znajduje się obszar w kolorze antracytowym oraz zintegrowany dyfuzor w kolorze szaro-metalicznym. Widziane od tyłu, widać również, że skrzynka dachowa została lekko wciągnięta, a nawiązuje do potężnej sekcji barkowej jak w coupe.
Wnętrze – przestrzeń do życia
Wnętrze Tiguan, które również zostało całkowicie przeprojektowane, ma wyraźnie sportowy, ale jednocześnie świadomy charakter SUV-a. W ramach tej wizji konsekwentnie zrealizowano kierowczo-ukierunkowaną koncepcję deski rozdzielczej. Centralnymi elementami są zestaw wskaźników (opcjonalnie realizowany jako cyfrowy wyświetlacz Active Info) oraz system infotainment, który jest umieszczony wysoko w centrum i skierowany w stronę kierowcy. Pod systemem infotainment znajduje się sportowa konsola centralna z kontrolkami klimatyzacji, również pochylona w stronę kierowcy. Deska rozdzielcza i konsola centralna tworzą tu jedną stylistyczną jednostkę. Sama konsola centralna jest zdominowana przez szereg przycisków, które są rozmieszczone wokół podwyższonej pozycji dźwigni zmiany biegów. Tak jak w przypadku zewnętrznej, projektanci konsekwentnie zastosowali zasadę „Forma podąża za funkcją” również tutaj. Układ przycisków wydłuża się ukośnie po stronie kierowcy. Optymalnie dostępny jest tu okrągły, intuicyjnie obsługiwany wielofunkcyjny przełącznik nowego systemu 4MOTION Active Control. Współpraca deski rozdzielczej, konsoli centralnej i paneli drzwiowych tworzy wyjątkową atmosferę kokpitu dla kierowcy. Przykład perfekcji w detalach: wąskie, precyzyjnie wykorzystywane ramki w wyglądzie aluminium wokół wlotów powietrza i głośników drzwiowych. Typowa dla SUV odporność: klamki drzwi. Projektanci podkreślili również odczucie SUV w swoim wyborze faktur powierzchni i rozmieszczenia objętości. Wnętrze oznaczone jest wysokim poziomem przemyślanej ergonomii i intuicyjnych struktur operacyjnych. Warto zauważyć znacznie zwiększoną przestrzeń na głowę na tylnych siedzeniach, mimo niskiej wysokości nadwozia pojazdu.
Więcej przestrzeni w strefie tylnych siedzeń
Dzięki doskonałemu wykorzystaniu przestrzeni, miejsce do siedzenia zostało znacząco poprawione w nowym Tiguanie (o 26 mm większa długość wewnętrzna). Na przykład trzej pasażerowie w tylnej części mają o 29 mm więcej miejsca na kolana. Wielkość bagażnika również zwiększyła się. Nowy model oferuje o 145 litrów większą pojemność ładunkową (do 615 litrów z pięcioma osobami na pokładzie). Dodatkowo, tylna kanapa jest asymetrycznie dzielona i można ją przesuwać wzdłuż do 18 cm. Kąt nachylenia oparcia siedzenia również można regulować. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się objętość bagażnika wynoszącą 1,655 litrów. Praktyczne: W razie potrzeby, oparcie przedniego fotela pasażera można całkowicie złożyć do przodu, aby pomieścić bardzo długie przedmioty ładunkowe. Ostatnio, załadunek Tiguan stał się jeszcze łatwiejszy, ponieważ krawędź załadunkowa została jeszcze bardziej obniżona.
Elektroniczna perfekcja
Nowy Tiguan jest jednym z najbardziej zaawansowanych A-SUV na świecie z imponującym zestawem innowacji. Te innowacje zwiększają bezpieczeństwo pojazdu, wygodę, infotainment i dynamikę. Po pierwsze, są technologie, takie jak 12,3-calowy wyświetlacz aktywnych informacji (interaktywne, w pełni cyfrowe główne instrumenty z pięcioma profilami informacyjnymi) oraz wyświetlacz heads-up, oferowane po raz pierwszy w SUV-ie Volkswagena, które tworzą nowe ścieżki dla operacji użytkownika i kanałów informacyjnych. Po drugie, bezpieczeństwo pojazdu, wygoda i łączność zostały podniesione na nowy poziom dzięki sieci ochronnych systemów asystujących, licznym innowacyjnym systemom wygody oraz macierzy systemów infotainment z rozszerzonymi możliwościami sieciowymi. Dla właścicieli Tiguan stanie się drugą naturą korzystanie z szerokiej gamy usług online oraz integrowanie dzisiejszych smartfonów ze światem Android lub Apple w obsłudze systemów infotainment.
Systemy asystujące dla większego bezpieczeństwa
Nowe standardowe systemy w wersji podstawowej (Trendline) to wspomniany system monitorowania otoczenia Front Assist, w tym hamowanie awaryjne w mieście i monitorowanie pieszych, a także aktywny dach. Nową standardową funkcją jest system ostrzegania przed zjeżdżaniem z pasa ruchu Lane Assist. Dodatkowo, wyposażenie bezpieczeństwa zostało uzupełnione przez sieć siedmiu poduszek powietrznych, w tym poduszkę kolanową po stronie kierowcy. Innym ogólnym elementem wszystkich pojazdów Volkswagena opartych na MQB jest system automatycznego hamowania po kolizji; pomaga on unikać niebezpiecznych wtórnych kolizji. Standardową cechą w średnim poziomie wyposażenia (Comfortline) jest system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy.
Tiguan Highline z ACC
Najwyższa wersja (Highline) jest również wyposażona w adaptacyjny tempomat (ACC), który wykorzystuje radarowe sterowanie do przyspieszania Tiguan lub hamowania go i tym samym utrzymywania odpowiedniej odległości od ruchu z przodu. Jeśli SUV jest wyposażony w DSG oprócz ACC, automatycznie radzi sobie z ruchem stop-and-go (asystent w korku). Inne systemy Tiguan, które wspomagają bezpieczeństwo aktywne lub pasywne, to opcjonalny system Side Assist (asystent zmiany pasa), prekolizyjna ochrona pasażerów (wykrywa podwyższone ryzyko kolizji, napina pasy w przednich fotelach, aby zapobiec wstrząsom kierowcy i pasażera, oraz zamyka otwarte okna i szyberdach w niewielkiej szczelinie), Emergency Assist (rozpoznaje, gdy kierowca przestaje reagować i hamuje samochód do zatrzymania) oraz Area View (widok 360 stopni dzięki czterem kamerom), który jest szczególnie przydatny w terenie.
Systemy wygody czynią życie na pokładzie idealnym
Volkswagen będzie oferować drugą generację Tiguan z nowym 3-strefowym automatycznym systemem klimatyzacji. Oddzielny panel sterowania pozwala na indywidualne ustawienie temperatur i prędkości wentylatorów dla pasażerów tylnych. Nowa Climatronic utrzymuje jakość powietrza na stałym, wysokim poziomie dzięki czujnikowi jakości powietrza i aktywnemu biogenicznemu filtrze, zapobiegając przedostawaniu się zanieczyszczeń do samochodu – od zarodków pleśni po alergeny. To technologia, która jest unikalna na całym świecie i jak dotąd stosowana tylko przez Volkswagena. Komfort wzmacniają w pełni przeprojektowane siedzenia, opcjonalnie z funkcją pamięci dla foteli kierowcy i pasażera z przodu. Komfort z przodu jest dodatkowo perfekcjonowany przez nowy fotel ergoActive dla kierowcy i pasażera z przodu (w tym elektryczną regulację lędźwiową 4-kierunkową i funkcję masażu). Jednym z największych panoramowych dachów w klasie (870 mm x 1,364 mm) z zintegrowanym oświetleniem ambientowym sprawia, że podróże – zarówno krótkie, jak i długie – są przyjemniejsze. Inne funkcje, które zapewniają idealny komfort i wygodę, to Easy Open / Easy Close (automatyczne otwieranie lub zamykanie klapy bagażnika w odpowiedzi na określony ruch stopy za Tiguan), ogrzewanie kierownicy oraz elektryczne, progresywne wspomaganie kierownicy (efekty obejmują zmniejszoną liczbę obrotów kierownicy i precyzyjniejsze prowadzenie w średnim zakresie kierownicy).
Systemy infotainment idą w sieci
W wersji wyposażeniowej Trendline, Tiguan wyposażony jest w system radiowy Composition Touch (5,0-calowy monochromatyczny wyświetlacz dotykowy) jako standard. Tiguan Comfortline i Highline otrzymują system radiowy Composition Colour (5,0-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy) bez dodatkowych opłat. Dostępny jest także system radiowy Composition Media (8,0-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy). Inne opcje to systemy radiowo-nawigacyjne Discover Media i Discover Pro (oba również mają 8,0-calowe wyświetlacze). Wszystkie te systemy są częścią drugiej generacji modułowej matrycy infotainment (MIB II).
Łączność
MIB II tworzy odpowiednie warunki do połączenia Tiguan z dzisiejszymi smartfonami Apple i Android za pośrednictwem App Connect. Oprócz MirrorLink™, App Connect integruje również CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) w systemach infotainment. Aplikacja Media Control sprawia, że Volkswagen jest jednym z pierwszych producentów samochodów, którzy również oferują interfejs do systemu infotainment dla tabletów. Na pokładzie ponownie znajduje się usługa online Volkswagen Guide & Inform, która pozwala użytkownikom uzyskać dostęp do usług, takich jak informacje o najnowszych korkach, informacje o dostępnych miejscach parkingowych w okolicznych parkingach (liczba miejsc i adres) oraz informacje o stacjach paliw (ceny paliw i adresy). Po raz pierwszy Volkswagen oferuje także usługę online Security & Service, która może być wykorzystywana w różnych sytuacjach, aby zażądać pomocy od pojazdu za pośrednictwem centrum obsługi. Niektóre funkcje zintegrowane tutaj to wezwanie do pomocy drogowej online, automatyczne zgłaszanie wypadków, umawianie się na przegląd (w celu ustalenia terminów konserwacji Tiguan w serwisie) oraz żądanie raportu o stanie pojazdu. W zależności od wybranego pakietu, może być również możliwe, aby za pomocą smartfona zażądać stanu pojazdu lub lokalizacji parkingu lub aktywować funkcję ogrzewania postojowego.
Interfejs z indukcyjnymi połączeniami
Nawiasem mówiąc, smartfon można wygodnie umieścić w nowo zaprojektowanej i innowacyjnej skrzynce interfejsowej („Comfort” przygotowanie do telefonu komórkowego). Jej atrakcją jest to, że telefon można bezprzewodowo ładować i łączyć z zewnętrzną anteną pojazdu indukcyjnie (na podstawie standardu QI) – czyli bez kabli.
Silniki – TSI i TDI
Wiele różnych konfiguracji wyposażeniowych może być połączonych z łącznie ośmioma silnikami Euro-6. W tej klasie Volkswagen zapewnia turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk, system start-stop oraz regenerację energii z akumulatora jako standard. Cztery silniki benzynowe (TSI) generują moc 92 kW / 125 KM, 110 kW / 150 KM, 132 kW / 180 KM i 162 kW / 220 KM. Cztery silniki diesla (TDI) generują moc 85 kW / 115 KM, 110 kW / 150 KM, 140 kW / 190 KM i 176 kW / 240 KM. Bazowe silniki nowego Tiguan wchodzą na rynek z napędem na przednie koła. Wszystkie inne wersje Tiguan oferują napęd na wszystkie koła jako opcję lub jako standard. W porównaniu do poprzedniego modelu z silnikami Euro-5, silniki czterocylindrowe w nowym Tiguan są nawet o 24 procent bardziej oszczędne. W porównaniu do wycofanego modelu z silnikami Euro-6, poczyniono postępy, które pozwoliły na oszczędności paliwa wynoszące do 10 procent.
Teraz do 240 KM
Dowodem na to, że druga generacja Tiguan wchodzi na rynek z nową dominacją, jest rozszerzona macierz systemu napędowego. W tym roku Volkswagen już przestawił silniki z poprzedniego modelu na nowe silniki Euro-6. Ale w nowym modelu silniki benzynowe i dieslowe dokonują znacznego skoku. Podczas gdy najsilniejszy silnik TSI miał wcześniej moc 150 KM, jak wspomniano, zakres został rozszerzony o dwa silniki 2.0 z mocą 180 i 220 KM. Skok wśród silników diesla również jest duży. Wcześniej najsilniejszy TDI miał moc 184 KM. Moc tej wersji silnika wynosi teraz wspomniane 190 KM. Najmocniejszym silnikiem, który jest wykorzystywany, jest nowo zaprojektowany silnik 240 KM (2.0 TDI) z podwójnym doładowaniem i ciśnieniem wtrysku 2,500 bar. Przy 88 kW / 120 KM na litr pojemności skokowej, 2.0 TDI ma jedną z najwyższych mocy specyficznych w segmencie A-SUV.
Napęd na wszystkie koła
Wielu kierowców Tiguan ceni sobie możliwość bezpiecznej jazdy w terenie – zarówno w użytku prywatnym, jak i biznesowym. Dodatkowo, system napędu na wszystkie koła oferuje dodatkowe bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Faktem jest, że Volkswagen również oferuje niezwykle wydajny system napędu na wszystkie koła 4MOTION w nowym Tiguan, jako opcję lub jako standard, w zależności od wybranego silnika. Prześwit wszystkich wersji Tiguan 4MOTION jest wyższy o 11 mm (200 zamiast 189 mm). Dodatkowo, Tiguan można zamówić z specjalnym przodem terenowym; w takim przypadku kąt podejścia wynosi 25.6 stopni zamiast 18.3 stopni. Kąt zejścia z tyłu wynosi 24.7 stopni dla wszystkich wersji, podobnie jak kąt rampy. Nowy i specjalnie opracowany dla nowego SUV-a jest 4MOTION Active Control – terenowy przełącznik z czterema różnymi trybami. Bez względu na to, czy pojazd ma przód dostosowany do jazdy po drogach, czy w terenie, nowy Tiguan jest zaprojektowany do niesamowitych obciążeń przyczepy do 2,500 kilogramów.
4MOTION
Napęd 4MOTION pracuje z piątą generacją sprzęgła Haldex. Aktywnie rozdziela moment obrotowy na wszystkie cztery koła, zanim dojdzie do poślizgu. W normalnej jeździe napędzane są tylko przednie koła, co oszczędza paliwo. Jednak gdy istnieje ryzyko utraty przyczepności, tylna oś jest uruchamiana w różnych frakcjach sekundy. Wraz z sprzęgłem Haldex, które działa jako blokada podłużna, elektroniczne blokady różnicowe (EDS) zintegrowane w systemie kontroli stabilności elektronicznej (ESC) działają jako blokady poprzeczne dla wszystkich czterech kół.
4MOTION Active Control
Intuicyjnie obsługiwany przełącznik obrotowy/przyciskowy nowego 4MOTION Active Control znajduje się na konsoli centralnej. Kierowca używa go do aktywacji czterech wyższych trybów i różnych menu popup. Kiedy kierowca obraca przełącznik w lewo, można aktywować jeden z dwóch profili drogowych Onroad lub Snow. Kiedy przełącznik jest obracany w prawo, kierowca wybiera jeden z dwóch profili terenowych Offroad (automatyczne ustawienie parametrów terenowych) lub Offroad Individual (zmienne ustawienia). Podczas jazdy po terenie, 4MOTION Active Control pozwala kierowcom na zmianę systemów asystujących w zaledwie kilka sekund przy jednym manualnym działaniu, aby dostosować je do sytuacji napędowej – co ma znaczenie dla bezpieczeństwa. To samo dotyczy trybu takiego jak „Snow”, który również optymalizuje bezpieczeństwo w zimowych warunkach pogodowych, na przykład w regionie narciarskim.
Nowa skonfigurowana macierz funkcji
Nowy Tiguan będzie dostępny w liniach wyposażeniowych Trendline, Comfortline i Highline. Wszystkie wersje można zamówić z przodem terenowym (kąt podejścia 25.6 stopnia zamiast 18.3 stopnia) jako alternatywę. Tiguan Comfortline i Tiguan Highline mają sportowy wygląd z 'normalnym’ przodem. Nowo zaprojektowane pakiety R-Line sprawiają, że SUV jest jeszcze bardziej dynamiczny.
Pakiety R-Line w szczegółach