VOLKSWAGEN Tiguan R 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Tiguan R 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Tiguan R 2020-Present

Dzięki dużemu doświadczeniu w zakresie samochodów o wysokich osiągach, Volkswagen zaprezentował najsilniejszą wersję swojego modelu Tiguan opartego na Golfie – wersję R.

Wraz z odświeżonym modelem z 2020 roku, Volkswagen wprowadził nową wersję: dzikiego Tiguan R. To kompaktowy SUV o mocy 320 KM, który potrafi rywalizować z najlepszymi hot-hatchami na drodze, a jednocześnie radzi sobie w lekkim terenie.

Na zewnątrz, szeroka, czarna kratka w przednim zderzaku współgra z kratką w tym samym kolorze. Nowe stylizowane reflektory przypominają te z Golfa VIII. Po bokach, srebrne nakładki na lusterkach z LED-owymi kierunkowskazami były charakterystyczne dla Tiguan R. Z tyłu, literka “R” została umieszczona na środku klapy bagażnika, pod znakiem VW. Aby otworzyć bagażnik, standardowo zamontowano system bezdotykowy. Spoiler na dachu podkreśla sportowy charakter pojazdu. Nie można pominąć, że podwójny układ wydechowy został zaprojektowany specjalnie dla Tiguan R.

Wnętrze zostało wzbogacone o najwyższej jakości elementy, których wcześniej nie spotykano w Tiguanie. Kierownica ma podświetlane strefy dotykowe i suwaki. Nowy moduł dotykowy zainstalowano w jednostce sterującej klimatyzacją oraz dla podgrzewanych foteli przednich. Na centralnej konsoli umieszczono zestaw portów USB typu C. Tiguan R standardowo wyposażono w 8-calowy ekran Volkswagen Digital Cockpit.

Moc pochodzi z turbodoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem, który oferuje 320 KM. 2,0-litrowy silnik połączono z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pomocą systemu wektoryzacji momentu obrotowego.

 W 2019 roku VW Tiguan był najpopularniejszym modelem zarówno dla marki Volkswagen, jak i grupy Volkswagen, z ponad 910 000 wyprodukowanych sztuk. W ciągu swojego istnienia wyprodukowano ponad sześć milionów egzemplarzy, a teraz Tiguan szykuje się do kompleksowej aktualizacji, obejmującej nowy design wnętrza i nadwozia oraz innowacyjne funkcje wspomagania kierowcy i komfortu.

Zewnętrzny wygląd

Przednia część samochodu jest całkowicie nowa. Nowy grill, który łączy się z standardowymi reflektorami LED, jest szerszy, co tworzy wizualne połączenie między VW Tiguan a większymi modelami, takimi jak europejski Touareg i Atlas Cross Sport. Nowe logo Volkswagena umieszczono centralnie z przodu. Przyciągające wzrok zderzaki również przeszły metamorfozę.

Z tyłu napis „Tiguan” znajduje się teraz w wyraźnej centralnej pozycji pod logo VW. Zmieniono również oznaczenie „4Motion” dla modeli z napędem na wszystkie koła. Na średnich wersjach modeli dostępna jest zaktualizowana funkcja Easy Open and Close dla elektrycznej klapy bagażnika. Nowe projekty felg dla każdej wersji wyposażeniowej dopełniają zmiany w wyglądzie zewnętrznym.

Wnętrze

Wewnątrz pojazdu Volkswagen dodał cyfrową wersję nowego wielofunkcyjnego koła kierownicy, z podświetlanymi strefami dotykowymi i suwakami. Na średnich modelach dostępny jest całkowicie nowy moduł dotykowy do automatycznej klimatyzacji Climatronic®. Oprócz przycisków dotykowych, dla kontroli wentylacji i temperatury używane są duże, podświetlane suwaki dotykowe. Przycisków dotykowych można również używać do obsługi funkcji takich jak standardowe ogrzewanie przednich foteli, odszranianie tylnych szyb oraz otwieranie menu klimatyzacji. Pod modułem klimatyzacji znajdują się podświetlane porty USB-C.

Nowy Volkswagen Tiguan będzie wyposażony w najnowszą generację modularnego systemu infotainment (MIB3), standardowy konfigurowalny cyfrowy panel instrumentów oraz system personalizacji nowej generacji. MIB3 oferuje naturalną obsługę głosową, możliwość jednoczesnego połączenia wielu telefonów, które mogą łatwo przełączać się między urządzeniami, oraz bezprzewodowe App-Connect. Każdy Tiguan jest wyposażony w Volkswagen Digital Cockpit, który pozwala kierowcy skonfigurować wyświetlacz instrumentów. Standardowy wyświetlacz ma 8 cali, a najwyższe wersje otrzymają wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. W zestawie znajduje się również system personalizacji nowej generacji, aby dostosować funkcje, od ustawień fotela kierowcy i lusterek po preferencje dotyczące systemów wspomagania kierowcy. Do zmian wewnętrznych należy również całkowicie nowy, dostępny system oświetlenia ambientowego w 15 kolorach oraz nowe wykończenia dla każdej wersji. Tiguan nadal będzie oferował 480-watowy system audio Fender® Premium jako standardowe wyposażenie w najwyższych wersjach.

Napęd

Amerykański Tiguan napędzany jest zaawansowaną wersją czterocylindrowego silnika TSI EA888. Ta wersja referencyjnego silnika EA888, turbo doładowanego z bezpośrednim wtryskiem, wykorzystuje innowacyjną modyfikację konwencjonalnego cyklu czterosuwowego, aby zapewnić doskonałe połączenie mocy, wydajności i reaktywności. Zastosowano w niej tzw. cykl Budacka, który poprawia efektywność spalania. Efekt to 184 KM, które pojawiają się przy 4400 obr./min i utrzymują do 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 221 lb-ft i jest dostępny w zakresie od 1600 do 4360 obr./min. Wszystkie modele Tiguan są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz system Start/Stop, zaprojektowany w celu poprawy wydajności paliwowej. Oferta europejska obejmuje nowego Volkswagena Tiguan R (235 kW / 320 KM).

Technologia wspomagania kierowcy

Volkswagen Tiguan posuwa wspomagane prowadzenie o krok dalej dzięki dostępnej funkcji Travel Assist. System może przejąć kontrolę nad kierowaniem, hamowaniem i przyspieszaniem nowego Tiguana przy prędkościach od 0 do 130 mph (kierowca pozostaje odpowiedzialny za kontrolę SUV-a w każdych warunkach). W tym celu system wykorzystuje funkcje takie jak Adaptive Cruise Control (kierowanie podłużne) oraz system Lane Assist do utrzymywania pasa ruchu (kierowanie boczne) – obydwie dostępne w pakiecie Advanced Driver-Assistance w modelach podstawowych lub standardowo w średnich. Kierowca aktywuje system, naciskając oddzielny przycisk Travel Assist na nowym wielofunkcyjnym kole kierownicy, ale musi trzymać ręce na kole kierownicy nawet podczas aktywacji Travel Assist. Wykrywanie dotyku jest znacznie bardziej niezawodne niż systemy oparte na kącie skrętu, nawet na długich i bardzo płaskich odcinkach drogi.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.