VOLKSWAGEN Touareg 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Touareg 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Touareg 2010-2014

Druga generacja Touarega została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku i Volkswagen twierdzi, że to największa ewolucja technologiczna w historii firmy, jeśli chodzi o samochody.

Choć kształt pozostał niemal taki sam jak w poprzednim modelu, to w rzeczywistości niewiele z niego zachowano. Druga generacja Touarega jest bardziej zbliżona do znacznie droższego Porsche Cayenne. Reflektory wyposażone były w światła bi-Xenon, a zderzak został zaprojektowany w celu poprawy kąta najazdu.

Wewnątrz kabiny kierowca był rozpieszczany wieloma funkcjami, nawet w wersji standardowej. System multimedialny miał dotykowy ekran na konsoli centralnej oraz złącze iPod umieszczone w schowku. Koncepcja Volkswagena dla zestawu wskaźników była taka sama w całej gamie z obrotomierzem, prędkościomierzem, wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Dla dodatkowych informacji, mniejszy wyświetlacz znajdował się pomiędzy dużymi analogowymi wskaźnikami. Touareg miał wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów, a opcja z siedmioma miejscami nie była dostępna.

Dostępny był szeroki wybór silników i skrzyń biegów. Po wyposażeniu w pakiet off-road, Touareg miał centralny dyferencjał Torsen zastąpiony skrzynią rozdzielczą i niskim biegiem. Posiadał również centralny i tylny blokowany dyferencjał, obsługiwany za pomocą obrotowego pokrętła na konsoli. Standardowe zawieszenie było na sprężynach spiralnych, ale dostępne było również zawieszenie pneumatyczne. Można je było wykorzystać do podnoszenia pojazdu w terenie lub obniżania go podczas jazdy autostradą.

Volkswagen zaprezentował całkowicie przebudowany model Touareg na światowej premierze podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2010 roku. To najbardziej technicznie innowacyjny „VW” od momentu powstania marki. Nowy Volkswagen Touareg reinterpretuję fascynującą ideę wielofunkcyjnego SUV-a w nowoczesny sposób – dzięki gamie silników, które są prawie 20 procent bardziej oszczędne, oraz szerokiej gamie nowych systemów wsparcia i bezpieczeństwa. VW Touareg będzie również pierwszym i jedynym samochodem terenowym w Europie od niemieckiego producenta dostępnych w wersji hybrydowej. Ustala standardy wśród w pełni terenowych SUV-ów z silnikami benzynowymi, których zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,2 litra na 100 kilometrów. Volkswagen Touareg Hybrid może być prowadzony do 50 km/h w trybie elektrycznym – bez emisji. Pośród silników diesla, Volkswagen Touareg V6 TDI z 7,4 litra łącznego zużycia paliwa osiąga najlepszy wynik w segmencie prawdziwych SUV-ów. Oba modele, VW Touareg Hybrid oraz V6 TDI, to najoszczędniejsze SUV-y benzynowe i dieslowe, jakie kiedykolwiek powstały w Europie w tej dużej klasie pojazdów.
Nowa era SUV – lżejszy, bardziej aerodynamiczny i oszczędny na paliwie

Tak jak udało się to uzyskać w ogólnoświatowo udanym, mniejszym modelu Tiguan, Volkswagen systematycznie dąży do zrównoważonego rozwoju także w nowym Touaregu. Pierwszy warunek został spełniony: SUV został odchudzony o 208 kilogramów w wersji podstawowej! Skok jakościowy. Jednak karoseria ma o pięć procent większą sztywność skrętną, co czyni ją liderem w swojej klasie konkurencyjnej. Drugi warunek został również spełniony: Projektanci osiągnęli znaczną poprawę wartości Cd. Obok działań mających na celu poprawę aerodynamiki, innym czynnikiem jest to, że Volkswagen Touareg jest budowany niżej nad ziemią niż poprzedni model. Wraz z przednim stylem bazującym na nowym DNA projektowym Volkswagena, prowadzi to do mniejszego obszaru czołowego. Trzeci warunek: Wszystkie silniki, teraz oferowane z standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów – to pierwszy przypadek w tym segmencie rynku – wykazują znaczną przewagę w oszczędności paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu; w niektórych przypadkach przewaga ta jest znacznie większa niż dwa litry na 100 kilometrów.

SUV na każdą drogę – napęd na wszystkie koła w dwóch wersjach

Zmodyfikowany został także standardowy napęd na wszystkie koła w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W wersji podstawowej („4Motion”), wszystkie nowej generacji VW Touareg posiadają napęd na wszystkie koła z ograniczonym poślizgiem Torsen (4MOTION; zdolność wspinania: 31 stopni). Podobnie jak w modelu Tiguan Track & Field, VW Touareg ma również „Program jazdy w terenie”, który – po naciśnięciu przycisku – dostosowuje ABS, EDS oraz ASR do jazdy w terenie, aktywuje asystenta zjazdu z wzniesień i dostosowuje punkty zmiany biegów automatycznych.

Zamiast dyferencjału Torsen, silnik V6 TDI można zamówić z opcjonalnym „Pakietem Terrain Tech”, który ma jeszcze bardziej wytrzymałą skrzynię biegów zaprojektowaną do jazdy w terenie. Obejmuje on reduktor oraz centralne i tylne dyferencjały, z których każdy może zablokować do 100 procent (4XMOTION; zdolność wspinania: 45 stopni). Podobnie jak w pierwszej generacji Volkswagena Touareg, ta wersja również ma pokrętło, którego kierowca używa do dostosowania samochodu do konkretnych warunków jazdy w pięciu poziomach: 1. „Na drodze”; 2. „W terenie” (jak „Program jazdy w terenie” plus automatyczna kontrola blokad mechanicznych); 3. Niski (jak „W terenie” plus aktywacja redukcji, wyższe punkty zmiany biegów, brak automatycznego zmiany na wyższy bieg w trybie manualnym); 4. Dodanie blokady dyferencjału centralnego; 5. Dodanie blokady dyferencjału tylnego. Wyposażony w ten sposób, Volkswagen Touareg może pokonać każdy teren na Ziemi.

SUV do codziennej jazdy – więcej miejsca, więcej innowacji

Volkswagen nie tylko uczynił nowego VW Touareg lżejszym, bardziej oszczędnym i zwinnym; przemienił go również w jeszcze bardziej wszechstronny, uniwersalny pojazd. Nowe wnętrze zostało uczynione bardziej funkcjonalnym, fotele bardziej komfortowe, a przestrzeń na nogi z tyłu jest większa. Teraz tylna kanapa ma 160 milimetrów regulacji długości, a kąt oparcia można dostosować. Elektrycznie odblokowywana na naciśnięcie przycisku opcja składania kanapy w kilka sekund uwalnia 1,642 litra przestrzeni ładunkowej. Już w standardzie w wersji podstawowej znajduje się radio z CD i system informacyjny, które można intuicyjnie obsługiwać przez 6,5-calowy ekran dotykowy.

Hamulec ręczny jest teraz aktywowany przyciskiem. Silnik (wersje V6) automatycznie wyłącza się na światłach i uruchamia się ponownie, gdy kierowca puści pedał hamulca (system Stop-Start). Opcjonalnie, klapa bagażnika może być otwierana i zamykana za pomocą zdalnego sterowania RF zintegrowanego w kluczu. Największy panoramiczny dach wśród SUV-ów zapewnia światło nawet w pochmurne dni. Innowacyjne „Area View” wykorzystuje cztery kamery do wykrywania otoczenia Volkswagena Touareg, co zwiększa bezpieczeństwo. Ochronę zapewniają także aż dziewięć poduszek powietrznych. Lane Assist zapewnia, że pojazd nie zbacza z właściwej drogi; z kolei Side Assist ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu podczas zmiany pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat (ACC) z zintegrowanym Front Assist może zatrzymać się w nagłym wypadku i napiąć pasy bezpieczeństwa na wszelki wypadek. Reflektory Bi-Xenon z Dynamic Light Assist dostrzegają nadjeżdżający ruch i dostosowują wiązkę światła, aby wyeliminować niepożądane olśnienie, a adaptacyjna kompensacja przechyłu zapewnia stabilność Volkswagena Touareg na drodze. Po raz pierwszy w nowym Touaregu pojawią się specjalne funkcje pod nowym znakiem „Exclusive” od Volkswagen Individual. Możliwe do zamówienia opcje obejmują 19-calowe obręcze aluminiowe (typ „Girona”), finezyjne drewniane wstawki („Olive Ash”) oraz skórzane wnętrze („Nappa”) w dwukolorowych kombinacjach „Dark Burgundy / Titan Black” lub „Pepper Beige / Titan Black”.

Styling nadwozia

Nowy Volkswagen Touareg poczynił znaczące kroki w kierunku dynamiki – nie tylko pod względem silników, ale także wyglądu. Ten ostatni można przypisać nowemu stylowi oraz związanym z tym jeszcze bardziej sportowym układzie proporcji. Zespół kierowany przez szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa postawił sobie za cel nadanie Volkswagenowi Touareg znacznie bardziej eleganckiego wyglądu w oparciu o nowe DNA projektowe Volkswagena. Dotyczy to zarówno nowego poziomego przodu z charakterystycznymi reflektorami, jak i tylnej części typowej dla VW Touareg oraz jej niezapomnianego nocnego designu świateł tylnych i szczuplejszej, sportowej sylwetki. Doprowadziło to do powstania SUV-a, który ma zrównoważony efekt wizualny, ponadczasowy styl oraz dokonuje jakościowego stwierdzenia, pokazując dynamiczne proporcje i obecność, a jednocześnie pozostając stonowanym w swojej elegancji i stylowości.

Konkretnie, projektanci stworzyli absolutnie klarowny i wyrafinowany samochód, który wyróżnia się z każdej perspektywy i zajmuje niezależne stanowisko, typowe dla Volkswagena, a jednocześnie typowe dla Volkswagena Touareg, który praktycznie każdy kierowca samochodu natychmiast rozpoznaje jako taki. To z pewnością nie jest coś, co można traktować za pewnik w dzisiejszym świecie – ponieważ nigdy wcześniej w historii motoryzacji nie było tak wielu pojazdów ani segmentów na globalnym rynku motoryzacyjnym. Nowy VW Touareg, bardziej elegancki i wizualnie wyposażony w odrobinę rezerwy – wizualne hołd złożony tematowi zrównoważonego rozwoju – wyróżnia się w tłumie jako atrakcyjne i niezapomniane oświadczenie projektowe. I dotyczy to zarówno poziomego wizerunku Volkswagena, jak i szczuplejszej i bardziej wydłużonej sylwetki.

Przód

Przy debiucie dzisiejszego Scirocco, Volkswagen wprowadził swoje nowe DNA projektowe i jednocześnie nową koncepcję „twarzy” modeli w szerokiej gamie klas pojazdów. Wspólnym elementem dla wszystkich – jako swoisty dziedziczny kod rodziny Volkswagena – jest wyraźna struktura and orientacja pozioma. Kluczowe elementy to czarna, wysoka błyszcząca ramka górnej kraty chłodnicy z ciągłymi chromowanymi listwami, reflektory, które zawsze są wizualnie zintegrowane z tymi liniami, środkowy poziom zderzaka malowany w kolorze nadwozia, a także ramka dolnego wlotu powietrza w kształcie litery U, niemal całkowicie obramowana chromem jako trzeci poziom. Każdy model i każda klasa wyświetlają jednak swój własny unikalny charakter wizualny – niezaprzeczalnie. I to dotyczy również Volkswagena Touareg.

W zależności od segmentu, wszystkie wymienione detale pokazują wyraźne różnice, szczególnie w odniesieniu do interakcji proporcji, stylizacji maski oraz błotników i kształtu reflektorów, które współtworzą unikalną „twarz”. W stylizacji przodu Volkswagena Touareg projektanci po raz pierwszy zaimplementowali nową twarz Volkswagena w luksusowym pojeździe klasy.

Modulacja V-kształtnej maski oraz dominująca linia ramienia podkreślają surowy, potężny wygląd VW Touareg, podczas gdy jasność powierzchni podkreśla równocześnie elegancję nowego SUV-a.

Poziomy pas – składający się stosunkowo płaskiej kraty, zintegrowanego tam logo VW oraz trapezoidalnych świateł – definiuje wyższy charakter Touarega i jednocześnie stanowi kluczowy element DNA wzornictwa pojazdu. Stylizacja dolnego z dwóch chromowanych wkładek, które są wkomponowane w kratę, kontynuuje się w reflektorach, które zwężają się w kierunku kratki.

Te podwójne reflektory z ich skomplikowanymi, technicznie zastrzeżonymi wnętrzami są zarówno wizualnymi, jak i technicznymi atrakcjami. Są dostępne w trzech wersjach: jako reflektory halogenowe, bi-xenonowe i po raz pierwszy na świecie jako bi-xenonowe reflektory z Dynamic Light Assist (ciągłe światło drogowe).

Poniżej środkowej części zderzaka, która jest malowana w kolorze nadwozia, znajdują się dolne wloty powietrza. W przypadku Volkswagena Touareg Hybrid i Touareg V8 TDI, środkowy wlot jest stylizowany z chromowanymi żebrami i inną ramką w kształcie litery U. W najniższej części zderzaka znajdują się przednie światła przeciwmgielne i radarowe czujniki opcjonalnego systemu adaptacyjnego tempomatu (ACC plus Front Assist).

Profil boczny

Dzięki niższej wysokości nadwozia, krótkim zwisom, dynamicznej linii okien i wyraźnemu rzeźbieniu powierzchni, w przeciwieństwie do innych SUV-ów, profil boczny tego samochodu nie ma masywnego wyglądu. Wręcz przeciwnie: Tak jak w samochodzie sportowym, karoseria zwęża się delikatnie w obszarze drzwi. To prowadzi do częściowego kanałowania między słupkami A i C, które łapie światło i nadaje całej bocznej sekcji muskularny, sportowy wizerunek.

Ten charakter jest wzmocniony przez precyzyjne krawędzie nadkoli i tylną boczną sekcję. Wygląd okna bocznego, które zwęża się ku tyłowi, odpowiada wyraźnie rzeźbionej sekcji tylnych barków. Wyraźnymi cechami SUV-a są także wytrzymałe nadkola z czarnym wykończeniem rozciągającym się ku nadkolom. Tutaj podstawowe cechy tej klasy pojazdów – moc i trwałość – są podkreślone wizualnie przez duże koła (standardowe 7.5J x 7 na V6 TDI i V6 FSI, 8J x 18 na Hybrid i V8 TDI).

Tak samo piękne w formie, jak i praktyczne są zewnętrzne lusterka zintegrowane z kierunkowskazami oraz klamki drzwiowe otwierające się w kierunku pociągnięcia, co zapewnia optymalizację bezpieczeństwa w przypadku kolizji. W swoim profilu bocznym dwie najwyższe wersje Volkswagena Touareg – Hybrid i V8 TDI – prezentują, obok swoich niezależnych 18-calowych obręczy aluminiowych, chromowaną ramę wokół okien bocznych i chromowany pasek nad progami. Oprzyrządowanie dachowe w czerni lub chromie jest dostępne jako opcja we wszystkich wersjach.

Tył

Nawet z tyłu nowy VW Touareg jest natychmiast rozpoznawalny, nawet bez swojego logo. Powód: Projektanci wzięli wygląd pierwszego Volkswagena Touareg i celowo rozwijali go bez ignorowania poprzedniego modelu. W tym procesie stylizacja Volkswagena unika krótkotrwałych efektów i opiera się na ciągłej ewolucji. Strategia, która na przykład towarzyszyła sensacyjnemu sukcesowi Golfa aż do dziś, co czyni go po prostu „nie do naśladowania”. Daje to również Volkswagenowi dłuższe życie i większą stabilność wartości niż wiele innych samochodów.

Podobnie jak w przedniej części, tylna część nowego VW Touareg charakteryzuje się poziomymi liniami. Na górze klapa bagażnika ma spojler stylizowany według kryteriów aerodynamicznych, które jednocześnie wizualnie wydłużają sekcję dachu. Duże tylne okno sięga w słupki D; klapa bagażnika może być automatycznie otwierana za pomocą silnika elektrycznego jako opcja.

Części świateł tylnego są zintegrowane w klapie bagażnika. Te wewnętrzne segmenty mają każde drugie światło tylne oraz światło wsteczne. Zewnętrzne segmenty zawierają funkcje światła tylnego, światła hamowania i kierunkowskazów. Charakterystyczne wizualne detale podwójnych świateł tylnych: cztery elementy zaprojektowane w kształcie litery „L” (lustrzane odbicie po prawej stronie), które wyraźnie otaczają cztery centralne elementy. Tworzy to absolutnie wyraźny nocny wygląd. Ponownie, centralnie pomiędzy światłami znajduje się logo VW. Ochrona krawędzi ładunkowej w wersjach Hybrydowych i V8 TDI Touareg jest standardowo chromowanym obszarem kroku na krawędzi ładunkowej zderzaka. W najniższej sekcji zderzaka, malowanej w kolorze nadwozia, umieszczone są tylne światła przeciwmgielne. Tylko środkowa sekcja z końcówkami rur wydechowych zintegrowanymi po lewej i prawej stronie jest wykończona na czarno. Podczas gdy wersje V6 FSI i V6 TDI Volkswagena Touareg mają okrągłe końcówki wydechu, dwie najwyższe wersje można rozpoznać po prostokątnych końcówkach wydechu w chromie.

Znacząco mniejsza waga

Masa własna VW Touareg została zredukowana o od 203 do 222 kilogramów, w zależności od wersji – jest to wynikiem celowych modyfikacji nadwozia, doboru materiałów oraz lżejszego zespołu napędowego. Po raz pierwszy w tej klasie pojazdów, działania związane z nadwoziem obejmują wykorzystanie tzw. materiałów izolacyjnych o wielu warstwach, które izolują przed hałasem. Ważą one znacznie mniej niż tradycyjne materiały izolacyjne, a jednocześnie są bardziej skuteczne. Masa własna Volkswagena Touareg V6 FSI została zredukowana do 2035 kilogramów. Wersje turbodiesla ważą 2099 (V6 TDI) i 2222 kilogramów (V8 TDI); Volkswagen Touareg Hybrid waży 2240 kilogramów. Waga nadwozia w stanie surowym została zredukowana o pięć procent do 398 kilogramów.

V6 FSI o mocy 280 KM

Silnik wprowadzający w obszarze benzynowym, zoptymalizowany V6 FSI, wciąż osiąga 206 kW / 280 KM. Przy zużyciu wynoszącym 9,9 l/100 km, konsumuje o 2,5 litra mniej niż poprzednia wersja. To łączne zużycie paliwa odpowiada emisji CO2 wynoszącej 236 g/km – ułatwiając obniżenie o 60 g/km w porównaniu do poprzednika.

Gładki silnik sześciocylindrowy rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 360 Nm, który jest ciągle dostępny w zakresie od 3000 do 4000 obr./min, zapewniając wysoką wydajność momentu obrotowego. Moc silnika 24-zaworowego szczytuje przy 6200 obr./min.

W porównaniu do V6 FSI poprzedniego modelu, zaktualizowany silnik jest wyposażony w nowy sterownik silnika (MED 17.1.6), który między innymi integruje nowy system zarządzania termicznego, system Stop-Start i odzyskiwanie energii podczas hamowania. Inne modyfikacje: Zmiana na nowy, dokładniejszy proces obróbczy dla bloku cylindrów, zmodyfikowane pierścienie tłokowe oraz odchudzone tłoki kute, które produkują niższe wartości tarcia, co natychmiast prowadzi do redukcji zużycia paliwa.

Zmiany dokonano również w systemie dolotowym w celu zmodyfikowania procesu wymiany ładunku.

Kolejna innowacja w zakresie kontroli emisji: Zastosowano dwa ceramiczne główne katalizatory blisko silnika, zastępując poprzedni system z katalizatorem wstępnym i głównym, aby zapewnić zgodność ze standardem emisji Euro-5. Ponadto nowo umieszczona sonda lambda przyczynia się do imponującego spełnienia standardu emisji ULEV-2 w USA. Volkswagen Touareg V6 FSI osiąga prędkość 228 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy.

V6 TDI BlueMotion Technology o mocy 240 KM

Na podstawie poziomu mocy, dostęp do świata Volkswagena Touareg wśród diesli rozpoczyna się od zaawansowanej odmiany udanego silnika V6 TDI, który nadal osiąga 176 kW / 240 KM (przy 4000); będzie dostępny tuż przed premierą na rynku. Jak wszystkie wersje VW Touareg, spełnia również standard emisji Euro-5. W Ameryce Północnej zadebiutuje wersja dostosowana do rynku USA.

Europejska wersja turbodiesla common rail (ciśnienie wtrysku: 1800 bar) o pojemności 2967 cm3 rozwija silny moment obrotowy 550 Nm od 2000 obr./min i zużywa pionierskie 7,4 l/100 km (co odpowiada 195 g/km CO2); jest to o 1,9 litra mniej niż w poprzedniej wersji o mocy 240 KM. Emisja CO2 również została zredukowana: o 49 g/km w porównaniu do poprzedniego Volkswagena Touareg V6 TDI oraz o imponujące 24 g/km w porównaniu do już bardzo dobrej poprzedniej wersji z technologią BlueMotion i mocą 168 kW / 225 KM. Nowa generacja Volkswagena Touareg V6 TDI BlueMotion Technology osiąga maksymalną prędkość 218 km/h i przyspiesza do 100 km/h w sportowe 7,8 sekundy.

Nowy V8 TDI o mocy 340 KM

Całkowicie nowym silnikiem w programie Volkswagena Touareg jest V8 TDI o pojemności 4134 cm3 i mocy 250 kW / 340 KM (przy 4000 obr./min). Nowy V8 TDI, podobnie jak V6 TDI, ma bezpośredni wtrysk common rail. W tym przypadku ciśnienie wtrysku osiąga 2000 bar. Przy zużyciu 9,1 l/100 km (co odpowiada 239 g/km CO2), jego łączne zużycie paliwa jest niezwykle dobre, biorąc pod uwagę jego ogromną moc i niesamowity maksymalny moment obrotowy wynoszący 800 Nm (w zakresie od 1750 do 2750 obr./min). Dla porównania: Poprzednia wersja, V10 TDI o mocy 230 kW / 313 KM, miała łączne zużycie paliwa na poziomie 11,9 litra – o 2,8 litra więcej. W tym samym czasie emisja CO2 została zredukowana o około 25 procent. Ten silnik ma również specyficzny system zarządzania termicznego z przełączaną pompą wodną, aby skrócić fazę rozgrzewania.

VW Touareg V8 TDI osiąga maksymalną prędkość 242 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy – jak samochód sportowy.

System Stop-Start w szczegółach

Ciekawe jest przyjrzenie się funkcjonalności intuicyjnie obsługiwanego systemu Stop-Start w modelach V6: Kierowca zbliża się do czerwonego światła z Touaregiem i hamuje do zatrzymania. W tym momencie silnik automatycznie wyłącza się. Na wskaźniku wielofunkcyjnym pojawia się tekst „Stop Start”. Gdy zapala się zielone światło, kierowca puszcza hamulec, silnik się uruchamia, wskaźnik „Stop Start” znika, a kierowca kontynuuje jazdę.

Odzyskiwanie energii w szczegółach

Odzyskiwanie energii pomaga w jak najlepszym wykorzystaniu energii użytej w trakcie jazdy. W fazach spowolnienia i hamowania – to znaczy, kiedy kierowca po prostu puści pedał gazu lub zdecyduje się na hamowanie – system podnosi napięcie alternatora (generatora), a to służy do intensywnego ładowania akumulatora pojazdu.

Dzięki temu sterowaniu alternatorem w funkcji obciążenia silnika oraz optymalnie naładowanemu akumulatorze, napięcie alternatora może być obniżone w momencie, gdy jest to pożądane – np. podczas przyspieszania lub utrzymywania stałej prędkości. Alternator może zostać nawet całkowicie wyłączony. To odciąża silnik, co z kolei zmniejsza zużycie paliwa. Odzyskiwanie energii wymaga specjalnego oprogramowania do zarządzania energią oraz zmodyfikowanego oprogramowania sterownika silnika.

Skrzynia biegów – 8-biegowa automatyczna

We wszystkich wersjach Volkswagena Touareg wykorzystywana jest nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów – zaawansowany rozwój poprzedniej 6-biegowej automatycznej skrzyni. To sprawia, że ten Volkswagen jest pierwszym SUV-em na świecie z tego typu skrzynią. Automatyka jest zaprojektowana dla momentów obrotowych silnika do 850 Nm. Dzięki dwóm dodatkowym poziomom biegowym możliwe jest osiągnięcie 20-procentowego większego zakresu przekładni między 1. a 8. biegiem. To realizuje dwa cele: Po pierwsze, dzięki temu większemu zakresowi silniki działają z jeszcze większą wydajnością we wszystkich zakresach prędkości, co czyni je zarówno bardziej oszczędnymi, jak i responsywnymi. Po drugie, możliwe było zaprojektowanie 7. i 8. biegów jako biegów redukcyjnych (redukcja 20 procent) – oszczędzających paliwo biegi nadbiegi.

W skrzyni biegów poprzedniego modelu to 6. bieg pełnił tę rolę. W nowej 8-biegowej automatycznej skrzyni, z kolei, maksymalna prędkość samochodu osiągana jest na 6. biegu. Niższe obroty silnika uzyskane w ten sposób mają również pozytywny wpływ na poziom hałasu. Jeśli obroty silnika wymagane do osiągnięcia maksymalnej prędkości na 6. biegu uznać za 100 procent, to oznacza, że na 8. biegu obroty silnika są obniżone o 34 procent. Przykład: Przy prędkości 130 km/h silnik V6 TSI Volkswagena Touareg obraca się tylko w okolicy 2200 obr./min. Aby optymalnie odizolować napęd od drgań generowanych przez moment obrotowy silnika, wprowadzono dodatkowe ulepszenia w sprzężeniu tłumiącym dostarczanym przez konwerter momentu.

W Volkswagenie Touareg Hybrid, 8-biegowa automatyka – która zmienia biegi szybciej niż skrzynia w poprzednim modelu – jest sprzężona z przekładnią z dyferencjałem Torsen. To skutkuje rozdzieleniem siły napędowej w proporcjach 40:60 między przednią a tylną osią. Dyferencjał Torsen jest już w użyciu w podobnej formie w grupie Volkswagen, lecz został dodatkowo udoskonalony dla Touarega w celu poprawy wagi i wydajności.

Wracając do automatyki: Dzięki zastosowaniu płynu przekładniowego o niskim tarciu (Płyn do Automatycznych Skrzyń Biegów / ATF) oraz nowo opracowanego wymiennika ciepła, osiągnięto dodatkowe oszczędności paliwa poprzez obniżenie strat tarcia – szczególnie w zimnej fazie działania automatycznej skrzyni. Tak zwany wymiennik ciepła talerzowy został zamontowany z tyłu skrzyni, a zarówno ciecz chłodząca z układu chłodzenia silnika, jak i ATF krążą przez niego. Wymiennik ciepła ma dwa zadania: Gdy ATF przekroczy określoną temperaturę, wówczas wymiennik ciepła jest używany do schłodzenia oleju. Jeśli zaistnieje dalsza potrzeba chłodzenia, aktywowany jest dodatkowy wymiennik ciepła ATF-Powietrze. To zapewnia, że optymalne temperatury są utrzymywane w automatycznej także w ekstremalnych warunkach, które w SUV-ach nie są rzadkością.

Aby wdrożyć płynne przejście funkcji Stop-Start w każdym etapie jazdy, skrzynia biegów musi być wyposażona w odpowiedniej ilości ciśnienia oleju, aby zapewnić płynne przeniesienie mocy wewnątrz elementów biegowych. Tradycyjne skrzynie biegów osiągają to dopiero, gdy silnik osiągnie konkretną prędkość biegu jałowego, aby mechaniczna pompa oleju napędzana silnikiem mogła zbudować wystarczające ciśnienie oleju i przepływ. W Volkswagenie Touareg z automatyczną 8-biegową skrzynią wygląda to inaczej: tutaj system jest wspomagany przez elektryczną pompę, która jest w stanie utrzymać stabilny poziom ciśnienia oleju w hydraulicznym układzie w czasie, gdy silnik jest wyłączony.

4MOTION

Nowa generacja Volkswagenów Touareg z systemem podstawowym 4MOTION ma system napędu na wszystkie koła z ograniczonym poślizgiem Torsen (gradient wzniesienia 31 stopni) i elektroniczne blokady dyferencjałów (EDS) na wszystkich czterech kołach. Podobnie jak Tiguan Track & Field, Volkswagen Touareg ma również „Program jazdy w terenie”, który – po naciśnięciu przycisku – dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy w terenie, aktywuje asystenta zjazdu z wzniesień i dostosowuje punkty zmiany biegów automatycznych.

4XMOTION

Niemniej jednak, istnieje nadal globalna klientela, która korzysta z SUV-a w najtrudniejszych warunkach. Jak dotychczas, klienci mogą zyskać napęd 4XMOTION (gradient wzniesienia 45 stopni) w VW Touareg V6 TDI. Ta opcja oferowana jest w „Pakiecie Terrain Tech”. Podobnie jak jego poprzednik, składa się z blokowanej centralnej różnicy z elektrycznie kontrolowanym wielopłytowym dyferencjałem i przełożeniem redukcyjnym (2.69:1), zwiększonego prześwitu (10 milimetrów z przodu, 15 z tyłu) oraz zbiornika paliwa o pojemności 100 litrów zamiast 85. W normalnej pracy zachodzi zależny od poślizgu i zmienny rozkład sił napędowych pomiędzy osią przednią i tylną (40:60). Co więcej, centralny dyferencjał może być również zablokowany dla sztywnego rozkładu mocy.

Przełożenie redukcyjne można włączyć elektrycznie za pomocą przełącznika na konsoli centralnej. Pozwala to maksymalnie wykorzystać siłę napędową przy małych prędkościach. W ten sposób Volkswagen Touareg V6 TDI osiąga wspomniany gradient wzniesienia 45 stopni – 100-procentowe nachylenie. Opcjonalnie można zamówić dyferencjał tylny z blokadą poprzeczną i efektem blokady wynoszącym 100 procent. Kierowca inicjuje aktywację blokady dyferencjału (100 procent). W celu poprawy przyczepności i dynamiki pojazdu, blokada poprzeczna automatycznie aktywuje się i jest dozowana w zależności od sytuacji jazdy.

Aby obsługiwać różne funkcje, Volkswagen Touareg V6 TDI z „Pakietem Terrain Tech” ma pokrętło – podobne do tego w pierwszej generacji VW Touareg – które kierowca wykorzystuje do dostosowania samochodu do warunków jazdy w pięciu poziomach: 1. „Na drodze”; 2. „W terenie” (jak „Program jazdy w terenie” plus automatyczna kontrola blokad mechanicznych); 3. Niski (jak „W terenie” plus aktywacja redukcji, wyższe punkty zmiany biegów, brak automatycznego zmiany na wyższy bieg w trybie manualnym); 4. Dodanie blokady dyferencjału centralnego; 5. Dodanie blokady dyferencjału tylnego.

W systemach napędowych 4MOTION i 4XMOTION istnieje możliwość ręcznego dezaktywowania systemu Stop-Start w jeździe w terenie. W systemie 4XMOTION można również dezaktywować ESP. W pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym, przełącznik „Lock” może również zapobiegać niepożądanym obniżeniom pojazdu z poziomu Off-Road do poziomu Norm.

Układ jezdny

Volkswagen dalej rozwijał wydajny układ jezdny Volkswagena Touareg z niezależnymi zawieszeniami na wszystkich czterech kołach w drugiej generacji tego udanego SUV-a. Podstawowy układ nadal charakteryzuje się dwoma podwójnymi wahaczami z przodu z górnymi aluminiowymi łącznikami zawieszenia i dolnymi stalowymi łącznikami. Z tyłu podwójne zawieszenie ma odlew aluminiowy górnych łączników i dolne wahacze wykonane z stali. Powiększone rozstawy kół w porównaniu do poprzedniego modelu wynoszą 1656 milimetrów z przodu i 1676 milimetrów z tyłu. Podobnie jak pierwszy VW Touareg, nowa wersja także oferować będzie standardowe zawieszenia stalowe i opcjonalny system zawieszenia pneumatycznego.

Zmiany w podwoziu nowego Touareg

Zmiany w projekcie i intensywniejsze wykorzystanie aluminium sprawiły, że masa układu jezdnego została znacznie zredukowana o 47 kilogramów. Aby osiągnąć większą responsywność i jeszcze dokładniejsze kierowanie, zoptymalizowano także elastyczność oraz zwiększono sztywność stawów zawieszenia w tylnej osi. Podsumowując, zoptymalizowany układ jezdny Volkswagena Touareg zapewnia bardzo dobrą kontrolę wibracji i komfort jazdy, niski kąt przechyłu, responsywne prowadzenie, doskonałą stabilność dynamiczną i oczywiście bardzo dobrą wydajność w terenie.

Specyficzne parametry wydajności w terenie

Układ jezdny nowego VW Touareg z podwójnymi wahaczami kontynuuje sprawdzony układ, który umożliwia duże skoki sprężyn i dobrą możliwość uniesienia kół (4MOTION: 157 milimetrów / 4XMOTION: 173 milimetrów) podczas jazdy w terenie. Z przodu wersja ze standardowym zawieszeniem stalowym i 4MOTION zapewnia kąt podejścia wynoszący 22º; z tyłu zyskuje 23º kąt zejścia. W przypadku „Pakietu Terrain Tech” (4XMOTION), te wartości wzrastają do 26º dla każdego z nich. Jeszcze bardziej ekstremalne wartości są osiągane, gdy Volkswagen Touareg jest wyposażony w zawieszenie pneumatyczne: w wersji 4MOTION kąt wynosi 24º (przód) i 25º (tył). Połączenie zawieszenia pneumatycznego i 4XMOTION daje maksymalny kąt 33º, zarówno z przodu, jak i z tyłu.

W połączeniu z prześwitem wynoszącym 220 milimetrów, nowy Volkswagen Touareg również wspaniale radzi sobie na szlakach. Gdy SUV zamówiony jest z „Pakietem Terrain Tech”, nabywcy cieszą się dodatkowym zwiększeniem wysokości jazdy o 10 milimetrów z przodu i 15 z tyłu. Przy opcjonalnym zawieszeniu pneumatycznym, prześwit zwiększa się nawet do maksymalnie 300 milimetrów. Głębokości brodzenia wynoszące 500 milimetrów (zawieszenie stalowe) i 580 milimetrów (zawieszenie pneumatyczne) zapewniają, że ryby pozostaną na zewnątrz nowego VW Touareg.

Zawieszenie pneumatyczne – system poziomowania i elektroniczne amortyzatory

Volkswagen ponownie oferuje zawieszenie pneumatyczne w nowym Touaregu. Zintegrowany jest tutaj automatyczny system poziomowania i regulacji wysokości przejazdu, a także elektroniczna kontrola amortyzatorów. Zawieszenie pneumatyczne zapewnia wyjątkowy komfort podczas jazdy po utwardzonych drogach, a na podstawie zależnej od prędkości obniżenia podwozia zmienia także właściwości dynamiczne bardzo sportowego samochodu. W jeździe w terenie, zawieszenie pneumatyczne poprawia również właściwości terenowe, przy jednoczesnym zapewnieniu wyjątkowego komfortu dzięki zmiennej wysokości przejazdu.

W przeciwieństwie do automatycznego trybu „Normal” (niższa wysokość przejazdu skutkująca zmniejszoną wartością Cd), kierowca może wybrać tryb „Comfort” lub „Sport”. Gdy wybrany jest tryb „Comfort”, system skyhook zasadniczo dąży do jak najlepszego zrekompensowania nierówności dróg, podczas gdy tryb „Sport”, z obniżoną wysokością przejazdu o 25 milimetrów, optymalizuje kontakt z drogą i zwiększa dynamikę.

W porównaniu do poprzedniego modelu, zawieszenie pneumatyczne w nowym Volkswagenie Touareg po raz pierwszy wprowadzono jako system zamknięty. Zmniejsza to objętość zbiornika potrzebnego do systemu powietrznego i umożliwia wykorzystanie mniejszej pompy. To z kolei zmniejsza zużycie energii, ponieważ różnica ciśnienia do pokonania przez pompę jest znacznie niższa niż w systemie otwartym. Wprowadzone środki przyczyniły się do zmniejszenia wagi zawieszenia pneumatycznego o około 20 kilogramów.

Pakiet dynamiki pojazdu z adaptacyjną kompensacją przechyłu

Aby jeszcze bardziej dopasować właściwości jazdy nowego Volkswagena Touareg do kierunku „dynamicznego”, dostępne są dwie inne opcje. Pierwsza: sportowe zawieszenie z twardszymi amortyzatorami. Druga: całkowicie niezależny układ zawieszenia pneumatycznego – pakiet dynamiki jazdy z adaptacyjną kompensacją przechyłu.

Kiedy nabywca wybiera pakiet dynamiki jazdy, VW Touareg dostarczany jest ze sportowym strojeniem zawieszenia pneumatycznego i obniżoną wysokością przejazdu o 25 milimetrów. Zysk w zakresie dynamiki jazdy i bezpieczeństwa uzyskuje się również poprzez zastosowanie wzmocnionych stabilizatorów, amortyzatorów kontrolowanych w zależności od ruchu kierownicy oraz zmodyfikowanego oprogramowania sterującego. W trybie Comfort zawieszenia komfort jazdy jest równie dobry jak w wersjach bez sportowego zawieszenia.

Koła, opony i hamulce

Wersje V6 Volkswagena Touareg (FSI i TDI) mają standardowe 17-calowe obręcze aluminiowe i opony 235/65 VR17 (klasa prędkości do 240 km/h). W przypadku wersji V8 i Volkswagena Touareg Hybrid stosowane są 18-calowe obręcze aluminiowe i opony 255/55 WR18 (klasa prędkości do 270 km/h). Opony zmniejszają opór toczenia o do 10 procent, w zależności od rozmiaru opon.

3.6L V6 FSI 8AT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3597 Cm3
Moc206 Kw @ 6000 Rpm
280 Hp @ 6000 Rpm
276 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
361 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.7 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika32.1 Cuft (909 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle39 Ft (11.9 M)
Masa własna4711 Lbs (2137 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6173 Lbs (2800 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2236 G/Km

3.0L V6 TDI 8AT AWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3597 Cm3
Moc150 Kw @ 3200-4400 Rpm
204 Hp @ 3200-4400 Rpm
201 Bhp @ 3200-4400 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1250-3200 Rpm
450 Nm @ 1250-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.7 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika32.1 Cuft (909 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Turning Circle39 Ft (11.9 M)
Masa własna4711 Lbs (2137 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6173 Lbs (2800 Kg)
Spalanie miasto28.69 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa37.34 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

3.0L V6 TDI 8AT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc180 Kw @ 4000 Rpm
245 Hp @ 4000 Rpm
241 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy405 Lb-Ft @ 2000-2250 Rpm
549 Nm @ 2000-2250 Rpm
Układ paliwowyCommon-Rail-Injection-System With 2
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65 R17 V
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.7 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 / 54.9 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Turning Circle39 Ft (11.9 M)
Masa własna4627 Lbs (2099 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6305 Lbs (2860 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

3.0L V6 TDI Technology Terrain Tech 8AT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc180 Kw @ 4000 Rpm
245 Hp @ 4000 Rpm
241 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy405 Lb-Ft @ 2000-2250 Rpm
549 Nm @ 2000-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65 R17 V
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.7 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 / 54.9 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Turning Circle39 Ft (11.9 M)
Masa własna4857 Lbs (2203 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6371 Lbs (2890 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

4.2L V8 TDI 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4134 Cm3
Moc250 Kw @ 4000 Rpm
340 Hp @ 4000 Rpm
335 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
800 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18 W
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.7 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 / 54.9 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle39 Ft (11.9 M)
Masa własna5064 Lbs (2297 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6437 Lbs (2920 Kg)
Spalanie miasto19.7 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2239 G/Km

3.0L V6 TSI Hybrid 8AT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc279 Kw @ 5500 Rpm
380 Hp @ 5500 Rpm
374 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 3000-5250 Rpm
580 Nm @ 3000-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18 W
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.7 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 / 54.9 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna4938 Lbs (2240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6415 Lbs (2910 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa29.7 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.