VOLKSWAGEN Touareg 2014-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Touareg 2014-2019

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Touareg 2014-2019

Volkswagen wybrał 2014 roku na targi motoryzacyjne w Pekinie, aby zaprezentować odświeżoną wersję drugiego SUV-a Touareg. Na pierwszy rzut oka nie wydawało się, że wprowadzono zbyt wiele usprawnień, ale jednak było ich sporo. Zmienił się wygląd, wnętrze oraz kilka szczegółów technicznych. Jak to zwykle bywa u niemieckiego producenta, wnętrze również doczekało się aktualizacji.

Na zewnątrz pierwszym zauważalnym elementem jest przód. Touareg zyskał nową atrapę chłodnicy z czterema chromowanymi liniami, zamiast dwóch jak wcześniej. Nowe linie sięgają większych, bi-ksenonowych reflektorów, które są oferowane jako standard we wszystkich wersjach wyposażeniowych. Wprowadzono również nowy pakiet “Chrome & Style”, który obejmuje chromowane listwy po bokach i z tyłu pojazdu.

Wnętrze zyskało nowe akcenty, kolory skór, rozwiązania oświetleniowe oraz kontrolki. Touareg uruchomił swoje “mobilne usługi online” w Europie, w połączeniu z systemem radio-nawigacyjnym RNS 850, który można podłączyć do telefonu komórkowego za pomocą Bluetooth. System nawigacji zawiera wyszukiwanie Punktów Zainteresowania (POI) przez Google, a wyświetlanie map odbywa się za pośrednictwem usługi mapowej Google Earth.

Wersja Touarega z 2014 roku trafiła na rynek w wersjach z silnikiem diesla (TDI), benzynowym (FSI i TSI) oraz hybrydowym (TSI z silnikiem elektrycznym). Wszystkie silniki były połączone z wydajną 8-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin.

Touareg to jeden z najpopularniejszych luksusowych SUV-ów na świecie. W ciągu ostatniej dekady Volkswagen sprzedał około 720 000 egzemplarzy tego wysokiej klasy samochodu, a w zeszłym roku ponad 70 000 kierowców wybrało nowego Touarega, który łączy w sobie najlepsze cechy samochodu osobowego i terenowego w jednym projekcie. Teraz Volkswagen prezentuje światową premierę jeszcze bardziej zaawansowanej wersji Touarega na targach Auto China 2014 w Pekinie.

Generację 2014 można rozpoznać po nowym designie przodu i tyłu oraz nowych kolorach i felgach. W kwestii technologii, wszystkie wersje V6 TDI są teraz wyposażone w automatyczny system hamowania po kolizji (który zapobiega wtórnym kolizjom w przypadku wypadku), reflektory bi-xenonowe oraz funkcję coasting. Podczas jazdy silnik jest odłączany od 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, aby wykorzystać energię kinetyczną pojazdu na zjazdach górskich lub w fazach, w których przyspieszenie nie jest potrzebne. Udoskonalenia aerodynamiczne oraz wprowadzenie nowych opon zoptymalizowanych pod kątem niskiego oporu toczenia poprawiają również ekonomię paliwa w codziennym użytkowaniu. Silniki V6 TDI Tourega zostały przystosowane do spełniania norm emisji EU-6, które wejdą w życie w 2015 roku w Europie.

Perfekcja techniczna

Standardowy układ jezdny z sprężynami stalowymi został zoptymalizowany; poprawiono reakcję kierownicy i komfort jazdy. Na życzenie oferowana jest pneumatyczna zawieszenie dla Tourega, które można wykorzystać na przykład do zwiększenia prześwitu pojazdu do 300 mm podczas jazdy w terenie. Przy wyższych prędkościach (od 140 km/h) karoseria jest automatycznie obniżana przez pneumatyczne zawieszenie. Dalszemu rozwojowi poddano system adaptacyjnego tempomatu ACC z Front Assist, w tym z funkcją City Emergency Braking (teraz z funkcją stop-and-go).

Ulepszony i połączony

Wnętrze wszechstronnego pojazdu wyróżnia się nowymi detalami, w tym nowymi akcentami, kolorami skórzanymi, rozwiązaniami oświetleniowymi i sterowaniem. Wraz z systemem radio-nawigacyjnym RNS 850 i przygotowaniem do telefonu komórkowego, Touareg wprowadzi „mobilne usługi online” jeszcze tej jesieni w Europie. W początkowej fazie dostępne będą następujące funkcje: wyszukiwanie punktów zainteresowania (POI) za pomocą Google, wyświetlanie map za pomocą usługi mapowej Google Earth™, funkcja Google Street View™ oraz „informacje o ruchu drogowym online”. Najnowsza wersja Tourega zadebiutuje na rynku w wersjach z silnikiem diesla (TDI), benzynowym (FSI i TSI) oraz hybrydowym (TSI plus silnik elektryczny) latem tego roku.

Design i cechy zewnętrzne

Design przedniej części Tourega został całkowicie przekształcony. Szczególnie charakterystyczne są większe reflektory; co więcej, reflektory bi-xenonowe są teraz standardem we wszystkich wersjach Tourega. Trapezoidalne światła tworzą linię prowadzącą do przeprojektowanej kratki chłodnicy w środkowej części pojazdu. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, kratka jest ozdobiona czterema poprzecznymi chromowanymi żebrami zamiast dwóch; dwa dolne żebra wizualnie wydłużają się w kierunku reflektorów.

Razem, kratka chłodnicy i reflektory tworzą wyraźny, szeroki pas. Pod nim zaprojektowano nowy zderzak, który teraz ma bardziej poziomy efekt. Nowy design nadaje Touregowi jeszcze szerszy i bardziej imponujący wygląd. W tym wizualnym obrazie mieści się dolna część zderzaka z zupełnie nowym wyglądem. Jak w nowym Scirocco R, sportowym samochodzie Volkswagena z mocą 280 KM, dolne wloty powietrza tworzą teraz stylizowane „A” zamiast „V”, które przechodzi w boczne wloty powietrza po prawej i lewej stronie. To nadaje nowemu Touregowi pełniejszą postawę na drodze.

Przy zamówieniu pakietu „Chrome & Style” znajduje się chromowany pas na wyższym poziomie, który jest kontynuowany w bokach i tylnych sekcjach nadwozia. Pod tym paskiem znajdują się nowo zaprojektowane światła przeciwmgielne, które są skoordynowane z nowym designem zderzaka. Na najniższym poziomie znajduje się nowy przedni spojler, który doskonali aerodynamikę podwozia i przednich kół.

Tylna sekcja

Z tyłu, precyzyjny styl Tourega podkreślony jest przez nowy, starannie zaprojektowany zderzak, który – podobnie jak przedni – akcentuje szerokość SUV-a. Przy zamówieniu pakietu „Chrome & Style” w zderzaku zintegrowany jest przelotowy pasek chromowany. Pomiędzy końcówkami rur wydechowych znajduje się dyfuzor, który również został przeprojektowany. Projektanci przenieśli tylne reflektory LED do zderzaka, który – jak w poprzednim modelu – również integruje tylne odblaskowe światła. Wizualne akcenty w okolicy pokrywy bagażnika, widziane od dołu do góry, to przeprojektowane logo VW oraz zaostrzona linia charakterystyczna między tylnymi światłami (LED optional).

Profil boczny

Z boku, Touareg wyróżnia się dwoma nowymi wzorami felg. Felga 18-calowa nowej generacji to felga aluminiowa „Arica”, której charakterystyczny i sportowy wygląd obejmuje dziesięć ramion. Z kolei 20-calowe felgi aluminiowe „Masafi” mają pięć podwójnych ramion. Uzupełniając opcjonalne okna, które pochłaniają 65% światła, dostępna jest opcja tylnych szyb absorbujących 90% światła, co nadaje prawie nieprzezroczysty wygląd tym, którzy patrzą z zewnątrz.

Kolory

Volkswagen oferuje najnowszego Tourega w dwunastu kolorach nadwozia; pięć z tych kolorów jest nowością w ofercie: „Light Silver Metallic”, „Sand Gold Metallic”, „Moonlight Blue Metallic”, „Black Oak Brown Metallic” oraz „Reef Blue Metallic”.

Design wnętrza i cechy

Wnętrze Tourega odzwierciedla niezwykłe połączenie solidnych elementów SUV z wyrafinowanymi elementami luksusowej klasy. Elementy SUV w Touregu obejmują aluminiowe pokrętła do systemu Climatronic, regulacji zawieszenia, pneumatycznego zawieszenia, systemu radio-nawigacyjnego, regulacji lusterek oraz pokrętła wentylacji – wszystkie zostały teraz zastąpione nowym stylem pokrętła, które zostało udoskonalone zarówno pod względem wyglądu, jak i dotyku.

Również zauważalne jest białe – a nie czerwone – oświetlenie wszystkich elementów sterujących. Nowością są także chromowane akcenty wokół modułów panelu sterowania i pokrętłach regulacji zawieszenia. Nad systemem infotainment, centralny przycisk/panel wyświetlacza na konsoli środkowej został wydłużony; wcześniej znajdowały się tutaj trzy elementy: „Park Distance Control” (PDC), jednostka ostrzegawcza i wyświetlacz statusu „Poduszka powietrzna pasażera wyłączona” od lewej do prawej. Teraz, z lewej strony przycisku PDC dodano nowy przełącznik do podgrzewania kierownicy, a nowy przycisk do podgrzewania szyby przedniej zintegrowano z prawej strony wskaźnika poduszki powietrznej pasażera. Nowością w strefie przednich siedzeń jest ręczna regulacja wsparcia lędźwiowego w podstawowym modelu Tourega.

Materiały tapicerskie i akcenty

Oferta materiałów tapicerskich i akcentów drewnianych została również rozszerzona. Rozważ „skórę wiedeńską”: czwarty kolor, „Bonanza Brown” (ciemny brąz), jest teraz oferowany obok kolorów „Titan black”, „Corn Silk Beige” i „Natural Brown”. Oprócz tych czterech kolorów, dostępna jest również bardzo elegancka „skóra Nappa”, którą teraz można zamówić w nowym kolorze „St. Tropez” (jasny odcień piaskowy). Również nowością są dwa finezyjne akcenty drewniane „Sapelli Mahagoni” i „Engineered Ebony”.

Szeroki zakres standardowego wyposażenia. Modele V6 FSI i V6 TDI są fabrycznie wyposażone w standardowe elementy, takie jak reflektory bi-xenonowe (nowe dla wszystkich wersji), napęd na cztery koła, 17-calowe felgi aluminiowe (rozmiar opon 235), system tempomatu z wielofunkcyjną kierownicą, system infotainment RCD 550 z ekranem dotykowym, system start-stop, układ hamowania regeneracyjnego, funkcję coasting, klimatyzację (Climatronic), wspomaganie kierownicy oraz ESC z funkcją stabilizacji przyczepy. Wersje V8 oraz Touareg Hybrid różnią się dodatkowymi standardowymi funkcjami, takimi jak 18-calowe felgi aluminiowe (rozmiar opon 255), pakiet designu „Chrome & Style”, komfortowe siedzenia w „skórze wiedeńskiej”, finezyjne akcenty drewniane, elektryczna funkcja otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, system alarmowy przeciwwłamaniowy oraz system Keyless Access do zamykania i uruchamiania silnika. Również fabrycznie zamontowana jest tylna kanapa, oferująca 160 mm długości regulacji; kąt oparcia siedzenia można również regulować. Tylna kanapa może być opcjonalnie elektrycznie odblokowana; składa się w ciągu kilku sekund, uwalniając 1 642 litry pojemności bagażnika.

Sportowy pakiet R-Line

Pod koniec lata 2014 roku Volkswagen wprowadzi również bardzo sportowe pakiety wyposażeniowe R-Line (zewnętrzne i wewnętrzne). Pakiet zewnętrzny R-Line poprawia wygląd SUV-a i obejmuje takie cechy jak 19-calowe felgi aluminiowe („Salvador” design; dostępne inne felgi 19-, 20- i 21-calowe jako opcje), zderzaki w stylu R-Line (przedni zderzak w stylu wersji Touareg V8), lśniące czarne wloty powietrza z dodatkowymi chromowanymi detalami, rozszerzenia progowe, lśniący czarny dyfuzor z tyłu (również z dodatkowymi chromowanymi detalami), chromowane końcówki wydechu dla wersji Touareg V8 oraz tylni spojler, który jest zarówno charakterystyczny, jak i sportowy. Dodatkowo, naklejka R-Line w siatce kratki wskazuje dynamiczne cechy pojazdu.

Pakiet wewnętrzny R-Line dodaje do Tourega: sportową kierownicę, wstawki R-Line „Silver Lane”, stalowe nakładki na progi drzwi, stalowe nakładki na pedały oraz przyciemniane tylne okna. Pakiet może być również opcjonalnie rozszerzony o czarny sufit, czarne wstawki w wykończeniu fortepianowym oraz system sportowych siedzeń w „skórze Nappa” (w dwóch kolorach) lub „Alcantara/Nappa” z logo R na zagłówkach (Niemcy: pakiet wnętrza i rozszerzenie nie obejmują przyciemnionych tylnych okien ani wykończenia fortepianowego).

High-tech SUV

Touareg oferuje liczne systemy asystujące i komfortowe, co czyni go najbardziej nowoczesnym SUV-em na rynku. Przykłady: jego hamulec ręczny aktywowany jest naciśnięciem przycisku. Poziom oleju silnikowego jest elektronicznie wyświetlany w Touregu. Automatyczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika jest opcjonalne. Największy panoramiczny szklany dach wśród SUV-ów wpuszcza wiele światła do wnętrza pojazdu nawet w pochmurne dni. System Area View rozpoznaje otoczenie Tourega dzięki czterem kamerom, co zwiększa bezpieczeństwo pojazdu. Do dziewięciu poduszek powietrznych zapewnia ochronę ze wszystkich stron.

Lane Assist zapewnia, że pojazd nie zbacza z właściwej trasy; a Side Assist ostrzega przed nadjeżdżającymi pojazdami z tyłu podczas zmiany pasa ruchu. Dodatkowo, adaptacyjny tempomat ACC plus Front Assist z funkcją City Emergency Braking hamuje do zatrzymania, jeśli zajdzie taka potrzeba. System ochrony pasażerów PreCrash łączy systemy asystujące i zapewnia, że w przypadku wypadku nie tylko pasy są napięte, ale – jeśli dynamika boczna wskazuje, że jest to konieczne – okna i panoramiczny dach są zamykane. Innowacyjne są także reflektory bi-xenonowe z opcjonalnym systemem Dynamic Light Assist. Ten oparty na kamerze system kontroli świateł drogowych „widzi” nadjeżdżające pojazdy i automatycznie steruje światłami głównymi, indywidualnie dla każdego reflektora – poprzez moduł świateł skrętnych – bez oślepiania innych uczestników ruchu. Łącznie, suma tych elementów sprawia, że Touareg jest jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w historii.

Technologia silnika i napęd na cztery koła

Napęd na cztery koła Touareg jest dostępny – w zależności od regionu sprzedaży – jako model z silnikiem turbodieslowym (V6 i V8 TDI), benzynowym (V6 i V8 FSI), doładowanym silnikiem benzynowym (V6 TSI) lub hybrydowym (V6 TSI & silnik elektryczny). Silniki V6 są wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Wszystkie silniki mają standardowy system start-stop; korzystają również z hamowania regeneracyjnego do odzyskania energii kinetycznej.

4MOTION

W wersji podstawowej, wszystkie pojazdy Touareg mają system napędu na cztery koła 4MOTION z blokadą dyferencjału Torsen (maks. kąt nachylenia: 31 stopni). Dodatkowo, wszystkie wersje Tourega mają program jazdy terenowej, który jest obsługiwany za pomocą dwustopniowego pokrętła. Ustawia on systemy ABS, EDS i ASR do jazdy w terenie oraz aktywuje asystenta wspinaczki i punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów.

Jako opcję klienci mogą zamówić Tourega V6 TDI z 190 kW / 258 KM w pakiecie Terrain Tech; w tym przypadku, zamiast dyferencjału Torsen, pojazd jest wyposażony w dyferencjał, który został zaprojektowany do bardziej intensywnego użytku w terenie. Obejmuje on bieg redukcyjny oraz blokady dyferencjału centralnego i tylnego, które oferują do 100% blokady (4XMOTION: maks. kąt nachylenia 45 stopni). Ta wersja ma pięciostopniowe pokrętło, którego kierowca używa do skonfigurowania SUV-a do różnych zastosowań.

Europejskie silniki diesla – V6 TDI z katalizatorem SCR-DPF i V8 TDI

W Europie klienci mogą wybierać spośród trzech silników TDI oraz Tourega Hybrid. Silniki TDI generują moc 150 kW / 204 KM, 190 kW / 258 KM (o 10 kW więcej teraz) oraz 250 kW / 340 KM. Touareg Hybrid ma łączną moc systemu wynoszącą 279 kW / 380 KM. Dwa silniki V6 TDI będą teraz spełniać unijną normę emisji EU6, która wejdzie w życie we wrześniu 2015 roku. W ramach tej konwersji, oba silniki są teraz wyposażone w nowy moduł katalizatora SCR-DPF, moduł dozowania SCR (AdBlue) i dodatkowy katalizator blokujący (usuwający nadmiar amoniaku); ponadto system kontroli emisji zawiera katalizator utleniający.

Jednocześnie, zużycie paliwa wersji 204-KM V6 TDI BlueMotion Technology zostało zmniejszone z 7,0 l/100 km (co odpowiada 184 g/km CO2) do 6,6 l/100 km (174 g/km CO2). Jak wspomniano, moc w wersji 258-KM wzrosła: „duży” V6 TDI teraz rozwija 10 kW / 13 KM więcej mocy; a mimo to jego zużycie paliwa zmniejszyło się z 7,2 l/100 km (co odpowiada 189 g/km CO2) do 6,8 l/100 km (178 g/km CO2). Najmocniejszym silnikiem diesla pozostaje V8 TDI o mocy 250 kW / 340 KM.

Europejskie silniki benzynowe – napęd hybrydowy z V6 TSI i silnikiem elektrycznym

W Europie Volkswagen oferuje Tourega Hybrid, który ma silnik V6 TSI o mocy 245 kW / 333 KM (doładowany silnik benzynowy o bezpośrednim wtrysku) wraz z silnikiem elektrycznym o mocy 38 kW / 52 KM. Kiedy oba źródła napędu współpracują (boosting), osiągana jest maksymalna moc systemu 279 kW / 380 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Mimo to, Touareg Hybrid ustawia nowe standardy wśród pełnoprawnych SUV-ów terenowych z silnikiem benzynowym, osiągając zużycie paliwa wynoszące zaledwie 8,2 l/100 km (co odpowiada 193 g/km CO2). Może poruszać się z prędkością do 50 km/h w trybie jazdy wyłącznie elektrycznej – z zerową emisją. Jak wszystkie wersje Tourega, wersja hybrydowa jest również przystosowana do holowania do 3,5 tony.

Globalne silniki benzynowe i diesla – silniki V6 i V8

W Azji nowy Touareg jest oferowany z trzema silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Silniki benzynowe dla Chin produkują moc 213 kW / 290 KM i 235 kW / 320 KM (oba V6 TSI) oraz 265 kW / 360 KM (V8 TSI). Dla Rosji Volkswagen oferuje nowego Tourega z dwoma silnikami benzynowymi; rozwijają moc 183 kW / 249 KM (V6 FSI) oraz – jak w Chinach – 265 kW / 360 KM (V8 FSI). W USA i Kanadzie Volkswagen zaoferuje wersje Tourega z silnikiem V6 FSI (206 kW / 280 KM), systemem napędu hybrydowego (279 kW / 380 KM) oraz V6 TDI (176 kW / 239 KM).

Zużycie paliwa zmniejszone o nawet sześć procent

Dzięki rozległym udoskonaleniom aerodynamicznym (takim jak otwory wlotowe z przodu, zmienione osłony lusterek, nowy spojler kół), oponom zoptymalizowanym pod kątem niskiego oporu toczenia oraz standardowej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów zoptymalizowanej pod kątem niskiego tarcia, Volkswagenowi udało się poprawić efektywność paliwową Tourega o nawet sześć procent (V6 TDI o mocy 150 kW).

3.0L V6 TDI Bluemotion Tech 8AT AWD (262 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc192 Kw @ 3800-4400 Rpm
261 Hp @ 3800-4400 Rpm
257 Bhp @ 3800-4400 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
580 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4963 Lbs (2251 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6393 Lbs (2900 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

4.2L V8 TDI 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4134 Cm3
Moc250 Kw @ 4000 Rpm
340 Hp @ 4000 Rpm
335 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
800 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna5064 Lbs (2297 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6526 Lbs (2960 Kg)
Spalanie miasto19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2239 G/Km

3.0L TFSI V6 8AT AWD (333 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc245 Kw @ 5500-6500 Rpm
333 Hp @ 5500-6500 Rpm
329 Bhp @ 5500-6500 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 3000-5250 Rpm
441 Nm @ 3000-5250 Rpm
Moc silnika elektrycznego33.8 Kw (46 Hp)
Całkowita maksymalna moc279.5 Kw (380 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy427.8 Lb-Ft (580 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna5104 Lbs (2315 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6415 Lbs (2910 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

3.6L V6 FSI 8AT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3598 Cm3
Moc209 Kw @ 6200 Rpm
284 Hp @ 6200 Rpm
280 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2500 Rpm
361 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna4711 Lbs (2137 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6173 Lbs (2800 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

3.0L V6 TDI Bluemotion 8AT AWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc150 Kw @ 3200-4400 Rpm
204 Hp @ 3200-4400 Rpm
201 Bhp @ 3200-4400 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1250-3000 Rpm
450 Nm @ 1250-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/65 R17
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2173 G/Km

3.0L V6 TDI Bluemotion 8AT AWD (262 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc192 Kw @ 3800-4400 Rpm
261 Hp @ 3800-4400 Rpm
257 Bhp @ 3800-4400 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
580 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość189 In (4801 Mm)
Szerokość76.4 In (1941 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.