Szósta generacja Transportera zadebiutowała w 2015 roku i jest najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym w Niemczech. Poprzednia generacja osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,0 miliona sztuk. Klasyczny design pozostał praktycznie bez zmian. Trudno zmienić pojazd, który w niektórych częściach świata określany jest jako „transportery” niezależnie od marki.
Trudno zdecydować, czy to nowy model, czy tylko jego modernizacja, ponieważ silniki, wnętrze i funkcje bezpieczeństwa są nowe. Jednak platforma pozostała ta sama.
Nawet jeśli inne pojazdy marki VW mają silniki turbodiesel o pojemności 2.0 litra, Volkswagen Samochody Użytkowe zainstalował jednostkę specjalnie opracowaną dla siebie. Dostępne są różne warianty mocy od 82 KM do 204 KM. Na rynku benzynowym, Transporter oferowany jest także z silnikiem 2.0 TSI, który generuje 150 KM lub 204 KM.
Proponowane skrzynie biegów to 6-biegowe manualne lub automatyczne DSG (z podwójnym sprzęgłem). Można go zamówić z napędem na przednie koła lub z napędem na wszystkie koła (4Motion), ten ostatni może być wyposażony w system zjazdu ze wzniesień.
Wewnątrz znajduje się nowa kabina z nowymi materiałami i nową jednostką infotainment. Wprowadzono nowy poziom wyposażenia o nazwie Highline. Nazwa została przeniesiona z linii Volkswagen Osobowe i reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia dla samochodów VW. Niemiecka zasada „forma podąża za funkcją” znalazła zastosowanie w Transporcie. Nawet jeśli nie ma takiego samego atrakcyjnego wyglądu jak inne MPV na rynku, wszystko jest bardzo schludne i czyste, w duchu Bauhausu.
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała szóstą generację udanego modelu Transporter, który jest produkowany w Hanowerze. Kluczowe zaktualizowane cechy techniczne oferują lepsze bezpieczeństwo, poprawiony komfort i wygodę oraz większą dynamikę jazdy w połączeniu z lepszą ekonomią paliwową i niższymi cenami wyjściowymi.
To nowa edycja niezwykle udanego modelu: seria T od Volkswagen Samochody Użytkowe jest od dziesięcioleci numerem 1 w Niemczech. Jego poprzednik sprzedał około 2 milionów jednostek na całym świecie w ciągu jedenastu lat. W ciągu całego 65-letniego cyklu produkcji serii modelowej liczba ta wynosi około 12 milionów pojazdów, co oznacza 65 lat doświadczenia z klientami i 65 lat nowoczesnych rozwiązań transportowych. Każda indywidualna generacja wyznaczała nowe standardy technologiczne, dokładnie odpowiadając na potrzeby rynku.
Design
Seria T to klasyka w designie. Została więc ostrożnie zmodernizowana, ale stała się jeszcze ostrzejsza, bardziej precyzyjna, a tym samym jeszcze bardziej podniesiona w jakości. Linie, wypukłości i krawędzie biegną nieprzerwanie od przodu do tyłu. Cała karoseria ma teraz wygląd jednego kawałka, jakby była wyfrezowana z solidnej bryły. Podobnie jak jej poprzednicy, nowa generacja T pozostaje natychmiast rozpoznawalna. Ekstremalnie solidna podstawa, na której opierają się wszystkie modele serii T: pojazd użytkowy. Codziennie poddawany najcięższym próbom i stworzony z myślą o profesjonalistach. Wytrzymały i niezawodny. Na szczycie gamy znajduje się jednak Multivan. Rodziny i entuzjaści sportów na świeżym powietrzu szczególnie cenią sobie jego przysłowiową elastyczność. Pomiędzy nimi znajduje się Caravelle jako łącznik. Stworzony zarówno do użytku komercyjnego, jak i prywatnego, ten przestronny pojazd wielofunkcyjny został również ponownie unowocześniony i po raz pierwszy dostępny jest jako model Highline. Projektanci i inżynierowie pokryli także szeroki zakres wnętrza, opracowując wysokiej jakości wnętrza dla obu wersji pojazdu: bardzo praktyczne w przypadku wersji Transporter – bardzo spersonalizowane i wyrafinowane w przypadku Multivana, spełniające wymagania różnych grup klientów. Układ tacek i przegród do przechowywania również zależy od modelu. Wszystko ma swoje miejsce. Czy to składnia miarka, kubek kawy, telefon komórkowy czy tablet. Forma podąża za funkcją. W najlepszej tradycji Bauhausu.
Silniki
W serii T zadebiutuje zupełnie nowa generacja silników TDI na rynki EU6. W wewnętrznej nomenklaturze nosi nazwę 'EA288 Nutz’. Silnik ten został opracowany specjalnie na potrzeby trudnych warunków użytkowych pojazdu użytkowego. Długowieczność i wytrzymałość były zatem priorytetem. Dostępne TDI są montowane poprzecznie i nachylone do przodu pod kątem ośmiu stopni. Mają pojemność skokową 1,968 cm3 i oferują moc 62 kW / 84 KM, 75 kW / 102 KM, 110 kW / 150 KM oraz 150 kW / 204 KM. Opcja benzynowa to również silnik cztero cylindrowy o pojemności 2,0 litra. Oferuje moc 110 kW / 150 KM lub 150 kW / 204 KM. W całej serii modelowej nowe silniki zużywają o litr paliwa mniej w porównaniu do poprzedniej generacji. Wszystkie silniki Euro-5 i Euro-6 mają system start-stop standardowo. Dzięki temu całkowite zużycie paliwa można średnio zmniejszyć o 15%.
Komfort i wygoda
Nowy adaptacyjny system kontroli zawieszenia, Dynamic Cruise Control (DCC), dla tzw. zamkniętych superstruktur działa jeszcze bardziej indywidualnie. Umożliwia dostosowanie pojazdu do trzech trybów jazdy: komfortowym, standardowym i sportowym. W każdym przypadku elektrycznie regulowane amortyzatory dostosowują się do wybranego stylu jazdy za pomocą wcześniej wybranego programu. DCC w ten sposób czyni już wzorową obsługę jeszcze lepszą.
Zmienność układu siedzeń sprawia, że tył samochodu jest prawdziwym placem zabaw w zakresie konfiguracji. Od normalnego bagażnika po dużą przestrzeń ładunkową – wszystko jest możliwe. Otwieranie i zamykanie klapy bagażnika teraz jest szczególnie łatwe. Oprócz czysto ręcznej obsługi, pierwszy poziom powyżej wersji podstawowej zapewnia automatyczne wsparcie przy zamykaniu. Umożliwia ono zamknięcie klapy bagażnika z o wiele mniejszym wysiłkiem i zazębia z zamkiem z wyraźnie mniej hałaśliwym dźwiękiem. Jeszcze łatwiejsza w obsłudze jest nowa, całkowicie elektryczna wersja. Otwiera się automatycznie za pomocą uchwytu klapy bagażnika, a zamyka się, pociągając za pętlę lub przyciskiem. Alternatywnie można ją otworzyć, naciskając przycisk na drzwiach kierowcy lub na zdalnym sterowaniu zintegrowanym z kluczykiem pojazdu. Ułatwia to w szczególności zamknięcie klapy bagażnika, która przy otwarciu znajduje się około dwóch metrów nad ziemią.
Bezpieczeństwo
Dzięki radarowi system monitorowania obszaru 'Front Assist’ (opcjonalny dla Transportera, Multivana i Caravelle; standardowy w Multivanie Business) rozpoznaje krytyczne odległości do pojazdu przed nim i pomaga skrócić drogę hamowania. W niebezpiecznych sytuacjach system ostrzega kierowcę wzrokowo i dźwiękowo, a także wprowadza delikatny impuls hamulca. Dzięki adaptacyjnemu tempomatowi (’ACC’) czujnik mierzy odległość do pojazdu przed nim i prędkość względną. W połączeniu z DSG, system ACC może również zwolnić pojazd, na przykład w kolejce lub w sytuacjach korkowych, do całkowitego zatrzymania. W zależności od sytuacji ACC automatycznie uruchamia się ponownie po zdefiniowanym okresie. Integralnym elementem 'Front Assist’ i 'ACC’ jest funkcja hamowania awaryjnego w mieście, która udziela pomocy przy niskich prędkościach poniżej 30 km/h, oferując w ten sposób znacznie poprawione bezpieczeństwo, szczególnie w gęstym ruchu miejskim. Jeśli kierowca nie zauważy przeszkody, system automatycznie stosuje hamulce i zapewnia, że prędkość kolizji jest zmniejszona. Aby zminimalizować ryzyko związane z tym scenariuszem, standardowo w Transporterze zastosowano system automatycznego hamowania po kolizji. Inną opcją jest 'Light Assist’, który automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe za pomocą kamery. 'System ostrzegania kierowcy’, standardowy w pojazdach z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, rozpoznaje wszelkie odchylenia od normalnego zachowania w trakcie jazdy i rekomenduje kierowcy zrobienie przerwy. W trakcie podróży opcjonalnie dostępna elektroniczna wzmacniacz głosu pomaga kierowcom skupić się na tym, co dzieje się na drodze. Bez odwracania głowy głos kierowcy może być automatycznie wzmacniany i odtwarzany pasażerom za pośrednictwem głośników systemu radiowego. Dla wszystkich pojazdów z 4MOTION, dostępna jest opcja pomocy w zjeździe z górki. Dzięki celowemu zastosowaniu hamulców na poszczególnych kołach, czego kierowca nie jest w stanie zrobić pojedynczo używając hamulca nożnego, oraz poprzez ograniczenie prędkości silnika, zapewnia bezpieczny i kontrolowany zjazd z górki. Podczas holowania, elektroniczna stabilizacja przyczepy wykorzystuje również komponenty elektronicznego systemu stabilizacji i tym samym znacząco przyczynia się do bezpieczeństwa podczas jazdy. Cechą szczególnie zalecaną w zimnych, śnieżnych regionach jest nowa podgrzewana szyba, która zapewnia dobrą widoczność.
Infotainment
Dla bezpieczeństwa podczas jazdy wszystkie urządzenia są wyposażone w system głośnomówiący Bluetooth. W przypadku ekranu o przekątnej 6,33 cala, Volkswagen Samochody Użytkowe po raz pierwszy wykorzystuje wyświetlacz, który działa za pomocą czujników zbliżeniowych: gdy kierowca lub pasażer na siedzeniu przednim zbliża rękę do ekranu dotykowego, system automatycznie przełącza się z trybu wyświetlania do trybu wprowadzania. Wyświetlacze mają również funkcję, która pozwala użytkownikom przeglądać listy lub przeglądać okładki CD własnej biblioteki multimedialnej, które mogą być przechowywane na karcie SD, na przykład, przy użyciu ruchów zamachowych. W zależności od zakresu funkcji dostępny jest również interfejs telefonii mobilnej 'Comfort’, który zapewnia indukcyjne połączenie z anteną telefonu komórkowego pojazdu, dodatkowy port USB oraz ergonomiczną przestrzeń do przechowywania telefonu komórkowego. W ostatnich latach korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety, znacznie wzrosło. Spowodowało to rosnące zapotrzebowanie na natychmiastowe informacje wszędzie. W odpowiedzi na ten trend systemy nawigacyjne 'Discover Media’ i 'Discover Media Plus’ są wyposażone w usługi Guide & Inform Car-Net.
Generacja SZÓSTA
Ekskluzywnie przy premierze, Volkswagen Samochody Użytkowe oferuje edycję specjalną 'Generacja SZÓSTA’. Opiera się ona na modelu Multivan Comfortline i wzbogacona jest o szereg ekskluzywnych funkcji, które znacznie podnoszą jej wartość. Przyciemniane szyby, reflektory LED i tylne światła, światła przeciwmgielne z oświetleniem zakrętowym oraz pakiet chromowany są na przykład standardowo wliczone w cenę. Ekskluzywnie dostępne jako opcje są cztery wykończenia malarskie w kolorze dwutonowym z kolorystycznie dopasowanymi elementami dekoracyjnymi na desce rozdzielczej, a także 18-calowe felgi aluminiowe w stylu retro 'Disc’ w dwóch różnych wzorach kolorystycznych. Edycja specjalna jest niezwykle kompleksowo wyposażona w elektroniczne systemy wspomagania. ParkPilot z przodu i z tyłu, Side Assist z elektrycznie składanymi lusterkami, tempomat i adaptacyjny tempomat (ACC) są standardowo wliczone w cenę. Standardowo dostępny jest także system radiowy Composition Media. W wnętrzu pojazdu, fotele Alcantara w niezależnym dwutonowym wzorze, kontrastowe szwy w skórzanym wykończeniu wielofunkcyjnej kierownicy i dźwigni zmiany biegów oraz dywaniki podłogowe z kontrastującym wykończeniem są prawdziwą ucztą dla oka. W międzyczasie podgrzewane fotele i system Climatronic zapewniają komfortowe temperatury.
Ceny