VOLKSWAGEN up! 3 drzwiowe 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN up! 3 drzwiowe 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN up! 3 drzwiowe 2012-2016

To był najmniejszy Volkswagen w jego ofercie. Zbudowano go z myślą o łatwości użytkowania w miastach oraz w celu zmniejszenia średniego zużycia paliwa w gamie producenta.

Model up! powstał z myślą o praktyczności. Był esencją zasady „forma podąża za funkcją”. Kiedy został zaprezentowany w 2012 roku, zaskoczył wszystkich swoją efektywnością paliwową i przestronnością wnętrza.

Mimo że był Volkswagenem, wygląd zewnętrzny nie przypominał żadnego innego pojazdu z oferty. Nie miał żadnych specjalnych grilli ani reflektorów, które mogłyby budzić skojarzenia z innymi modelami. To po prostu pudełko z maską z przodu i pionową klapą z tyłu. Wersja 3-drzwiowa oferowała sporo miejsca dla dorosłych z wystarczającą ilością miejsca na nogi i głowę.

Deska rozdzielcza była prosta i funkcjonalna, ale były wersje z wyjmowanym systemem nawigacyjnym, który wpinano w specjalny uchwyt na górze konsoli centralnej. Niektóre przyciski i pokrętła pochodziły z większego brata – Golfa lub Polo.

Pod maską znajdował się silnik trzycylindrowy połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Zbudowano go z myślą o przystępnej cenie oraz niskich kosztach eksploatacji. Jako pierwszy w branży, model up! oferował system awaryjnego hamowania w mieście, który automatycznie hamował pojazd przy prędkościach od 5 do 30 km/h.

Volkswagen wprowadza nowy mały samochód: VW up!. Specjalista miejski dla wielu krajów na świecie. Samochód z charyzmą i ogromnym potencjałem. W Niemczech, na rynku debiutowym, już przyjmowane są zamówienia wstępne na nowego up!, którego cena zaczyna się od 9,850 euro. Nowy Volkswagen zostanie oficjalnie wprowadzony na rynek w kolejnych etapach, zaczynając od końca grudnia 2011 r.

3 imponujące wersje wyposażenia i 2 ekskluzywne modele

Oferowane są trzy wersje wyposażenia dla różnych budżetów i potrzeb: take up! to wersja podstawowa, move up! to model nastawiony na wygodę, a high up! to wersja topowa. Na starcie rynku dostępne będą również dwa ulepszone modele bazujące na high up!: up! black oraz up! white.

2 silniki benzynowe z ekonomicznym zużyciem paliwa 4,2 i 4,3 litra

Na minimalnej powierzchni (3,54 metra długości), Volkswagen up! oferuje maksymalną przestrzeń dla 4 osób oraz wysoce efektywne technologie napędowe. Debiutują tu nowe silniki trzycylindrowe. Silniki benzynowe mają moc 44 kW / 60 KM oraz 55 kW / 75 KM, spełniają normę emisji Euro 5 i napędzają przednie koła. Wartości połączonego zużycia paliwa dla wersji z technologią BlueMotion (z takimi funkcjami jak system Stop/Start, regeneracja baterii i opony zoptymalizowane pod kątem niskiego oporu toczenia): 4,2 l/100 km (60 KM) oraz 4,3 l/100 km (75 KM). Oba silniki o pojemności 1,0 litra spełniają limit emisji CO2 wynoszący 100 g/km.

Silnik gazowy osiąga rekordowe wartości w zakresie zrównoważonego rozwoju

Wkrótce pojawi się silnik gazowy o mocy 50 kW / 68 KM, oparty na tej samej technologii co silniki benzynowe. Volkswagen up! EcoFuel z technologią BlueMotion osiągnie przełomową, niską wartość emisji CO2 wynoszącą 79 g/km. Na targach IAA 2011 we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował niemal gotowy do produkcji koncept tej niezwykle czystej wersji gazowej – eco-up!. Plany obejmują również model up! z napędem elektrycznym, który ma zadebiutować w 2013 roku, a na targach IAA 2011 we Frankfurcie pokazano także studium up! Blue-e-Motion. Tak samo nowe, jak silniki, są też dwa nowe 5-biegowe skrzynie biegów (jedna manualna i jedna automatyczna); są one jednymi z najlżejszych swojego typu na świecie.

Najpierw na świecie mały samochód z funkcją awaryjnego hamowania w mieście

Całkowicie nowy VW up! jest także pierwszym samochodem w swojej klasie na świecie z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, która automatycznie hamuje pojazd przy prędkości od 5 do 30 km/h, kiedy ruch staje się ciasny.

Debiut wszechstronnego systemu maps+more

Kolejną zupełnie nową funkcją zaprezentowaną po raz pierwszy w Volkswagenie jest system maps+more – przenośny moduł dotykowy. Zawiera system nawigacji, zestaw głośnomówiący, wyświetlanie informacji dotyczących pojazdu oraz odtwarzacz multimedialny. Dodatkowo, możliwe będzie użycie aplikacji do dostosowania maps+more do indywidualnych potrzeb kierowcy. maps+more jest umieszczany nad konsolą centralną, gdzie łączy się z siecią elektroniczną up!. W ekonomicznie wycenionym up! stworzono system organizacji obszarów nawigacji, telefonu, informacji i rozrywki, który również jest bardzo oszczędny. Przenośne urządzenie zaprojektowano tak, aby mogło być aktualizowane do najnowszych wersji oprogramowania za pomocą prostego aktualizacji. We współpracy z Navigon, jednym z wiodących światowych dostawców przenośnych systemów nawigacyjnych, stworzono specjalne rozwiązanie maps+more; jest ono dostosowane do Volkswagena up! i dostępne dla wszystkich nabywców.

Nowy model finansowania, ubezpieczeń i konserwacji

Wprowadzając up!, Volkswagen nie tylko uruchamia nowy samochód; redefiniuje także zasady finansowania, ubezpieczenia i konserwacji. W Niemczech poszczególne moduły są teraz scalane w nowy pakiet up!grade: AutoCredit2 to nazwa specjalnego finansowania dla up!, w którym klienci mogą podzielić czas trwania umowy na dwie części z różnymi ratami. W efekcie AutoCredit2 umożliwia nową elastyczność w zakupie samochodu. Dodatkowo, ubezpieczenie FairPay oferuje ogromne oszczędności – w niektórych przypadkach nawet 1700 euro rocznie na podstawie umowy finansowania lub leasingu. Ubezpieczenie FairPay to kompleksowy program ubezpieczenia OC pojazdu i pełnego ubezpieczenia AC dla klientów w wieku 23 lat i starszych (przy minimalnej klasie bezszkodowości „SF1”) za stałą cenę 19,90 euro miesięcznie. Ci, którzy podpiszą umowę do 1 grudnia 2011 r., będą mogli skorzystać z ubezpieczenia FairPay za 9,90 euro miesięcznie. Dla młodszych klientów, kompleksowe ubezpieczenie FairPay dostępne jest za miesięczną cenę 49,90 euro – lub tylko 39,90 euro, jeśli umowa zostanie podpisana do 1 grudnia 2011 r. Trzecia część up!grade obejmuje nawet koszty konserwacji i rutynowych przeglądów dla up! po niskiej stałej miesięcznej stawce (od 11,90 euro miesięcznie w Niemczech przy umowie na 48 miesięcy i 10,000 km rocznie). Nigdy wcześniej nie oferowano takiego programu w klasie pojazdu up!. Możliwe, że taki program mógłby pochodzić tylko od Volkswagena!

Wygląd zewnętrzny up!

Przy długości 3,54 m i szerokości 1,64 m (bez lusterek) up! jest jednym z najmniejszych samochodów czteroosobowych. Volkswagen ma wysokość 1,48 m. Jego całkowita długość składa się z wyjątkowo krótkich zwisów nadwozia i bardzo długiego rozstawu osi (2,42 metra) – układ nadwozia, który w pełni wykorzystuje dostępną przestrzeń zamkniętą.

Przednia część up!

Z przodu up! wydaje się uśmiechać, dzięki kształtom zderzaka. I jest to zamierzony uśmiech. Wąska czarna linia biegnie między reflektorami (z wbudowanymi światłami dziennymi). Zintegrowane tutaj jest logo Volkswagena, które jest jedynym elementem chromowanym z przodu. Up! może się obyć bez dużych wlotów chłodzących dzięki małym silnikom benzynowym i gazowym oraz elektrycznemu, który pojawi się później. Reflektory są znacznie mniejsze niż w innych Volkswagenach, ale są wizualnie bardzo wyraźne. Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen, komentuje: „Kształty przedniego nadwozia – od up! do Phaetona – wszystkie podążają za tymi samymi wytycznymi stylistycznymi. Modele łączy takie elementy stylu jak wyraźne akcenty poziomych linii, połączenie grilla i reflektorów oraz zwięzłość krótkich kątów. A jednak, mimo wyraźnych powiązań z marką, wszystkie Volkswagena różnią się między sobą. Kluczowe są różnice w proporcjach poszczególnych elementów. Prowadzi to do wyjątkowych pojazdów, które obejmują gamę modeli od przyjaznego up! do wyrafinowanego Phaetona.”

Profil boczny up!

W profilu bocznym wyjątkowe wypukłości powierzchni i zmiana form wypukłych i wklęsłych definiują styl samochodu. Lekko wklęsły rowek nad progiem tworzy akcent w ciągłej powierzchni. Profil boczny nie pokazuje żadnych złączek czy krawędzi, z wyjątkiem nadkoli i wyglądu bocznych szyb. Koła umieszczone są w potężnych nadkolach, których boczne powierzchnie – tzw. lusterka kół – są bardzo duże, co sprawia, że średnice małych kół (14 do 16 cali) wydają się wizualnie większe.

Wygląd okien nadaje Volkswagenowi up! niepowtarzalny charakter. Krótki kąt z przodu tworzy formalne połączenie od dolnej krawędzi szyby do maski. Długa wznosząca się linia w tylnej części pojazdu odpowiada tej utworzonej przez tylne koło i słupek C. To współdziałanie linii wzmacnia wrażenie, że słupek C jest wspierany przez tylne koło – cecha, która – w połączeniu z długim rozstawem osi i krótkimi zwisami – podkreśla zgrabne proporcje up!. Nad krótką, stromo wznoszącą się maską prowadzi inna linia, która przechodzi przez przednią szybę i dach do tyłu. Tam sylwetka samochodu najpierw podąża za bocznymi szybami, a następnie kończy się w prawie pionowej krzywej w dół do zderzaka. To wzornictwo jest nie do pomylenia.

Tył up!

Up! ma dużą klapę bagażnika, która sięga do zderzaka. Ta tzw. hybrydowa klapa bagażnika składa się z 3 podstawowych warstw. Podobnie jak w nowoczesnym smartfonie, jej zewnętrzna warstwa to przezroczysty element szklany. Klapa bagażnika tworzy integralną całość z pionowo ustawionymi tylnymi światłami. Dokładniej, klapa bagażnika jest zbudowana na wzmacniającej ramie, na którą druga warstwa blachy jest laserowo spawana z wbudowanym tyłem dachu. Zewnętrzna trzecia warstwa klapy bagażnika to element szklany, który jest łączony klejem. Rozciąga się ona od tyłu dachu przez całą klapę bagażnika; to znaczy, że zawiera tylne okno oraz dolną część klapy. Obramowanie wokół tylnego okna i dolna część są pokryte na czarno od wewnątrz. W kontraście do czerni znajdują się chromowane powierzchnie logo Volkswagena i znaku up!. Klapa bagażnika otwiera się po naciśnięciu przycisku w uchwycie poniżej logo Volkswagena.

Niepowtarzalne tylne światła

Chociaż wyglądają jak części klapy bagażnika, duże tylne światła up! są w rzeczywistości połączone z nadwoziem. Ich czerwone powierzchnie są bardzo charakterystyczne, zwłaszcza w połączeniu z białymi elementami w kształcie C. Dolna część tylnej sekcji zdominowana jest przez zderzak z szeroką tablicą rejestracyjną i szwem wokół niego. Zderzaki z przodu i z tyłu standardowo malowane są w kolorze nadwozia.

Poprawki aerodynamiczne

Z wartością Cd wynoszącą 0,32, nowy up! osiąga wzorcową wydajność aerodynamiczną w swojej klasie. Rezultaty: mniej hałasu wiatru i niższe zużycie paliwa. W Volkswagenie pierwsze kroki w doskonaleniu aerodynamiki samochodu podejmowane są w bardzo wczesnej fazie projektu, wykorzystując proces symulacji znany jako CFD (Computational Fluid Dynamics). Z powodu swoich kosztów i zalet czasowych, proces ten zastąpił ocenę i optymalizację w rzeczywistych modelach w skali 1:4. W tym kontekście istotnym aspektem procesu jest jego zdolność do bardzo realistycznego przedstawiania szczegółów pojazdu w sposób cyfrowy. Krok po kroku ta metoda optymalizuje aerodynamikę samochodu na komputerze. Dopiero po pełnym wykorzystaniu tego procesu przeprowadza się pomiary w tunelu aerodynamicznym na rzeczywistym modelu aerodynamicznym w skali 1:1 na odpowiednim poziomie rozwoju. Model aerodynamiczny pokryty jest zewnętrzną powłoką z gliny, co umożliwia szybkie zmiany kształtów pojazdu. Dodatkowo, model w skali 1:1 ma już realistyczne kształty komory silnika i struktury podwozia. Dzięki temu możliwa jest szybka optymalizacja części, które są bardzo ważne dla aerodynamiki, takich jak przednie i tylne spojlery oraz panele podwozia. Projekty aerodynamicznie relewantnych elementów są następnie finalizowane na podstawie pomiarów z pierwszych prototypów.

Eliminacja każdego zbędnego grama emisji CO2 w tunelu aerodynamicznym

Przy ustalaniu aerodynamiki samochodu szczególną uwagę poświęcono osiągnięciu minimalnego przedniego zwisu. Mając na celu ten cel, boki przedniej sekcji up! zostały ukształtowane tak, aby powietrze przepływało wokół nadkoli z minimalnymi turbulencjami. W dążeniu do redukcji każdego możliwego grama emisji CO2, pozycja i rozmiar przedniego spojlera zostały również stopniowo zoptymalizowane. Seria pomiarów w tunelu aerodynamicznym wykazuje, że ta poprawka wzornictwa zaoszczędziła dodatkowe 1,1 g/km CO2 – co może wydawać się niewielką wartością, ale suma wszystkich działań optymalizacyjnych przynosi imponujące wartości, takie jak 79 g/km CO2, które osiągnie up! EcoFuel z technologią BlueMotion. Równocześnie, ostateczny projekt przedniego spojlera redukuje współczynniki nośne aerodynamiczne z przodu i z tyłu Volkswagena up!. Wynikło to z jeszcze bezpieczniejszych właściwości jezdnych.

Całkowity opór aerodynamiczny wynosi bardzo dobre 0,67 m2

Projekt tylnej sekcji ma również decydujący wpływ na wydajność aerodynamiczną samochodu. Intensywne dostosowywanie aerodynamiki up! przyniosło kontury, które zarówno zachowują cele stylistyczne, jak i osiągają zdefiniowane separacje strug, także w bocznych panelach z tyłu. W tym procesie kontur tylnego spojlera został dostosowany do wzoru bocznych krawędzi. Suma tych wszystkich działań prowadzi do wspomnianej wartości Cd wynoszącej 0,32 dla take up!, co jest bardzo dobrym wynikiem dla pojazdu w tej klasie. W połączeniu z przednią powierzchnią A = 2,07 m2 całkowity opór aerodynamiczny up! osiąga bardzo dobry wynik 0,67 m2.

Wysoka ocena ekologiczna VW up!

Biorąc pod uwagę właściwości aerodynamiczne, redukcję wagi i efektywne technologie napędowe, nie jest zaskoczeniem, że analiza ekologiczna nowego up! przyniosła bardzo pozytywne wyniki. Tło: Volkswagen analizuje wpływ pojazdu na środowisko (norma ISO 14040/44) przez cały jego cykl życia (produkcja, użytkowanie, recykling). Wyniki tej analizy wpływają na ocenę ekologiczną. A wysoka ocena to dokładnie to, co nowy up! otrzymał już przed swoją premierą na rynku. Ocena ta została potwierdzona przez niezależną firmę testującą TÜV Nord. Podstawowy wynik: wpływ na środowisko up! w całym jego cyklu życia został zredukowany o 21 procent w porównaniu z jego poprzednikiem.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa i jakości

Waga w dół, bezpieczeństwo w przypadku kolizji w górę – to możliwe tylko dzięki innowacyjnym technologiom produkcyjnym. Materiały nadwozia up! mają 8,1 procent zawartości stali „gorąco formowanej”, w związku z czym części wykazują ogromną wytrzymałość (w tym podłoga i słupki B); waga nadwozia została zredukowana o 13 kg tylko z powodu zastosowania stali gorąco formowanej. Ponadto, dzięki konsekwentnemu zmniejszeniu technologii silników, wykorzystaniu stali o wysokiej wytrzymałości i nieustannemu eliminowaniu każdego zbędnego grama, deweloperzy zdołali zmniejszyć wagę nowego up! o 140 kg, czyli 13 procent, do 929 kg w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Volkswagen Fox) – to ogromna różnica, i to nie tylko w tej klasie.

Nadwozie w dużej mierze składa się ze specjalnych stali o wysokiej wytrzymałości

W obszarze przednich członów bocznych, progów i bocznego szkieletu dachu stosuje się tzw. stali dwufazowe, które w połączeniu ze stalowymi panelami gorąco formowanymi tworzą podstawową strukturę dla bezpiecznej komory pasażerskiej. Volkswagen up! również osiąga najwyższe wartości w segmencie dzięki 39,3 procentowej zawartości stali ultra-wysokowytrzymałych i 17,2 procentowej zawartości stali wysokowytrzymałych. Tylko 24,9 procent masy konstrukcji nadwozia stanowią konwencjonalne stale głębokotłoczne, które są stosowane do wizualnych części, które są bardzo trudne do wyprodukowania, takich jak zewnętrzne części nadwozia lub nadkola.

Standardy komfortu z wyższej klasy

Szczególnie sztywna konstrukcja nadwozia up! spełnia nawet standardy komfortu następnej klasy pojazdów, jeśli chodzi o zachowanie akustyczne i drgania. Zawdzięcza to układowi węzłów i punktów przenoszenia obciążenia. Tło: dostępne przestrzenie montażowe są optymalnie wykorzystywane dzięki trójpowłokowej konstrukcji nadwozia, tak aby komora pasażerska była otoczona solidnymi, obliczeniowo zoptymalizowanymi profilami. Mimo wymagających wymagań dotyczących sztywności nadwozia i właściwości zderzeniowych, wskaźnik wagi pojazdu – miara efektywności wykorzystania wagi – został poprawiony o 34 procent w porównaniu z poprzednikiem up!, Lupo. Up! również ustanawia nowe standardy w swojej klasie z jej statyczną sztywnością skrętną wynoszącą 19,800 Nm/stopień. Wysoka sztywność skrętna ma zdecydowanie pozytywny wpływ na komfort i właściwości prowadzenia. Równolegle, dynamiczna sztywność up! jest również doskonała na poziomie 49 Hz – co korzystnie wpływa na akustykę, drgania i komfort jazdy. W swoim najmniejszym modelu Volkswagen wyraźnie podąża za tymi samymi maksymami bezpieczeństwa, jakości i komfortu, które stosuje w każdym innym segmencie – bez kompromisów.

Bezpieczny jak duży samochód

Up! pokazuje, że małe samochody mogą wykazywać bardzo dobre cechy pasywnego bezpieczeństwa. W tym Volkswagenie nie tylko pasażerowie sami są optymalnie chronieni, ale także inni uczestnicy ruchu. Kluczowym słowem tutaj jest ochrona pieszych. W tym zakresie up! staje na wysokości zadania z takimi cechami jak nowe, kompaktowe silniki trzycylindrowe, bezpośrednio przykręcone komponenty pomocnicze silnika i bardzo kompaktowe skrzynie biegów. Dzięki zawieszonej konstrukcji mocowań skrzyni biegów obok członów bocznych, udało się umieścić akumulator w bardzo niskiej lokalizacji – a to niskie miejsce montażu jest niezbędne dla dobrej ochrony pieszych. Ogólnie rzecz biorąc, przestrzeń odkształcenia między maską a blokiem silnika pomaga zminimalizować ryzyko obrażeń dla pieszych. Zawiasy maski również zoptymalizowano pod tym kątem.

Wczesny czujnik kolizji reaguje przed uderzeniem

Aby chronić pasażerów w up!, jak już wspomniano, struktura nadwozia składa się z wysoko wytrzymałych i ultra-wysoko wytrzymałych stali w obszarach wysoko obciążonych ścieżek obciążenia. Dodatkowe wzmocnienia, np. w górnej części drzwi, zwiększają bezpieczeństwo pasywne – zwłaszcza w przypadku poważnych wypadków. W przypadku kolizji czołowej, wczesny czujnik kolizji – zintegrowany bezpośrednio za przednim zderzakiem – wstępnie aktywuje systemy zabezpieczeń przed rzeczywistym uderzeniem. Co się wtedy dzieje, to sprawa dla kamer o dużej prędkości: w ciągu zaledwie kilku milisekund napinacze pasów napinają zapięte pasy, aby jak najszybciej zaangażować kierowcę i pasażera w spowolnienie pojazdu. Ograniczniki siły pasów zmniejszają obciążenia klatki piersiowej. Poduszki powietrzne z przodu ograniczają ruch górnej części ciała. Aktywna kolumna kierownicza w zderzeniu również przyczynia się do bezpieczeństwa, dodatkowo zmniejszając ryzyko obrażeń kierowcy. W przypadku uderzenia bocznego standardowe poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej przyczyniają się do ochrony głowy i górnej części ciała kierowcy oraz pasażera z przodu.

Żaden niezapięty pas nie umknie uwadze

Fotele dziecięce ISOFIX to bezpieczne miejsce dla dzieci w tylnej części pojazdu, dzięki złączom ISOFIX i mocowaniom górnym; ten system pewnie przymocowuje fotele dziecięce do samochodu. Jeśli na pokładzie są starsze dzieci, wskaźnik statusu zapięcia pasa bezpieczeństwa w wyświetlaczu wielofunkcyjnym informuje kierowcę, czy pasażerowie z tyłu są faktycznie zapięci. Jest także dźwiękowe przypomnienie o zapięciu pasów dla siedzeń z przodu.

Wnętrze up!

Wykorzystanie przestrzeni w samochodzie jest wyjątkowo dobre, dzięki długiemu rozstawowi osi – jednemu z najdłuższych w segmencie – w połączeniu z kompaktowym silnikiem zamontowanym z przodu oraz nowym projektem podwozia. Kierowca, pasażer z przodu i pasażerowie z tyłu podróżują w małym samochodzie, ale nie czują się wcale ciasno. Nowo opracowane modułowe siedzenia – które stanowią bazę dla szerokiej gamy wariantów siedzeń w poszczególnych wersjach up! – oferują bardzo dobry komfort jazdy. Fotele przednie up! są o 15 procent lżejsze niż porównywalne koncepcje. Zagłówki dla kierowcy i pasażera z przodu są mocno przymocowane do siedzeń – w stylu foteli sportowych. Ich przewaga polega na tym, że, niezależnie od postury, zawsze zapewniają właściwe dopasowanie. Z tyłu, stałe zagłówki są mniej pożądane, ponieważ mogłyby ograniczać optymalny widok kierowcy; dlatego są one wyposażone w konwencjonalną regulację wysokości.

Ergonomia i komfort jak w wyższych klasach pojazdów

Jak przystało na Volkswagena, zespół up! pod kierownictwem dr Ulricha Hackenberga (członka zarządu do spraw rozwoju technicznego) kładł duży nacisk na dobrą ergonomię. „Up!,” mówi Hackenberg, „naprawdę jest odczuwalnie wygodniejszy, ponieważ jego pasażerowie nie siedzą zbyt nisko i oferuje dużo miejsca na nogi oraz przestrzeni na kolana. Szczegółowe udoskonalenia charakteryzują całe wnętrze. W porównaniu do Lupo, na przykład, umieściliśmy kolumnę kierowniczą i koło kierownicy wyżej, ale zaprojektowaliśmy kąt do kierowcy tak, aby był nieco bardziej poziomy. To wyraźnie poprawiło ergonomię samochodu.”

Mały cud przestrzeni

Wymiary wnętrza samochodu potwierdzają te uwagi dr. Hackenberga; wysokość w przestrzeni na głowę z przodu wynosi imponujące 993 mm, a z tyłu 947 mm. Fotele są umiejscowione na odpowiedniej wysokości zarówno z przodu, jak i z tyłu; dla kierowcy i pasażera z przodu, tak zwany punkt H – wierzchołek, w którym spotykają się siedzenie i oparcie, ma wysokość 306 mm; z tyłu punkt H wynosi 378 mm. Taka nieco wyższa pozycja siedzenia dla pasażerów z tyłu zapewnia im lepszy widok przez ramiona kierowcy i pasażera z przodu.

Wykorzystanie każdego milimetra

Up! jest praktyczny przez całe życie, częściowo dzięki licznym schowkom. Oprócz dużej skrzynki na drobiazgi w konsoli centralnej i schowku, są powierzchnie do przechowywania i uchwyty na butelki (aż do 1,0 litra) w dwóch drzwiach, 3 uchwyty na kubki z tyłu (w pojeździe 3-drzwiowym) oraz 2 haki na torby i regulowana podłoga bagażnika (od move up!). Dwa przykłady dbałości o szczegóły: schowek jest wyposażony w uchwyt na długopisy i ołówki, notes i monety; znajduje się tam także schowek na okulary; hak na płaszcz został zintegrowany w taki sposób, aby był widoczny przez okno z zewnątrz, więc można go znaleźć optymalnie – typowe poszukiwania tego haka to już przeszłość w up!.

Well-organizowane instrumenty

W kontekście instrumentów i interfejsów użytkownika istnieją trzy centralne elementy: zestaw wskaźników przed kierowcą, moduł przełączników w środku pojazdu z radiem-CD i klimatyzacją oraz odłączalny moduł informacji, rozrywki i nawigacji maps+more (system radio-CD, system klimatyzacji i maps+more to opcjonalne funkcje). Zestaw wskaźników składa się z jednego lub trzech (od move up!) analogowych wskaźników oraz jednego wyświetlacza cyfrowego. W move up! oraz high up!, na przykład, największym z trzech okrągłych wskaźników analogowych jest prędkościomierz w centrum z wbudowanym cyfrowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym, który jest opcjonalnym wyposażeniem. Wyświetlacz wielofunkcyjny pokazuje również informacje związane z awaryjnym hamowaniem w mieście oraz informacje o działaniu systemu Stop/Start. Po lewej stronie prędkościomierza znajduje się obrotomierz, a po prawej wskaźnik paliwa.

Intuicyjne sterowanie

Sterowanie systemem wentylacji lub klimatyzacji, systemem radiowym-CD, światłami awaryjnymi, podgrzewaniem siedzeń i odszranianiem tylnej szyby, a także przełącznik do dezaktywacji systemu Stop/Start, znajduje się w centralnym module deski rozdzielczej między kierowcą a pasażerem z przodu. Cała jednostka znajduje się wysoko – więc jest łatwa do zauważenia i obsługi – i jest pomalowana na elegancki, błyszczący czarny kolor. Ciekawym spostrzeżeniem w kontekście łączenia systemów: każdy up! jest wyposażony w „własny” indywidualny wiązkę elektryczną. Ten „system elektryczny” jest wstępnie skonfigurowany do funkcji każdego pojedynczego samochodu up! i jest wprowadzany do produkcji w procesie just-in-time. Zaletą jest to, że nie są instalowane zbędne okablowanie, co obniża koszty i wagę.

Czyste kolory

W zasadzie, wnętrze up! ma bardzo czysty i dobrze zorganizowany układ. Dodatkowo, nowy Volkswagen oferuje zabawne style i poziom jakości, który podniesie segment rynkowy. Szczególnie wysokiej jakości jest panel deski rozdzielczej, panel designerski przed kierowcą i pasażerem z przodu. W zależności od wersji wyposażeniowej, panel deski rozdzielczej jest albo w stylu wytłoczonego beżu, albo pomalowany na czarno (move up!), albo w kolorze nadwozia (high up!). Górna część deski rozdzielczej zawsze jest w „antracycie”, a nabywcy move up! i high up! mogą zamówić dolną część deski rozdzielczej w alternatywnym jasnym kolorze „beżowym”. W tym przypadku konsola centralna, wkładki drzwi i boczne panele wykończeń z tyłu są również w „beżowym”.

Duża przestrzeń bagażowa w małym up!

Przy pojemności 251 litrów bagażnik osiąga najlepszą wartość w swojej klasie, jeśli chodzi o ładowność. A gdy oparcie tylnej kanapy jest całkowicie złożone, up! może pomieścić 951 litrów ładunku. W takim przypadku powstaje prawie płaska powierzchnia ładunkowa. Ponieważ oparcie siedzenia pasażera z przodu można również złożyć, możliwe jest transportowanie dużego sprzętu sportowego lub mebli o długości do 2,0 metrów w up!. Sam bagażnik jest wykładzany wykładziną, a także osłona bagażnika, która otwiera się szeroko i może być łatwo usunięta w razie potrzeby. Opcjonalnie w up! dostępna jest regulowana podłoga bagażnika, którą można ustawić na dwóch poziomach. Na górnym poziomie, gdy tylna kanapa jest złożona (w zaledwie kilka sekund), górna pozycja podłogi bagażnika tworzy prawie poziomą powierzchnię ładunkową, a mniejsze przedmioty można również schować pod podłogą bagażnika na tym poziomie. Dolna pozycja podłogi bagażnika jest używana, gdy szczególnie duże i nieporęczne przedmioty muszą być umieszczone w bagażniku. Wszystkie te szczegóły pokazują, że wewnętrznie up! jest gigantem wśród małych samochodów.

Funkcje Volkswagena up!

Niezależnie od wybranego silnika, nowy Volkswagen dostępny jest w 3 wersjach wyposażeniowych take up!, move up! i high up!. Dodatkowo, Volkswagen zaprojektował 2 mocno ulepszone modele bazujące na high up!, które również będą oferowane przy wprowadzeniu na rynek: up! black oraz up! white. Przegląd wszystkich funkcji up!:

take up! – ekonomiczny poziom podstawowy

Na zewnątrz mały Volkswagen w tej wersji jest wyposażony w 14-calowe koła, zderzaki w kolorze nadwozia oraz szyby o zielonym zabarwieniu i izolacji cieplnej. Jak we wszystkich modelach up!, nadwozie jest również częściowo ocynkowane, zapewniając długoterminową ochronę przed rdzą. W środku znajdują się detale, takie jak system Easy Entry, składana tylna kanapa, kontrastujące kolorystycznie ramki nawiewów i konsoli centralnej (w „białym”), wykładzina podłogowa i osłona bagażnika pokryta tkaniną. Wygodne funkcje take up! obejmują wycieraczkę tylną, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, regulowaną wysokość kolumny kierowniczej, wygodne kierunkowskazy (1 naciśnięcie = 3 błyski) oraz światła dzienne. Elegancki jest również błyszczący czarny panel w środkowej części deski rozdzielczej (w którym zintegrowane są sterowania dla systemu grzewczego/wentylacyjnego i opcjonalnego systemu audio).

Mały samochód, duże bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne i aktywne, standardowe wyposażenie obejmuje poduszki powietrzne z przodu, poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej z boku, a także przypomnienie o zapięciu pasa bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, system stabilizacji elektronicznej ESP (w Niemczech), mocowania ISOFIX i mocowania górne do montażu odpowiednich fotelików dziecięcych z tyłu oraz funkcję dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu (gdy używany jest fotelik dziecięcy na przednim siedzeniu pasażera).

move up! – inteligentny model średni

Na kolejnym poziomie dostosowania, linia wyposażeniowa nosi nazwę move up!. Jej wyposażenie bezpieczeństwa jest identyczne jak w wersji take up!. Różnice dotyczą elementów zewnętrznych, wnętrza i udogodnień. Obudowy lusterek i uchwyty drzwi move up! są malowane w kolorze nadwozia; pełne pokrywy kół i wnętrza reflektorów są wzbogacone o elementy chromowane. Wnętrze samochodu ma nawiewy i obszar wokół sterowania klimatyzacją i audio w błyszczącym czarnym kolorze; panel deski rozdzielczej jest albo wytłaczany beżowy, albo alternatywnie malowany na czarno. Fotel kierowcy ma regulację wysokości, a wnętrza uchwytów drzwi są chromowane. Standardowe funkcje wygody obejmują centralny zamek z bezprzewodowym pilotem, system Easy Entry z funkcją pamięci, elektryczne okna z przodu, dzielone tylne siedzenia, regulowaną podłogę bagażnika, drzwi schowka, lusterko do makijażu w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera oraz obrotomierz.

high up! – wyrafinowana wersja topowa

High up! to model premium w najczystszej postaci. W porównaniu do move up!, jego wygląd zewnętrzny wzbogacono o 15-calowe koła aluminiowe („szprychowe”). Przednie światła przeciwmgielne przyczyniają się do bezpieczeństwa pojazdu. Wewnątrz klienci mogą zamówić panel deski rozdzielczej w kolorach „czarny perłowy”, „czysty biały”, „czerwony”, „jasnoniebieski” lub „ciemnosrebrny”. Prędkościomierz ma chromowane obramowanie, podobnie jak nawiewy i obramowanie konsoli centralnej. Również w chromie zaprojektowano uchwyt hamulca ręcznego oraz przełączniki świateł i klimatyzacji. Dodatkowe wyposażenie komfortowe to między innymi elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka drzwiowe, system radio-CD RCD 215 z funkcją MP3, klimatyzacja oraz pakiet skórzany (kierownica, uchwyt hamulca ręcznego).

Ekskluzywny up! black

Volkswagen obchodzi wprowadzenie na rynek swojej nowej serii modeli z dwoma ekskluzywnymi modelami na bazie high up! – up! black i up! white. W porównaniu do high up!, model up! black dodaje standardowe cechy zewnętrzne, takie jak lakier perłowy w „czarnym perłowym” kolorze oraz srebrne 16-calowe koła aluminiowe („klasyczne”) z czarnymi centralnymi pokrywami i oponami w rozmiarze 185. Również standardem jest tutaj chromowane wykończenie dla obudów lusterek, otoczenia świateł przeciwmgielnych i listew bocznych. Tylne szyby mają eleganckie ciemne zabarwienie, począwszy od słupka B. Na przednich końcach drzwi specjalny model ma podpis „black”.

Wnętrze up! black

Wnętrze również prezentuje się w spersonalizowany sposób. VW up! black charakteryzuje się ekskluzywnymi wzorami siedzeń w szaro-czarnym tartanowym wyglądzie oraz kontrastującymi białymi szwami, a także specyficznymi modyfikacjami skórzanego wykończenia kierownicy i uchwytu zmiany biegów. Dodatkowo, panel deski rozdzielczej jest pomalowany na „czarny perłowy”. Uzupełniające ulepszenia to maty podłogowe z kontrastującymi kolorowymi obrzeżami oraz listwy progowe, uchwyt zmiany biegów i emblemat kierownicy z podpisem „up!”. Tymczasem obszerna gama funkcji wygodnych jest wzbogacona o system audio RCD 215 oraz pakiet maps+more z 5-calowym ekranem dotykowym, zestawem głośnomówiącym Bluetooth, systemem nawigacyjnym i innymi funkcjami.

Ekskluzywny up! white

Zgodnie z oczekiwaniami, zewnętrzna personalizacja up! white jest podobna do up! black, z wyjątkiem koloru. Koła up! white są białe, a pasujący lakier nosi nazwę „czysty biały”. Wewnątrz panel deski rozdzielczej oraz zewnętrzne obszary wykończeń drzwi są pomalowane na biało. Również białe: kontrastujące szwy i lamówki oraz dekoracyjne szwy wykończeń uchwytu zmiany biegów i hamulca ręcznego.

Kolory i koła

Gust jednej osoby nie jest taki sam jak drugiej. I tak, jeden up! z pewnością nie będzie wyglądał jak inny. To już jest gwarantowane przez rozbudowane opcje kolorystyczne i kołowe tego Volkswagena. Osiem kolorów nadwozia, pięć typów kół (od 14 do 16 cali), dwie wykończenia wnętrza, sześć różnych kolorów panelu deski rozdzielczej (w tym wersja wytłaczana w beżu) oraz osiem typów pokryć siedzeń zaspokoją wszelkie gusta.

My up!

1.0L 5AT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44 Kw @ 5000 Rpm
60 Hp @ 5000 Rpm
59 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (Asg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2055 Lbs (932 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2103 G/Km

1.0L 5AT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc55 Kw @ 6200 Rpm
75 Hp @ 6200 Rpm
74 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (Asg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2055 Lbs (932 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

1.0L 5MT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44 Kw @ 5000 Rpm
60 Hp @ 5000 Rpm
59 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna99.4 Mph (160 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2048 Lbs (929 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

1.0L 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc55 Kw @ 6200 Rpm
75 Hp @ 6200 Rpm
74 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna106.3 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2048 Lbs (929 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie50.04 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

1.0L BlueMotion 5AT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44 Kw @ 5000 Rpm
60 Hp @ 5000 Rpm
59 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna100 Mph (161 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (Asg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2053 Lbs (931 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2866 Lbs (1300 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO293 G/Km

1.0L BlueMotion 5AT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc55 Kw @ 6200 Rpm
75 Hp @ 6200 Rpm
74 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (Asg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2053 Lbs (931 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2866 Lbs (1300 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.0L BlueMotion 5MT (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc55 Kw @ 6200 Rpm
75 Hp @ 6200 Rpm
74 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO298 G/Km

1.0L BlueMotion 5MT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44 Kw @ 5000 Rpm
60 Hp @ 5000 Rpm
59 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna100 Mph (161 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.0L EcoFuel BlueMotion 5MT FWD (68 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc50 Kw @ 6200 Rpm
68 Hp @ 6200 Rpm
67 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy66 Lb-Ft @ 3000 Rpm
89 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14 81T
Długość139.4 In (3541 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)26.77/25.2 In (680/640 Mm)
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit5.66 In (144 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2273 Lbs (1031 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3020 Lbs (1370 Kg)
Emisja CO279 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.