Volkswagen zaprezentował zmodernizowane up! na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku, pokazując rozbudowany program personalizacji, który mógłby sprawić, że każdy samochód stałby się niemal szyty na miarę.
Niemiecka kultura stylu opierała się niemal zawsze na zasadzie, że forma podąża za funkcją, co dotyczyło również modelu up! Podczas gdy Włosi poświęcali niektóre cechy lub przestrzeń na nogi i nad głową dla estetyki, Niemcy nigdy tego nie robili. Francuzi byli gdzieś pośrodku. Wracając do up!
Wyglądający jakby mógł zdobyć serca miłośników geometrii, up! zaprezentował nowy przód z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Kratka chłodnicy była jedynie cienką linią pomiędzy krawędzią maski a owijającym się plastikowym zderzakiem. Dodatkowa strefa chłodzenia znalazła miejsce pod rejestracją, flankowana parą opcjonalnych świateł przeciwmgielnych. W wersji trzydrzwiowej, up! oferował dostęp za pomocą szerokich drzwi. Szkielet wyglądał jak sześcian z pochyloną przednią szybą i pionowym opadaniem z tyłu. Dzięki umiejscowieniu kół w rogach, up! prezentował się jako idealny do małych miejsc parkingowych i parkingów w centrach handlowych.
Wewnątrz znalazł się nowy projekt deski rozdzielczej, dostępny w sześciu różnych kolorach. Na centralnej konsoli producent zaufał smartfonom klientów w praktycznie każdej kwestii – od odtwarzacza muzyki po nawigację. Specjalny uchwyt umieszczono na szczycie radia pojazdu. Przed kierowcą Volkswagen zamontował okrągły zespół wskaźników. Producent potwierdził, że w najlepszym przypadku był to pojazd czteromiejscowy. Oferował wystarczającą przestrzeń na nogi i w górnej części w dwóch miejscach na ławce.
Pod maską Volkswagen zainstalował silnik trzylitrowy w układzie inline, dostępny zarówno w wersji wolnossącej, jak i doładowanej.
Najmniejszy Volkswagen staje się jeszcze bardziej kolorowy i ostrejszy. Na koniec lata 2016 roku w Europie zadebiutuje druga seria Volkswagena up! – z nowo zaprojektowanymi panelami karoserii, nowymi kolorami, nowymi felgami, nowymi opcjami personalizacji, nowym wyposażeniem, całkowicie przeprojektowanym wnętrzem, nowym systemem infonotacyjnym oraz wyjątkowym nowym silnikiem, który zapewnia znaczny wzrost osiągów i momentu obrotowego. Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję up! publiczności na Salonie Samochodowym w Genewie w 2016 roku. up! jest jednym z najpopularniejszych małych samochodów w Europie od pięciu lat. W takich krajach jak Niemcy i Holandia jest numerem 1 w swoim segmencie. Jednak VW up! odniósł także wielki sukces poza Europą, osiągając mocne wyniki na rynkach takich jak Brazylia, Japonia i RPA.
Nowy design i elementy wnętrza
Każda wersja VW up! zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Genewie w 2016 roku będzie wyposażona w nowe reflektory (z diodowymi światłami do jazdy dziennej w standardzie), nowe zderzaki, wyraźny tylny dyfuzor, nowo zaprojektowane światła tylne, nowe obudowy lusterek zintegrowane ze światłami kierunkowskazów, nowe kolory i dekoracje dla panelu deski rozdzielczej, a także nowe wzory siedzeń. Podobnie jak większe modele Volkswagena, najnowszy up! jest teraz również dostępny z pakietem „Light and Sight” (funkcje „Coming home” i „Leaving home” oraz czujniki deszczu). Reflektory przeciwmgielne będą teraz również wyposażone w światła do skrętu. Volkswagen oferuje również up! z wielofunkcyjną kierownicą i systemem Pure Air Climatronic (autonomiczną klimatyzację) po raz pierwszy. Pure Air zawiera czujnik jakości powietrza z aktywnym biogenicznym filtrem, który utrzymuje atmosferę w kabinie na stałym wysokim poziomie oraz zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń, zarodników grzybów czy alergenów do systemu.
Nowy silnik turbo
Wyjątkowy nowy silnik 1.0 TSI dostępny w nowym Volkswagenie up! oferuje efektywną i angażującą jazdę. Ten turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny (TSI) dostarcza mocne 66 kW/90 PS. Maksymalny moment obrotowy 160 Nm jest dostępny od 1500 obr./min. Silnik trzycylindrowy jest pierwszym turbo dla up! i najsilniejszym silnikiem dostępnym w modelu do tej pory. Oferuje naprawdę dynamiczne osiągi z prędkością maksymalną wynoszącą 185 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 10 sekund. Ten VW up! dąży nawet do dorównania osiągom pierwszego Golfa GTI. Jego dynamikę łączy się z wysoką efektywnością: 4.4 l/100 km (co odpowiada 102 g/km CO2) oznacza, że up! 1.0 TSI może przejechać do 800 km na jednym baku paliwa. Sportowy charakter najpotężniejszego nowego up! podkreśla widoczna rura wydechowa.
Nowa integracja ze smartfonem
Kolejną nowością w nowym VW up! jest integracja ze smartfonem. Wystarczy podłączyć smartfon nad panelem deski rozdzielczej, sparować przez Bluetooth, a staje się on systemem infonotacyjnym z funkcjami nawigacji i komputera pokładowego, dzięki aplikacji Volkswagen.
Nowy up! beats z systemem dźwiękowym 300 W
Wraz z rynkowym debiutem nowego VW up! Volkswagen wprowadza nową wersję wyposażeniową: up! beats. To samochód, którego ogólny koncept definiuje dźwięk, ponieważ jest wyposażony w system dźwiękowy 300 W – od amerykańskich specjalistów audio BeatsAudio™ jako standard. W tym przypadku integracja ze smartfonem również występuje jako standard.
Jak chcesz – up! oferuje nowy poziom personalizacji
Volkswagen up! to dynamiczny mały samochód, który sprawia, że mobilność jest przyjemnością. Z nową serią Volkswagen wyraźniej stawia na indywidualność każdego up!. Prezentowany w Genewie up! oferuje wybór 13 kolorów nadwozia, 9 zewnętrznych naklejek, dziesięć nowych wzorów paneli deski rozdzielczej, trzy kolory dachu, trzy pakiety designu, dwa pakiety kolorów i dwa podstawowe kolory dla wykończenia wnętrza („Titanium Black” i „Ceramique”), kolorowe felgi aluminiowe oraz indywidualizowane oświetlenie ambientowe dostępne dla modeli z wyższej półki.
Kolory nadwozia
Spośród 13 dostępnych kolorów, siedem to nowości: „Teal Blue”, „Coral Red”, „Costa Azul” (niebieski), „Honey Yellow”, „Edelweiss” (biały), „Blueberry” i „Savanna Gold”.
Wzory paneli deski rozdzielczej
W zależności od koloru nadwozia, wykończenia wnętrza i modelu, nabywcy VW up! mogą wybierać spośród dziesięciu nowych wzorów paneli deski rozdzielczej, korzystając z innowacyjnego procesu etykietowania, który umożliwia jeszcze większy stopień personalizacji.
Więcej silników
Wcześniej gama silników obejmowała dwa silniki trzycylindrowe z wielopunktowym wtryskiem (MPI), które dostarczają moc 44 kW/60 PS lub 55 kW/75 PS. Ta para silników benzynowych o pojemności 1,0 litra została teraz wzbogacona o sportowy nowy 1.0 TSI (66 kW/90 PS). Jako pojazd zeroemisyjny, e-up! porusza się przez miasto (60 kW/82 PS). Kierowcy, którzy preferują gaz ziemny, mogą nadal wybrać eco up! (50 kW/68 PS).
Więcej standardowego wyposażenia
Dostępne są w sumie siedem poziomów wyposażenia: take up!, move up!, high up! i eco up! (wszystkie dostępne w wersji dwu- i cztero-drzwiowej) oraz load up!, cross up! i e-up! (każdy dostępny w wersji cztero-drzwiowej). Przegląd ulepszeń wyposażenia pojazdu:
take up! W przyszłości wersja podstawowa take up! będzie wyposażona w funkcje takie jak diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej, obudowy lusterek drzwiowych z zintegrowanymi kierunkowskazami, chromowane listwy między reflektorami oraz zdalnie sterowane centralne zamki. Czarne wykończenie na konsoli środkowej (z kontrolkami ogrzewania i wentylacji; oraz opcjonalnie klimatyzacja i radio) jest oprawione w wąską chromowaną listwę.
move up! W przeciwieństwie do pierwszej serii, model move up! jest pierwszym modelem w zaktualizowanej gamie, który w standardzie oferuje nowo opracowany system radiowy „Composition”, port USB, powiększony wyświetlacz wielofunkcyjny oraz dopasowany design panelu deski rozdzielczej „Black Cube”.
high up! W high up! dodatkowe funkcje obejmują nowo opracowany system oświetlenia ambientowego (biały), dopasowany panel deski rozdzielczej (z wyborem trzech wersji wzoru „Pixels”), podgrzewane fotele przednie, wielofunkcyjną kierownicę, sześć głośników, reflektory przeciwmgielne z zintegrowanymi statycznymi światłami do skrętu oraz nowe 15-calowe felgi aluminiowe „Radial”. Klimatyzacja nadal jest standardem.
cross up! Nowe funkcje w wersji terenowej cross up! to panel deski rozdzielczej w stylu „cross-look” i oświetlenie ambientowe (pomarańczowe).
e-up!. Nowy e-up! charakteryzuje się nowym panelem deski rozdzielczej w stylu „Shark Skin” i oświetleniem ambientowym (niebieskim), czujnikiem światła i deszczu oraz nową funkcją integracji ze smartfonem.
Więcej pakietów wyposażeniowych
Volkswagen oferuje także trzy nowe pakiety dachowe dostosowane do kolorów nadwozia – w tym dachy malowane na kontrastujące kolory czarny, biały lub szary oraz kontrastujące kolorowe obudowy lusterek i przyciemnione tylne okna. Innymi nowościami w ofercie są trzy pakiety designu, w tym panel deski rozdzielczej, naklejki na zewnątrz oraz kontrastujące obudowy lusterek. Gamę pakietów wyposażeniowych uzupełniają pakiety kolorów, które nadają VW up! ostateczny efekt wzrokowy – w połączeniu z kontrastującymi kolorami „Hot Orange” lub „Gold Beige” – z 16-calowymi felgami aluminiowymi, naklejkami na nadwozie i dopasowanymi obudowami lusterek.
Nowy up! beats – perfekcyjny dźwięk, wspierany przez beats
Amerykański specjalista audio Beats Electronics – założony w 2008 roku przez rapera Dr. Dre – wywarł duży wpływ na scenę muzyczną, przede wszystkim dzięki swoim słuchawkom. Teraz kalifornijska firma oferuje także szeroką gamę innych technologii, w tym pełne systemy dźwiękowe do samochodów. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje te systemy dźwiękowe BeatsAudio™ na Salonie Samochodowym w Genewie w modelach Polo i nowym up!. W przypadku tego miejskiego specjalisty, skutkuje to zupełnie nową wersją wyposażenia: up! beats. System dźwiękowy o mocy 300 watów i 8-kanałowy wzmacniacz jest wyposażony w cyfrowy procesor sygnałowy (DSP). Aby zapewnić krystalicznie czysty dźwięk, system posiada siedem wysokiej jakości głośników rozmieszczonych w całym wnętrzu: dwa tweeter w słupkach A, dwa woofery w przednich drzwiach, dwa głośniki szerokopasmowe z tyłu oraz subwoofer zintegrowany w wnęce koła zapasowego, który dostarcza mocne, wyraziste basy.
Wyposażenie up! beats
Volkswagen up! beats zyskuje również spersonalizowany styl dzięki nowym 15-calowym felgom aluminiowym, specjalnym naklejkom designu beats oraz kontrastującym kolorowym obudowom lusterek. Wnętrze wzbogacone jest o indywidualny panel deski rozdzielczej, specjalną nakładkę progową oraz kolorystycznie dopasowane pasy bezpieczeństwa, co nadaje samochodowi bardzo wyrazisty wygląd. up! beats w standardzie zawiera także integrację ze smartfonem oraz oświetlenie ambientowe (białe).
Dwa nowe systemy radiowe
Volkswagen całkowicie zmodernizował integrację ze smartfonem. Opracowano nową generację infonotacyjną: system Composition z monochromatycznym wyświetlaczem 3.1 cala oraz szczytowy system Composition Phone z kolorowym wyświetlaczem 5.0 cala. Oba systemy posiadają podwójny tuner, złącze AUX IN oraz slot na kartę SD. Podstawowy system ma również odtwarzacz CD, podczas gdy system Composition Phone ma interfejs Bluetooth z funkcją głośnomówiącą. System Composition Phone oferuje również kamerę do cofania, dostępną po raz pierwszy w up!. Oba systemy można rozszerzyć o DAB+ (cyfrowy odbiornik radiowy), pakiet Sound Plus (z sześcioma głośnikami) oraz port USB (w konsoli centralnej). System Composition Phone jest również dostępny z nową funkcją integracji ze smartfonem i systemem dźwiękowym BeatsAudio™.
Integracja ze smartfonem