VOLKSWAGEN up! 5 drzwiowe 2016-Present
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

Marek_Motoman - ocena: 4/5

"Volkswagen up! to naprawdę zaskakująco przestronny i zwrotny samochód. Idealny do miasta, świetnie się prowadzi, ale mógłby mieć trochę mocniejszy silnik."

VOLKSWAGEN up! 5 drzwiowe 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN up! 5 drzwiowe 2016-Present

W 2016 roku Volkswagen zaprezentował odświeżoną wersję modelu up! na targach motoryzacyjnych w Genewie, obiecując swoim klientom, że będą mogli dostosować swoje samochody do własnych potrzeb.

Model up! był dostępny w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami i był najmniejszym samochodem marki Volkswagen w sprzedaży. Dzielił swoją platformę z modelami Seat mii i Skoda CitiGo, ale zachował swoją wizualną tożsamość marki. To miało na celu utrzymanie zasady, że forma podąża za funkcją, co pomogło niemieckiemu producentowi sprzedawać praktyczne pojazdy, ale bez szczególnego uroku. Takim pojazdem był właśnie up!

Oferując wygląd, który mógłby zdobyć serca miłośników geometrii, model up! zaprezentował nowy przód z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Kratka wentylacyjna była zaledwie cienką linią pomiędzy krawędzią maski a owiniętym plastikowym zderzakiem. Dodatkowe otwory wentylacyjne znalazły swoje miejsce pod tablicą rejestracyjną, flankowane przez parę opcjonalnych świateł przeciwmgielnych. Dzięki wersji pięciodrzwiowej, producent dodał więcej praktyczności do pojazdu, co ułatwiło pasażerom dostęp do tylnych siedzeń dla dzieci lub dorosłych. Linia okien wyglądała jak sześcian z nachyloną przednią szybą i pionowym opadaniem z tyłu. Dzięki kołom umieszczonym w rogach, model up! był gotowy do parkowania w małych przestrzeniach i na parkingach w centrach handlowych.

W środku znajdował się nowy projekt deski rozdzielczej, dostępny w sześciu różnych kolorach. Na centralnej konsoli producent polegał na smartfonach klientów w zakresie niemal wszystkich funkcji, od odtwarzacza muzyki po nawigację. Specjalny uchwyt umieszczono na górze radia pojazdu. Przed kierowcą Volkswagen zamontował zaokrąglony zestaw wskaźników. Jeśli chodzi o miejsca, producent potwierdził, że w najlepszym przypadku jest to pojazd czterosobowy. Oferował wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowy na podwójnej ławce.

Pod maską Volkswagen zainstalował silnik trzycylindrowy, wolnossący lub turbodoładowany.

Najmniejszy Volkswagen staje się jeszcze bardziej kolorowy i ostrzejszy. Pod koniec lata 2016 roku na europejskim rynku zadebiutuje druga seria Volkswagena up! – z nowo zaprojektowanymi panelami nadwozia, nowymi kolorami, nowymi felgami, nowymi opcjami personalizacji, nowym wyposażeniem, całkowicie przeprojektowanym wnętrzem, nowym systemem multimedialnym oraz znakomitym nowym silnikiem, który oferuje znaczący wzrost mocy i momentu obrotowego. Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję up! publiczności na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2016 roku. up! od pięciu lat jest jednym z najskuteczniejszych małych samochodów w Europie. W takich krajach jak Niemcy i Holandia jest numerem 1 w swoim segmencie. Jednak VW up! odniósł także wielki sukces poza Europą, z silnymi wynikami na rynkach takich jak Brazylia, Japonia i Republika Południowej Afryki.

Nowy design i elementy wnętrza

Każda wersja VW up! zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie będzie wyposażona w nowe reflektory (z diodowymi światłami do jazdy dziennej w standardzie), nowe zderzaki, wyrazisty dyfuzor tylny, nowo zaprojektowane lampy tylne, nowe obudowy lusterek zewnętrznych z wbudowanymi kierunkowskazami, nowe kolory oraz dekoracje na desce rozdzielczej (panel stylizacyjny) oraz nowe wzory foteli. Podobnie jak w większych Volkswagenach, najnowszy up! dostępny jest również z pakietem „Light and Sight” (funkcje „Coming home” i „Leaving home”, a także czujniki deszczu). Reflektory przeciwmgielne również będą miały funkcję oświetlenia zakrętów. Volkswagen oferuje także up! z wielofunkcyjną kierownicą oraz automatyczną klimatyzacją Pure Air po raz pierwszy. Pure Air zawiera czujnik jakości powietrza z aktywnym biogenicznym filtrem, który utrzymuje atmosferę w kabinie na stałym wysokim poziomie i zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń, zarodników grzybów czy alergenów do wnętrza pojazdu.

Nowy silnik turbo

Wyjątkowy nowy silnik 1.0 TSI dostępny w nowym Volkswagenie up! oferuje efektywną i ekscytującą jazdę. Ten doładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI) dostarcza moc 66 kW/90 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 160 Nm jest dostępny od 1500 obrotów na minutę. Trzycylindrowy silnik jest pierwszym turbosprężarkowym w up! i najsilniejszym silnikiem dostępnym w tym modelu. Oferuje naprawdę dynamiczne osiągi z maksymalną prędkością 185 km/h i przyspieszeniem do 100 km/h w zaledwie 10 sekund. Ten VW up! dąży nawet do dorównania osiągom jazdy pierwszego Golfa GTI. Jego dynamika idzie w parze z wysoką wydajnością: 4,4 l/100 km (co odpowiada 102 g/km CO2) oznacza, że up! 1.0 TSI może przejechać do 800 km na jednym baku paliwa. Sportowy charakter najsilniejszego nowego up! podkreśla widoczna rura wydechowa.

Nowa integracja z telefonem

Kolejną innowacją w nowym VW up! jest integracja ze smartfonem. Wystarczy podłączyć smartfon nad deską rozdzielczą, sparować przez Bluetooth, a staje się on systemem multimedialnym z funkcjami nawigacyjnymi i komputera pokładowego, dzięki aplikacji Volkswagen.

Nowy up! beats z systemem dźwiękowym 300 W

Wraz z premierą nowego VW up! Volkswagen oferuje nową wersję wyposażeniową: up! beats. To samochód, którego koncepcja opiera się na dźwięku, ponieważ standardowo jest wyposażony w system dźwiękowy 300 W od amerykańskich specjalistów BeatsAudio™. W tym przypadku integracja ze smartfonem również jest standardem.

Jak chcesz – up! oferuje nowy poziom personalizacji

Volkswagen up! to dynamiczny mały samochód, który sprawia, że mobilność jest przyjemna. Dzięki nowej serii Volkswagen jeszcze bardziej podkreśla indywidualność każdego up!. Samochód prezentowany w Genewie będzie dostępny w wyborze 13 kolorów nadwozia, 9 naklejek zewnętrznych, dziesięciu nowych wzorów deski rozdzielczej, trzech kolorów dachu, trzech pakietów designerskich, dwóch pakietów kolorystycznych oraz dwóch podstawowych kolorów wykończenia wnętrza („Titanium Black” i „Ceramique”), kolorowych felg aluminiowych oraz ambientowego oświetlenia w indywidualnych kolorach dostępnego dla modeli z wyższej półki.

Kolory nadwozia

Spośród 13 dostępnych kolorów, siedem jest nowych: „Teal Blue”, „Coral Red”, „Costa Azul” (niebieski), „Honey Yellow”, „Edelweiss” (biały), „Blueberry” i „Savanna Gold”.

Wzory deski rozdzielczej

W zależności od koloru nadwozia, wykończenia wnętrza i modelu, nabywcy VW up! mogą wybierać spośród dziesięciu nowych wzorów deski rozdzielczej, korzystając z innowacyjnego procesu etykietowania, który pozwala na jeszcze większy poziom personalizacji.

Więcej silników

Wcześniej oferta silników składała się z dwóch trzycylindrowych jednostek z wielopunktowym wtryskiem (MPI), które dostarczały 44 kW/60 KM lub 55 kW/75 KM. Ta para silników benzynowych o pojemności 1.0 litra została teraz uzupełniona o sportowy nowy silnik 1.0 TSI (66 kW/90 KM). Jako pojazd zeroemisyjny, e-up! porusza się po mieście (60 kW/82 KM). Kierowcy, którzy preferują gaz ziemny, mogą nadal wybierać eco up! (50 kW/68 KM).

Więcej standardowego wyposażenia

Dostępnych jest łącznie siedem poziomów wyposażenia: take up!, move up!, high up! oraz eco up! (wszystkie dostępne w wersjach dwu- i cztero-drzwiowych) oraz load up!, cross up! i e-up! (każdy dostępny w wersji cztero-drzwiowej). Przegląd ulepszeń wyposażenia pojazdu:

take up! W przyszłości podstawowa wersja take up! będzie wyposażona w takie funkcje jak diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej, obudowy lusterek ze zintegrowanymi kierunkowskazami, chromowaną listwę między reflektorami oraz centralne zamki zdalne. Czarno-błyszcząca aplikacja na konsoli centralnej (z kontrolkami ogrzewania i wentylacji; opcjonalnie z kontrolkami klimatyzacji i radiem) jest otoczona wąską chromowaną listwą.
move up! W przeciwieństwie do pierwszej serii, move up! jest pierwszym modelem w zaktualizowanej gamie, który wyposażono w nowo opracowany system radiowy „Composition”, gniazdo USB, powiększony wyświetlacz wielofunkcyjny oraz personalizowaną deskę rozdzielczą „Black Cube” jako standard.
high up! W high up! dodatkowe funkcje obejmują nowo opracowany system oświetlenia ambientowego (biały), spersonalizowaną deskę rozdzielczą (z wyborem trzech wersji wzoru „Pixels”), podgrzewane fotele przednie, wielofunkcyjną kierownicę, sześć głośników, reflektory przeciwmgielne z zintegrowanymi statycznymi światłami zakrętów oraz nowe 15-calowe felgi aluminiowe „Radial”. Klimatyzacja nadal jest standardem.
cross up! Nowe funkcje w wersji terenowej cross up! to deska rozdzielcza w stylu „cross-look” oraz oświetlenie ambientowe (pomarańczowe).
e-up!. Nowy e-up! charakteryzuje się nową deską rozdzielczą w stylu „Shark Skin” i oświetleniem ambientowym (niebieskim), czujnikiem światła i deszczu oraz nową funkcją integracji ze smartfonem.

Więcej pakietów wyposażeniowych

Volkswagen oferuje również trzy nowe pakiety dachowe, które odpowiadają schematom kolorystycznym – w tym dachy malowane w kontrastujących kolorach czarnym, białym lub szarym, a także kontrastowe kolorowe obudowy lusterek i przyciemnione tylne okna. Inne dodatki do gamy to trzy pakiety designerskie, obejmujące deskę rozdzielczą, naklejki dekoracyjne na zewnątrz oraz kontrastowe obudowy lusterek. Oferta pakietów wyposażeniowych kończy się pakietami kolorystycznymi, w ramach których VW up! zyskuje efektowny wygląd – z kontrastowymi kolorami „Hot Orange” lub „Gold Beige” – z 16-calowymi felgami aluminiowymi, naklejkami dekoracyjnymi na nadwoziu i pasującymi obudowami lusterek.

Nowy up! beats – perfekcyjny dźwięk, zasilany przez beats

Amerykański specjalista audio Beats Electronics – założony w 2008 roku przez rapera Dr. Dre – wywarł duży wpływ na scenę muzyczną, przede wszystkim dzięki swoim słuchawkom. Teraz kalifornijska firma oferuje szeroką gamę innych technologii, w tym kompleksowe systemy dźwiękowe do samochodów. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje te systemy dźwiękowe BeatsAudio™ na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w modelu Polo i nowym up!. W przypadku tego miejskiego specjalisty, skutkuje to zupełnie nową wersją wyposażeniową: up! beats. Wzmacniacz o mocy 300 watów i 8-kanałowy system audio jest wyposażony w cyfrowy procesor sygnałowy (DSP). Aby zapewnić krystalicznie czysty dźwięk, system zawiera siedem wysokiej jakości głośników rozmieszczonych wokół wnętrza: dwa tweeterówki w słupkach A, dwa woofery w przednich drzwiach, dwa głośniki szerokopasmowe z tyłu oraz subwoofer zintegrowany w komorze zapasowej, który dostarcza potężne, pulsujące basy.

Wyposażenie up! beats

Volkswagen up! beats ma również dodatkowy spersonalizowany charakter, dzięki nowym 15-calowym felgom aluminiowym, specjalnym naklejkom dekoracyjnym beats oraz kontrastowym kolorowym obudowom lusterek. Wnętrze posiada indywidualną deskę rozdzielczą, specjalną płytę progową oraz kolorowe pasy bezpieczeństwa dopasowane do nowej wersji wyposażeniowej, nadając samochodowi bardzo charakterystyczny wygląd. up! beats jest także standardowo wyposażony w integrację ze smartfonem i oświetlenie ambientowe (białe).

Dwa nowe systemy radiowe

Volkswagen całkowicie przebudował integrację ze smartfonem. Opracowano nową generację systemów multimedialnych: system Composition, z monochromatycznym wyświetlaczem 3.1 cala, oraz system Composition Phone z kolorowym wyświetlaczem 5.0 cala. Oba systemy mają podwójny tuner, gniazdo AUX IN oraz slot na kartę SD. Podstawowy system ma również odtwarzacz CD, podczas gdy system Composition Phone posiada interfejs Bluetooth z funkcją głośnomówiącą. System Composition Phone oferuje również kamerę tylnej widoku, dostępną po raz pierwszy w up!. Jako opcję oba systemy można uzupełnić o DAB+ (cyfrowy odbiornik radiowy), pakiet Sound Plus (z sześcioma głośnikami) oraz gniazdo USB (w konsoli centralnej). System Composition Phone jest również dostępny z nową funkcją integracji ze smartfonem oraz systemem dźwiękowym BeatsAudio™.

Integracja ze smartfonem

1.0L 5AT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44.1 Kw @ 6200 Rpm
60 Hp @ 6200 Rpm
59 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.7 In (3599 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi94.8 In (2408 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2055 Lbs (932 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km

1.0L 5MT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44.1 Kw @ 5000 Rpm
60 Hp @ 5000 Rpm
59 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.7 In (3599 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi94.8 In (2408 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2048 Lbs (929 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

1.0L 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44.1 Kw @ 6200 Rpm
60 Hp @ 6200 Rpm
59 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.7 In (3599 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi94.8 In (2408 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2048 Lbs (929 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

1.0L TSI 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ 5000-5500 Rpm
90 Hp @ 5000-5500 Rpm
89 Bhp @ 5000-5500 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
160 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.7 In (3599 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi94.8 In (2408 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2055 Lbs (932 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

1.0L 5MT FWD (68 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc50 Kw @ 6200 Rpm
68 Hp @ 6200 Rpm
67 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy66 Lb-Ft @ 3000 Rpm
90 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.7 In (3599 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi94.8 In (2408 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2209 Lbs (1002 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2844 Lbs (1290 Kg)
Spalanie miasto63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Spalanie trasa94.1 Mpg Us (2.5 L/100Km)
Średnie spalanie81.1 Mpg Us (2.9 L/100Km)
Emisja CO282 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.