W 2016 roku Volkswagen zaprezentował odświeżoną wersję modelu up! na targach motoryzacyjnych w Genewie, obiecując swoim klientom, że będą mogli dostosować swoje samochody do własnych potrzeb.
Model up! był dostępny w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami i był najmniejszym samochodem marki Volkswagen w sprzedaży. Dzielił swoją platformę z modelami Seat mii i Skoda CitiGo, ale zachował swoją wizualną tożsamość marki. To miało na celu utrzymanie zasady, że forma podąża za funkcją, co pomogło niemieckiemu producentowi sprzedawać praktyczne pojazdy, ale bez szczególnego uroku. Takim pojazdem był właśnie up!
Oferując wygląd, który mógłby zdobyć serca miłośników geometrii, model up! zaprezentował nowy przód z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Kratka wentylacyjna była zaledwie cienką linią pomiędzy krawędzią maski a owiniętym plastikowym zderzakiem. Dodatkowe otwory wentylacyjne znalazły swoje miejsce pod tablicą rejestracyjną, flankowane przez parę opcjonalnych świateł przeciwmgielnych. Dzięki wersji pięciodrzwiowej, producent dodał więcej praktyczności do pojazdu, co ułatwiło pasażerom dostęp do tylnych siedzeń dla dzieci lub dorosłych. Linia okien wyglądała jak sześcian z nachyloną przednią szybą i pionowym opadaniem z tyłu. Dzięki kołom umieszczonym w rogach, model up! był gotowy do parkowania w małych przestrzeniach i na parkingach w centrach handlowych.
W środku znajdował się nowy projekt deski rozdzielczej, dostępny w sześciu różnych kolorach. Na centralnej konsoli producent polegał na smartfonach klientów w zakresie niemal wszystkich funkcji, od odtwarzacza muzyki po nawigację. Specjalny uchwyt umieszczono na górze radia pojazdu. Przed kierowcą Volkswagen zamontował zaokrąglony zestaw wskaźników. Jeśli chodzi o miejsca, producent potwierdził, że w najlepszym przypadku jest to pojazd czterosobowy. Oferował wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowy na podwójnej ławce.
Pod maską Volkswagen zainstalował silnik trzycylindrowy, wolnossący lub turbodoładowany.
Najmniejszy Volkswagen staje się jeszcze bardziej kolorowy i ostrzejszy. Pod koniec lata 2016 roku na europejskim rynku zadebiutuje druga seria Volkswagena up! – z nowo zaprojektowanymi panelami nadwozia, nowymi kolorami, nowymi felgami, nowymi opcjami personalizacji, nowym wyposażeniem, całkowicie przeprojektowanym wnętrzem, nowym systemem multimedialnym oraz znakomitym nowym silnikiem, który oferuje znaczący wzrost mocy i momentu obrotowego. Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję up! publiczności na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2016 roku. up! od pięciu lat jest jednym z najskuteczniejszych małych samochodów w Europie. W takich krajach jak Niemcy i Holandia jest numerem 1 w swoim segmencie. Jednak VW up! odniósł także wielki sukces poza Europą, z silnymi wynikami na rynkach takich jak Brazylia, Japonia i Republika Południowej Afryki.
Nowy design i elementy wnętrza
Każda wersja VW up! zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie będzie wyposażona w nowe reflektory (z diodowymi światłami do jazdy dziennej w standardzie), nowe zderzaki, wyrazisty dyfuzor tylny, nowo zaprojektowane lampy tylne, nowe obudowy lusterek zewnętrznych z wbudowanymi kierunkowskazami, nowe kolory oraz dekoracje na desce rozdzielczej (panel stylizacyjny) oraz nowe wzory foteli. Podobnie jak w większych Volkswagenach, najnowszy up! dostępny jest również z pakietem „Light and Sight” (funkcje „Coming home” i „Leaving home”, a także czujniki deszczu). Reflektory przeciwmgielne również będą miały funkcję oświetlenia zakrętów. Volkswagen oferuje także up! z wielofunkcyjną kierownicą oraz automatyczną klimatyzacją Pure Air po raz pierwszy. Pure Air zawiera czujnik jakości powietrza z aktywnym biogenicznym filtrem, który utrzymuje atmosferę w kabinie na stałym wysokim poziomie i zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń, zarodników grzybów czy alergenów do wnętrza pojazdu.
Nowy silnik turbo
Wyjątkowy nowy silnik 1.0 TSI dostępny w nowym Volkswagenie up! oferuje efektywną i ekscytującą jazdę. Ten doładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI) dostarcza moc 66 kW/90 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 160 Nm jest dostępny od 1500 obrotów na minutę. Trzycylindrowy silnik jest pierwszym turbosprężarkowym w up! i najsilniejszym silnikiem dostępnym w tym modelu. Oferuje naprawdę dynamiczne osiągi z maksymalną prędkością 185 km/h i przyspieszeniem do 100 km/h w zaledwie 10 sekund. Ten VW up! dąży nawet do dorównania osiągom jazdy pierwszego Golfa GTI. Jego dynamika idzie w parze z wysoką wydajnością: 4,4 l/100 km (co odpowiada 102 g/km CO2) oznacza, że up! 1.0 TSI może przejechać do 800 km na jednym baku paliwa. Sportowy charakter najsilniejszego nowego up! podkreśla widoczna rura wydechowa.
Nowa integracja z telefonem
Kolejną innowacją w nowym VW up! jest integracja ze smartfonem. Wystarczy podłączyć smartfon nad deską rozdzielczą, sparować przez Bluetooth, a staje się on systemem multimedialnym z funkcjami nawigacyjnymi i komputera pokładowego, dzięki aplikacji Volkswagen.
Nowy up! beats z systemem dźwiękowym 300 W
Wraz z premierą nowego VW up! Volkswagen oferuje nową wersję wyposażeniową: up! beats. To samochód, którego koncepcja opiera się na dźwięku, ponieważ standardowo jest wyposażony w system dźwiękowy 300 W od amerykańskich specjalistów BeatsAudio™. W tym przypadku integracja ze smartfonem również jest standardem.
Jak chcesz – up! oferuje nowy poziom personalizacji
Volkswagen up! to dynamiczny mały samochód, który sprawia, że mobilność jest przyjemna. Dzięki nowej serii Volkswagen jeszcze bardziej podkreśla indywidualność każdego up!. Samochód prezentowany w Genewie będzie dostępny w wyborze 13 kolorów nadwozia, 9 naklejek zewnętrznych, dziesięciu nowych wzorów deski rozdzielczej, trzech kolorów dachu, trzech pakietów designerskich, dwóch pakietów kolorystycznych oraz dwóch podstawowych kolorów wykończenia wnętrza („Titanium Black” i „Ceramique”), kolorowych felg aluminiowych oraz ambientowego oświetlenia w indywidualnych kolorach dostępnego dla modeli z wyższej półki.
Kolory nadwozia
Spośród 13 dostępnych kolorów, siedem jest nowych: „Teal Blue”, „Coral Red”, „Costa Azul” (niebieski), „Honey Yellow”, „Edelweiss” (biały), „Blueberry” i „Savanna Gold”.
Wzory deski rozdzielczej
W zależności od koloru nadwozia, wykończenia wnętrza i modelu, nabywcy VW up! mogą wybierać spośród dziesięciu nowych wzorów deski rozdzielczej, korzystając z innowacyjnego procesu etykietowania, który pozwala na jeszcze większy poziom personalizacji.
Więcej silników
Wcześniej oferta silników składała się z dwóch trzycylindrowych jednostek z wielopunktowym wtryskiem (MPI), które dostarczały 44 kW/60 KM lub 55 kW/75 KM. Ta para silników benzynowych o pojemności 1.0 litra została teraz uzupełniona o sportowy nowy silnik 1.0 TSI (66 kW/90 KM). Jako pojazd zeroemisyjny, e-up! porusza się po mieście (60 kW/82 KM). Kierowcy, którzy preferują gaz ziemny, mogą nadal wybierać eco up! (50 kW/68 KM).
Więcej standardowego wyposażenia
Dostępnych jest łącznie siedem poziomów wyposażenia: take up!, move up!, high up! oraz eco up! (wszystkie dostępne w wersjach dwu- i cztero-drzwiowych) oraz load up!, cross up! i e-up! (każdy dostępny w wersji cztero-drzwiowej). Przegląd ulepszeń wyposażenia pojazdu:
take up! W przyszłości podstawowa wersja take up! będzie wyposażona w takie funkcje jak diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej, obudowy lusterek ze zintegrowanymi kierunkowskazami, chromowaną listwę między reflektorami oraz centralne zamki zdalne. Czarno-błyszcząca aplikacja na konsoli centralnej (z kontrolkami ogrzewania i wentylacji; opcjonalnie z kontrolkami klimatyzacji i radiem) jest otoczona wąską chromowaną listwą.
move up! W przeciwieństwie do pierwszej serii, move up! jest pierwszym modelem w zaktualizowanej gamie, który wyposażono w nowo opracowany system radiowy „Composition”, gniazdo USB, powiększony wyświetlacz wielofunkcyjny oraz personalizowaną deskę rozdzielczą „Black Cube” jako standard.
high up! W high up! dodatkowe funkcje obejmują nowo opracowany system oświetlenia ambientowego (biały), spersonalizowaną deskę rozdzielczą (z wyborem trzech wersji wzoru „Pixels”), podgrzewane fotele przednie, wielofunkcyjną kierownicę, sześć głośników, reflektory przeciwmgielne z zintegrowanymi statycznymi światłami zakrętów oraz nowe 15-calowe felgi aluminiowe „Radial”. Klimatyzacja nadal jest standardem.
cross up! Nowe funkcje w wersji terenowej cross up! to deska rozdzielcza w stylu „cross-look” oraz oświetlenie ambientowe (pomarańczowe).
e-up!. Nowy e-up! charakteryzuje się nową deską rozdzielczą w stylu „Shark Skin” i oświetleniem ambientowym (niebieskim), czujnikiem światła i deszczu oraz nową funkcją integracji ze smartfonem.
Więcej pakietów wyposażeniowych
Volkswagen oferuje również trzy nowe pakiety dachowe, które odpowiadają schematom kolorystycznym – w tym dachy malowane w kontrastujących kolorach czarnym, białym lub szarym, a także kontrastowe kolorowe obudowy lusterek i przyciemnione tylne okna. Inne dodatki do gamy to trzy pakiety designerskie, obejmujące deskę rozdzielczą, naklejki dekoracyjne na zewnątrz oraz kontrastowe obudowy lusterek. Oferta pakietów wyposażeniowych kończy się pakietami kolorystycznymi, w ramach których VW up! zyskuje efektowny wygląd – z kontrastowymi kolorami „Hot Orange” lub „Gold Beige” – z 16-calowymi felgami aluminiowymi, naklejkami dekoracyjnymi na nadwoziu i pasującymi obudowami lusterek.
Nowy up! beats – perfekcyjny dźwięk, zasilany przez beats
Amerykański specjalista audio Beats Electronics – założony w 2008 roku przez rapera Dr. Dre – wywarł duży wpływ na scenę muzyczną, przede wszystkim dzięki swoim słuchawkom. Teraz kalifornijska firma oferuje szeroką gamę innych technologii, w tym kompleksowe systemy dźwiękowe do samochodów. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje te systemy dźwiękowe BeatsAudio™ na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w modelu Polo i nowym up!. W przypadku tego miejskiego specjalisty, skutkuje to zupełnie nową wersją wyposażeniową: up! beats. Wzmacniacz o mocy 300 watów i 8-kanałowy system audio jest wyposażony w cyfrowy procesor sygnałowy (DSP). Aby zapewnić krystalicznie czysty dźwięk, system zawiera siedem wysokiej jakości głośników rozmieszczonych wokół wnętrza: dwa tweeterówki w słupkach A, dwa woofery w przednich drzwiach, dwa głośniki szerokopasmowe z tyłu oraz subwoofer zintegrowany w komorze zapasowej, który dostarcza potężne, pulsujące basy.
Wyposażenie up! beats
Volkswagen up! beats ma również dodatkowy spersonalizowany charakter, dzięki nowym 15-calowym felgom aluminiowym, specjalnym naklejkom dekoracyjnym beats oraz kontrastowym kolorowym obudowom lusterek. Wnętrze posiada indywidualną deskę rozdzielczą, specjalną płytę progową oraz kolorowe pasy bezpieczeństwa dopasowane do nowej wersji wyposażeniowej, nadając samochodowi bardzo charakterystyczny wygląd. up! beats jest także standardowo wyposażony w integrację ze smartfonem i oświetlenie ambientowe (białe).
Dwa nowe systemy radiowe
Volkswagen całkowicie przebudował integrację ze smartfonem. Opracowano nową generację systemów multimedialnych: system Composition, z monochromatycznym wyświetlaczem 3.1 cala, oraz system Composition Phone z kolorowym wyświetlaczem 5.0 cala. Oba systemy mają podwójny tuner, gniazdo AUX IN oraz slot na kartę SD. Podstawowy system ma również odtwarzacz CD, podczas gdy system Composition Phone posiada interfejs Bluetooth z funkcją głośnomówiącą. System Composition Phone oferuje również kamerę tylnej widoku, dostępną po raz pierwszy w up!. Jako opcję oba systemy można uzupełnić o DAB+ (cyfrowy odbiornik radiowy), pakiet Sound Plus (z sześcioma głośnikami) oraz gniazdo USB (w konsoli centralnej). System Composition Phone jest również dostępny z nową funkcją integracji ze smartfonem oraz systemem dźwiękowym BeatsAudio™.
Integracja ze smartfonem