Nazwa Volkswagen Vento pojawiła się na rynku europejskim w 1992 roku jako wersja Golf z trzema nadwoziami. Na rynek indyjski nazwa została zachowana i użyta dla wersji Polo z trzema nadwoziami w modelu z 2010 roku.
Indyjski rynek małych sedanów był silnie kontestowany przez japońskich i europejskich producentów samochodów.
Volkswagen potrzebował tam silnego konkurenta. To nie był pierwszy raz, kiedy zbudował wersję Polo z trzema nadwoziami. W niektórych krajach ta wersja nazywała się Fox. W Indiach jednak użyto hiszpańskiego słowa na wiatr, czyli Vento.
Vento z 2010 roku miało wiele podobieństw do Polo, ale z przodu wyposażone było w inne światła przeciwmgielne i wloty powietrza. Z boku, wybrzuszone nadkola i rzeźbiony profil nadwozia dawały wrażenie większego samochodu, mimo że jego zewnętrzne wymiary mieszczą się w kategorii małych aut. Miał dłuższy rozstaw osi niż Polo, co pozwoliło na uzyskanie większej przestrzeni z tyłu dla pasażerów.
W środku znajdował się dwukolorowy kokpit, z mieszanką szarości i jasnego brązu. Użyto kilku chromowanych akcentów. W systemie audio zainstalowano odtwarzacz MP3/CD. Kokpit miał prosty układ z zestawem wskaźników, który zawierał cztery zegary i mały wyświetlacz dla komputera pokładowego. Oferował jednostkę sterującą klimatyzacją, zamiast zwykłej klimatyzacji.