Część serii 200, model 264 był ulepszoną wersją modelu 244, a jego największą nowością był silnik sześciocylindrowy.
Volvo nie skupiało się zbytnio na wyglądzie samochodu, mimo że jego design powstał na początku lat 70-tych, lecz bardziej koncentrowało się na zapewnieniu bezpieczeństwa pojazdów. Takie podejście sprawiło, że klienci zaufali temu szwedzkiemu produktowi, a ulepszona wersja z 1980 roku była jeszcze lepsza we wszystkich aspektach.
Model 264 bazował na linii 144, więc łatwo było rozpoznać jego dawny, klockowaty kształt. Jednak dzięki zmianom w amerykańskich regulacjach, 264 zyskał prostokątne reflektory po obu stronach Atlantyku. Masywny zderzak chronił lepiej niż większość innych pojazdów na rynku. Z bocznej strony, model 264 z rocznika 1980 miał chromowane wykończenia od przodu do tyłu oraz błyszczące ramki wokół szyb drzwi.
Wnętrze auta zyskało nowy projekt deski rozdzielczej, wyposażonej w centralny panel, na którym znajdowały się sterowania systemem HVAC. Dodatkowo, Volvo zainstalowało w nim radio. Zabrakło jednak konsoli środkowej między pasażerami. Producent zaczął jednak dodawać coraz więcej funkcji, takich jak elektryczne okna, które były dostępne jako opcja.