Szwedzki producent samochodów wciąż był niezależny i starał się przebić na rynku ze swoimi kwadratowymi pojazdami. Co więcej, oferował wersję kombi opartą na serii 200.
Kombi wprowadzono na rynek w 1975 roku, ale w 1980 roku przeszło facelifting. Choć trudno było odświeżyć pojazd o kształcie cegły i sprawić, by wyglądał inaczej, Volvo podjęło wyzwanie, poprawiając wnętrze samochodu oraz wprowadzając subtelne zmiany w wyglądzie zewnętrznym. Dodatkowo, wprowadzono silnik wysokoprężny w układzie rzędowym szóstki, zakupiony od Volkswagena.
Choć model 265 wyglądał, jakby zaprojektował go pięcioletni chłopiec, wersja kombi była bardziej dopracowana, jeśli spojrzeć na niektóre detale. Był to samochód zaprojektowany, aby spełnić i przewyższyć najbardziej wymagające testy zderzeniowe na świecie, które przeszedł z doskonałym wynikiem. Na rynek amerykański Volvo musiało zainstalować podwójne reflektory. W związku z tym, amerykańskie przepisy wymagały, aby pojazdy pasażerskie miały okrągłe reflektory z gumowym uszczelnieniem wokół soczewek. W europejskim modelu Volvo zastosowało prostokątne reflektory, z kierunkowskazami i światłami parkingowymi umieszczonymi w rogach.
Wewnątrz producent zainstalował komfortowe wnętrze z wystarczającą ilością miejsca na nogi dla wszystkich pasażerów. Standardowo zamontowano składane siedzenie, które mogło powiększyć przestrzeń bagażową. Co więcej, dzięki pionowym ścianom i pionowej klapie bagażnika, łatwiej było ładować i rozładowywać większe przedmioty.