Pod koniec lat 80. Volvo zaczęło przestawiać swoją produkcję na napęd na przednie koła zamiast napędu na tylne. Model 460 był jednym z udanych efektów tej zmiany.
Samochód oparty był na tej samej platformie co sportowy hatchback Volvo 480. Rynek samochodów kompaktowych stawał się coraz ważniejszy, a Volvo miało pomysł, by wprowadzić do tego segmentu samochód premium, co zaowocowało premierą modelu 440 w 1987 roku. Był to samochód przeznaczony dla rodzin i młodych par.
Podczas gdy model 440 miał nadwozie hatchback, 460 oferowano jako czterodrzwiowy sedan. To także czas, kiedy Volvo zaczęło zmieniać swój styl projektowania z prostych linii na bardziej zaokrąglone kształty. W 1993 roku model 460 zyskał zmienione reflektory w porównaniu do tych z 1987 roku. Przód przypominał większego brata, Volva 850, który zadebiutował w 1990 roku. Z boku, model 460 miał małe okno za tylnymi drzwiami, co stanowiło jego wyróżnik.
Wnętrze modelu 460 wciąż utrzymywało kwadratowy design. Zestaw wskaźników i centralna konsola połączone były w dużym, kwadratowym elemencie z wentylatorami i radiem. Samochód oferował przestronne wnętrze, mimo swoich niewielkich rozmiarów. Był odpowiedni do transportu do pięciu dorosłych, jednak w krótkich trasach cztery osoby mogły komfortowo zmieścić się we wnętrzu 460. Najważniejszym ulepszeniem w odnowionym Volvo 460 była ochrona boczna, gdzie producent zainstalował stalowe belki wewnątrz drzwi.