Na początku lat 70. Volvo przejęło dział samochodów osobowych firmy DAF, która już miała w produkcji niewielki pojazd. Zmieniło mu markę na Volvo i sprzedawało jako Volvo 66.
Był to pierwszy produkt stworzony przez Volvo Cars na bazie innego pojazdu, a jego produkcja trwała do 1980 roku. To ciekawy, mały samochód wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów (CVT) opartą na paskach. Projekt samochodu był już zakończony, gdy Volvo przejęło dział samochodowy DAF, więc zmieniono jedynie nieco jego wygląd zewnętrzny i sprzedano jako Volvo 66.
Kiedy Volvo przejęło linię produkcyjną, zrezygnowało z wersji coupe i zachowało jedynie 2-drzwiową limuzynę oraz wersję shooting brake (trzydrzwiowy kombi). Ich produkty różniły się nieco od tych sprzedawanych pod marką DAF. Posiadały większe zderzaki z gumowymi wkładkami, które miały pochłaniać energię w razie wypadku. W zależności od poziomu wyposażenia, mogły mieć jedną lub dwie lampy przednie.
Wewnątrz, model 66 miał prosty układ deski rozdzielczej w typowym dla szwedzkiego minimalizmu stylu. Zespół wskaźników był otoczony czarną plastikową ramką i zawierał prędkościomierz oraz cztery wskaźniki po lewej stronie, które pokazywały poziom paliwa, temperaturę chłodziwa, ciśnienie oleju oraz amperomierz. Kabina była wystarczająco przestronna dla czterech pasażerów średniej wielkości.