Volvo było już znane ze swoich przestronnych kombi i próbowało oferować je tylko w bardziej powszechnej serii 400. Jednak trzy lata po wprowadzeniu swojej flagowej serii 700 w 1982 roku, zaczęło oferować ją także jako kombi.
Na początku lat 80. Volvo wciąż było ważnym graczem na rynku samochodów premium. Zagrażało niemieckim producentom samochodów swoją jakością wykonania i systemami bezpieczeństwa. Standardowo oferowało ABS, a opcjonalnie system elektronicznej kontroli trakcji. To było nietypowe jak na auto z 1985 roku, a wkrótce ludzie zaczęli rozumieć, co to oznacza.
Volvo 760 o kształcie trapezowym wyglądało jak cegła z płaskim przodem. W zależności od rynku, miało albo dwa prostokątne, albo cztery kwadratowe reflektory. W przeciwieństwie do swojego mniejszego odpowiednika, serii 400, 760 miało jeszcze bardziej nachyloną szybę, ale reszta pojazdu była głównie kanciasta. Długi dach kończył się niemal pionowym spadkiem dla klapy bagażnika.
Wnętrze szwedzkiego producenta miało bardziej luksusowe wykończenie niż w mniej wyposażonym modelu 740. Deska rozdzielcza była nachylona w stronę kierowcy, z centralnym panelem połączonym z zestawem wskaźników. Pomimo rozmiaru auta, z tyłu było miejsce dla dwóch dorosłych pasażerów, dzięki wysokiemu tunelowi środkowemu, który przechodził przez całe auto. W Stanach Zjednoczonych, model 760 był wyposażony w standardową elektroniczną kontrolę klimatu, co również było nowością dla wielu klientów.