Coupe Volvo 780 z 1986 roku został zaprojektowany przez Bertone i podniósł prestiż szwedzkiego producenta samochodów.
Po udanej współpracy w końcu lat 70., kiedy to Bertone stworzyło nowy design dla Volvo 262 C, szwedzka firma poprosiła o więcej. Włoski producent wziął standardowy model 760 i zastosował swoje magiczne umiejętności, co zaowocowało prostokątnym coupe o kształcie klina i luksusowym wnętrzu.
Bertone budowało nadwozie 780 we Włoszech, a następnie przesyłało je do Szwecji na ostateczny montaż. Mogło to być uciążliwe, ale lepsze niż zmiana działu tłoczni. W przeciwieństwie do modelu 262 C, który miał przycięty dach, 780 zachowało ten sam dach i słupki A, co pozwoliło na zachowanie takiej samej wysokości nad głową wewnątrz. Z tyłu, słupek C miał łagodniejszy kąt nachylenia, co nadawało szybszy profil w porównaniu do prostokątnych sedanów.
Wnętrze było wykończone skórzaną tapicerką i drewnianymi akcentami na desce rozdzielczej. Przednie fotele z napędem elektrycznym były szerokie i zbudowane z myślą o komfortowej jeździe. Volvo próbowało porównać 780 z Mercedesem-Benz SEC i BMW serii 6, ale nie pod względem osiągów. Kwadratowa deska rozdzielcza i inne luksusowe elementy rekomendowały go jako osobiste luksusowe coupe.