VOLVO C30 2006-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

C30 był jednym z najbardziej śmiałych projektów Volvo pod zarządem Forda, a jego spektakularny hatchback oferowano tylko w jednej wersji nadwozia.

W 2001 roku Volvo zaprezentowało na Targach Motoryzacyjnych w Detroit samochód koncepcyjny Safety Concept Car (SCC), który wyróżniał się rewolucyjnym pomysłem przezroczystych słupków A oraz wnętrzem zaprojektowanym z myślą o kobietach, z dedykowanym miejscem na torebkę. Peter Horbury, główny projektant Volvo, stwierdził, że „samochody koncepcyjne to doskonały sposób na zrzucenie światła na przyszłość bez ograniczeń związanych z konkretnym designem. Pomagają nam podejmować mądre decyzje w naszej pracy rozwojowej.” Pięć lat później szwedzki producent wprowadził model C30 jako gotowy do produkcji na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu.

Kompaktowy hatchback miał przednią część podobną do innych modeli Volvo, ale jego głównym elementem była tylna szyba. Był to jedyny samochód na rynku, który nie miał klapy bagażnika. Otwierał się tylko duży obszar szklany, przypominający dawne chwile chwały Volvo P1800SE. Jego rzeźbiony kapota miała wyższy środek w kształcie litery V. Z profilu pokazywał swój niezwykły kształt, szczególnie jak na Volvo. Pochylone do przodu słupki C oraz tylne okna ukazywały świeży pomysł na design, z wysokimi lampami tylnymi zamontowanymi po lewej i prawej stronie tylnej szyby.

Wnętrze Volvo miało projekt z unoszącą się centralną konsolą, z komorą schowkową za nią. C30 kontynuował pomysł ze SCC, który później został wprowadzony w innych pojazdach Volvo. Horbury powiedział, że jest to samochód dla kogoś, kto nie ma dzieci, prowadzi aktywny styl życia i chce spróbować czegoś innego. C30 oferował dużo miejsca dla pasażerów z przodu, ale bardzo ograniczoną przestrzeń dla tych z tyłu.

Volvo C30 to kompaktowe SportsCoupe od Volvo, skierowane do młodych, sportowych kierowców. To najmniejszy, ale zarazem najbardziej ekspresyjnie zaprojektowany model spośród wszystkich Volvo. Wnętrze C30 jest równie stylowe, z unikalnym, ultra-smukłym centralnym panelem, indywidualnymi fotelami dla czterech dorosłych oraz głęboką, charakterystyczną szklaną pokrywą bagażnika, co ułatwia załadunek.

'C30 to kluczowy model dla Volvo, otwierający nas na nowy segment rynku kompaktowych, sportowych i ekspresyjnych aut,’ mówi Stephen Odell, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars.

C30 jest blisko związane z stylistyką koncepcji Volvo C30 Design, która po raz pierwszy zaprezentowana została na North American International Auto Show w Detroit w 2006 roku. 'To ostateczna manifestacja aktualnego języka designu Volvo,’ twierdzi Peter Horbury, dyrektor ds. designu Volvo. 'Ma najszersze ramiona i najbardziej ekspresyjne linie. Volvo C30 to auto, które angażuje emocjonalnie nabywców.’

Volvo spodziewa się, że auto przypadnie do gustu młodym ludziom bez rodziny – oraz tym, którzy są młodzi duchem, a ich dzieci mogły już opuścić dom, i którzy chcą wyróżniającego się, małego, sportowego, ale funkcjonalnego samochodu. 'Tak, to bardzo sportowy i stylowy samochód,’ mówi pan Abrahamsson, dyrektor projektu C30. Wielu nabywców prawdopodobnie będzie mieszkać w miastach, więc nie będą potrzebować dużego samochodu ani często przewozić pasażerów. Prowadzą aktywne życie i doceniają dobry design oraz marki premium.

Volvo C30 ma cztery indywidualne fotele. Tylne siedzenia są umieszczone bliżej linii środkowej samochodu, co poprawia przestronność nad głowami i ramionami. 'Byliśmy przekonani, że cztery fotele, a nie pięć, to właściwe podejście,’ mówi pan Abrahamsson. 'Cztery fotele oznaczają komfort tylnej części dla dwóch pasażerów. Pięć byłoby kompromisem. Poza tym Volvo ma wiele aut pięcioosobowych. Jeśli chcesz pięciu miejsc, możesz kupić model Volvo S40 lub V50 Sportswagon. W większości podróży wątpię, czy tylne siedzenia będą w ogóle wykorzystywane. Zazwyczaj tylne siedziska będą składane na płasko, co daje niesamowitą przestrzeń ładunkową.’

Charakterystyczna szklana pokrywa bagażnika zapewnia doskonałą widoczność z tyłu, podobnie jak duże tylne okna boczne, których wyraźna krzywa ku tyłowi korzystnie wpływa na widoczność z tylnego kąta. 'Wiele nowoczesnych samochodów ma słabą widoczność z tylnego kąta, co szkodzi bezpieczeństwu,’ mówi pan Abrahamsson. 'Widoczność z tyłu Volvo C30 jest wiodąca w klasie i stanowi odświeżającą zmianę w porównaniu do większości aut.’ Dodatkowo dostępna jest osłona ładunkowa, która chroni bagaż przed ciekawskimi spojrzeniami.

Dostępnych jest siedem silników (cztery benzynowe i trzy diesle), w tym jednostki cztero- i pięciocylindrowe. W gamie silników benzynowych znajdują się lekki i wydajny silnik 1.6 o mocy 100 KM, 1.8 o mocy 125 KM, 2.0 o mocy 145 KM oraz jeden pięciocylindrowy model – T5 o mocy 230 KM, który przyspiesza od 0 do 60 mph w 6.2 sekundy. Trzy silniki diesla to m.in. 1.6D DRIVe o mocy 109 KM, emitujący niższe ilości CO2 oraz 2.0D o mocy 136 KM, a także pięciocylindrowy, 2.4-litrowy silnik D5 o mocy 180 KM.

Podkreślając dawne zaangażowanie Volvo w ochronę środowiska, modele z silnikiem 1.6D będą wyposażone w szereg funkcji zwiększających wydajność, aby obniżyć emisję CO2 poniżej 120 g/km i poprawić ekonomię paliwową. Modele te oznaczone będą emblematem DRIVe, sygnalizującym ich podwyższone właściwości ekologiczne. Nowa technologia Start/Stop jest również dostępna w modelu 1.6D DRIVe, aby dodatkowo obniżyć emisję CO2 do zaledwie 104 g/km i zaoferować ekonomię na poziomie do 72.4 mpg.

'Volvo C30 to kompaktowy, lekki samochód z wszystkimi tego zaletami w zakresie zwinności, osiągów i ekonomii paliwowej,’ mówi pan Abrahamsson. Przy długości 4.25 m jest o 22 cm krótszy niż obecny najmniejszy model Volvo, S40. 'Ale to również bardzo bezpieczny samochód. Ochrona zderzeniowa tylnej części jest taka sama, mimo mniejszego tylnego obszaru nowego modelu.’

Volvo C30 to także niezwykle bezpieczne auto w przypadku wypadku. Kurtyny powietrzne chronią zarówno pasażerów z przodu, jak i z tyłu, a dodatkowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje napinacze pasów bezpieczeństwa, system ochrony przed whiplash (WHIPS) oraz system ochrony przed uderzeniem bocznym (SIPS), a także poduszki powietrzne SIPS i kurtyny powietrzne IC (Inflatable Curtain). Ponadto każdy model Volvo C30 ma DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), a także hamulce ABS z EBD (Electronic Brake Distribution) i EBA (Electronic Brake Assistance).

Tło projektu

Historia Volvo C30 zaczyna się w 2001 roku. Volvo chciało zaprojektować bardziej kompaktowy samochód, aby poszerzyć atrakcyjność marki. 'Pytanie brzmiało: jakiego rodzaju samochód powinien to być?’ mówi Hakan Abrahamsson, dyrektor projektu C30. 'Rozważaliśmy, czy to powinien być bardziej funkcjonalny samochód pięcioosobowy, jak crossover MPV/hatchback: prawdziwy pojazd rodzinny, jak większość obecnych modeli Volvo. Inną możliwością było stworzenie o wiele sportowego, mniejszego i bardziej dynamicznego pojazdu.

'Rozpoczęliśmy nasze badania w Londynie. Chcieliśmy udać się do miasta, w którym jest wielu modnych młodych ludzi, którzy mają pieniądze na zakup nowego samochodu. Wchodziliśmy do ich domów, aby przeprowadzić z nimi wywiady i dowiedzieć się o ich życiu.’ Volvo spotkało się z 40 osobami w przedziale wiekowym 25-30 lat. 'Po tym rozpoczęliśmy szkicować, jaki samochód by im się podobał.’

Czego chcieli – a pan Abrahamsson twierdzi, że wyniki nie mogły być jaśniejsze – to sportowy samochód z charakterem. 'Chcieli auta, które w rzeczywistości nie istnieje. Kompaktowego samochodu, bardzo dynamicznie wyglądającego, ale z elastycznością do przewożenia przyjaciół i takich przedmiotów jak sprzęt sportowy. Więc nie tradycyjnego sportowego auta. Chcieli frajdy z jazdy, ale także komfortu i przestrzeni oraz wszechstronności przewozu. Ile drzwi? Chcieli dwóch i byli w tej kwestii bardzo jednoznaczni. Nie mają rodziny, więc po co potrzebują czterech drzwi?

'Strategicznie, takie podejście pasowało do Volvo. Jesteśmy znani jako producent, który spełnia wymagania rodzinnych kierowców. To była szansa na wejście na nowy rynek i zdobycie ludzi, którzy wcześniej nie byli przyciągani do marki Volvo.’

Przypadkowo, 2001 rok to również rok, w którym zaprezentowano Safety Concept Car (SCC) na North American International Auto Show w Detroit. 'SCC cieszył się dużą popularnością wśród publiczności i mediów,’ mówi Peter Horbury, dyrektor ds. designu Volvo. 'Był atrakcyjny, sportowy, ale bardzo różny od czegokolwiek innego. Miał także tylną pokrywę przypominającą Volvo 1800ES, która była nie tylko dobrze oceniana pod względem designu, ale także oferowała świetną praktyczność w zakresie widoczności i łatwego załadunku.’

SCC był punktem wyjścia do projektowania Volvo C30. 'Chcieliśmy na nowo uchwycić emocjonalną atrakcyjność SCC, ale zastosować ją w mniejszym samochodzie,’ mówi Simon Lamarre, główny projektant. 'Chcieliśmy uchwycić esencję SCC – który był cztero-drzwiowym samochodem – ale zrobić coś realnego z tego.

'Podczas procesu projektowania mieliśmy SCC w studio w Göteborgu i 1800ES jako inspirację. Wpływy 1800ES są najbardziej widoczne w tylnej części. Ale proszę nie myśleć, że jest coś retro w tym samochodzie; nie ma. Szklana pokrywa bagażnika to inspiracja z przeszłości, ponieważ jest bardzo praktyczna i atrakcyjna. Retro design jest sentymentalny. Tutaj po prostu staramy się być emocjonalni.’

Najbardziej ekspresyjny przykład języka designu Volvo

Język designu Volvo, stworzony pod kierownictwem Peter Horbury, osiąga swój szczyt w Volvo C30. Jest tu V-kształtny przód, szerokie i ochronne ramiona, miękkie krawędzie, krągła, skrócona tylna część.

'Może to najmniejsze Volvo, ale ma najszersze ramiona,’ mówi Horbury. 'W rzeczywistości, te ramiona są tak duże, że przekraczają możliwości cięcia metalu. Nie mogliśmy pójść w żaden sposób większy.’

'Byliśmy trochę bardziej zabawni, mniej formalni i bardziej odważni,’ mówi główny projektant Simon Lamarre, Francuz-kanadyjczyk, który pracuje w Volvo od 11 lat. 'Szerokość osi jest niezwykle duża, rozstaw kół długi, kąty linii okien są niższe, a kształt jest klinowy. Rezultatem jest wrażenie ruchu nawet wtedy, gdy auto stoi w miejscu. Ramiona są szersze niż w innych Volvo i wznoszą się ku tyłowi. W innych Volvo ramiona są równe i na jednym poziomie. W C30 jest dużo więcej ruchu i zmiany kąta.’

Przód samochodu jest najbardziej rozpoznawalny jako Volvo. Prosty, ale delikatnie zaokrąglony, jest podobny – ale wyraźnie różny – od Volvo S40 czy V50. Reflektory są bardziej kątowe, a stylizacja nieco ostrzejsza.

Wybrano styl z dwoma drzwiami. 'Dwa drzwi wyglądają sportowo, a nasz docelowy rynek jasno dał do zrozumienia, że preferuje styl coupe,’ mówi pan Abrahamsson. 'Poza tym rzadko będą korzystać z tylnych siedzeń. Po co więc iść na kompromis w stylu? Volvo ma wiele aut cztero-drzwiowych, dla tych, którzy wolą dodatkową praktyczność tylnych drzwi.’

Tył to największa zmiana w normach stylizacji Volvo – z wyjątkiem tych z długą pamięcią, które pamiętają klasyczne sportowe kombi 1800ES, wprowadzone na rynek w 1971 roku. Charakterystyczną cechą tego pojazdu była głęboka szklana pokrywa bagażnika. Ten element stylizacji został zapożyczony w koncepcji SCC, pokazanej na targach w Detroit w 2001 roku, a z kolei został wykorzystany w C30 Design Concept zaprezentowanym na targach w Detroit w styczniu 2006 roku.

Volvo C30 Design Concept zaprezentowany przed produkcją C30

Volvo C30 Design Concept dało wczesny wgląd w produkcję C30. Wszystkie specjalne cechy zostały zachowane w produkcji – kątowe reflektory, niska i szeroka osłona chłodnicy, opadający dach, konturowany kształt szyb bocznych (które zwężają się ku tylnej części samochodu, gdy ramiona się szerokie), oraz głęboka szklana pokrywa bagażnika, która oferuje doskonałą widoczność z tyłu i wygodę. Tylny spojler, przymocowany do tyłu dachu (dostępny w modelach R-DESIGN i R-DESIGN SE oraz we wszystkich wersjach silnikowych D5 i T5), poprawia docisk do drogi i również został zachowany z koncepcji C30. Tak samo były duże pionowe światła tylnie, które otaczają szklaną pokrywę bagażnika i oplatają zarówno tylne ramiona, jak i linię dachu. (1800ES, nawiasem mówiąc, miał zupełnie inne tylne światła, umieszczone poniżej pokrywy bagażnika.)

Również kolorystyka z Volvo C30 Design Concept została przeniesiona: Cosmic White Pearl z brązowym zestawem Java Pearl, co stanowi dwukolorowy schemat kolorystyczny dostępny w modelach R-DESIGN i R-DESIGN SE. Zestawy nadwozia R-DESIGN są również dostępne w pełnej koordynacji kolorystycznej.

DESIGN WNĘTRZA

'Mając zaledwie 4.25 metra długości, C30 nie jest dużym samochodem, ale jego przestronna kabina daje wrażenie, że to naprawdę duży samochód,’ mówi pan Abrahamsson, dyrektor projektu C30.

Ikoniczny „pływający” centralny panel Volvo teraz dostępny w nowych materiałach

Jednym z najpiękniejszych elementów designu wnętrza jest nowoczesny, ultra-smukły centralny panel, podobny do rewolucyjnego wzoru, który pierwszy raz zaprezentowano w sedanie S40. Elegancki panel, który wydaje się unosić, zawiera większość ważnych przełączników i elementów sterujących oraz przyczynia się do stonowanego, prostego i bardzo skandynawskiego designu wnętrza, który rezygnuje z małej ilości mylących elementów sterujących.

Centralny panel dostępny jest w trzech różnych wykończeniach. Poza standardowym wykończeniem boksytu, centralny panel dostępny jest również w aluminium oraz drewnie R-DESIGN Deco, dostępny tylko w modelach R-DESIGN.

'Jednym z ustaleń badania było to, że klienci lubią mieć możliwość personalizacji swoich samochodów w jak największym stopniu, a C30 oferuje szereg wykończeń i funkcji wnętrza,’ mówi pan Abrahamsson.

Tylny bagażnik jest przestronny, wszechstronny i łatwy do załadunku

Indywidualne tylne siedzenia składają się osobno, dzięki czemu można mieć Volvo C30 z dwoma, trzema lub czterema siedzeniami. Oparcia składane są niemal na płasko do podłogi; są całkowicie płaskie, gdy na nich położony jest jakikolwiek ciężki przedmiot.

Szklana pokrywa bagażnika zapewnia szerokie i długie otwarcie. Wysokość załadunku jest bardzo niska (807 mm, czyli nieco ponad dwa stopy), co poprawia łatwość użycia. Komora bagażowa jest zaskakująco duża. Ma 433 litrów przy wzniesionych obu tylnych siedzeniach, ale rośnie do pojemnych 947 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Tak samo ważna jak objętość jest długość ładunku; po złożeniu obu tylnych siedzeń, jej długość wynosi 1534 mm, czyli nieco ponad pięć stóp. Dwie osłony ładunkowe – jedna twarda, standardowa, a druga miękka, będąca opcją bez dodatkowych kosztów – chronią zawartość bagażu przed widokiem z zewnątrz.

Cztery wygodne indywidualne fotele dla dorosłych

Volvo C30 to prawdziwy czteroosobowy samochód. Nawet tylne siedzenia – indywidualne fotele, a nie kanapa – są wystarczająco przestronne dla wysokich dorosłych. Oba są nieco przesunięte w stronę środka, co maksymalizuje przestronność ramion i głowy. To również ułatwia rozmowy między pasażerami z przodu i tyłu.

'Rozważaliśmy, aby Volvo C30 miało pięć miejsc, ale stwierdziliśmy, że to nie jest konieczne,’ mówi Hakan Abrahamsson, dyrektor projektu C30. 'To sportowy samochód, w którym nacisk kładzie się na doświadczenie z jazdy. Poza tym, Volvo produkuje wiele aut pięcioosobowych.’

Indywidualne tylne fotele oferują znacznie lepsze wsparcie boczne niż tradycyjna kanapa. Zazwyczaj są szersze i wygodniejsze niż siedzenia w trzech miejscowej tylnej kanapie i naśladują styl i komfort wspierających przednich siedzeń. Mają osobne oparcia, które można składać indywidualnie. Wejście i wyjście jest łatwe dzięki dużym drzwiom przednim i przednim siedzeniom, które automatycznie składają się do przodu po aktywacji oparcia.

Cztery indywidualne fotele zwiększają wrażenie przestronności w kabinie. Widoczny „korytarz” biegnie przez środek samochodu, pomiędzy siedzeniami. Tylny bagażnik jest również niski i płaski. To wrażenie przestronności jest dodatkowo podkreślone przez dużą powierzchnię szklaną, w tym głęboki przedni ekran, szklaną pokrywę bagażnika i konturowane szyby boczne, które zwężają się do wnętrza – jak na łodzi – w stronę tylnej części samochodu.

'Widoczność jest doskonała,’ mówi Peter Horbury, dyrektor ds. designu Volvo. 'Centralny korytarz i głęboka tylna pokrywa bagażnika naprawdę w tym pomagają. Widoczność z tylnego kąta, minimalna w wielu nowoczesnych samochodach, również zyskuje dzięki konturowanym szybom bocznym. Tylne zagłówki znajdują się w dokładnie tej samej linii wzroku co tylne słupki dachu, więc nie mają negatywnego wpływu na widoczność.’ Pasażerowie z tyłu również mają dobry widok, dzięki niskiej linii pasa bezpieczeństwa i zwężającym się słupkom B, które umożliwiają im również widzenie przez przednie boczne szyby.

Aby poprawić wykrywalność innych pojazdów z boku samochodu, opcjonalnie dostępny jest system BLIS (Blind Spot Information System). Używa on kamer zamontowanych w lusterkach, aby zarejestrować, czy inne pojazd znajduje się bezpośrednio z tyłu, w „martwym polu”. Lampa blisko lustra świeci, aby ostrzec kierowcę.

Przestrzeń nad głową i nogami jest wystarczająca. Na równi, wiele regulacji foteli sprawia, że C30 jest idealne dla osób w każdym rozmiarze. Regulacja wysokości i podpory lędźwiowej jest standardem zarówno w fotelach kierowcy, jak i pasażera z przodu. Kierownica ma regulację w zakresie nachylenia i odległości. Przednie i tylne regulowane podłokietniki są standardowe.

DYNAMIKA JAZDY: SILNIKI

Wszystkie modele C30 są przednionapędowe, co oferuje bardziej przewidywalne prowadzenie i lepszą przyczepność niż napęd tylny. Transversyjne umiejscowienie silnika zwiększa efektywność przestrzenną – poziome układ zajmuje mniej miejsca z przodu/tyłu. Zwiększa również bezpieczeństwo, tworząc dużą strefę zgniotu w komorze silnikowej. Silniki pięciocylindrowe – które są z natury dłuższe niż silniki czterocylindrowe – mogą być umiejscowione transversyjnie tylko dzięki bardzo kompaktowej konstrukcji.

Wybór pięciu silników benzynowych i trzech silników diesla

Nabywcy mają ogromny wybór w nowym Volvo C30, w tym również silniki. Od silnika benzynowego 1.6-litrowego czterocylindrowego, aż po pięciocylindrowy, 230 KM T5.

'Silnik benzynowy 1.6 to jeden z moich ulubionych silników w Volvo C30,’ mówi Hakan Abrahamsson, dyrektor projektu. 'Jest lekki, responsywny, przyjemnie gładki i idealny dla kierowcy, który większość swoich kilometrów pokonuje w mieście.’ Jak w przypadku wszystkich silników C30, oferuje technologię czterech zaworów na cylinder dla optymalnej wentylacji, podwójne wałki rozrządu i brzmi sportowo, a jednocześnie wyrafinowanie. Jest sprzężony z gładko działającą pięciobiegową skrzynią manualną.

'Myśleliśmy o wersji z napędem na cztery koła,’ mówi pan Abrahamsson. 'Ale bardzo zależało nam na utrzymaniu niskiej wagi, co jest kluczową cechą dla samochodu, który ma silne osiągi i doskonałą efektywność paliwową. Stwierdziliśmy, że dodatkowe korzyści z przyczepności – użyteczne tylko w ekstremalnych warunkach pogodowych – po prostu nie były warte dodatkowej wagi.’

Kombinacja niskiej wagi i silnika o mocy 100 KM, 1596 cc, 1.6 daje żywiołową prędkość maksymalną 115 mph i przyspieszenie od 0 do 60 mph w 11.2 sekundy, przy 150 Nm momentu obrotowego przy 4000 rpm, emisji na poziomie 167 g/km i 40.4 mpg w cyklu mieszanym.

Silnik benzynowy 1798 cc, 1.8 zwiększa moc do 125 KM, a moment obrotowy wzrasta o 15 Nm, do 165 Nm przy tej samej prędkości obrotowej. Prędkość maksymalna wzrasta do 124 mph, a przyspieszenie od 0 do 60 zmniejsza się do 10.2 sekundy. Emisje wynoszą 174 g/km, a ekonomia paliwowa to 38.7 mpg w cyklu mieszanym.

Silnik 1999 cc, 2.0 benzynowy produkuje 145 KM z momentem obrotowym 185 Nm przy 4500 rpm i emisjami na poziomie 177 g/km. To najlepiej wykonujący czterocylindrowy silnik benzynowy z prędkością maksymalną 130 mph, ekonomią paliwową na poziomie 38.2 mpg w cyklu mieszanym i przyspieszeniem od 0 do 60, które zajmuje zaledwie 8.8 sekundy.

Wydajność silnika pięciocylindrowego

Volvo C30 wyposażone jest w jeden silnik benzynowy pięciocylindrowy. Ten silnik jest niesamowicie kompaktowy jak na jednostki pięciocylindrowe, a także należy do najbardziej zaawansowanych silników benzynowych na rynku.

Najszybsze Volvo C30 to 230 KM, T5. Wykorzystuje ono znany i popularny silnik pięciocylindrowy o niskim ciśnieniu turbo, 2521 cc. Nie tylko ma silne osiągi, ale jego szeroki moment obrotowy sprawia, że jest bardzo responsywny w szerokim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny jest już przy 1500 rpm i jest dostępny aż do 5000 rpm. Silnik oferuje doskonałą mieszankę wydajności i ekonomii. Prędkość maksymalna to 149 mph, przyspieszenie 0-60 mph zajmuje 6.2 sekundy, a w cyklu mieszanym osiąga 32.5 mpg.

Silniki diesla, w tym nowy 1.6D DRIVe

Pięciocylindrowy silnik diesla D5 o pojemności 2.4 litra jest jednym z najczystszych i najbardziej zaawansowanych silników diesla na świecie. Ostatnie ulepszenia w silniku D5 skutkowały całkowicie nowym doświadczeniem za kierownicą z znacznie wyższymi osiągami, a jednocześnie miały miejsce znaczne redukcje emisji. Zainstalowano filtr cząstek, który nie wymaga serwisowania, co czyni silnik bardzo ekologiczną alternatywą.

W Volvo C30, D5 produkuje 180 KM i ogromny moment obrotowy 400 NM w bardzo szerokim zakresie obrotów (od 2000 do 2750 rpm). Standardowo wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię manualną, a jako opcja dostępna jest automatyczna skrzynia Geartronic pięciobiegowa. Prędkość maksymalna wynosi 140 mph, a przyspieszenie od 0 do 60 zajmuje tylko 7.3 sekundy. Pomimo znakomitych osiągów, w cyklu mieszanym silnik D5 osiąga 45.6 mpg przy emisjach wynoszących 164 g/km.

Dostępny jest również silnik 1997 cc, 2.0D, zwiększający moc do 136 KM i maksymalny moment obrotowy do 320 Nm przy 2000 rpm. Model 2.0D wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię manualną, a opcjonalnie dostępny jest Powershift.

1.6D DRIVe

Oferta DRIVe poniżej 120 g/km CO2 pokazuje umiejętność Volvo do produkcji coraz bardziej efektywnych pojazdów z doskonałą ekonomią, mogącą rywalizować nawet z najmniejszymi dieslami. Dzięki specjalnym deflektorom wiatru oraz obniżonemu podwoziu, Volvo C30 z bardzo wydajnym silnikiem 1.6D DRIVe o mocy 109 KM ma emisję CO2 wynoszącą zaledwie 119 g/km, co pozwala klientom skorzystać z niskiej grupy podatkowej L35. Zużycie paliwa wynosi teraz do 62.8 mpg w cyklu mieszanym.

Wszystkie modele DRIVe korzystają z obniżonego podwozia – wysokość prześwitu w trzech modelach została obniżona o 10 mm. Ta niższa odległość od ziemi zmniejsza zużycie paliwa, a jednocześnie obniża środek ciężkości, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie samochodu. Deflektory powietrza z przodu również zostały wkomponowane w nadwozie przed przednimi kołami, aby pomóc w kierowaniu przepływu powietrza, a dodano również niższy spojler przedni.

Projekt kół drogowych był kolejnym obszarem rozwoju, a opory zmniejszono poprzez zastosowanie nowego, wbudowanego stylu felgi aluminiowej o średnicy 16 cali, zwanej Diamond Cut Libra (opcjonalna aktualizacja do alternatywnych felg dostępna). Jeśli chodzi o opony, Volvo blisko współpracowało z Michelin, aby opracować składnik o niezawodnych właściwościach prowadzenia i ścieralności, połączonych z niskim oporem toczenia.

Dalsze korzyści w zakresie efektywności uzyskano poprzez optymalizację oprogramowania zarządzającego silnikiem i skrzynią biegów oraz wprowadzenie elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Istnieje również wskaźnik zmiany biegów, który informuje kierowcę o optymalnym czasie zmiany biegów, aby osiągnąć lepsze zużycie paliwa. Ostatnim składnikiem jest olej przekładniowy o niskim współczynniku tarcia, stosowany w skrzyni biegów. Poszczególne modyfikacje mogą wydawać się niewielkie, ale w połączeniu dają dramatyczny wpływ na ogólną efektywność.

DRIVe R-DESIGN

Udoskonalenia DRIVe są dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia, w tym w sportowej specyfikacji inspirowanej R-DESIGN, aby zapewnić niskie poziomy emisji i najwyższy poziom wizualnej atrakcyjności. Zmiany opisane powyżej umożliwiają zachowanie pełnych zestawów nadwozia R-DESIGN, w tym przednich i tylnych spojlerów, dolnej wykończenia drzwi i progów, a także spojlerów dachowych i dolnych oraz pięciowrzecionowych felg aluminiowych o średnicy 17 cali. Wnętrze również zachowuje wszystkie znane cechy R-DESIGN, takie jak tapicerka z kremowej skóry i ciemnego Flex-Tec, centralny panel R-DESIGN i niebieskie wskaźniki instrumentów.

Volvo C30 1.6D DRIVe z funkcją Start/Stop, obniżającą emisję CO2 do 104 g/km

Aby obniżyć emisje CO2 do 104 g/km, Volvo C30 1.6D DRIVe jest również dostępne z dodatkowymi funkcjami zwiększającymi efektywność. Jedną z nich jest inteligentna funkcja Start/Stop, która pozwala silnikowi wyłączać się, gdy samochód stoi w miejscu.

Volvo C30 1.6D DRIVe z funkcją Start/Stop zawiera te same modyfikacje, co standardowe samochody 1.6D DRIVe, ale korzystają również z osłon podwozia dla poprawy aerodynamiki, pokryty wlot powietrza, spojler tylny DRIVe i dyfuzor tylny.

Ten model DRIVe wyposażony jest również w dwie inteligentne nowe funkcje. Pierwsza to funkcja Start/Stop, która pozwala silnikowi wyłączać się, gdy samochód stoi.

Gdy kierowca przełączy dźwignię biegów na neutralny i puści sprzęgło, silnik wyłącza się. Przy kolejnym naciśnięciu sprzęgła, silnik znów się uruchamia. Technologia ta zmniejsza zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 o 4-5% w warunkach mieszanych. Technologia Start/Stop jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim, gdy oszczędności mogą wynosić nawet 8%

Gdy samochód stoi, a silnik jest wyłączony, niektóre systemy elektroniczne, takie jak klimatyzacja, przechodzą w tryb oczekiwania, aby zaoszczędzić paliwo. Jednak system Start/Stop Volvo ciągle monitoruje poziom komfortu i automatycznie ponownie uruchamia klimatyzację, jeśli na przykład temperatura wzrasta w kabinie pasażerskiej. System nie stawia żadnych ograniczeń dla funkcji skoncentrowanych na komforcie, takich jak system audio czy inne wyposażenie, które pasażerowie będą chcieli utrzymać.

Ten innowacyjny system monitorowania był możliwy dzięki dodatkowej małej baterii, która wspiera większą baterię, zapewniając dodatkową moc. Dzięki tej dodatkowej baterii, modele DRIVe Volvo również charakteryzują się wyjątkowo szybkim i płynym uruchamianiem. System audio również pozostaje nieskrępowany, gdy aktywowany jest rozrusznik. To odróżnia rozwiązanie Volvo Car od innych systemów oferowanych przez konkurencję. Standardowa większa bateria została również ulepszona, aby wytrzymać do 175,000 cykli Start/Stop.

Kierowca ciągle otrzymuje informacje zwrotne o statusie systemu za pośrednictwem wyświetlacza informacyjnego w samochodzie. Funkcję Start/Stop można aktywować i dezaktywować za pomocą przycisku DRIVe w centralnym panelu, a w domyślnym ustawieniu funkcja jest aktywna.

Drugą nową funkcją w C30 DRIVe 1.6D z funkcją Start/Stop jest funkcja regeneracyjnego ładowania. Ta funkcja ładowania akumulatora uruchamia się, gdy kierowca zwalnia pedał gazu lub hamulca przy włączonym biegu. Wykorzystując energię kinetyczną samochodu, alternator nie musi korzystać z paliwa, aby naładować akumulator samochodu. Oszczędności paliwa wynoszą od 2 do 3 procent dzięki tej funkcji.

Skrzynie biegów

Oferowane są dwie manualne skrzynie biegów: sześciobiegowa jest standardem w modelach 2.0D, D5 i T5, podczas gdy silniki 1.6, 1.8 i 2.0 benzynowe oraz 1.6D DRIVe mają standardową pięciobiegową skrzynię manualną.

Pięciobiegowa skrzynia Geartronic, którą można prowadzić zarówno jako konwencjonalną automatyczną, jak i bezsprzęgłową sekwencyjną, jest dostępna jako opcja w silnikach D5 i T5.

Wprowadzona jako opcja do modelu 2.0D na początku 2008 roku, skrzynia Powershift to sześciobiegowa jednostka z podwójnymi mokrymi sprzęgłami, która zapewnia komfort zmiany biegów charakterystyczny dla w pełni automatycznej skrzyni biegów, przy zachowaniu osiągów skrzyni manualnej.

Działa jako dwa równoległe manualne skrzynie biegów, Powershift ma podwójne mokre sprzęgła, które działają niezależnie. Jedno sprzęgło kontroluje nieparzyste biegi (1, 3, 5 i wsteczny), podczas gdy drugie obsługuje parzyste przełożenia (2, 4 i 6). Oba sprzęgła działają naprzemiennie, przy czym jedno załącza się, gdy drugie się rozłącza, niczym sprzęgło poślizgowe. Oznacza to, że w tym samym czasie, gdy silnik uzyskuje pełną moc i maksymalny ciąg na pierwszym biegu, drugi bieg jest gotowy do załączenia. A kiedy drugi bieg został załączony, trzeci bieg jest gotowy, i tak dalej. To zapewnia ciągły przepływ mocy bez jakichkolwiek zakłóceń w dostawie mocy lub utraty momentu obrotowego. Rezultatem są niezwykle szybkie i płynne zmiany biegów, zachowujące przyspieszenie, pozwalając na osiągnięcie prędkości 0-60 mph w dziewięć sekund w Volvo C30.

Oprócz komfortu zmiany biegów i wysokich osiągów, Powershift przyczynia się również do poprawy efektywności paliwowej. Automatyczna skrzynia Powershift oferuje imponujące połączenie zużycia paliwa wynoszące 47.9 mpg w cyklu mieszanym oraz emisję CO2 wynoszącą 156 g/km.

'Niższe zużycie paliwa połączone z większym komfortem i wyższymi osiągami brzmi jak niemożliwa równanie. Ale z Powershift pokazaliśmy, że jest to doskonale możliwe,’ mówi Magnus Jonsson, starszy wiceprezydent ds. badań i rozwoju w Volvo Cars.

Powershift zapewnia kierowcy automatyczną skrzynię biegów, która pozwala na sekwencyjne zmiany biegów, podobnie jak w skrzyni Geartronic Volvo. Różnicą jest to, że w Powershift nawet manualne zmiany biegów są realizowane bez jakichkolwiek strat czasu czy mocy. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, Powershift nie wymaga konwertera momentu obrotowego, przekładni planetarnych ani wielu mokrych sprzęgieł, nie ma też żadnych dodatkowych strat momentu obrotowego, które te elementy wprowadzają.

DYNAMIKA JAZDY: PODWOZIE, KIEROWNICE I HAMULCE

Nowe Volvo C30 to kompaktowy i lekki samochód. Przy długości zaledwie 4.25 metra jest o 22 cm krótszy niż Volvo S40, na przykład, i również około 50 kg lżejszy, z wagą od 1339 do 1491 kg.

Lekka waga nadaje samochodowi dodatkową zwrotność i zmniejsza zużycie paliwa. 'Ta lekka waga była jednym z celów dla Volvo C30,’ mówi pan Abrahamsson. 'Byłoby bardzo łatwo dodać dodatkowe kilogramy. Ciężki samochód często lepiej sprawdza się w zderzeniach, więc to również pozwoliłoby nam spełnić nasze rygorystyczne cele bezpieczeństwa. Oporowaliśmy. Lekka waga była kluczowym składnikiem zwrotności i sportowych osiągów C30. Dzięki niezwykle sztywnej konstrukcji, wprowadziliśmy to, co uważam za najbezpieczniejszy kompaktowy samochód na świecie – to naprawdę osiągnięcie.’

W pełni niezależne zawieszenie jest twardsze niż w innych modelach Volvo, aby poprawić zwrotność, a elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy ma sportowe odczucia, które poprawiają informację zwrotną od samochodu.

'Poświęciliśmy dużo czasu na dopracowanie odczuć kierownicy,’ mówi pan Abrahamsson. 'Niska wysokość samochodu i jego szeroki rozstaw kół dodatkowo wzmacniają zwrotność. Koła są „rozciągnięte” na same krańce samochodu. Szeroki rozstaw poprawia równowagę i trzymanie się drogi, a także ogranicza przechyły. Długi rozstaw osi przyczynia się do stabilności samochodu zarówno na krętych, jak i szybkich drogach, a także poprawia przewidywalność w prowadzeniu.

'Czuje się mały i zwrotny,’ mówi pan Abrahamsson. 'Jednak na autostradzie Volvo C30 ma doskonałą stabilność. Na długich trasach czuje się jak duży samochód. Mimo zwrotności, C30 nie jest w żaden sposób szaleńczy. To był jeden z aspektów sportowego samochodu, którego nie chcieliśmy.’

Jest również komfortowy. 'Kompaktowy format nie przeszkodził nam w integrowaniu wielu najlepszych cech większych samochodów Volvo,’ mówi pan Abrahamsson. 'Nawet najmniejsze Volvo powinno oferować odpowiednie poczucie jakości premium – pod każdym względem. Naszym celem jest, aby Volvo C30 przyciągało ludzi, którzy kochają prowadzenie samochodu.’

W pełni niezależne zawieszenie podnosi prowadzenie, ale także wspiera komfort jazdy. Volvo C30 korzysta z zawieszenia MacPhersona z przodu, którego geometria została zaprojektowana w celu zapewnienia szybkiego i precyzyjnego prowadzenia. Zawieszenie tylne to zaawansowany układ wielowahaczowy. To w pełni niezależne rozwiązanie pozwala na niewielką ilość pasywnego skrętu tylnych kół podczas pokonywania zakrętów, co zwiększa stabilność i kontrolę. Zainstalowano przednie i tylne stabilizatory, aby zapewnić płynne i stabilne prowadzenie.

Elektroniczne systemy poprawiają bezpieczeństwo i dynamikę na drodze

Szereg elektronicznych systemów uzupełnia precyzyjnie dopracowane zestawy mechaniczne. DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) jest standardem w każdym Volvo C30, zapobiegając ślizganiu się kół lub poślizgom, poprzez hamowanie koła, które straciło przyczepność (do 25 mph) lub, powyżej 25 mph, poprzez zmniejszenie mocy silnika. Czujniki wykrywają początek poślizgu. Odpowiednie koło zostaje spowolnione, aby przywrócić kontrolę. W każdym przypadku napędzane przednie koła nie otrzymują więcej mocy niż mogą bezpiecznie przenieść na drogę.

Hamulce ABS (z systemem zapobiegającym blokowaniu się kół) są standardem we wszystkich Volvo C30 z EBD (Electronic Brake Distribution) i EBA (Electronic Brake Assistance), aby zapewnić maksymalną stabilność w przypadku nagłego zatrzymania, zatrzymując się na jak najkrótszej drodze.

2.0L D 6AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2948 Lbs (1337 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4057 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L D 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna127.4 Mph (205 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3132.7 Lbs (1421 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4056.5 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa51 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie41.2 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2151 G/Km

2.4L D5 5AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy250 Lb-Ft @ 1750 Rpm
339 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna130.4 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3260 Lbs (1479 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4188.7 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa43 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.4 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2182 G/Km

2.4L D5 5AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc132 Kw @ 4000 Rpm
180 Hp @ 4000 Rpm
177 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3260 Lbs (1479 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4188.7 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto24.7 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2182 G/Km

2.4L D5 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc132 Kw @ 4000 Rpm
180 Hp @ 4000 Rpm
177 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3009 Lbs (1365 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

1.8L Flexifuel 5MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc92 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 4000 Rpm
165 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoEthanol
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2925.5 Lbs (1327 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa40.5 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2171 (E85)/174 (Benzyna) G/Km

1.6L 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc74 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ 4000 Rpm
149 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2819 Lbs (1279 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3747.8 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

1.8L 5MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc92 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 4000 Rpm
165 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124.3 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2925.5 Lbs (1327 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa41.2 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

2.0L 5MT FWD (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc107 Kw @ 6000 Rpm
145 Hp @ 6000 Rpm
143 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 4500 Rpm
185 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2925.5 Lbs (1327 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

2.4L 5AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2435 Cm3
Moc125 Kw @ 6000 Rpm
170 Hp @ 6000 Rpm
168 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 4400 Rpm
230 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2930 Lbs (1329 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4057 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2214 G/Km

2.4L 5MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2435 Cm3
Moc125 Kw @ 6000 Rpm
170 Hp @ 6000 Rpm
168 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 4400 Rpm
230 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3100 Lbs (1406 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4056.5 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2200 G/Km

2.5L T5 5AT FWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2521 Cm3
Moc162 Kw @ 5000 Rpm
220 Hp @ 5000 Rpm
217 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy243 Lb-Ft @ 1500 Rpm
330 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2948 Lbs (1337 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto16.7 Mpg Us (14.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

2.5L T5 5AT FWD (230 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2521 Cm3
Moc169.2 Kw @ 5000 Rpm
230 Hp @ 5000 Rpm
227 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500 Rpm
320 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2967 Lbs (1346 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2211 G/Km

2.5L T5 6MT FWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2521 Cm3
Moc162 Kw @ 5000 Rpm
220 Hp @ 5000 Rpm
217 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy243 Lb-Ft @ 1500 Rpm
330 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3135 Lbs (1422 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4100 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

2.5L T5 6MT FWD (230 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2521 Cm3
Moc169.2 Kw @ 5000 Rpm
230 Hp @ 5000 Rpm
227 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500 Rpm
320 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2930 Lbs (1329 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto18.7 Mpg Us (12.6 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

1.6L D 5MT FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc80 Kw @ 4000 Rpm
109 Hp @ 4000 Rpm
107 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750 Rpm
240 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.7 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3026 Lbs (1373 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3924 Lbs (1780 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.