VOLVO C40 Recharge 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLVO C40 Recharge 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLVO C40 Recharge 2021-Present

Volvo ogłosiło w 2021 roku, że do 2030 roku wyeliminuje wszystkie swoje samochody z silnikami spalinowymi, a pierwszym krokiem był model XC40 Recharge.

Szwedzki producent samochodów był pionierem w wielu dziedzinach, a bezpieczeństwo to tylko jedna z nich. Choć nie był to całkowicie nowatorski pomysł, gdy ogłosił, że będzie wykorzystywał wyłącznie silniki elektryczne, to jednak była to odważna deklaracja dla firmy, która do tej pory nie miała żadnego elektrycznego pojazdu w swojej ofercie. XC40 Recharge to był ten krok i zmienił sposób, w jaki Volvo było postrzegane na rynku. Oprócz zaangażowania w produkcję bezpieczniejszych samochodów, była to zapowiedź zielonej przyszłości.

W 2017 roku Volvo wprowadziło model XC40, crossovera opartego na platformie CME, dzielącej się z jego poprzednikiem XC40 Recharge. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika z silnikiem IAC, XC40 Recharge miał opadający tył z linią dachu zaczynającą się od słupków B. Jego wysoka tylna część z ukośną szybą była dominowana przez spojler na klapie bagażnika oraz długie czerwone linie, które tworzyły lampy tylne.

Wewnątrz Volvo zastosowało minimalistyczny koncept designu, oferując prostą deskę rozdzielczą z pionowym ekranem do systemu infotainment. System nawigacji i dźwięku umożliwił również kierowcy lub pasażerowi z przodu dostęp do funkcji klimatyzacji. Dziwne, że Volvo wspomniało o łączności z Google, ale nic nie powiedziało na temat użytkowników Apple. Volvo zainstalowało wyświetlacz TFT na desce rozdzielczej przed kierowcą, z konfigurowalnymi opcjami.

Przed premierą XC40 Recharge Volvo ogłosiło, że ograniczy prędkość wszystkich swoich samochodów do 112 mph (180 km/h) z powodów bezpieczeństwa, a crossover o sylwetce coupe uszanował tę decyzję. Jego elektryczny silnik o mocy 300 KM był zasilany akumulatorem o pojemności 78 kWh, który mógł zapewnić zasięg 261 mil (420 km).

 Przyszłość Volvo Cars jest elektryczna, a nowy model Volvo C40 Recharge jest najnowszym dowodem zaangażowania firmy w stworzenie samochodów bezemisyjnych.

Volvo C40 Recharge łączy w sobie zalety SUV-a, oferując jednocześnie niższą i smuklejszą sylwetkę. Bazuje na platformie pojazdów CMA i jest pierwszym w historii modelem Volvo zaprojektowanym jako wyłącznie elektryczny.

Po wprowadzeniu modelu XC40 Recharge, teraz nadszedł czas na C40 Recharge, a Volvo Cars planuje zaprezentować wiele kolejnych modeli elektrycznych w nadchodzących latach.

Już do 2025 roku firma dąży do tego, aby 50 procent jej globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne, a pozostałą część hybrydy. Do 2030 roku zamierza, aby każdy sprzedawany przez nią samochód był wyłącznie elektryczny.

„C40 Recharge reprezentuje przyszłość Volvo i pokazuje, w jakim kierunku zmierzamy,” powiedział Henrik Green, dyrektor ds. technologii w Volvo Cars. „To w pełni elektryczny samochód, dostępny tylko online, z wygodnym pakietem serwisowym i szybkim czasem dostawy. Nigdy nie było tak atrakcyjne, aby kupić nowego Volva.”

Tył Volvo C40 Recharge charakteryzuje się imponującym designem oraz niższą linią dachu, natomiast nowy przód wprowadza nową twarz elektrycznych modeli Volva i zawiera reflektory z nowoczesną technologią pikselową.

W środku Volvo C40 Recharge oferuje pasażerom wysoką pozycję siedzącą, która jest preferowana przez większość kierowców Volva, a także dostępne jest z gamą kolorów i opcji wykończenia unikalnych dla tego modelu. Jest to również pierwszy model Volva, który jest w pełni wolny od skóry.

Podobnie jak XC40 Recharge, C40 Recharge wyposażony jest w jeden z najlepszych systemów infotainment na rynku, wspólnie opracowany z Google i oparty na systemie Android. Umożliwia konsumentom korzystanie z wbudowanych aplikacji i usług Google, takich jak Google Maps, Google Assistant i Google Play Store.

Nielimitowane dane zapewniają doskonałą łączność, a C40 Recharge będzie otrzymywał aktualizacje oprogramowania drogą bezprzewodową. Oznacza to, że z czasem będzie się rozwijał po opuszczeniu fabryki.

Napęd składa się z dwóch silników elektrycznych, jednego na przedniej osi i jednego na tylnej, zasilanych baterią o pojemności 78 kWh, która może być szybko naładowana do 80% w około 40 minut. Oczekiwany zasięg wynosi około 420 km (261 mil), co ma się poprawić z czasem dzięki aktualizacjom oprogramowania.

W pełni elektryczny C40 Recharge będzie dostępny tylko online. W ramach swojej ambicji uproszczenia oferty modelowej i skoncentrowania się na atrakcyjnych, wstępnie wybranych wariantach, Volvo Cars znacznie uprościło ofertę konsumencką C40 Recharge.

Klienci, którzy zakupią nowego C40 Recharge, otrzymają wygodny pakiet serwisowy, który obejmuje takie usługi jak przegląd, gwarancja, pomoc drogową, a także ubezpieczenie i opcje ładowania w domu.

78 KWh (408 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego300.1 Kw (408 Hp)
Electrical Motor Torque486.8 Lb-Ft (660 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość80.1 In (2035 Mm)
Wysokość62.3 In (1582 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/63.9 In (1
Rozstaw osi106.4 In (2703 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.329
Aerodynamika (pow. czołowa)2.56 M2
Turning Circle (Curb To Curb)37.4 Ft (11.4 M)
Średnica skrętu38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna3468 - 4815 Lbs (1573 - 2184 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4542 - 5842 Lbs (2060 - 2650 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity75 Kwh
Maximum Capacity78 Kwh
Range261 Miles (420.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.