Druga generacja C70 została zaprezentowana w 2005 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który był dostępny jako coupe i kabriolet, model z 2005 roku to coupe-kabriolet.
W 2005 roku, należący do Forda, szwedzki producent samochodów Volvo starał się wyróżnić w segmencie premium dzięki C70. W przeciwieństwie do CLK marki Mercedes-Benz czy 3-Series od BMW, oferował składany twardy dach. To była jego mocna strona, natomiast słabością była platforma, która była wspólna z modelem Focus.
C70 prezentowało się bardzo dobrze zarówno z otwartym, jak i zamkniętym dachem, w przeciwieństwie do innych kabrioletów na rynku, które nie wyglądały tak atrakcyjnie, gdy dach był podniesiony. Czarna osłona chłodnicy była zamontowana z przodu, w odniesieniu do reflektorów. Z tyłu, „ramiona Volvo” nad tylnymi kołami stały się już znakiem rozpoznawczym szwedzkiej marki. Tylne światła przypominały projekt tych z modelu S80. Nadwozie samochodu zostało wyprodukowane przez szwedzki oddział Pininfariny.
Wnętrze było zaprojektowane dla czterech dorosłych osób, lecz miało ograniczoną przestrzeń na nogi i głowy dla pasażerów powyżej 180 cm wzrostu. Z minimalistycznym szwedzkim designem deski rozdzielczej, C70 oferowało czysty wygląd z płaskimi i zakrzywionymi powierzchniami. Czysty wygląd super cienkiego „wiszącego” centralnego panelu i konsoli środkowej dawał poczucie przestronności. Z dachem w górze, przestrzeń bagażowa wynosiła 480 litrów, a po złożeniu dachu tylko 200 litrów.