Późne lata 90. przyniosły na rynek premium inwazję średniej wielkości kabrioletów. Mercedes-Benz miał model CLK, BMW oferowało serię 3, a Volvo wprowadziło swoje coupe C70.
W połowie lat 90. Volvo zaprezentowało swoje pierwsze coupe po modelu 740 Coupe, który miał prostą, boxową konstrukcję. Nie tylko design był nowy, ale także styl. Podczas gdy 740 był kanciasty, C70 miał opływowe kształty. To była nowa szkoła designu i w momencie swojego debiutu był to jeden z najładniejszych coupe na rynku. I to było niezwykłe, ponieważ pochodził z firmy, która nie miała wcześniej pojazdów o zaokrąglonych kształtach w swojej ofercie.
Krótki grill, zakrzywione i stylowe reflektory oraz pochylone słupki A dla zaokrąglonej szyby były w doskonałej harmonii z resztą samochodu. Zaokrąglone tylne błotniki i lampy tylnie dopełniały styl całego pojazdu.
W środku znajdowały się cztery miejsca, z większą ilością przestrzeni dla pasażerów z przodu i bardzo ograniczoną dla tych z tyłu. Ostatecznie deska rozdzielcza nie wyglądała już jak element przemysłowego wyposażenia, a nowoczesny wygląd zespołu wskaźników podkreślał styl kokpitu.