VOLVO EX90 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLVO EX90 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLVO EX90 2022-Present

Volvo zaprezentowało swój w pełni elektryczny flagowy SUV EX90 pod koniec 2022 roku, oferując alternatywę dla już znanego modelu Tesla Model X.

Szwedzki producent znalazł się pod skrzydłami Geely, gdy zaczął na nowo definiować swoją markę po kilku długich i bolesnych latach współpracy z Fordem. Dzięki chińskiemu wsparciu finansowemu i inżynieryjnemu Volvo, sprawy zaczęły zmierzać w lepszym kierunku. Po wprowadzeniu kilku elektryfikowanych modeli, producent uruchomił nową markę Polestar, a następnie zaprezentował nowe elektryczne modele, takie jak EX90.

SUV wyróżniał się czystym i nowoczesnym frontem, co odróżniało go od innych producentów samochodów. Nie miał tradycyjnej kraty, a zamiast tego zastosowano plastikową panelę z logo Volvo oraz charakterystyczną ukośną linią. Reflektory LED przypominały styl „młota Thora”, a z przodu zderzaka znajdowały się sześć bloków świetlnych. Z profilu SUV przypominał model XC 90, natomiast jego rzeźbione drzwi miały podobne linie do dolnej części drzwi modelu XC 40. Na końcu, kanciasty styl zastosowany w światłach tylnych był również bardzo szwedzki. Dodatkowo, oświetlenie LED na słupkach D nawiązywało do wzoru przednich świateł dziennych.

Wewnątrz luksusowy, ale jednocześnie minimalistyczny design otaczał pasażerów relaksującą atmosferą. Znajdowało się tam około 50 kilogramów (110 lbs) materiałów z recyklingu. Zespół projektowy zainstalował mały wyświetlacz przed kierowcą dla panelu instrumentów, a także ogromny 14,5-calowy ekran dotykowy w orientacji pionowej na środkowej konsoli. Zastosowano motyw unoszącego się designu, ale nie wyglądało to na przypadkowo umieszczoną funkcjonalność. Dla pasażerów z przodu Volvo zainstalowało unikalnie zaprojektowane siedzenia z aktywnymi zagłówkami. W tym samym czasie trzech pasażerów mogło dzielić środkowy rząd. Na końcu w obszarze bagażnika dodano jeszcze dwa dodatkowe siedzenia.

Pod karoserią samochodu znajdował się system napędu na wszystkie koła z podwójnym silnikiem o mocy 380 kW (510 HP), zasilany baterią o pojemności 111 kWh.

 Prawdziwy siedmiomiejscowy, w pełni elektryczny SUV, który podnosi standardy bezpieczeństwa i promuje bardziej zrównoważony styl życia: nowy Volvo EX90 oznacza początek nowej ery dla firmy, w której określa zdecydowany kurs na w pełni elektryczną przyszłość.

Rozpoczynając od Volvo EX90, Volvo zamierza co roku prezentować nowy, w pełni elektryczny samochód. Do 2030 roku chce sprzedawać tylko samochody elektryczne, co stanowi jeden z najbardziej ambitnych planów elektryfikacji w branży motoryzacyjnej i jest kluczowe dla naszej ambicji, aby być neutralnym dla klimatu do 2040 roku.

Volvo zaprezentowało nowego, w pełni elektrycznego SUVa na świecie w centrum Sztokholmu, co odzwierciedla ich szwedzkie korzenie. Jednocześnie, w ramach globalnego zasięgu firmy, Volvo EX90 będzie produkowany w USA od 2023 roku, a później także w Chinach. Do tego czasu Volvo planuje, aby te dwie fabryki były neutralne dla klimatu.

Nowy natychmiastowy klasyk w skandynawskim designie, Volvo EX90 definiuje zasadę, że forma podąża za funkcją. To wszechstronny, stylowy samochód rodzinny o nowoczesnych proporcjach, połączony z najnowocześniejszą technologią w zakresie komputerów, łączności i elektryfikacji, aby zoptymalizować bezpieczeństwo, efektywność i estetykę.

„Volvo EX90 jest deklaracją, gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy,” powiedział Jim Rowan, nasz dyrektor generalny. „Jest w pełni elektryczny, z zasięgiem do 600 kilometrów na jednym ładowaniu, zaprojektowany, aby jeszcze bardziej podnieść nasze standardy bezpieczeństwa, pierwszy samochód Volvo, który jest naprawdę definiowany przez swoje oprogramowanie i część szerszego ekosystemu, łącząc się z twoim domem i innymi urządzeniami. Volvo EX90 to początek czegoś nowego dla Volvo Cars na wiele sposobów.”

Dbanie o twoje bezpieczeństwo i twoich bliskich

Standardowe bezpieczeństwo w Volvo EX90 jest również wyższe niż w jakimkolwiek wcześniejszym modelu Volvo. Zostało zaprojektowane, aby rozumieć ciebie i jego otoczenie, pomagając utrzymać ciebie, twoich bliskich i innych uczestników ruchu w bezpieczeństwie. Może także stawać się mądrzejsze i bezpieczniejsze z biegiem czasu, ucząc się z nowych danych i otrzymując aktualizacje.

Volvo EX90 ma niewidzialną tarczę bezpieczeństwa, która jest wzmocniona najnowszą technologią czujników, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Nowoczesne czujniki, takie jak kamery, radary i lidar, są połączone z wysokowydajnymi komputerami pokładowymi, gdzie NVIDIA DRIVE obsługuje oprogramowanie wewnętrzne Volvo Cars, tworząc widok świata w czasie rzeczywistym w pełnym zakresie 360 stopni.

Czujniki nie męczą się i nie są rozpraszane. Zostały zaprojektowane, aby reagować, gdy spóźniasz się jedynie o ułamek sekundy. Lidar może dostrzegać drogę przed sobą, niezależnie od pory dnia lub nocy, również przy dużych prędkościach. Widzi małe obiekty setki metrów przed sobą, co daje więcej czasu na informowanie, działanie i unikanie. Czujniki przyczyniają się również do poprawy niezawodności i całkowitej wydajności funkcji wspomagania jazdy Pilot Assist, wprowadzając nowe wsparcie w skręcaniu podczas zmiany pasów.

Wewnątrz niewidzialna tarcza bezpieczeństwa również dba o ciebie. Specjalne czujniki i kamery, zasilane przez opracowane wewnętrznie algorytmy, oceniają koncentrację spojrzenia. Technologia pozwala Volvo EX90 rozumieć, gdy jesteś rozproszony, senny lub w inny sposób nieuważny, wykraczając poza dotychczasowe możliwości w samochodach Volvo.

Powiadomi cię, najpierw delikatnie szturchając, a potem coraz bardziej natarczywie. A jeśli zdarzy się coś nie do pomyślenia i zaśniesz lub dostaniesz ataku podczas jazdy, Volvo EX90 jest zaprojektowane, aby bezpiecznie się zatrzymać i wezwać pomoc.

Wreszcie, dzięki najnowocześniejszym zestawom czujników, w tym lidarowi, Volvo EX90 jest pierwszym modelem Volvo, który jest gotowy na przyszłość jazdy bez nadzoru.

Technologia z celem

Podstawowy system – wspierany przez platformy NVIDIA DRIVE AI, Xavier i Orin, platformy Snapdragon® Cockpit od Qualcomm Technologies oraz opracowane wewnętrznie oprogramowanie przez inżynierów Volvo – kontroluje większość podstawowych funkcji wewnątrz samochodu, od bezpieczeństwa i infotainmentu po zarządzanie baterią. Efektem końcowym jest bardziej responsywne i przyjemne doświadczenie wewnątrz samochodu.

Innymi słowy, twój Volvo EX90 to nie tylko nowy samochód, to zaawansowany komputer na kołach. Co więcej, podobnie jak twój smartfon czy laptop, Volvo EX90 został zaprojektowany, aby z czasem stawać się coraz lepszy, dzięki regularnym aktualizacjom oprogramowania przez internet.

Łącząc nowoczesną moc obliczeniową platform Snapdragon Cockpit z możliwościami wizualizacji Unreal Engine, narzędzia 3D opracowanego przez Epic Games i używanego do zasilania niektórych z największych gier na świecie, aby zapewnić błyskawicznie szybki procesor i wysokiej jakości grafikę na ekranach w samochodzie i wyświetlaczu przezroczystym.

14,5-calowy ekran centralny jest twoją bramą do jednego z najlepszych systemów infotainmentu na rynku, z wbudowanym Google. Aplikacje i usługi Google, w tym pomoc głosowa od Google Assistant, nawigacja Google Maps oraz inne ulubione aplikacje z Google Play są wbudowane w system. Wyświetlacze w Volvo EX90 pomagają ci skupić wzrok na drodze, oferując odpowiednie informacje w odpowiednim czasie. Volvo EX90 będzie również obsługiwać bezprzewodowego Apple CarPlay.

Dzięki standardowemu połączeniu 5G tam, gdzie jest to możliwe, nigdy wcześniej nie było łatwiej zainstalować potrzebne aplikacje na ekranie głównym i cieszyć się intuicyjną nawigacją. Możesz również strumieniować swoją ulubioną muzykę za pośrednictwem nowego, referencyjnego systemu audio Bowers & Wilkins z Dolby Atmos jako pierwszym w Volvo, a także z wbudowanymi głośnikami w zagłówkach dla immersyjnego dźwięku.

Volvo EX90 będzie także wyposażony w standardową technologię klucza telefonicznego. Twój smartfon działa jako klucz do samochodu i automatycznie odblokowuje go oraz rozpoczyna osobisty proces powitania, gdy się zbliżysz. Twój profil osobisty zostanie również automatycznie załadowany przy wsiadaniu do samochodu.

Cała ta technologia łączy się w jednym z najprzyjemniejszych i najbardziej eleganckich wnętrz na rynku, pełnym naturalnych i odpowiedzialnie pozyskiwanych materiałów. Ta kompozycja wnętrza odzwierciedla również ambicje Volvo dotyczące zrównoważonego rozwoju, takie jak bycie w pełni cyrkularną i neutralną dla klimatu firmą do 2040 roku.

Wspieranie bardziej zrównoważonego stylu życia

Dzięki nowej, opracowanej wewnętrznie, w pełni elektrycznej bazie technologicznej, Volvo EX90 to idealny towarzysz dla bardziej zrównoważonego stylu życia rodziny. Oferując do 600 kilometrów zasięgu bezemisyjnego na jednym ładowaniu, zgodnie z cyklem testowym WLTP, ładowanie od 10 do 80 procent zajmuje mniej niż 30 minut.

Początkowo dostępna wersja z napędem na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi jest zasilana baterią 111 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi, dostarczając w wersji wydajnościowej 380 kW (517 KM) i 910 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z nowym podwoziem zapewnia doskonałe i płynne doświadczenia z jazdy.

Volvo EX90 zawiera około 15 procent stali z recyklingu, 25 procent aluminium z recyklingu, a także 48 kilogramów plastiku z recyklingu i materiałów bioopartych, co stanowi około 15 procent całkowitego plastiku użytego w samochodzie – najwyższy poziom w historii Volvo.

Twin Motor 111 KWh AWD (408 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego180.2 Kw (245 Hp)
Electrical Motor Torque309.8 Lb-Ft (420 Nm)
Całkowita maksymalna moc300.1 Kw (408 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy567.9 Lb-Ft (770 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.3 In (5037 Mm)
Szerokość77.3 In (1963 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/65.6 In (1
Rozstaw osi117.5 In (2985 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Turning Circle38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna6213 Lbs (2818 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity107 Kwh
Maximum Capacity111 Kwh
Range372.8 Miles (600.0 Km)

Twin Motor Performance 111 KWh AWD (503 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc370 Kw (503 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy671.2 Lb-Ft (910 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.3 In (5037 Mm)
Szerokość77.3 In (1963 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/65.6 In (1
Rozstaw osi117.5 In (2985 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Turning Circle38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna6213 Lbs (2818 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity107 Kwh
Maximum Capacity111 Kwh
Range186.4 Miles (300.0 Km)

Twin Motor Performance 111 KWh AWD (517 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego177.3 Kw (241 Hp)
Electrical Motor Torque309.8 Lb-Ft (420 Nm)
Całkowita maksymalna moc380.3 Kw (517 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy671.2 Lb-Ft (910 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.3 In (5037 Mm)
Szerokość77.3 In (1963 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/65.6 In (1
Rozstaw osi117.5 In (2985 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Turning Circle38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna6213 Lbs (2818 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity107 Kwh
Maximum Capacity111 Kwh
Range366.6 Miles (590.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.