VOLVO S60 2010-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

S60, który jest już na rynku od 10 lat, wymagał gruntownej modernizacji, aby odzyskać swoją pozycję w ofercie.

Zbudowany na krótszej platformie S80, średniej wielkości sedan był o 1 cal dłuższy, o 2 cale szerszy i miał dłuższy rozstaw osi w porównaniu do poprzedniego modelu.

Elegancki design wnętrza został zaktualizowany, zachowując jednocześnie „unoszący się” panel sterujący w centralnej części kokpitu.

Zapewniając bardziej angażującą jazdę niż wcześniej, S60 oferował szybsze układ kierowniczy i sportowe doznania z możliwością wyboru opcji zawieszenia.

Szwedzka firma znana była z nowoczesnej technologii, jaką wprowadzała w każdym swoim modelu. S60 był wyposażony w system wykrywania pieszych z pełnym automatycznym hamowaniem.

Dostępny był jeden poziom wyposażenia z jednostką o mocy 300 KM oraz napędem na wszystkie koła. Napęd na przednie koła oraz nowe wersje wyposażenia wprowadzono później, a także mniej mocny silnik rozwijający 227 KM.

W standardzie znajdowały się także zmodyfikowane zawieszenie, felgi 18-calowe, sportowe fotele z przodu, skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, łączność Bluetooth, system audio z 8 głośnikami, integracja z iPodem, port USB oraz gniazdo audio.

Dostępny pakiet Premium dodawał adaptacyjne reflektory ksenonowe oraz szyberdach.

Inne pakiety były dostępne w celu zwiększenia komfortu i wprowadzenia dodatkowych technologii.

Do opcji dostępnych w pojedynkę należały adaptacyjne zawieszenie, felgi 17-calowe, ostrzeżenie o martwym polu, bezkluczykowy dostęp oraz podwójne ekrany jako system rozrywki dla pasażerów z tyłu.

Nowa wersja Volvo S60 zadebiutuje na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie we wtorek, 2 marca 2010 roku. Wejdzie do jednego z najbardziej konkurencyjnych segmentów samochodowych, oferując elegancki design przypominający coupé, dynamiczne właściwości jezdne oraz przełomową technologię detekcji pieszych.

W swojej ogólnej formie, nowa wersja Volvo S60 to coupé – sportowe i bardziej wyraziste niż jakiekolwiek wcześniejsze modele Volva. Obiecuje doskonałe właściwości jezdne, nawet zanim jeszcze usiądziesz za kierownicą. Aby zapewnić najwyższy poziom przyjemności z jazdy, zespół zajmujący się podwoziem udoskonalił każdy detal wpływający na właściwości jezdne samochodu i dostosował doświadczenia za kierownicą, oferując najbardziej dynamiczną jazdę, jaką kiedykolwiek widziano w Volvo.

Nowa gama S60 będzie dostępna od momentu premiery z wyborem dwóch silników wysokoprężnych oraz jednego benzynowego, w tym podrasowanej wersji T6 o pojemności 3,0 l, generującej 304 KM, silnika 2.4 o mocy 205 KM D5 oraz jednostki napędowej 2.0 o mocy 163 KM D3. W późniejszym okresie 2011 do gamy dołączy wersja DRIVe z silnikiem wysokoprężnym 1.6, emitującym około 115 g CO2/km oraz osiągającym do 65.7 mpg (cykl mieszany, wstępna wartość).

DESIGN

W ogólnym kształcie, nowa wersja Volvo S60 to czterodrzwiowe coupé – sportowe i bardziej charakterystyczne niż jakiekolwiek wcześniejsze modele Volva.

Słupki C w nowym Volvo S60 sięgają aż do lamp tylnych, a smukła, przypominająca coupé linia dachu towarzyszy nowy kontur na barkach po obu stronach dolnej części nadwozia. Tworzy to delikatną podwójną falę w linii od reflektorów z przodu do lamp tylnych z tyłu.

Atletyczna postawa Volvo S60 jest podkreślona przez rzeźbiony przód oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu, a także przez to, co zespół projektowy Volva nazywa designem „toru wyścigowego”. Linia samochodu nie kończy się nagle, lecz płynnie nawiązuje do gładkich kształtów toru wyścigowego.

Sportowy wygląd można dodatkowo podkreślić pakietem stylizacji nadwozia, który obejmuje przednie i tylne osłony, dwa ramy w dolnej części, panele ochronne, końcówki wydechu i 18-calowe felgi aluminiowe.

Projektanci Volva wykorzystali również technologię LED (diody emitujące światło), aby stworzyć charakterystyczne, sygnaturowe światła z przodu i z tyłu, które sprawiają, że samochód jest wyraźnie rozpoznawalny jako Volvo S60, nawet w ciemności.

Nowe Volvo S60 wprowadzane jest w gamie kolorów nadwozia, w tym w dwóch nowych odcieniach: Vibrant Copper i Electrum Gold.

NOWE DYNAMICZNE PODWOZIE

Nowe Volvo S60 jest najsportowszym modelem Volva, a podczas procesu rozwoju zespół zajmujący się podwoziem dopracował każdy detal, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie z jazdy. Efektem ich pracy jest nowo opracowane Dynamiczne podwozie, które jest standardem w każdym nowym Volvo S60.

Przełożenie układu kierowniczego jest o 10% szybsze niż w poprzednich modelach, co zapewnia lepsze odczucia z jazdy i szybszą reakcję. Grubsze rurki kolumny kierowniczej oraz sztywniejsze tuleje zwiększyły sztywność skrętną o 100%. Przyczynia się to również do zwiększonego poczucia bezpośredniego kontaktu z kołami i drogą.

Przednie kolumny sprężynowe mają grubsze tłoki w porównaniu do sportowego podwozia w Volvo S80. Efektem tego zwiększenia sztywności o 47% jest lepsza zdolność konstrukcji nadwozia do absorpcji obciążeń bocznych. Same sprężyny są teraz krótsze i sztywniejsze, a częstotliwość Eigen wzrosła o 10%. Z przodu sztywność mocowania kolumny sprężynowej wzrosła o 50%. Tuleje podeszew przednich i tylnych są nawet dwukrotnie sztywniejsze w porównaniu z poprzednimi modelami. Tuleje wahaczy również zoptymalizowano pod kątem sportowej jazdy i pełnej kontroli.

Montaż amortyzatorów z tyłu wykonany jest z PUR (poliuretan) zamiast gumy, co zapewnia lepszą równowagę między komfortem a kontrolą dynamiczną.

Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za rozwój podwozia Volvo S60, wyjaśnił: „Spędziliśmy wiele tygodni, udoskonalając amortyzatory na angielskiej wsi. Jeździliśmy po starych rzymskich drogach, które przez wieki zyskały jedynie kilka warstw asfaltu – idealne warunki do znalezienia odpowiednich cech tłumienia.”

Zaawansowana kontrola stabilności

Dynamiczna kontrola stabilności i trakcji (DSTC) w nowym Volvo S60 ma szereg zaawansowanych funkcji, które poprawiają przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo. Volvo S60 jest pierwszym sedanem na rynku z zaawansowaną kontrolą stabilności Volva. Nowy czujnik przechyłu pozwala na wczesne wykrywanie tendencji do poślizgu. Oznacza to, że system przeciwpoślizgowy może zareagować wcześniej i z większą precyzją. Zaawansowana kontrola stabilności jest wielką zaletą w dynamicznej jeździe, która wiąże się z dużymi siłami bocznymi.

Nowa kontrola trakcji przy zakręcie dla płynniejszych łuków

Dynamiczne nowe podwozie wspierane jest przez szereg elektronicznych systemów, które jeszcze bardziej zaostrzają sportowe doświadczenia z jazdy. Kontrola trakcji przy zakręcie to nowa funkcja, która wykorzystuje wektory momentu obrotowego, aby samochód pokonywał zakręty płynniej. Ta technologia to dalsze udoskonalenie systemu DSTC. Podczas pokonywania zakrętu wewnętrzne koło napędowe jest hamowane w tym samym czasie, gdy większa moc jest przekazywana na zewnętrzne koło napędowe. Umożliwia to kierowcy węższe pokonywanie zakrętu, jednocześnie zmniejszając tendencję do podsterowności.

Zaawansowane, zintegrowane funkcje hamowania

Bardzo zaawansowany system hamulcowy jest istotną częścią dynamicznych właściwości jezdnych nowego Volvo S60. Szereg cech współpracuje, aby zapewnić jak najkrótszą drogę hamowania w każdej sytuacji. Technologia obejmuje:

Hamulce gotowe do działania, które mogą przewidzieć, kiedy konieczne jest hamowanie awaryjne. Klocki hamulcowe są lekko dociskane do tarcz hamulcowych nawet zanim kierowca wciśnie pedał hamulca.

Hydrauliczne wspomaganie hamulców, które pomaga kierowcy hamować na jak najkrótszej drodze. W sytuacji awaryjnej, gdy kierowca nie wciśnie pedału hamulca wystarczająco szybko lub mocno, hydrauliczne wspomaganie hamulców może pomóc w optymalnym wykorzystaniu systemu ABS i tym samym skrócić ogólną drogę hamowania.

Optymalizowane hamulce hydrauliczne to system, który zwiększa zdolność hamowania podczas mocnego hamowania, wykorzystując hydraulikę do kompensacji niskiego ciśnienia próżni w serwie hamulcowym.

Wsparcie przy osłabieniu hamulców wykorzystuje system hydrauliczny do stopniowego budowania ciśnienia hamowania podczas długiego i mocnego hamowania. Pomaga to zredukować ryzyko osłabienia hamulców i utrzymuje odczucie pedału.

Nowe S60 jest standardowo wyposażone w elektroniczną ręczną hamulce.

FOUR-C jako opcja

Wszystkie warianty nowego Volvo S60 mogą być wyposażone w aktywne podwozie FOUR-C, które zostało zmodyfikowane i udoskonalone w celu lepszej kontroli i komfortu. To zaawansowany, samonastawny system podwozia, który wykorzystuje szereg czujników, aby nieustannie monitorować zachowanie samochodu. W ułamkach sekundy amortyzatory są dostosowywane do aktualnej sytuacji na drodze.

Z trzema alternatywnymi ustawieniami podwozia, wystarczy nacisnąć przycisk, aby zmienić charakterystykę samochodu: Komfort, Sport lub Zaawansowany.

GAMA SILNIKÓW

Przy premierze, gama Volvo S60 będzie dostępna z wyboru dwóch silników wysokoprężnych oraz jednego benzynowego. Wszystkie silniki zostały opracowane z myślą o najwyższych wymaganiach dotyczących sportowej, dynamicznej jazdy z konkurencyjnym zużyciem paliwa.

Dwa pięciocylindrowe, turbodoładowane silniki wysokoprężne

Wysokowydajny silnik twin turbo D5 generuje 205 koni mechanicznych i 420 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie z 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 sekundy (manual i automatyczny) a maksymalna prędkość to 235 km/h (manual) i 230 km/h (automatyczny). W najnowszej wersji D5, zaprezentowanej wiosną 2009 roku, wymagania dotyczące wydajności i prowadzenia osiągnięto poprzez zastosowanie dwóch turbosprężarek o różnych rozmiarach, z których jedna przejmuje od drugiej, zapewniając dodatkową moc w szerszym zakresie obrotów. Efektem jest szybka reakcja i przyspieszenie przy każdej prędkości, z płynnym przejściem w zakresie obrotów turbosprężarki między dwiema turbosprężarkami. Dodatkowe właściwości obu turbosprężarek łączą wysoką wydajność z niższym zużyciem paliwa wynoszącym 47,9 mpg (EU Combined, wstępna wartość).

Zaawansowana technologia wtrysku paliwa z wykorzystaniem zaworów piezoelektrycznych zapewnia dokładną dystrybucję paliwa w komorze spalania, co prowadzi do efektywnego spalania i niskiej emisji.

Mniejsza pojemność silnika obniża zużycie paliwa

Oprócz tego dostępny jest nowo opracowany silnik D3 o pojemności 2.0 l, generujący 163 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie z 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sekundy (manual i automatyczny) a maksymalna prędkość to 220 km/h (manual) i 215 km/h (automatyczny).

Nowy silnik pięciocylindrowy 2.0D to zasadniczo ten sam silnik co obecny 2.4D, ale pojemność cylindrów została zmniejszona dzięki krótszemu skokowi, aby zoptymalizować zużycie paliwa. Przy manualnej skrzyni biegów zużycie paliwa wynosi teraz do 54,3 mpg (EU Combined, wstępna wartość).

Silnik został zoptymalizowany, aby oferować niższe zużycie paliwa, a system wtrysku ma inny typ zaworu piezoelektrycznego w porównaniu do silnika D5. Te zawory utrzymują zużycie paliwa na minimalnym poziomie dzięki wyjątkowo szybkim i precyzyjnym impulsom wtryskiwania pod wysokim ciśnieniem. To prowadzi do znacznie bardziej efektywnego spalania.

Aby poprawić właściwości jezdne samochodu, turbosprężarka została dostosowana tak, aby zapewnić wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów.

Oba silniki wysokoprężne są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub opcjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Filtr cząstek stałych, który zatrzymuje około 95% cząsteczek sadzy, jest standardem w obu silnikach.

Wysokowydajny silnik benzynowy T6

Silnik benzynowy o pojemności 3.0 l T6 generuje 304 KM i 440 Nm momentu obrotowego, zwiększając przyspieszenie i płynność jazdy. Przyspieszenie z 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Specjaliści od silników Volvo Cars osiągnęli redukcję zużycia paliwa o około 10% do 27,7 mpg (EU Combined, wstępna wartość).

Moc silnika przekazywana jest na koła za pomocą drugiej generacji sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Geartronic. Nowe zawory i niższy opór oznaczają szybsze zmiany biegów niż wcześniej. Napęd na cztery koła (AWD) jest standardem w wersji T6.

Wersja DRIVe poniżej 115 g/km

W pierwszym roku produkcji wprowadzona zostanie wersja DRIVe nowego Volvo S60, wyposażona w nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l. Zużycie paliwa będzie wynosić imponujące 65,7 mpg (EU Combined, wstępna wartość), co odpowiada emisji CO2 poniżej 115 g/km. Wzmacniany silnik generuje 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego, a dostępny będzie tylko z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Później, w pierwszym roku produkcji, nowy Volvo S60 również będzie dostępny w wariancie 2.0 GTDi (T5), produkującym 240 KM i moment obrotowy 320 Nm. Ponadto dostępny będzie silnik GTDi o pojemności 1.6 l w dwóch wersjach: 180 KM (T4) i 150 KM (T3) z momentem obrotowym 240 Nm.

Wszystkie silniki GTDi będą dostępne w połączeniu z opcjonalną automatyczną sześciobiegową skrzynią Powershift lub standardową sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Koncepcja Powershift działa jak dwie równoległe manualne skrzynie biegów z oddzielnymi sprzęgłami, co umożliwia szybkie i oszczędzające paliwo zmiany biegów.

DETEKCJA PIESZYCH Z PEŁNYM HAMULCEM AUTOMATYCZNYM

Nowe Volvo S60 wyposażone jest w przełomowy system detekcji pieszych z pełnym hamulcem automatycznym. Detekcja pieszych składa się z nowego radaru zintegrowanego w grill samochodu, kamery zamontowanej przed wewnętrznym lusterkiem wstecznym oraz centralnej jednostki sterującej. Zadaniem radaru jest wykrycie wszelkich obiektów przed samochodem oraz określenie odległości do nich. Kamera określa, z jakim rodzajem obiektu mamy do czynienia.

Część systemu pełnego hamulca również reaguje na pojazdy przed samochodem, które są w bezruchu lub poruszają się w tym samym kierunku.

Nowo opracowany radar w trybie podwójnym ma znacznie szersze pole widzenia, co zapewnia wczesne wykrycie pieszych, którzy mają zamiar wejść na jezdnię. Kamera ma wyższą rozdzielczość niż poprzednia generacja automatycznego hamulca, co pozwala na wykrycie wzoru ruchu pieszego.

„System automatycznego hamowania wymaga, aby obiekt został potwierdzony zarówno przez radar, jak i kamerę. Dzięki zaawansowanej technologii sensorowej możliwe jest teraz zwiększenie siły hamowania do maksymalnej,” wyjaśnia Thomas Broberg, starszy doradca ds. bezpieczeństwa w Volvo Cars.

„Wykrywanie pieszych z wystarczającą niezawodnością było złożonym wyzwaniem. Nasza innowacyjna technologia jest zaprogramowana do śledzenia wzorów ruchu pieszego oraz do obliczenia, czy ma on zamiar wkroczyć na drogę przed samochodem. System potrafi wykryć pieszych o wzroście 80 cm i wyższych, czyli w tym dzieci.”

Nowa technologia pozwala na pełną siłę hamowania

W sytuacji awaryjnej kierowca najpierw otrzymuje sygnał dźwiękowy połączony z migającym światłem w wyświetlaczu przeziernym szyby. Aby wywołać natychmiastową, intuicyjną reakcję, to ostrzeżenie przypomina światło hamulca. W tym samym czasie hamulce samochodu są wstępnie ładowane. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, a wypadek jest nieunikniony, automatycznie zastosowana zostaje pełna siła hamowania.

Ta technologia ma te same ograniczenia co ludzkie oko, a tak jak my, „widzi” gorzej w ciemności i złych warunkach pogodowych.

Detekcja pieszych z pełnym hamulcem automatycznym może zapobiec kolizji z pieszymi przy prędkości do 34 km/h, jeśli kierowca nie zareaguje w odpowiednim czasie. Przy wyższych prędkościach uwagę skupia się na maksymalnym zmniejszeniu prędkości samochodu przed uderzeniem. Redukcja prędkości może wynosić do 34 km/h.

Statystyki pokazują, że prędkość samochodu ma znaczący wpływ na wypadek. Niższa prędkość uderzenia oznacza znacząco zmniejszone ryzyko poważnych obrażeń. Na przykład, jeśli prędkość zostanie zmniejszona z 48 km/h do 24 km/h, detekcja pieszych z pełnym hamulcem automatycznym ma zmniejszyć ryzyko śmierci o nawet 20%, a w niektórych przypadkach o aż 85%.

Bezpieczeństwo w mieście

Nowe Volvo S60 jest również standardowo wyposażone w system City Safety, znany z większego modelu – XC60. System ten może zmniejszyć lub całkowicie uniknąć kolizji z tyłu przy niskich prędkościach do 30 km/h.

Dodatkowe dostępne systemy bezpieczeństwa:

Kontrola alertu kierowcy (DAC). Unikalna technologia ostrzegająca zmęczonych i rozproszonych kierowców. Funkcja ta monitoruje postępy samochodu między liniami pasów i ostrzega kierowcę, jeśli jego wzór jazdy zmienia się w losowy lub niekontrolowany sposób.
System informacji o martwym punkcie (BLIS) pomaga wykrywać pojazdy w martwym punkcie za kierownicą po obu stronach samochodu. W lampce ostrzegawczej obok odpowiedniego lusterka pojawia się sygnał ostrzegawczy.
Aktywne światła Bi-Xenon to reflektory, które podążają za zakrętem drogi. Zapewniają najlepsze oświetlenie podczas jazdy w ciemności po krętych drogach.
Ostrzeżenie o wyjeździe z pasa informuje kierowcę, jeśli samochód przekracza linie pasów bez użycia kierunkowskazu.
Zaawansowany System Ochrony przy Uderzeniach Bocznymi
Boczne poduszki powietrzne zamontowane w fotelach
Ulepszone poduszki powietrzne
System ochrony przed whiplash

WNĘTRZE KABINY

Kierowcy i pasażerowie mogą doświadczyć zwrotnego nowego podwozia w pełnym komforcie dzięki przestronnej i wyrafinowanej kabinie. Wnętrze nowego Volvo S60 zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy, ale nadal jest pięcioosobowym samochodem, oferującym wygodne miejsce dla wszystkich pasażerów. Rzeźbione tylne siedzenia zapewniają pasażerowi na środku mile widziane wsparcie boczne. Przestrzeń na kolana na tylnym siedzeniu zwiększyła się o 30 mm w porównaniu do poprzedniej generacji Volvo S60.

Projektanci wprowadzili również inspirację toru wyścigowego do wnętrza samochodu. „Każdy detal wygląda jakby był w ruchu. Wszystkie linie 'obejmują’ kokpit kierowcy. Instrumenty i środkowy panel są skierowane w stronę kierowcy, aby stworzyć poczucie skupienia i kontroli. Nowa dynamiczna, trójramienna kierownica i nowe sportowe fotele z dodatkowymi wspornikami bocznymi są standardem. Nie ma żadnych kompromisów w dynamicznym podejściu, które przyjęliśmy od samego początku,” mówi Jonathan Disley, szef projektu wnętrza nowego Volvo S60.

Łatwo dostępna przestrzeń do przechowywania to kolejny ważny element komfortu i wygody wnętrza. Nowe Volvo S60 posiada schowek za środkowym panelem oraz kolejny w podłokietniku konsoli środkowej, podczas gdy w kieszeniach drzwi jest miejsce na książki, mapy, butelki napojów i puszki. Pasażerowie na przednich i tylnych siedzeniach mają kieszenie na łatwy zasięg. Tylne siedzenie dzieli się w stosunku 40/60, a otwarcie bagażnika zwiększono o 100 mm w porównaniu do poprzedniej generacji Volvo S60.

Beżowy i czarny to główne kolory tapicerki, która jest wzbogacona o nowy odcień Beechwood Brown – skórzaną tapicerkę w odcieniu brązowym, która ma swoje dumnie korzenie w klasycznych modelach Volva, takich jak P1800 ES i 164.

Clean Zone Interior podnosi komfort

System Elektronicznej Kontroli Klimatu (ECC) oferuje automatyczną kontrolę zarówno temperatury, jak i wentylacji. Nowe Volvo S60 można wyposażyć w IAQS (system jakości powietrza wewnętrznego), który zapobiega wnikaniu drobnych cząsteczek i nieprzyjemnych zapachów do kabiny. Aby zapewnić bardzo wrażliwym pasażerom jeszcze lepszy komfort klimatyczny, system został wzbogacony o Clean Zone Interior, który oparty jest na ECC i IAQS. Po odblokowaniu samochodu za pomocą pilota, wnętrze jest automatycznie wentylowane, jeśli temperatura na zewnątrz przekracza 10 stopni Celsjusza.

Nowe Volvo S60 wyposażone jest także w:

Opcjonalny tempomat adaptacyjny (ACC) z asystentem korkowym, który automatycznie utrzymuje ustaloną odległość od pojazdu z przodu i działa przy prędkości poniżej 30 km/h, aż do całkowitego zatrzymania.
Opcjonalne czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera Park Assist z tyłu.
Opcjonalną kamerę umieszczoną w grillu z polem widzenia 180 stopni, która potrafi „widzieć za zakrętem”, by pomóc kierowcom w negocjowaniu ślepych wyjazdów i parkowaniu z większym bezpieczeństwem.

Nowy system infotainment

Nowe Volvo S60 zyskuje nowy system infotainment, który integruje informacje z jednostki audio, systemu nawigacji, telefonu komórkowego i innych funkcji na pięcio- lub siedmiocalowym kolorowym ekranie w górnej części konsoli środkowej. Ekran znajduje się w wysokiej pozycji, co ułatwia kierowcy utrzymanie wzroku na drodze.

Wszystkie funkcje można kontrolować za pomocą kierownicy lub za pomocą przycisków umieszczonych bezpośrednio pod ekranem dotykowym. Dodatkowo dostępny jest osobny pilot dla pasażerów. Zintegrowana nawigacja z kontrolą głosową jest dostępna jako opcja, a także możliwość podłączenia własnego telefonu komórkowego kierowcy do systemu infotainment samochodu przez Bluetooth.

Jedno z pierwszych aut z technologią MultEQ od Audyssey Laboratories

Nowe Volvo S60 jest jednym z pierwszych samochodów na świecie wykorzystujących technologię MultEQ od Audyssey Laboratories, standard dla równoważenia dźwięków w domowym i profesjonalnym rynku kinowym.

MultEQ eliminuje zniekształcenia spowodowane akustyką kabiny, zapewniając czysty i wyraźny dźwięk dla wszystkich w samochodzie.

Oprócz najwyższej jakości dźwięku Premium, która jest wyposażona w siedmiocalowy ekran, nowe Volvo S60 jest dostępne w trzech innych systemach audio:

Performance – z wzmacniaczem 4×20 W, sześcioma głośnikami i pięcio-calowym ekranem.
High Performance – z wzmacniaczem 4×40 W i ośmioma głośnikami. Ten system również ma pięcio-calowy ekran.
High Performance Multimedia – z wzmacniaczem 4×40 W i ośmioma głośnikami. Ten poziom jest połączony z opcjonalnym systemem nawigacji i większym siedmiocalowym ekranem.

SPRZEDAŻ GLOBALNA

Pierwsza generacja Volvo S60 została wprowadzona na rynek w 2000 roku. Szybko stała się najpopularniejszym modelem Volvo Cars, ciesząc się światowym uznaniem i osiągając szczyt sprzedaży na poziomie 110 000 samochodów w 2002 roku. Obecnie na drogach na całym świecie znajduje się około miliona S60.

2.4L D5 6AT AWD (215 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc158 Kw @ 4000 Rpm
215 Hp @ 4000 Rpm
212 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
420 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3265 Lbs (1481 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.4L D5 AWD 6MT (205 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc151 Kw @ 4000 Rpm
205 Hp @ 4000 Rpm
202 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
420 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3525.2 Lbs (1599 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4651.8 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.4L D5 FWD 6AT (205 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc151 Kw @ 4000 Rpm
205 Hp @ 4000 Rpm
202 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
420 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3525.2 Lbs (1599 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4651.8 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.4L D5 FWD 6AT (215 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc158 Kw @ 4000 Rpm
215 Hp @ 4000 Rpm
212 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
420 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3265 Lbs (1481 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.4L D5 FWD 6MT (215 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc158 Kw @ 4000 Rpm
215 Hp @ 4000 Rpm
212 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
420 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3265 Lbs (1481 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.6L FlexiFuel 6AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc132 Kw @ 5700 Rpm
179 Hp @ 5700 Rpm
177 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoEthanol
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.6L FlexiFuel 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc132 Kw @ 5700 Rpm
179 Hp @ 5700 Rpm
177 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoEthanol
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.6L T3 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc110 Kw @ 5700 Rpm
150 Hp @ 5700 Rpm
148 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3704 Lbs (1680 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

1.6L T3 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc110 Kw @ 5700 Rpm
150 Hp @ 5700 Rpm
148 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3278.3 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

1.6L T4 6AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc132 Kw @ 5700 Rpm
179 Hp @ 5700 Rpm
177 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3704 Lbs (1680 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.6L T4 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc132 Kw @ 5700 Rpm
179 Hp @ 5700 Rpm
177 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.0L T5 6AT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1800-5000 Rpm
320 Nm @ 1800-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3704 Lbs (1680 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

2.0L T5 6MT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1800-5000 Rpm
320 Nm @ 1800-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

2.0T 6MT FWD (203 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc149 Kw @ 6000 Rpm
203 Hp @ 6000 Rpm
200 Bhp @ 6000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3406.1 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497.4 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

3.0L T6 6AT AWD (305 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2953 Cm3
Moc224 Kw @ 5600 Rpm
305 Hp @ 5600 Rpm
300 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 2100-4200 Rpm
441 Nm @ 2100-4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówAutomatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3772.1 Lbs (1711 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894.3 Lbs (2220 Kg)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

1.6L DRIVe 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc84 Kw @ 4000 Rpm
114 Hp @ 4000 Rpm
113 Bhp @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3284 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto55.4 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa72.4 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie65.7 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

2.0L D3 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1984 Cm3
Moc120 Kw @ 2900 Rpm
163 Hp @ 2900 Rpm
161 Bhp @ 2900 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1400-2900 Rpm
400 Nm @ 1400-2900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3487.7 Lbs (1582 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4607.7 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto55.4 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa72.4 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L D3 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1984 Cm3
Moc120 Kw @ 2900 Rpm
163 Hp @ 2900 Rpm
161 Bhp @ 2900 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1400-2900 Rpm
400 Nm @ 1400-2900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3487.7 Lbs (1582 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4607.7 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L D4 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1984 Cm3
Moc120 Kw @ 3500 Rpm
163 Hp @ 3500 Rpm
161 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
400 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3487.7 Lbs (1582 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4607.7 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L D4 6AT Start & Stop FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1984 Cm3
Moc120 Kw @ 3500 Rpm
163 Hp @ 3500 Rpm
161 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
400 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3487.7 Lbs (1582 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4607.7 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

2.0L D4 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1984 Cm3
Moc120 Kw @ 3500 Rpm
163 Hp @ 3500 Rpm
161 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
400 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3487.7 Lbs (1582 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4607.7 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

2.4L D5 6AT AWD (205 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc151 Kw @ 4000 Rpm
205 Hp @ 4000 Rpm
202 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
420 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.8 Galony (67.4 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość82.5 In (2096 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3525.2 Lbs (1599 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4651.8 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.