Po udanym wprowadzeniu crossoverów V70 i V90, Volvo postanowiło pomyśleć nieszablonowo i stworzyć pojazd, który sprawdzi się w każdych warunkach, oparty na modelu S60.
W 1997 roku Volvo wprowadziło model XC70 CrossCountry, który uważany był za pioniera w swoim segmencie. Crossover Eagle od AMC zadebiutował w 1980 roku, a jego czas również był dobrze dobrany. XC70 pojawił się w idealnym momencie, gdy rynek był na to gotowy. Szwedzki producent był zadowolony ze sprzedaży i kontynuował rozwijanie tej linii, jednak S60 CrossCountry to zupełnie inna historia. Volvo nie było pewne, czy nowy model zyska zbyt dużą popularność wśród klientów, więc wprowadziło go w limitowanej edycji.
Na zewnątrz, S60 CrossCountry miał wyższą prześwit o 65 mm (2,5″), co czyniło go naprawdę zdolnym do jazdy po nieutwardzonych drogach. Posiadał aluminiową osłonę pod silnikiem z przodu, ale aerodynamiczny grill wyglądał, jakby był stworzony do jazdy po autostradach, a nie w terenie.
W środku Volvo zaoferowało wersję CrossCountry z lepszym standardowym wyposażeniem niż reszta gamy S60. Całkowicie cyfrowy zestaw wskaźników nie był jedynie szerokim, nieprzerwanym wyświetlaczem LCD. Był podzielony na trzy obszary, a dominuje w nim prędkościomierz. Kabina wykończona skórą sprawiała wrażenie luksusowej. W końcu było to pojazd premium.
Pod maską, Volvo oferowało S60 CrossCountry z trzema silnikami do wyboru, w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. W zależności od opcji, moc trafiała na przednie lub wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu napędu na wszystkie koła.
Volvo Cars staje na wysokości zadania, aby zaspokoić wymagania swoich kluczowych klientów, prezentując ekscytujący model Volvo S60 Cross Country na Targach Motoryzacyjnych w Detroit w 2015 roku.
W 1997 roku, gdy Volvo jako pierwsza marka premium wprowadziła na rynek wersję swoich udanych wagonów, która mogła poruszać się po wszystkich drogach, nikt nie mógł przewidzieć przyszłego sukcesu koncepcji crossovera. Dziś crossover jest wszechobecny i pomógł zdefiniować całkowicie nową kategorię pojazdów lifestyle. Volvo ponownie podejmuje odważny krok naprzód – tym razem w segmencie sedanów – prezentując Volvo S60 Cross Country – pierwszy premium sedan, który oferuje ten sam poziom możliwości i surowy design znany z renomowanych wagonów Cross Country.
„Chcemy dalej eksplorować rynek z naszą marką Cross Country. Zrobiliśmy to już w 1997 roku z modelem V70 Cross Country, co doprowadziło do powstania całkowicie nowego segmentu. W tym nowym modelu uwzględniliśmy wszystkie korzyści wynikające z możliwości marki Cross Country, oferując jednocześnie unikalne wyrażenie przygody i gotowości do jazdy w terenie w wyraźnie sportowym i stylowym opakowaniu,” mówi Lex Kerssemakers, wiceprezydent ds. strategii produktów i zarządzania linią pojazdów w Volvo Cars.
Odważna sylwetka
Podobnie jak niedawno wprowadzony model V60 Cross Country, S60 Cross Country ma zwiększoną wysokość zawieszenia o 65 mm (2,5 cala) i korzysta z tych samych możliwości napędu na wszystkie koła co jego poprzednik, co czyni go jedynym naprawdę zdolnym i stylowym crossoverem na rynku. Model S60 Cross Country będzie również dostępny z napędem na przednie koła w Europie i wybranych rynkach.
„S60 Cross Country jest jedynym pretendentem w segmencie crossoverów sedanów. Zidentyfikowaliśmy wyraźną niszę na rynku dla bardziej funkcjonalnego sedana o surowym stylu i wyższej sylwetce. S60 Cross Country trafi do osób, które poszukują ekscytującego i zdolnego sedana, jednocześnie ciesząc się wyraźnymi zaletami, jakie oferuje crossover,” mówi Alain Visser, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.
Odzwierciedlając miłość Volvo do natury i skandynawskiego dziedzictwa, S60 Cross Country oferuje zarówno 18″, jak i 19″ koła z wysokoprofilowymi oponami, które zwiększają komfort i estetykę jazdy w terenie, redukują hałas drogowy oraz zapewniają dodatkową ochronę kół, gdy jest to potrzebne.
Zapewniając zaangażowane i skoncentrowane doświadczenie jazdy z surową substancją, ten dynamiczny design nadaje sportowego, nietypowego i przygodowego charakteru koncepcji sedana.
Napęd