Po długiej nieobecności na rynku luksusowych sedanów, całkowicie nowy Volvo S90 pojawił się w Göteborgu w Szwecji w 2015 roku. Oprócz wyjątkowego designu i szerokiego zastosowania taśm LED, nowy S90 jest wyposażony w szereg nowych funkcji i technologii, od nowatorskich rozwiązań bezpieczeństwa po aplikacje i usługi w chmurze. Na przykład, samochód posiada system Pilot Assist, półautonomiczną funkcję, która delikatnie prowadzi pojazd i utrzymuje go w obrębie oznaczeń pasów aż do prędkości 130 km/h, bez konieczności podążania za innym autem.
S90 wyposażony jest również w nową funkcję zawartą w pakiecie City Safety, czyli funkcję zdolną do wykrywania dużych zwierząt i automatycznego hamowania w sytuacji awaryjnej, aby uniknąć kolizji. Mechanicznie luksusowy sedan napędzany jest ekologicznym napędem hybrydowym T8 Twin Engine plug-in, a także standardowymi jednostkami benzynowymi T6, D5 i D4 oraz dieslami.
S90 konkurował z BMW serii 5 i Jaguarem XF, jednak S90 był większy, co zapewniało bardziej przestronną kabinę, zwłaszcza więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnych. Fotele były niezwykle wygodne, pokryte skórzaną tapicerką, która była standardem. Standardowe wyposażenie obejmowało więcej niż wystarczającą ilość funkcji, takich jak 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, bezkluczykowe uruchamianie, automatyczne zatrzymywanie, Pilot Assist, czujniki parkowania z tyłu, felgi aluminiowe, 9-calowy wyświetlacz dotykowy, nawigację, tempomat, podgrzewane fotele przednie, City Safety i wiele innych.
Volvo Cars zaprezentowało długo oczekiwany luksusowy sedan Volvo S90 w Göteborgu w Szwecji, tuż po premierze nagradzanego SUV-a Volvo XC90. Nowy sedan Volvo S90 to odważne wejście na rynek luksusowych samochodów, które wyznacza nowy standard dzięki doskonałym materiałom, technologii, komfortowi i wiodącym w klasie funkcjom półautonomicznym.
„Z inwestycją wynoszącą 11 miliardów dolarów w ciągu ostatnich pięciu lat nie tylko przemyśleliśmy na nowo, czym może być Volvo Cars – teraz wypełniamy naszą obietnicę ożywienia i znaczenia marki Volvo Cars,” powiedział Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Car Group.
Volvo S90 połączy skandynawski design z nowoczesnym bezpieczeństwem oraz aplikacjami i usługami dostępnymi w chmurze. Wnętrze wykorzystuje dotykowy ekran Sensus Connect, który zadebiutował w modelu XC90, zapewniając minimalistyczne wnętrze z ograniczoną liczbą przycisków na desce rozdzielczej.
„Naszym pomysłem było wprowadzenie czegoś całkowicie nowego do tego dość konserwatywnego segmentu i dostarczenie wizualnego wyrazu, który emanuje przywództwem i pewnością siebie na zewnątrz. Wewnątrz podnieśliśmy S90 na wyższy poziom, oferując doświadczenie luksusowe na najwyższym poziomie, które obiecuje komfort i kontrolę,” powiedział Thomas Ingenlath, starszy wiceprezydent ds. designu w Volvo Car Group.
Model Volvo S90 wprowadza kolejny krok w kierunku wizji Volvo na rok 2020, która zakłada, że nikt nie powinien zginąć ani doznać poważnych obrażeń w nowym Volvo do 2020 roku, dzięki przełomowym technologiom bezpieczeństwa i wysoko zaawansowanym funkcjom półautonomicznym.
Do wyboru będą trzy jednostki napędowe: nagradzany silnik T6 o pojemności 2,0 litra, czterocylindrowy turbodoładowany i doładowany, wariant T5 z turbodoładowaniem oraz czysty i mocny silnik hybrydowy T8 Twin Engine do ładowania z gniazdka.
„S90 poczynił ogromny postęp w zakresie dynamiki jazdy, wydajności i komfortu. Całkowicie przeprojektowaliśmy doświadczenie jazdy w Volvo od podstaw, aby dostarczyć poczucie precyzji, zaangażowanej kontroli i komfortu,” powiedział dr Peter Mertens, starszy wiceprezydent ds. badań i rozwoju w Volvo Car Group.
Model S90 będzie kontynuował tradycję silnych wyników sprzedaży sedanów Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych. W ciągu ostatnich kilku lat sedany Volvo cieszyły się znacznym zainteresowaniem po premierze, a ostatni luksusowy sedan sprzedał się lepiej niż mocni konkurenci w swoim segmencie. Volvo Cars odnotowało 18% wzrost sprzedaży samochodów w USA do tej pory w 2015 roku. Nowy model XC90 z 2016 roku cieszy się dużym zainteresowaniem amerykańskich kierowców, podobnie jak XC60, który odnotował 31% wzrost sprzedaży w USA.