Volvo wprowadziło facelifting modelu V40 z 2012 roku i choć lekko poprawił wygląd samochodu, to znacząco zwiększył jego efektywność paliwową oraz zmniejszył emisję CO2.
Pierwsza generacja V40 zadebiutowała w 1995 roku jako wersja kombi modelu S40, pojazdu stworzonego we współpracy z Mitsubishi w fabryce NedCar w Holandii. Po 2004 roku produkcja tego modelu została zakończona, a na rynek V40 Volvo powróciło dopiero w 2012 roku. Tym razem bazowano na platformie C-Global Forda, wykorzystywanej w gamie modelu Focus. W 2016 roku Volvo zaprezentowało wersję po faceliftingu.
Volvo rozpoczęło intensywną pracę pod nowym chińskim właścicielstwem. Inżynierowie nie byli ograniczeni do używania tylko części Forda ani nie musieli przestrzegać niejasnych zasad. Ostatecznie to projektanci przejęli inicjatywę i stworzyli samochód, który odpowiadał potrzebom zarówno kompaktowego kombi, jak i hatchbacka. Czysty, minimalistyczny design zawierał kilka atrakcyjnych elementów, takich jak T-kształtne światła do jazdy dziennej w lampach przednich oraz kształt dolnego zderzaka. Szeroki grill z pionowymi żebrami oraz ukośna belka z logo Volvo ozdabiały przednią część nadwozia.
Na bokach obudów lusterek wstecznych zaszły subtelne zmiany – kierunkowskazy były dłuższe niż w wersji przed faceliftingiem. Z tyłu, płynna linia świateł tylnej było podobna, a wprawne oko musiało się wykazać, aby odróżnić model z 2016 roku od jego poprzednika.
Volvo zainstalowało nowe silniki pod maską i zmniejszyło swoją ofertę do sześciu modeli z ośmiu, które były dostępne w wersji przed faceliftingiem.
Volvo Cars wprowadziło nowy wygląd swojego najlepiej sprzedającego się modelu V40 oraz V40 Cross Country na rok modelowy 2017, aktualizując przy tym wyposażenie w całej gamie.
Kluczowym elementem zewnętrznych aktualizacji modelu są nowe kratki grilla, które prezentują odświeżony i bardziej wyrazisty znak Volvo Iron Mark. Nowością są także reflektory w kształcie 'Młota Thora’, co nadaje V40 pewny, nowy wygląd, wspólny z nowymi modelami z serii 90.
„V40 to najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie oraz drugi najbardziej popularny model na świecie, co czyni go bardzo ważnym dla firmy. Dzięki aktualizacjom na rok modelowy 2017, sprawimy, że ten już bardzo udany model będzie jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów w tym segmencie,” powiedział Björn Annwall, starszy wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w Volvo Car Group.
Aktualizacja zewnętrzna obejmuje dodanie pięciu nowych kolorów do oferty Volvo V40, w tym całkowicie nowych odcieni Amazon Blue i Denim Blue, oraz trzech kolorów, które są już dostępne w innych modelach w portfolio Volvo Cars: Bursting Blue, Mussel Blue i Luminous Sand.
Volvo V40 otrzyma także nowe 'znaczniki rangi’, które po raz pierwszy wprowadzono w modelu XC90, wizualizujące poziomy wyposażenia oraz osiem nowych felg dostępnych w modelach V40, R-Design i V40 Cross Country.