W 2016 roku Volvo zaprezentowało ulepszoną wersję modelu V40 Cross Country.
Choć stylizacja została poprawiona, nadając samochodowi odważniejszy i bardziej wytrzymały wygląd przypominający 4×4, należy z żalem stwierdzić, że system napędu na cztery koła był dostępny tylko w najwyższej wersji wyposażeniowej, T5.
Wśród zmian zewnętrznych znalazł się nowy grill z bardziej atrakcyjnym znakiem Volvo Iron Mark. Reflektory zostały przeprojektowane i posiadają nowy styl “Młota Thora” od Volvo.
Do oferty dodano pięć nowych kolorów nadwozia: Amazon Blue, Denim Blue, Bursting Blue, Mussel Blue i Luminous Sand.
Wnętrze kabiny, chociaż wykonane z wysokiej jakości materiałów i wykończeń o miękkim dotyku, wyglądało nieco przestarzale w porównaniu do konkurencyjnego Mercedesa GLA.
Fotele były komfortowe i dobrze podtrzymywały ciało. Wnętrze oferowało liczne przestrzenie do przechowywania.
V40 wyposażono w dobry system informacyjno-rozrywkowy, port USB, łączność Bluetooth, a nawet przeglądarkę internetową.
Dostępny był również dodatkowy pakiet sportowy, który dodawał cyfrowy zestaw wskaźników, prezentujący się elegancko i stylowo, a ponadto bardzo konfigurowalny.
Model V40 oferował dużo miejsca na nogi i głowę zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.
Przestrzeń bagażowa była odpowiedniej wielkości, wynosząc 335 litrów z tylnymi siedzeniami i aż 1032 litrów po ich złożeniu.
Volvo Cars wprowadziło nowy wygląd swojego najlepiej sprzedającego się modelu V40 oraz V40 Cross Country na rok modelowy 2017, wprowadzając aktualizacje w całej gamie.
Kluczowym elementem aktualizacji wykończenia zewnętrznego jest nowa siatka grilla z odświeżonym, bardziej wyrazistym logo Volvo. W ramach aktualizacji V40 zyskał także nowe reflektory 'Młot Thora’, co nadaje mu pewny, nowy wygląd, podobny do samochodów z nowej serii 90 Volvo.
„V40 to najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i drugi najpopularniejszy model na świecie, co czyni go niezwykle ważnym pojazdem dla naszej firmy. Dzięki aktualizacjom na rok modelowy 2017, sprawimy, że ten już bardzo udany model stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów w tym segmencie,” powiedział Björn Annwall, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w Volvo Car Group.
Aktualizacja zewnętrzna obejmuje dodanie pięciu nowych kolorów do oferty V40, w tym całkowicie nowego koloru Amazon Blue oraz Denim Blue, a także trzech kolorów już używanych w innych modelach portfolio Volvo Cars: Bursting Blue, Mussel Blue i Luminous Sand.
Volvo V40 otrzyma również nowe 'oznaczenia stopnia’ wprowadzone po raz pierwszy w modelu XC90, które wizualizują poziomy wykończenia i warianty, a także osiem nowych felg w modelach V40, R-Design oraz V40 Cross Country.