VOLVO V50 2007-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volvo wciąż znajdowało się pod zarządem Forda, gdy w 2007 roku zaprezentowało odświeżoną wersję modelu V50. Choć zmiany wizualne były minimalne, poprawiono systemy bezpieczeństwa.

Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych zaczynały być widoczne oznaki kryzysu finansowego w dużych firmach, w Europie wszystko toczyło się swoim zwykłym torem. Ford próbował przekształcić Volvo w maszynę do zarabiania pieniędzy i chociaż wprowadził odświeżoną wersję modelu, nie poszedł w tym zakresie za daleko. Poprawił to, co było potrzebne.

Przy niewielkich zmianach zewnętrznych, sprzedawcy szwedzkiej marki mieli trudności z przekonaniem klientów, że w mieście pojawił się nowy model V50. Z przodu znalazł się inny grill, czarny zamiast srebrnego, oraz lekko zmodyfikowany zderzak dolny. Z tyłu, pionowo zamontowane światła tylne miały mniejszy obszar świateł cofania. Wielką nowością było to, że samochód był dostępny z reflektorami HID Xenon, zamiast halogenowych, które pozostały w standardzie.

Wnętrze Volvo starało się poprawić jakość materiałów i pracowało nad spasowaniem i wykończeniem w kabinie. Jednakże, ponieważ opierał się na tej samej platformie co Ford Focus, jego rozstaw osi pozostał taki sam, co utrudniało mu konkurowanie z innymi producentami samochodów premium z tej samej segmentacji.

Pod maską, producent samochodów zwiększył moc w większości wersji silnikowych, ale zrezygnował z wersji 2.5 litra turbo-diesel. W ten sposób jedyną wersją V50 z napędem na wszystkie koła pozostał silnik benzynowy 2.5 litra z turbodoładowaniem, który nie był dostępny w wersji przed liftingiem.

 Model V50 Sportswagon należy do wszechstronnej gamy V firmy Volvo, obok modelu V70, i jest produkowany w zakładzie Volvo w Gandawie, w Belgii, obok wersji V70 oraz sedanów S40 i S60. W Wielkiej Brytanii, w swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży w 2005 roku, sprzedano 7547 egzemplarzy V50, co uczyniło go najlepiej sprzedającym się modelem Volvo; na całym świecie jest to drugi najlepiej sprzedający się model firmy (po XC90).

Volvo V50 to nowoczesny Sportswagon. Stylowy i dynamiczny, z typowo prostym skandynawskim designem, a jednocześnie wszechstronny i oferujący dobrą jakość w porównaniu z wieloma innymi markami premium, przyciąga klientów, którzy potrzebują Sportswagona, aby wzbogacić swoje aktywne życie.

„Akcent położono na atrakcyjny design i poczucie sportowości,” mówi prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars, Hans-Olov Olsson, „z praktycznym 'bonusem’ w postaci dodatkowej przestrzeni bagażowej.”

Choć od razu rozpoznawalny jako członek nowoczesnej rodziny Volvo, ten Sportswagon afirmuje swoją silną tożsamość. Z góry, Volvo V50 ma kształt łodzi z zaokrąglonym przednim końcem, który zwęża się ku tyłowi, a to, w połączeniu z jego proporcjami typu cab-forward, podkreśla jego sportowe aspiracje. Podczas gdy piętrowe lampy tylne i niemal pionowa klapa bagażnika są znajome, auto ma łagodniejszy, bardziej rzeźbiony tył niż bardziej tradycyjny kombi, taki jak Volvo V70. Subtelne zmiany w grillu i przednich lampach przeciwmgielnych również pomagają odróżnić go od pokrewnego sedana, Volvo S40.

Zainspirowany klasycznymi motywami skandynawskiego designu i nowoczesnym wyposażeniem elektronicznym, wnętrze ma warstwową konstrukcję, która koncentruje uwagę na unikalnym, ultra-cienkim, wolno wiszącym panelu środkowym. Mieści on kontrolki systemu audio i klimatyzacji oraz wyświetlacz do systemu menu, który pozwala kierowcy na personalizację preferencji dotyczących zamykania/otwierania drzwi, ustawień audio itd.

Volvo V50 jest o 46 mm dłuższy od sedana Volvo S40, z całkowitą długością 4522 mm. Przy wysokości 1457 mm i szerokości 1770 mm (bez lusterek), osadzony na rozstawie osi wynoszącym 2640 mm, oferuje przestronną kabinę dla maksymalnie pięciu dorosłych pasażerów. Przy ustawionych tylnych siedzeniach, dostępnych jest 417 litrów przestrzeni bagażowej, a po złożeniu podłogi tylnych siedzeń, maksymalna pojemność wzrasta do 1307 litrów. Oparcie przedniego fotela pasażera również składa się do przodu, umożliwiając przewożenie długich ładunków.

W modelu na rok 2009, Volvo V50 zyskał większy i szerzej rozmieszczony zewnętrzny emblemat na klapie bagażnika, co ułatwia dostrzeganie marki Volvo z daleka. Auto przeszło kilka zmian w modelu na rok 2008, kiedy to zbliżyło się do modelu Volvo V70 w zakresie sportowego nowego grilla i układu lamp, a także charakterystycznego trójczęściowego wlotu powietrza z głęboko osadzonym chromowanym grillem i większym znakiem Volvo. Charakterystyczny tył Volvo V50 wzbogacił się o smuklejsze lampy tylne, które są wyposażone w lampy hamulcowe LED, podkreślając sylwetkę auta. Nowy uchwyt bagażnika, przeprojektowany zderzak i zmodyfikowane rury wydechowe dopełniają wygląd. Przeprojektowane dolne listwy drzwiowe i progi również podkreślają wizualne zmiany między starym a nowym modelem Sportswagon.

Projektanci i inżynierowie Volvo dokonali również gruntownej rewizji kabiny V50, aby dodać więcej przestrzeni na przechowywanie i wszechstronności w przewożeniu, a także zwiększyć wybór wykończeń wnętrza. Ikoniczny „pływający” panel środkowy Volvo zyskał zmodyfikowane kontrolki, a także został uzupełniony o wielofunkcyjną przestrzeń magazynową w środkowym tunelu, bardziej kompaktową konstrukcję hamulca ręcznego oraz zmodyfikowany podłokietnik, który jest dłuższy i bardziej wysunięty do przodu dla większego komfortu kierowcy. Może się również obracać o 180 stopni, służąc jako przydatny stół dla pasażerów tylnych. Oprócz przeprojektowanych uchwytów na napoje, pod podłokietnikiem jest teraz znacznie większa przestrzeń na przechowywanie, podczas gdy dolne sekcje wewnętrznych paneli drzwi przednich zostały przeprojektowane, aby pomieścić większe przedmioty. Dodatkowe złącze AUX dla systemu audio zostało umiejscowione pod podłokietnikiem i jest teraz standardem w całej gamie, podczas gdy pokrywa na centralną przestrzeń magazynową zapewnia zwiększone bezpieczeństwo.

Volvo V50 przyciąga młodsze, profesjonalne osoby. Jego najważniejszymi rywalami są inne premium marki kompaktowe kombi, takie jak Audi A4 Avant i BMW 3-series Touring. Przemawiają do nich połączenie stylu i designu, praktyczności, a przede wszystkim, jakość marki premium.

Koncepcja designu

Volvo V50 to Sportswagon – sportowy, dynamiczny, młodzieżowy pięciodrzwiowy samochód o nowoczesnym designie. Tył Volvo V50 Sportswagon ma łagodniejszy, bardziej sportowy design niż typowe kombi Volvo, takie jak V70. Ten efekt podkreślają również miękko zaokrąglony przód, krótka maska i projekt typu cab-forward. Chromowany grill zapewnia połączenie stylistyczne z większym kombi Volvo V70.

Zaprojektowany przez utalentowane i wielokulturowe zespoły projektowe Volvo w Göteborgu, Barcelonie i Kalifornii, V50 uchwycił premium wartości Volvo w bardziej kompaktowym wydaniu. Efekt jest natychmiast rozpoznawalny jako członek nowoczesnej rodziny Volvo, ale jednocześnie podkreśla swoją unikalną tożsamość i kieruje język projektowy Volvo w nowym kierunku.

Volvo V50 jest o 2 mm krótszy od swojego poprzednika, Volvo V40, ale jego rozstaw kół jest o 63 mm szerszy, a rozstaw osi o 78 mm dłuższy. Koła są umieszczone na każdym rogu, co korzystnie wpływa na stylizację, wnętrze i stabilność dynamiczną pojazdu.

Z góry, nadwozie przypomina kształt kadłuba łodzi, z zaokrąglonym dziobem, szeroką sekcją środkową i zwężającym się tyłem. „Chcieliśmy, aby wyglądało solidnie i efektywnie, dlatego ma kształt łodzi,” wyjaśnia projektant Volvo.

W połączeniu z charakterystyczną szeroką linią barków Volvo, ten 'kształt łodzi’ promuje wrażenie mocy i dynamiki, a także przyczynia się do gładkiej aerodynamiki Volvo V50: współczynnik oporu powietrza wynosi Cd 0,31.

Klienci, którzy chcą podkreślić sportowe aspiracje swojego Volvo V50, mogą wybierać z modelu R-Design Sport i R-Design SE Sport, które wyposażone są w kompletny zestaw elementów nadwozia, w tym przednie i tylne spoilery, progi boczne oraz tylny spojler dachowy, wszystko pomalowane na kolor auta.

Dynamika jazdy: Silniki

Nowe Volvo V50 Sportswagon dostępne jest z gamą ośmiu nowoczesnych silników, w tym trzech diesli, które odzwierciedlają jego rolę jako premium alternatywy. Do gamy dołączyły dwa silniki w 2007 roku: benzynowy 2.0 o mocy 145 KM i turbodiesel D5 o mocy 180 KM. Obok nich znajduje się transwersalnie zamontowany, rafinowany silnik pięciocylindrowy: najwyższy model 2.5-litrowy T5 o mocy 230 KM. Następnie znajduje się jednostka benzynowa 1.8 o mocy 125 KM i 2.0-litrowy turbodiesel o mocy 136 KM, który ma drugą generację technologii common-rail i dużą moc, a także spełnia normy Euro IV – dobra wiadomość zarówno dla kierowców dbających o podatki, jak i dla środowiska. Ekologiczny silnik 1.8 Flexifuel również dołączył do oferty w 2007 roku, podobnie jak silniki benzynowe 1.6 o mocy 100 KM i 1.6 diesel o mocy 109 KM, co znacznie obniżyło cenę wyjściową.

2.0 i D5

Dwa silniki dołączyły do gamy Volvo V50 w roku modelowym 2007: czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 o mocy 145 KM z manualną skrzynią biegów oraz turbodiesel D5 pięciocylindrowy o pojemności 2.4 o mocy 180 KM.

Silnik 2.0-litrowy zapewnia płynne osiągi (0-60 mph w 9,0 sekundy) oraz przyzwoitą efektywność paliwową (łączna wartość 38.2mpg), maksymalną prędkość 130 mph i emisję CO2 wynoszącą 176 g/km.

D5 jest już znany z użycia w Volvo V70 i innych modelach Volvo (lekki spadek mocy wynika tutaj z ograniczonej pojemności chłodzenia, dozwolonej przez mniejszy przedni obszar Volvo V50). Dostępny w wersjach R-Design Sport, SE, SE Lux oraz R-Design SE Sport, D5 oferuje sześciobiegową manualną skrzynię biegów, a także opcjonalną skrzynię Geartronic, i zapewnia doskonałe osiągi z mocą 180 KM, momentem obrotowym 350Nm, 0-60 mph w 7.6 sekundy, emisją 166 g/km i maksymalnie 55.4mpg na trasach pozamiejskich.

T5

Silnik benzynowy pięciocylindrowy bazuje na jednostkach o niskim tarciu, stosowanych w większych Volvo, ale został gruntownie zmieniony i dostosowany do instalacji w Volvo V50. Najnowsza generacja nosi nazwę RNC, gdzie 'C’ oznacza Kompaktowy.

Model 2.5-litrowy T5 dostępny jest z opcjonalną pięciobiegową skrzynią Geartronic i ma cztery zawory na cylinder oraz podwójne wałki rozrządu, a także CVVT (Ciągła Zmienność Czasu Zaworów), aby maksymalizować moment obrotowy przy niskich obrotach silnika i ograniczać emisje spalin.

Najmocniejszym modelem w gamie Volvo V50 jest T5 o pojemności 2521 cc. Wyposażony w turbosprężarkę o niskim ciśnieniu, generuje moc 230 KM przy 5000 rpm i emisję CO2 wynoszącą 208 g/km. Szczytowy moment obrotowy wynoszący 320Nm jest dostępny w zakresie od 1500 do 5000 rpm, co dowodzi, że maksymalne przyspieszenie nie musi odbywać się kosztem elastyczności w średnim zakresie obrotów. Manualne T5 przyspiesza od 0 do 60 mph w zaledwie 6.4 sekundy i osiąga prędkość 149 mph. Mimo wysokich osiągów, osiąga również doskonałą wartość 32.5 mpg w cyklu łączonym.

2.0D

Obok flagowego silnika diesla D5, znajduje się silnik 2.0D o pojemności 1997 cc. Posiada drugą generację technologii common-rail, oferując niezrównane połączenie mocy, kultury pracy i oszczędności. 2.0D ma maksymalną moc wynoszącą 136 KM, a szczytowy moment obrotowy 320Nm dostępny jest już przy 2000 rpm; przyspiesza od 0 do 60 mph w 9.0 sekundy i osiąga 127 mph.

Jednak podczas gdy przyspieszenie 2.0D jest podobne do benzynowego, jego ekonomia potwierdza wartość silnika diesla. Z tym silnikiem, Volvo V50 Sportswagon osiąga znakomitą średnią 48.7 mpg, a jego emisje dwutlenku węgla wynoszą zaledwie 153 g/km. To nie tylko znakomita wiadomość dla środowiska, ale także dostarcza kierowcom samochodów firmowych przydatnych oszczędności podatkowych. Silnik spełnia normy emisji Euro IV. Skrzynia biegów Volvo Powershift została wprowadzona jako opcja w modelu 2.0D na początku 2008 roku, ta sześciobiegowa jednostka wyposażona jest w podwójne mokre sprzęgła, aby zapewnić komfort zmiany biegów jak w pełni automatycznej skrzyni biegów z osiągami manualnej skrzyni biegów.

1.8

Uzupełnieniem oferty Volvo V50 Sportswagon na teraz jest silnik benzynowy o pojemności 1798 cc i mocy 125 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 165Nm, który łączy żywe osiągi z czasem 0-60 mph wynoszącym 10.4 sekundy, emisjami wynoszącymi 174 g/km oraz maksymalną prędkością 124 mph.

1.6 i 1.6D

Oba oferują dobre osiągi i efektywność – oraz korzystną cenę. Silnik 1.6 ma moc 100 KM i moment obrotowy 150 Nm, przyspiesza do 60 mph w 11.4 sekundy, emisje wynoszą 169 g/km, a w cyklu łączonym osiąga 39.8 mpg.

Silnik turbodiesel 1.6 również oferuje silne i elastyczne osiągi, z mocą 109 KM i dużą elastycznością zapewnianą przez moment obrotowy 240 Nm od 1750 rpm. Oferuje najlepszą efektywność paliwową w gamie, osiągając 65.7 mpg na trasach pozamiejskich, 56.5 mpg w cyklu łączonym i 44.8 mpg w ruchu miejskim.

1.8F

Trzecim silnikiem, który dołączył do oferty w 2007 roku, jest 1.8 Flexifuel. Wzmacniając długoletnie zobowiązanie Volvo do ochrony środowiska, ten silnik wykorzystuje odnawialne paliwo E85 bioetanol, które jest ekologiczną alternatywą dla tradycyjnych paliw, emitującą do 80% mniej dwutlenku węgla z paliw kopalnych niż benzyna. Wybór Volvo V50 Flexifuel może pomóc w redukcji emisji dwutlenku węgla z paliw kopalnych bez kompromisów w zakresie wydajności czy komfortu. Oparty na jednostce 1.8-litrowej, cztero-cylindrowej, wolnossącej silnik benzynowy o mocy 125 KM, 1.8F wykorzystuje E85, paliwo składające się w 85% z bioetanolu i 15% benzyny. Jeśli E85 nie jest dostępne, pojazdy mogą również korzystać z benzyny bezołowiowej – oba paliwa mogą być używane w tym samym zbiorniku w dowolnej mieszance, oferując całkowitą elastyczność. System zarządzania silnikiem monitoruje mieszankę i automatycznie modyfikuje czasy wtrysku i zapłonu, aby zoptymalizować wydajność.

Dynamika jazdy: Podwozie

Kompaktowy Volvo V50 Sportswagon dostarcza angażujących, dynamicznych doświadczeń podczas jazdy z wysokim poziomem aktywnego bezpieczeństwa. Aby to osiągnąć, wykorzystuje zaawansowany system zawieszenia, wysoki poziom sztywności skrętnej, szeroki rozstaw kół i najnowsze systemy stabilności elektronicznej.

„Nowoczesne Volvo powinno obeyować najdrobniejsze polecenia kierowcy – natychmiast i bez zbędnych zawirowań,” mówi Peter Ewerstrand, kierownik projektu Volvo V50. „Powinno być tak przyjemne w prowadzeniu, jak i bezpieczne. Mieliśmy szczególnie wysokie ambicje dla Volvo V50 i jesteśmy więcej niż zadowoleni z rezultatu. To samochód, na który naprawdę czekasz, aby jechać, gdy tylko masz okazję.”

Aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy, modele R-Design Sport i R-Design SE Sport (z wyjątkiem 1.8) oraz wszystkie wersje T5 wyposażono w dynamiczne podwozie i Rally Bar (usprężynowanie przedniej kolumny).

Karoseria Volvo V50 jest o 34 procent sztywniejsza niż w przypadku swojego poprzednika Volvo V40 dzięki zaawansowanemu projektowi nadwozia oraz zastosowaniu wysokowytrzymałych materiałów, w tym stali borowej Ultra High-Strength. Ta wysoka poziom sztywności skrętnej pozwala zawieszeniu działać właściwie i była integralną częścią projektu auta. Korzyści czerpią nie tylko komfort jazdy i właściwości jezdne Volvo V50, ale również jego zdolność do znoszenia zderzeń.

Dalszy wkład w wyjątkową stabilność Volvo V50 zapewnia szeroki rozstaw kół (1535 mm z przodu, 1531 mm z tyłu) i długi rozstaw osi (2640 mm). Ten pierwszy poprawia balans auta, umożliwiając mu radzenie sobie z dużymi siłami bocznymi, a także zapewnia wyraźne i spójne informacje zwrotne dla kierowcy.

Długi rozstaw osi przyczynia się z kolei do zrównoważonego rozkładu masy z niskim minimalnym momentem bezwładności. W praktyce poprawia to reakcję układu kierowniczego i pomaga zapewnić, że Volvo V50 reaguje w kontrolowany sposób, przewidywalnie w każdych okolicznościach, co znacząco przyczynia się do aktywnego bezpieczeństwa.

Zawieszenie

Zaawansowany, niezależny system zawieszenia wykorzystuje kolumny sprężynowe z przodu, których geometria została starannie obliczona, aby zapewnić szybkie i precyzyjne reakcje kierownicy, wzmacniając sportowy wizerunek auta. Z tyłu zastosowano zaawansowany system wielowahaczowy, który pozwala na niewielką pasywną reakcję tylnych kół podczas pokonywania zakrętów. Pomaga to maksymalizować stabilność i kontrolę. Z tyłu oraz z przodu znajdują się również stabilizatory.

DSTC, EBD i EBA

Starannie dopracowany mechanizm wspierają DSTC (Dynamiczna Kontrola Stabilności i Przyczepności), który jest standardem w każdym modelu. Zestawy czujników monitorują zachowanie auta, a jeśli zaczyna się ślizgać, DSTC automatycznie hamuje poszczególne koła, aby pomóc kierowcy odzyskać kontrolę. Element kontroli trakcji również działa na złagodzenie problemów ze ślizganiem kół, zapewniając, że Volvo V50 dostarcza bezpiecznych i pozytywnych wrażeń w każdą pogodę.

Każde Volvo V50 korzysta z hamulców ABS z EBD (Elektroniczny Rozkład Hamowania) i EBA (Wspomaganie Hamowania Awaryjnego), który wykrywa sytuacje awaryjne i automatycznie hamuje auto na możliwie krótkim dystansie.

Dynamika jazdy: Kierownica, hamulce i skrzynie biegów

Volvo V50 Sportswagon ma elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który został opracowany w celu optymalizacji informacji zwrotnej i reakcji kierowcy. Pomaga to kierowcy precyzyjnie umiejscowić auto na drodze i ocenić dostępny grip.

Wentylowane hamulce tarczowe są stosowane z przodu i z tyłu. Rozmiar tarcz dostosowano do mocy silnika oraz wielkości obręczy kół, do maksymalnej średnicy 16.5 in (320 mm). Jak przystało na Volvo, standardowo wyposażony jest w system zapobiegający blokowaniu kół ABS, a także EBD (Elektroniczny Rozkład Hamowania), który nieustannie rozdziela siłę hamowania między przednie a tylne koła, aby zapewnić maksymalne hamowanie niezależnie od warunków drogowych lub obciążenia pojazdu.

Każdy model Volvo V50 jest również wyposażony w EBA (Wspomaganie Hamowania Awaryjnego). System ten automatycznie rozpoznaje, kiedy konieczne jest zatrzymanie awaryjne, i dostosowuje ciśnienie hamulca, aby auto zatrzymało się na jak najkrótszym dystansie.

Silniki benzynowe wolnossące, 1.8D i 1.8F połączono z najnowszą generacją pięciobiegowej skrzyni biegów Volvo, która ma potrójną synchronizację, aby zapewnić szybszą i bardziej pozytywną zmianę biegów.

Flagowy model T5 używa sześciobiegowej skrzyni biegów. Przełożenia zostały starannie dopasowane do charakterystyki silnika, aby połączyć mocne przyspieszenie z wysoką prędkością maksymalną. Skrzynia biegów ma potrójną synchronizację i zapewnia bezproblemową zmianę biegów.

Model 2.0D oferuje sześć biegów do przodu, ale ta skrzynia biegów nie jest tym samym modelem, co ta w T5. Przełożenia wybrano, aby uzupełniały moment obrotowy diesla wynoszący 320Nm i zapewniały łatwe przyspieszenie w całym zakresie obrotów silnika. V50 2.0D jest również dostępny z nową skrzynią biegów Volvo Powershift, która została wprowadzona jako opcja na początku 2008 roku, ta sześciobiegowa jednostka wyposażona jest w podwójne mokre sprzęgła, aby zapewnić komfort zmiany biegów jak w pełni automatycznej skrzyni biegów z osiągami manualnej skrzyni biegów.

Działając jako dwa równoległe manualne skrzynie biegów, Powershift ma podwójne mokre sprzęgła, które działają niezależnie od siebie. Jedno sprzęgło kontroluje nieparzyste biegi (1, 3, 5 i wsteczny), podczas gdy drugie obsługuje parzyste przełożenia (2, 4 i 6). Oba sprzęgła działają naprzemiennie, jedno łączy, a drugie rozłącza, jak sprzęgło poślizgowe. To oznacza, że w tym samym czasie, kiedy silnik otrzymuje pełną moc i maksymalne przyspieszenie na pierwszym biegu, drugi bieg jest gotowy do włączenia. A gdy drugi bieg zostanie włączony, trzeci bieg jest przygotowywany, i tak dalej. To zapewnia ciągły przepływ mocy bez zakłóceń w dostawie mocy lub utraty momentu obrotowego. Skutkuje to niezwykle szybkimi i płynnymi zmianami biegów, jednocześnie utrzymując przyspieszenie, co pozwala osiągnąć 0-60 mph w 9.2 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 127 mph.

Oprócz komfortu zmiany biegów i wysokich osiągów, Powershift przyczynia się również do poprawy efektywności paliwowej. Automatyczna skrzynia Powershift oferuje imponującą średnią wydajność paliwową wynoszącą 47.1 mpg i emisję CO2 wynoszącą 159 g/km w Volvo V50.

Powershift daje kierowcy automatyczną skrzynię biegów, która pozwala na sekwencyjne zmiany biegów, tak jak w skrzyni biegów Geartronic Volvo. Różnica polega na tym, że w Powershift nawet ręczne zmiany biegów odbywają się bez jakichkolwiek opóźnień lub strat mocy. Również w przeciwieństwie do konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, Powershift nie potrzebuje konwertera momentu obrotowego, zębatek planetarnych czy wiele mokrych sprzęgieł, które niosą dodatkowe straty momentu obrotowego.

System Geartronic dostępny jest jako opcja w turbodieslu D5 i T5. System Geartronic jest w pełni adaptacyjny – automatycznie dostosowuje swoje wzorce zmiany biegów do stylu jazdy kierowcy i może być przełączany w tryb 'ręczny’, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wnętrze

Wnętrze Volvo V50 to nic innego jak rewolucja w projektowaniu samochodów. Jego centralnym punktem jest ultra-cienki panel instrumentów, który wydaje się unosić w powietrzu. To pierwszy taki przypadek w branży motoryzacyjnej, który zaprezentowano na koncepcji Volvo VCC (Versatility Concept Car). Jest to odzwierciedlenie skandynawskiego dziedzictwa projektowego Volvo i jego zobowiązania do wysokiej jakości premium. „Super-cienki format to ostateczny ikona samochodu i rewolucja sama w sobie,” mówi główny projektant Guy Burgoyne.

Inspiracja dla wnętrza Volvo V50 pochodzi z poza branży samochodowej: „Jeśli chcesz być innowacyjny, nie ma sensu patrzeć, co robi konkurencja,” wyjaśnia Steve Mattin, dyrektor projektowy Volvo. „O wiele cenniejsze jest, aby spojrzeć na to, czego nie robią.”

Zespół projektowy Volvo był pod wpływem skandynawskiej tradycji projektowania czystych powierzchni i nieprzytłaczających linii. Czerpali inspirację, na przykład, z eleganckiej prostoty klasycznego krzesła z serii 7, zaprojektowanego przez najsłynniejszego Arne Jacobsena. Również badano trendy w nowoczesnym wyposażeniu elektronicznym, takim jak kamery, systemy audio i komputery. Notowano, jak projektanci używają i łączą nowe materiały, aby tworzyły część użytkowego doświadczenia. Te różnorodne wpływy – klasyczny skandynawski styl i innowacje wysokotecnologiczne – połączono, aby stworzyć radykalnie inny pomysł wnętrza.

Wnętrze składa się z kilku wizualnych warstw. Pierwszą z nich jest krawędź, która płynie wokół podstawy szyby czołowej i wzdłuż ram drzwi, obramowując całe wnętrze. To daje pasażerom wrażenie, że są bezpiecznie zamknięci w kokonie.

Drugą warstwą jest minimalistyczny panel, który jest podstawową częścią. Wyloty powietrza i wtórne kontrolki są umieszczone w indywidualnych wysepkach, podczas gdy główne instrumenty są zgrupowane w dwóch okrągłych wskaźnikach, otoczonych kontrastowymi metalowymi obramowaniami. Wybór wykończenia panelu jest również istotny – Volvo zrezygnowało z tradycyjnego wyglądu skóry na rzecz nowej tekstury, która przekazuje wrażenie nowoczesnej innowacji technicznej.

Ultra-cienki centralny panel instrumentów tworzy najwyższą warstwę. Mając prominentną pozycję w centrum auta, spełnia rolę jednostki zdalnego sterowania w nowoczesnym systemie rozrywki domowej. Stworzenie tak nowatorskiego elementu nie było łatwym zadaniem: „Wymagało to znacznej pomysłowości i ciężkiej pracy, aby znaleźć techniczne rozwiązanie dla tego super-cienkiego formatu,” wyjaśnia Burgoyne. Ale nikt nie wątpi, że ciężka praca przyniosła efekty. Cienka konstrukcja tworzy wrażenie luksusowej przestrzeni, a efekt potęguje oświetlenie w stylu 'teatralnym’, które dyskretnie przyciąga uwagę pasażerów do urządzenia.

Centralny panel ma metaliczne wykończenie w kolorze boksytu w modelach S, aluminium w modelach SE, a modele SE LUX mają wykończenie z Nordic Light Oak. Modele R-Design Sport i R-Design SE Sport mają unikalne wykończenie R-Design Deco Aluminium.

Komfort i wygoda

Podczas gdy wnętrze Volvo V50 Sportswagon kładzie nacisk na styl, forma nie została postawiona ponad funkcjonalnością. Ergonomia symetrycznego panelu została starannie zaprojektowana, a kierowcy znajdą, że kontrolki są rozsądnie umiejscowione i łatwo dostępne. Fotel kierowcy jest wielostopniowo regulowany, a kierownica dostosowuje się zarówno do nachylenia, jak i zasięgu, zapewniając komfort kierowcom o różnych sylwetkach.

Fotele zaprojektowane ortopedycznie korzystają z różnych tkanin, w tym materiału Boda dla modeli S, Dalarö T-Tec dla modeli SE i skóry/T-Tec w modelach R-Design. T-Tec to materiał, który został specjalnie opracowany dla Volvo i inspirowany odzieżą sportową oraz akcesoriami podróżniczymi. Wytrzymały, ale wygodny, skórzany wykończenie T-Tec ma logo R-Design, podkreślające dynamiczny charakter auta. SE Lux ma standardowe wykończenie ze skóry.

Klienci będą również zadowoleni, odkrywając wnętrze pełne sprytnych rozwiązań. Rozwój ultra-cienkiej technologii, na przykład, umożliwił projektantom Volvo wprowadzenie użytecznego obszaru do przechowywania za centralnym panelem, który można z łatwością uzyskać z obu przednich siedzeń.

Jest również dużo miejsca dla pasażerów. Przy szerokości 1770 mm (bez lusterek) i wysokości 1457 mm, z rozstawem osi wynoszącym 2640 mm, Volvo V50 oferuje doskonałą przestronność wnętrza. Pięć osób może podróżować w komfortowych warunkach, korzystając z pełnego systemu trzech punktów bezpieczeństwa oraz zagłówków.

Nowe Volvo V50 świadomie ukazuje się jako Sportswagon: „Akcent położono na atrakcyjny design i poczucie sportowości, z 'bonusem’ w postaci praktycznych detali i dodatkowej przestrzeni bagażowej,” powiedział ówczesny prezydent i dyrektor generalny Volvo, Hans-Olov Olsson, podczas światowej premiery V50.

Ale rozmiar tego 'bonusu’ nie powinien być niedoceniany. Charakterystyczne lampy tylne w kształcie stosu i niemal pionowa klapa bagażnika tworzą szeroki otwór, przez który można załadować większe, kłopotliwe przedmioty.

O długości 4.52 m, Volvo V50 Sportswagon konkuruje z Audi A4 Avant (4.54 m) i BMW 3-series Touring (4.48 m), a jego objętość bagażnika to odzwierciedla. Przy ustawionych tylnych siedzeniach, Volvo oferuje 417 litrów przestrzeni, w porównaniu do 442 litrów w Audi i 435 litrów w BMW. Ale po złożeniu tylnych siedzeń, Volvo V50 oferuje znacznie większą pojemność niż Audi (1307 litrów w porównaniu do 1184 litrów) oraz tylko nieco mniej niż BMW (1345 litrów).

Wszechstronność tej przestrzeni jest zwiększona dzięki dzielonym/łamanym tylnym siedzeniom, które składają się, aby zapewnić całkowicie płaską powierzchnię ładunkową. Fotel przedniego pasażera również składa się do przodu, aby umożliwić transport ładunków o długości 3 m, takich jak deska surfingowa.

Jakość i wyposażenie

Pasja do wysokiej jakości leży u podstaw wartości marki Volvo. Jest ona obecna nie tylko w jakości wykonania, która odzwierciedla trwałość, solidność i niezawodność, z jakiej marka jest znana, ale także w wyborze materiałów wykończeniowych.

Od wyjątkowego, wolno wiszącego panelu instrumentów po dyskretne 'teatralne oświetlenie’, Volvo V50 emanuje poczuciem jakości i dobrobytu. Włączniki mają solidne, grube wykończenie, przypominające pasażerom, że cieszą się produktem premium. Dodatkowo, jak w innych modelach Volvo, wnętrze V50 jest wolne od zanieczyszczeń, ponieważ wszystkie materiały wykończeniowe wnętrza są zgodne ze standardami Oeko-Tex i są wolne od alergenów (zobacz Środowisko).

Klienci w sektorze premium nie idą na żadne kompromisy. Oczekują wysokiego poziomu luksusowego wyposażenia i Volvo V50 nie zawodzi, zwłaszcza w porównaniu z wieloma innymi rywalizującymi markami premium. Na przykład, każde Volvo V50 zawiera elektroniczną klimatyzację z systemem jakości powietrza Volvo (AQS), felgi aluminiowe, zintegrowane zdalne blokowanie kluczy oraz alarm, DSTC (Dynamiczna Stabilność i Kontrola Przyczepności), a także wszystkie oczekiwane funkcje bezpieczeństwa Volvo – w tym SIPS (System Ochrony przy Uderzeniach Bocznymi), IC (Poduszka Powietrzna Kurtynowa) oraz WHIPS (System Ochrony przed Urazy Szyi).

Każde Volvo V50 wyposażone jest w inteligentny system informacji dla kierowcy Volvo (IDIS). To pierwszy taki projekt w branży samochodowej, IDIS wykorzystuje technologię pochodzącą z myśliwców.

Funkcja IDIS stale analizuje aktywność kierowcy, monitorując ruchy kierownicy, położenie pedału przyspieszenia, funkcję migacza itd. Te informacje są następnie przetwarzane, a każdemu momentowi przypisany jest poziom aktywności.

W normalnych okolicznościach kierowca może odbierać połączenia telefoniczne, informacje o ruchu, wiadomości tekstowe (nie podczas jazdy) oraz sygnały ostrzegawcze systemu. Ale gdy warunki drogowe wymagają pełnej koncentracji – na przykład podczas hamowania lub wyprzedzania – wszystkie nieistotne sygnały z telefonu i systemów peryferyjnych są zatrzymywane, aż sytuacja minie.

IDIS jest wstępnie zaprogramowany na przyszłe systemy informacji i komunikacji. Im więcej funkcji informacyjno-rozrywkowych wyposażone jest auto, tym większe korzyści płyną z IDIS.

Zaawansowana elektroniczna sieć, która umożliwia działanie IDIS, pozwala również właścicielom na personalizację ustawień bezpieczeństwa i audio swojego Volvo V50. Na przykład, system centralnego zamka Volvo V50 można zaprogramować za pomocą opcji menu na centralnym panelu, aby oferować następujące opcje:

Otwieranie drzwi – wszystkie drzwi lub tylko drzwi kierowcy
Automatyczne blokowanie drzwi po odjeździe dla zwiększenia bezpieczeństwa osobistego, jeśli zajdzie taka potrzeba
Migacze błyskają podczas blokowania lub odblokowywania – z możliwością anulowania
Oświetlenie ochronne i oświetlenie zbliżeniowe (zobacz Bezpieczeństwo) – zmienne w interwałach 30-, 60- lub 90-sekundowych
Ustawienia funkcji systemu audio można również dostosować – na przykład, wiadomości i alerty drogowe mogą być faworyzowane.

Klienci mogą wybierać z szerokiej gamy dodatkowego wyposażenia, a niektóre są wygodnie grupowane w celu zaoferowania lepszej wartości, jak pakiety Zimowy, Rodzinny i Komunikacyjny:

Pakiet Zimowy: Podgrzewane przednie siedzenia, system czyszczenia lamp, luksusowe wykładziny podłogowe
Pakiet Rodzinny: Zintegrowane poduszki podwyższające x 2, elektryczne blokady dziecięce i wyłącznik poduszki powietrznej pasażera
Pakiet Komunikacyjny: System nawigacji RTI (z RDS-TMC, dane mapowe na twardym dysku), bezkluczykowy dostęp i system Bluetooth® Hands Free
Istnieje również szeroka gama akcesoriów zaprojektowanych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb właścicieli Volvo V50. Aktywne reflektory skrętne, zintegrowany telefon GSM w desce rozdzielczej, zintegrowane poduszki podwyższające dla tylnych siedzeń oraz wygoda 'Keyless Drive’, która, o ile klucz znajduje się w określonym promieniu samochodu, pozwala na automatyczne odblokowanie auta bez użycia pilota, a następnie użycie przełącznika na desce rozdzielczej do uruchomienia silnika.

Inne praktyczne akcesoria to uchwyty na narty, deski surfingowe, haki holownicze czy uchwyty na rowery. Istnieje również możliwość zamówienia stołu do tylnego podłokietnika, co jest świetną wiadomością dla klientów z młodymi rodzinami. Każdy element został zaprojektowany i wykonany z taką samą dbałością o szczegóły jak reszta auta i doskonale integruje się w całości.

Wysokiej jakości audio

Volvo zatrudnia swój własny zespół ds. rozwoju audio, zamiast polegać na zewnętrznym dostawcy. To zapewnia, że systemy audio są dostosowane do akustycznych właściwości każdego modelu.

Standardowy system audio Performance można dodatkowo ulepszyć opcjonalnym systemem High Performance i Dynaudio Premium Sound.

System audio Dynaudio Premium Sound wyposażony jest w Dolby Pro Logic II Surround SoundTM z głośnikiem centralnym i procesorem dźwiękowym, wzmacniaczem 5×130 W o całkowitej mocy muzycznej 650 W, 1x CD i łącznie 12 głośników, a także zgodność z MP3/WMA oraz wejście jack, aby umożliwić klientom podłączenie osobistych odtwarzaczy MP3. Efekt to niezwykła rozdzielczość i doskonała dynamika dźwięku. Te komponenty zostały dostrojone tak, aby zapewnić najlepsze możliwe brzmienie przestrzenne w całym aucie. Nawet pasażerowie z tyłu będą mogli usłyszeć efekt dźwięku przestrzennego w całym zakresie częstotliwości muzycznych.

RTI z RDS-TMC

Systemy nawigacji satelitarnej stają się coraz bardziej popularne. System nawigacji RTI Volvo obejmuje RDS-TMC (Traffic Message Channel), który informuje o problemach z ruchem drogowym i może, jeśli zajdzie taka potrzeba, przekierować kierowcę.

System RTI korzysta z dużego, zdalnie sterowanego kolorowego ekranu na poziomie wzroku, który chowa się w panelu, gdy nie jest używany. Jest połączony z systemem twardego dysku, który może wyświetlać informacje o trasach przez całą Europę, i można nim sterować za pomocą przełącznika przypominającego joystick na tylnej stronie kierownicy lub przez pasażerów za pomocą pilota.

W modelu na rok 2009 system nawigacji RTI zyskał nową szatę graficzną, w tym nowy interfejs użytkownika, nowe kolory i bardziej ekskluzywne odczucie w menu i symbolach.

Volvo On Call

Volvo On Call to cenny element bezpieczeństwa i ochrony osobistej, wykorzystujący zaawansowaną telematykę. System wykorzystuje zintegrowany telefon GSM z wbudowaną jednostką GPS do lokalizacji satelitarnej, gwarantując, że pomoc jest zawsze w zasięgu ręki.

Volvo On Call – pakiet bezpieczeństwa

1.8L 5MT (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc92 Kw @ 4000 Rpm
125 Hp @ 4000 Rpm
123 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy121 Lb-Ft @ - Rpm
164 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna124.3 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2821.9 Lbs (1280 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4166.7 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

2.0L 5MT (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc107 Kw @ 6000 Rpm
145 Hp @ 6000 Rpm
143 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 4000 Rpm
185 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2841.8 Lbs (1289 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4166.7 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

2.4i 5AT (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2435 Cm3
Moc125 Kw @ 4400 Rpm
170 Hp @ 4400 Rpm
168 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ - Rpm
230 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2985.1 Lbs (1354 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321.1 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto17.8 Mpg Us (13.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2-

2.4L 5MT (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2435 Cm3
Moc125 Kw @ 4000 Rpm
170 Hp @ 4000 Rpm
168 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ - Rpm
220 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3033.6 Lbs (1376 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321.1 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2217 G/Km

2.5L T5 6MT AWD (230 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2521 Cm3
Moc169 Kw @ 5000 Rpm
230 Hp @ 5000 Rpm
227 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500 Rpm
320 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna149.1 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3283.2 Lbs (1489 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409.2 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

1.6L D 5MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3113.5 Lbs (1412 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189.5 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

2.0L D 6MT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3210.5 Lbs (1456 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321.1 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2153 G/Km

2.0L D4 6MT (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc130.2 Kw @ 3500 Rpm
177 Hp @ 3500 Rpm
175 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
400 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3210.5 Lbs (1456 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321.1 Lbs (1960 Kg)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2134 (154) G/Km

2.4L D5 5AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2400 Cm3
Moc132 Kw @ 4000 Rpm
179 Hp @ 4000 Rpm
177 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3351.6 Lbs (1520 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.6L 5MT (101 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc74.3 Kw @ 4000 Rpm
101 Hp @ 4000 Rpm
100 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy111 Lb-Ft @ - Rpm
150 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Masa własna2930.4 Lbs (1329 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079.2 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.