Volvo zaprezentowało model V60 w 2010 roku jako kombi w serii sedanów S60, a przez osiem lat jego istnienia regularnie wprowadzało ulepszenia.
Szwedzki producent samochodów znany był z przestronnych modeli kombi. Pojazdy takie jak 440 czy 740 były dowodem na to, że oferowały ładowność przypominającą pojazdy użytkowe. Kiedy w 2010 roku wprowadzono V60, producent pokazał, że zwraca uwagę na segment pojazdów lifestyle. To kombi zostało zaprojektowane z myślą o rodzinach, a chociaż mogło pomieścić więcej niż zwykły sedan, wciąż odstawało od swoich poprzedników. Największą zaletą było to, że nie wyglądało jak pojazd użytkowy z oknami po bokach.
Dla rocznika 2014 Volvo zaktualizowało ofertę modelu V60, dodając kilka nowości, w tym kilka silników.
Na przedzie samochodu znalazły się nowe reflektory z wbudowanymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Zestaw lamp bi-xenonowych był dostępny na liście opcji lub montowany standardowo, w zależności od wersji samochodu. Ostre linie zyskały na wyrazistości, a nowa pokrywa silnika podkreśliła muskularny wygląd pojazdu. Producent wprowadził nowy zderzak z dolnym grillem w kształcie litery A dla wersji R-Design i przeniósł światła do jazdy dziennej do bocznych wlotów.
Wnętrze podniosło poziom bezpieczeństwa dzięki nowym panelom o miękkim dotyku i desce rozdzielczej. Odczuwalny był luksus, w dużej mierze dzięki skórzanym wykończeniom oraz metalowym akcentom na konsoli centralnej, panelach drzwiowych i desce rozdzielczej. Konsola centralna o unikalnym designie pozwalała na małą przestrzeń do przechowywania za nią, idealną do chowania drobnych rzeczy.
Pod maską Volvo wprowadziło nowe, doładowane silniki benzynowe i diesla. Oferowało samochód z bardzo szerokim wyborem jednostek napędowych. Był dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła.
Nowy Volvo V60 to samochód dla osób, które potrzebują wszechstronności kombi, ale pragną prowadzenia sportowej limuzyny – wszystko to w stylowym skandynawskim wydaniu. Podobnie jak w nowym Volvo S60, zespół projektowy zwiększył obecność na drodze nowego V60, podkreślając jego poziome linie, które wizualnie łączą samochód bezpośrednio z drogą. Sylwetka Volvo V60 przypomina, że to nie jest zwykłe kombi – to wagon o wyglądzie przypominającym coupé.
Volvo V60 zapewnia dynamiczne doświadczenie jazdy, z tak samo precyzyjnym prowadzeniem jak jego siostrzana limuzyna, oferując te same opcje podwozia i poziomy preferencji klientów – Touring, Dynamic, Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept) oraz Lower Sport Chassis, które wcześniej były dostępne tylko w wersji R-Design.
„Jesteśmy naprawdę dumni z standardowego podwozia Dynamic. Oferuje ono responsywne, kontrolowane doświadczenie jazdy i szczerze wierzymy, że jest jednym z najlepszych w swoim segmencie,” mówi Patrik Widerstrand.
W sercu dodatkowej wszechstronności Volvo V60 znajduje się inteligentne siedzenie. Tylne fotele można złożyć w trzech segmentach 40/20/40, dzięki czemu 430 litrów przestrzeni ładunkowej z tyłu może być szybko i łatwo powiększone. Rodzice cenią w V60 poduszki podwyższające dla dzieci w dwóch poziomach. Prosty ruch sprawia, że poduszki te wysuwają się z oparcia, zapewniając wygodną i bezpieczną wysokość siedzenia dla dzieci od trzeciego roku życia wzwyż.
Sensus Connected Touch – łączność na nowym poziomie
Sensus to nazwa, której Volvo używa dla wszystkich funkcji interfejsu HMI (Human Machine Interface), a całkowicie nowy Sensus Connected Touch to najnowszy dodatek.
Umożliwia on łączność i Internet w samochodzie, zamieniając 7-calowy wyświetlacz w nowoczesny ekran dotykowy, który można obsługiwać nawet w rękawiczkach – to światowa nowość w samochodach i przydatne w zimie!
Połączenie odbywa się albo przez zamontowany w samochodzie dongle 3G/4G, albo przez telefon komórkowy kierowcy.
Użytkownik ma dostęp do pełnego przeglądania Internetu (z wyjątkiem jazdy), przesyłania muzyki przez Internet, radia internetowego (TuneIn i Orange Live Radio) z tysiącami kanałów z całego świata, map online (Google) oraz wyszukiwania, wbudowanej łączności 3D z nawigacją z informacjami o ruchu drogowym i ostrzeżeniami o niebezpiecznych strefach, lokalizatora darmowego parkingu, informacji o pogodzie, szeregu aplikacji natywnych i internetowych, sklepu z aplikacjami dla nowych funkcji i aktualizacji, a także lokalizatora serwisu Volvo.
Możliwe jest również dzielenie się siecią WiFi z wszystkimi w samochodzie.
„Możesz znaleźć utwór, którego szukasz, po prostu mówiąc jego nazwę. System aktywowany głosem działa z wszystkimi źródłami muzyki podłączonymi do Sensus Connected Touch,” wyjaśnia Patrik Widerstrand. „TripInfo to kolejna świetna funkcja, która może odczytać informacje z Wikipedii o interesujących punktach na trasie przez system audio.”
Adaptacyjny cyfrowy wyświetlacz
Adaptacyjny cyfrowy wyświetlacz, który zadebiutował w całkowicie nowym V40, jest teraz dostępny w nowym S60, V60 i XC60. Ten aktywny wyświetlacz TFT (Thin Film Transistor) wprowadza interakcję między samochodem a kierowcą na nowy poziom, zawsze wyświetlając najważniejsze informacje w danej sytuacji.
Kierowca może wybierać spośród trzech motywów graficznych:
- Motyw Elegance to podstawowy tryb z tradycyjną i spokojną aurą.
- Motyw Eco ma zielone podświetlenie tła, stworzony w celu uzyskania ekologicznego wyglądu. Na lewym ekranie wyświetlany jest wskaźnik Eco, a dane o bieżącym i skumulowanym zużyciu paliwa są przedstawione – kierowca otrzymuje zieloną lampkę E, gdy jazda jest ekologiczna.
- Motyw Performance ma czerwone podświetlenie tła, tworząc sportową atmosferę. W centrum skala obrotomierza zastępuje prędkościomierz wyświetlany w wersjach Elegance i Eco. Prędkość pojazdu wyświetlana jest cyfrowo w centrum wyświetlacza. Prawy wyświetlacz obejmuje wskaźnik mocy – wskaźnik, który informuje kierowcę, ile mocy jest dostępne i ile mocy jest używane w danym momencie.
- V60 Plug-in Hybrid ma również dodatkowy motyw hybrydowy z niebieskim podświetleniem, zawierający informacje o hybrydzie i akumulatorze, wspierające efektywne energetycznie wykorzystanie innowacyjnego napędu.
Niższe zużycie paliwa
Volvo Car Group wciąż przesuwa granice efektywności paliwowej i działań związanych z CO2 w całej gamie modeli i silników.
Zużycie paliwa 115-konnego, czterocylindrowego diesla D2 w nowym Volvo S60 z manualną skrzynią biegów poprawiło się, osiągając klasowe 4.0 l/100 km (EU Combined, dane wstępne), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą zaledwie 106 g/km. Odpowiednie wartości dla automatycznej skrzyni biegów wynoszą 4.1 l/100 km i 107 g/km (dane wstępne).
Jego kombi odpowiadające, nowe Volvo V60 D2, również ma klasowe zużycie paliwa wynoszące 4.1 l/100 km (109 g/km) z manualną skrzynią i 4.2 l/100 km (110 g/km) z automatyczną skrzynią (dane wstępne).
Automatyczne wersje D3 (136 KM) i D4 (163 KM) nowego Volvo S60 i V60 mają obecnie emisje CO2 wynoszące 129 g/km (4.9 l/100 km).
Nowe Volvo XC60 również zostało poprawione, zarówno D5 (215 KM), jak i D4 (163 KM) w wersjach z manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła, osiągają łączną efektywność paliwową wynoszącą 5.3 l/100 km (139 g/km).
Poprawy dotyczą także silników benzynowych, a S60 z silnikiem 1.6 GTDi (Turbo do bezpośredniego wtrysku benzyny) T4 (180 KM) lub T3 (150 KM) i automatyczną skrzynią biegów oferuje teraz zużycie paliwa na poziomie 6.8 l/100 km (159 g/km). Odpowiednia wartość dla V60 T4 i T3 wynosi 7.2 l/100 km (167 g/km).
Paddle shifters
Trzyramienne kierownice mogą być teraz wyposażone w przełączniki paddle shifters dla samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Zamieniają one automatyczną skrzynię w manualną z korzyścią związaną z możliwością zmiany biegów obiema rękami na kierownicy. Przełączniki paddle shifters dają entuzjastycznemu kierowcy dodatkową przewagę, szczególnie podczas jazdy po zakrętach. Dla większego komfortu kierowców w Szwecji i innych zimnych krajach kierownicę można również wyposażyć w podgrzewanie, co zwiększa komfort w chłodne dni.
Stałe światło drogowe z przełomową technologią
Nowe aktywne sterowanie światłami drogowymi sprawia, że jazda w ciemności jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa.
Technologia eliminuje potrzebę przełączania między światłami mijania a drogowymi. Zamiast tego, aktywne sterowanie światłami drogowymi pozwala na ciągłą jazdę na pełnym świetle.
Kiedy z przeciwka nadjeżdża inne auto, system pomaga uniknąć oślepienia nadjeżdżającego kierowcy, przyciemniając tylko tyle snopu światła, ile jest to konieczne. Osiąga się to dzięki genialnemu mechanizmowi projektora zintegrowanemu w lampie.
Ta sama korzyść dotyczy kierowców w poprzedzających samochodach.
Światło zakrętowe dla lepszej widoczności
Kolejną innowacyjną opcją do jazdy w ciemności jest funkcja świateł zakrętowych przy niskiej prędkości. Jako rozszerzenie obecnego systemu aktywnego oświetlenia skretnego, oświetla ona obszar, w który kierowca skręca, dla bezpiecznego manewrowania – na przykład, gdy wjeżdża w małą uliczkę lub przejeżdża przez wąską bramę w nocy.
Podgrzewana szyba przednia
Samochody wyposażone w czujnik deszczu mogą teraz korzystać z elektrycznie podgrzewanej szyby przedniej, co przyspiesza odmrażanie w chłodne zimowe dni.
S60, V60 i XC60 są również dostępne z zewnętrznymi lusterkami bocznymi z automatycznym przyciemnieniem. Używając szkła chromatycznego, lusterka automatycznie przyciemniają się, aby zapobiec oślepianiu przez inny ruch, tak jak wewnętrzne lusterko wsteczne.
Systemy IntelliSafe wspierające kierowcę
IntelliSafe to ogólna nazwa Volvo dla wszystkich aktywnych systemów bezpieczeństwa, a technologia City Safety, która jest pierwsza na świecie, odgrywa ważną rolę. Umieszczona w standardzie, ta zaawansowana technologia bezpieczeństwa działa przy prędkościach do 50 km/h. Wszystkie modele mogą również otrzymać wykrywanie pieszych z pełnym automatycznym hamowaniem, które pilnuje, aby nie wjechać w pieszych wchodzących na drogę.
S60, V60 i XC60 można również wyposażyć w ulepszony system informacji o martwym polu (BLIS), który jest teraz oparty na radarze. Technologia ta może również monitorować i ostrzegać kierowcę o szybko zbliżających się pojazdach z odległości do 70 m za samochodem, przy jednoczesnym informowaniu go o pojazdach w martwych strefach po obu stronach.
System ostrzegania o ruchu poprzecznym wykorzystuje czujniki radarowe umieszczone z tyłu pojazdu, aby ostrzec kierowcę o ruchu krzyżującym, gdy wycofuje się z miejsca parkingowego. To szczególnie pomocne w wąskich i zatłoczonych miejscach, gdzie widok boczny może być ograniczony.
Informacje o znakach drogowych wspierają kierowcę wyświetlając znaki drogowe na wyświetlaczu instrumentów.