Wraz z rosnącym zainteresowaniem małymi crossoverami, Volvo postanowiło, że nadszedł czas na wprowadzenie swojego modelu.
Nowa XC60 była połączeniem kombi, MPV i SUV-a, oferując dużą wszechstronność i praktyczność.
Pod względem estetycznym, XC60 charakteryzowała się eleganckim designem z wyraźnie zarysowanymi barkami i podwyższoną sylwetką.
W środku przytulna kabina była wyposażona w bardzo wygodne siedzenia i ogólny skandynawski styl, przyjemny dla oka. Dostępnych było wiele miejsc do przechowywania.
Dość imponujące jak na crossover tej wielkości, tylna część kabiny oferowała dużo miejsca, aby 3 dorosłe osoby mogły wygodnie usiąść. Ponadto XC60 miała wbudowane fotele dla dzieci.
Przy opcjonalnej konfiguracji tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40/20/40, oferowano także stół piknikowy. Chociaż bagażnik miał przyzwoity rozmiar, po złożeniu tylnych siedzeń szybko stawał się ogromny.
Wysoka pozycja siedzenia zapewniała doskonałą widoczność w ruchu, a razem z super wygodnymi fotelami, XC60 była relaksującym pojazdem na długie trasy. Mimo podwyższonej sylwetki, XC60 nie była prawdziwym off-roaderem.
Jak można się było spodziewać, jak w każdym Volvo, nowy crossover był wyposażony w najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa, takie jak system City Safety oraz system ostrzegania o martwym polu, oprócz poduszek powietrznych przednich, bocznych i kurtynowych.
System City Safety automatycznie uruchamiał hamulec, jeśli wykrył przeszkodę na drodze.