Volvo wykorzystało markę Polestar tak, jak Mercedes-Benz zrobił to z AMG, aby oznaczyć najbardziej sportowe wersje konkretnego modelu w ofercie szwedzkiego producenta, a ostatecznie przekształciło ją w osobną markę.
W segmencie crossoverów kompaktowych rywalizacja zaostrzała się, gdy Volvo dołączyło do Audi, BMW i Mercedes-Benz, wprowadzając wzmocnioną wersję XC60. W przeciwieństwie do swoich głównych rywali z Europy, szwedzki producent uwzględnił element elektryfikacji, oferując nie tylko mocniejszą wersję swojego pojazdu, ale także bardziej ekologiczną.
Oprócz obowiązkowych emblematów Polestar umieszczonych na grillu i klapie bagażnika, ta wersja XC60 miała także port do ładowania umieszczony na lewym przednim błotniku. Dodatkowo, przedni zderzak zyskał bardziej agresywny wygląd, z szerszymi otworami na powietrze, które miały dostarczać więcej chłodnego powietrza do układu hamulcowego. Profil samochodu ujawniał większe, 21-calowe koła ze stopów lekkich oraz żółty malowany system hamulcowy Akebono. Z tyłu, podwójne płaskie końcówki wydechu znajdowały się obok dyfuzora pod zderzakiem, a na górze klapy bagażnika umieszczony był spojler.
Wnętrze XC60 zostało zaprojektowane z myślą o tylnych siedzeniach, które miały chronić dzieci, oferując jednocześnie wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych. Tylna kanapa miała wbudowany system podnoszenia, który umożliwiał wyższą pozycję dla dziecka. Na liście opcji znajdowały się również system dźwiękowy Bowers & Wilkins oraz panoramiczny szklany dach, który się otwierał. Dodatkowo, jako charakterystyczny element Polestar, pasy bezpieczeństwa były w kolorze żółtym.
Pod maską, Volvo zainstalowało dwulitrowy silnik benzynowy w układzie rzędowym, sparowany z silnikiem elektrycznym. Silnik spalinowy napędzał przednie koła poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy silnik elektryczny napędzał tylne koła.
Polestar, marka performance’owa Volvo Cars, wprowadziła najnowszą generację optymalizacji napędu dla nowego Volvo XC60. Dzięki udoskonaleniom Polestar, nowe Volvo XC60 T8 osiąga moc 421 koni mechanicznych, co czyni go najpotężniejszym modelem Volvo, obok zoptymalizowanego XC90 T8.
Optymalizacja Polestar poprawia pięć kluczowych obszarów napędu, zachowując jednocześnie gwarancję Volvo, prowadząc do poziomu emisji, który należy do najlepszych w klasie, zużycia wynoszącego 2,1 l/100 km oraz zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącego 45 kilometrów dla modelu T8.
Doświadczenie zdobyte przez ponad dwie dekady na torze z Cyan Racing, partnerem sportowym Polestar, przełożyło się na poprawę osiągów silnika, reakcji na pedał gazu, reakcji na wciśnięcie pedału gazu, prędkości zmiany biegów i ich utrzymania, co wyniosło XC60 na nowy poziom przyjemności z jazdy.
„Naszym celem jest stworzenie użytecznej wydajności w codziennych sytuacjach jazdy dla właścicieli Volvo, którzy pragną wzbogaconego doświadczenia za kierownicą,” powiedział Henrik Fries, wiceprezydent ds. badań i rozwoju w Polestar. „Nowe XC60 dostarczyło nam doskonałej bazy do pracy, z dynamicznym podwoziem i nowoczesnym napędem. Dzięki optymalizacji Polestar, nowe Volvo XC60 staje się prawdziwym samochodem dla kierowców.”
Dwie kluczowe cechy optymalizacji to poprawiona wydajność silnika oraz funkcjonalność skrzyni biegów.
Udoskonalenia silnika mają na celu zapewnienie większej mocy i momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, co jest najczęściej wykorzystywane w codziennej jeździe, na przykład podczas włączania się do ruchu na autostradzie, wyprzedzania lub pokonywania zakrętów.
Skrzynia biegów zmienia biegi szybciej, punkty zmiany biegów zostały skalibrowane, aby w pełni wykorzystać zoptymalizowaną wydajność silnika w średnim zakresie, a funkcja utrzymywania biegu pozwala na utrzymanie tego samego biegu podczas pokonywania zakrętów z dużymi bocznymi siłami grawitacyjnymi, aby uniknąć destabilizacji równowagi pojazdu.