Chociaż Ford wiedział, że będzie musiał sprzedać Volvo, nie chciał tego zrobić bez wprowadzenia pewnych ulepszeń w ofercie szwedzkiego producenta samochodów i zaprezentował odświeżony model XC90 w 2007 roku.
W obliczu światowej gospodarki poważnie dotkniętej kryzysem ekonomicznym, Ford musiał ciężko pracować, aby przetrwać. Co więcej, wiedział, że skutki kryzysu nie oszczędzą pojazdów premium, mimo że zdecydował się wprowadzić na rynek odświeżony model XC90, poprawiając SUV-a w wielu aspektach.
Z przodu, producent samochodów zamontował bardziej widoczną srebrną plastikową osłonę w porównaniu do wersji bez faceliftingu. Dodatkowo, poprawione, przejrzyste reflektory wprowadziły powiew świeżości do szwedzkiego SUV-a. Z tyłu, tylne światła zyskały nowy design z kwadratowymi soczewkami świateł cofania i podobną szeroką plastikową osłoną pod zderzakiem, nawiązującą do stylu przedniej części. Choć nie był to prawdziwy pojazd terenowy, a raczej premium SUV oparty na platformie sedana, klienci doceniali te surowe detale.
Wewnątrz było to samo wygodne, siedmioosobowe auto. Choć pierwsze i środkowe rzędy wyglądały lepiej i oferowały odpowiednią ilość miejsca na nogi, ostatnie dwa siedzenia skoczne w bagażniku były odpowiednie tylko dla dzieci.