Podczas gdy niektórzy marzą o stworzeniu własnego samochodu, bracia Wiesmann spełnili to marzenie i podzielili się swoją pracą.
Martin i Friedhelm Wiesmann mieli pasję do mechaniki i inżynierii. Założyli własny warsztat tuningowy, w którym pracowali nad motocyklami. Jednak Martin zakochał się w kształtach brytyjskich roadsterów, a szczególnie w modelu Austin-Healey 3000. Mógł go kupić, ale postanowił wybrać trudniejszą drogę; zbudował go sam. W ten sposób w 1993 roku powstał model MF30. Był to samochód o klasycznym wyglądzie, ale z silnikiem sześciocylindrowym w układzie szeregowym od BMW. W tym samym roku wprowadzono lepszą wersję o nazwie MF3, która była produkowana do 2003 roku, kiedy to producent samochodów zaprezentował model MF4.
Bez względu na nowe technologie, Wiesmann zachował ten sam styl wyglądu nadwozia, a MF4 przypominał swojego poprzednika. Samochód miał charakterystyczny, inspirowany Jaguarem, sercowy grill z przodu oraz nowy system świateł, z trzema reflektorami po każdej stronie. Linia boczna przypominała butelkę Coca-Coli, z głębszą częścią na drzwiach. Podniesione tylne błotniki były pochylone w tył i miały dwa okrągłe tylne światła. Dolna część tylnego zderzaka pomieściła podwójne wydechy, flankowane przez światło cofania i lampę przeciwmgielną.
Wnętrze modelu MF4 charakteryzowało się skórzaną tapicerką, a plastikowe wykończenie pokrywało centralną konsolę, która pełniła także rolę deski rozdzielczej. Wiesmann pokazał swoje inżynieryjne umiejętności, montując dwa duże wskaźniki do prędkościomierza i obrotomierza oraz pięć dodatkowych analogowych wskaźników: temperatury płynu chłodzącego, temperatury oleju, ciśnienia oleju, termometru zewnętrznego i wskaźnika paliwa.