WIESMANN MF4 Roadster 2009-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

WIESMANN MF4 Roadster 2009-2010

Przejdź do galerii zdjęćWIESMANN MF4 Roadster 2009-2010

Gdy kryzys gospodarczy na świecie dobiegł końca, a pieniądze znów zaczęły krążyć, producenci samochodów zaczęli prezentować swoje nowe oferty. Wiesmann był jednym z nich, a model MF4 zadebiutował w 2009 roku.

Wiesmann starał się stworzyć roadstery z lat 60-tych, eliminując ich wady. Produkty tej marki były ręcznie budowane, a pod klasycznie wyglądającą karoserią inżynierowie zainstalowali nowoczesne technologie oraz silniki.

Zewnętrzny wygląd samochodu niewiele różnił się od jego poprzednika, modelu MF3 Roadster. Posiadał ten sam zaokrąglony przód z okrągłymi reflektorami, kierunkowskazami i lampami przeciwmgielnymi. Po długiej masce znajdowała się niewielka kabina, mieściła ona dwie dorosłe osoby, a za nią opadający tył z kolejnymi ośmioma okrągłymi światłami. Dach nie był całkowicie chowany pod pokrywą ani w specjalnym schowku. Pozostawał na zewnątrz, zakryty przypinanymi guzikami.

Wewnątrz, w przeciwieństwie do modelu MF3, zainstalowano elektryczne szyby. Cała deska rozdzielcza była skomplikowana, z siedmioma wskaźnikami na środkowej konsoli. Prędkościomierz i obrotomierz były duże, ale pozostałe wskaźniki były mniejsze i w większości przypadków bezużyteczne. Rzemiosło i materiały użyte w roadsterze były wysokiej jakości. Można było również zamówić kontrastowe szwy. Cały samochód był pojazdem na zamówienie.

Wiesmann zdecydował się współpracować z BMW w zakresie napędu swoich samochodów. Model MF4 był napędzany silnikiem V8 z naturalnym zassaniem, połączonym z ręczną skrzynią biegów. Na liście opcji znajdowały się sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów oraz siedmiobiegowa automatyczna skrzynia z podwójnym sprzęgłem. Lekki pojazd w połączeniu z mocnym silnikiem z BMW X5 4.8is zapewniał zdumiewające osiągi.

Nowy Wiesmann Roadster MF4: Doświadczenie Jazdy, Które Trudno Opisać

Od 3 marca 2009 roku oczy świata motoryzacji będą zwrócone na Genewę. Na 79. Targach Motoryzacyjnych producent samochodów sportowych Wiesmann zaprezentuje w hali 2, stoisko 1234 nowy Wiesmann Roadster MF4. Ten nowy model jest imponującym uzupełnieniem oferty firmy Wiesmann w zakresie samochodów sportowych z miękkim dachem. Z Wiesmann Roadster MF4 powstał całkowicie nowy samochód, który teraz dostępny jest obok klasycznego Wiesmann Roadster MF3. Jak wszystkie samochody sportowe Wiesmann, Roadster MF4 jest w pełni ręcznie wykonany.

Lato zapowiada się ekscytująco: Wiesmann Roadster MF4 wzbogaca ofertę Wiesmann o nowe, nieopisane doświadczenie jazdy pełne dynamiki i zwinności. Wiesmann Roadster MF4 ma charakterystyczny dźwięk silnika V8, który go napędza. Czym zatem różni się od innych samochodów? Oczywiście, ten nowy silnik zamienia Roadster MF4 w prawdziwą bestię, oferującą znakomite właściwości jezdne, takie jak nieodparta przyspieszenie i wyjątkowa zdolność do bezpośredniego przekazywania ogromnej mocy na drogę. Klient ma do wyboru dwa silniki: wysokomomentowy silnik V8 o pojemności 4,8 litra z mocą 367 KM (270 kW) oraz – ten sam silnik, który znajduje się w Wiesmann Roadster MF4-S – wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4,0 litra, dostarczający 420 KM (309 kW). Warianty skrzyń biegów na pewno przyspieszą tętno prawdziwych fanów samochodów sportowych: Oprócz ręcznej i sportowej automatycznej, dostępna jest także 7-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem w wersji 420 KM.

Niezależnie od tego, czy jedziesz łagodnie po zwykłej ulicy, czy intensywnie wzdłuż krętej drogi, niesamowita zwinność i dynamika jazdy MF4 są od razu zauważalne. Towarzyszy temu osiągi w klasie samej w sobie: Przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm i stosunku mocy do wagi wynoszącym 3,1 kg/KM, Roadster MF4-S przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Przyspieszenie boczne podczas pokonywania zakrętów przekazywane jest bezpośrednio do kokpitu, dzięki niskiemu położeniu fotela, tuż przed osią tylną. MF4 osiąga maksymalną prędkość 300 km/h. W trosce o bezpieczeństwo Wiesmann Roadster MF4 oparty jest na sztywnym nadwoziu monokokowym z aluminium z zintegrowanymi belkami ochronnymi i jest wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz standardowy ABS, który działa w połączeniu z systemem dynamicznej kontroli stabilności (DSC).

Nawet przykuwający uwagę wygląd zewnętrzny Wiesmann Roadster MF4 wyraża indywidualny styl i przewagę, umieszczając go w klasie samodzielnej. Pomimo ponadczasowego stylu, który został opracowany na podstawie Wiesmann Roadster, Roadster MF4 jest całkowicie nowym samochodem sportowym. Karoseria ma fascynująco wyraźne, zakrzywione linie i niepowtarzalny wygląd. Przód charakteryzuje się dużą kratką chłodnicy, typową dla samochodów Wiesmann, oraz okrągłymi reflektorami ksenonowymi. Z boku, charakterystyczne wyprofilowanie podkreśla zwinność pojazdu. Zgrabny, dynamiczny kształt tylnej klapy z podwójnym wydechem dodatkowo podkreśla sportowy wygląd Roadster MF4. Sensacyjny wygląd tego wyrafinowanego samochodu sportowego nie pochodzi tylko z estetyki: aerodynamika, doskonały rozkład masy i detale wykonane ręcznie podkreślają techniczną doskonałość jego konstrukcji. Oczywiście nie wspominając o słynnej indywidualności, jaką niesie Wiesmann.

W tym roku po raz pierwszy Wiesmann oferuje różne silniki dla dwóch modeli, MF4 i GT MF4. Jest to zaznaczone w klasyfikacji. Nowy Wiesmann Roadster będzie więc dostępny w wersji z silnikiem o mocy 367 KM oraz Wiesmann Roadster MF4-S z silnikiem o mocy 420 KM. Oba modele są dostępne w wersji z kierownicą po prawej lub lewej stronie.

4.8 V8 6MT (367 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4799 Cm3
Moc270 Kw @ 6300 Rpm
367 Hp @ 6300 Rpm
362 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy361 Lb-Ft @ 3400 Rpm
489 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna181 Mph (291 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18
Długość166.9 In (4239 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość48.4 In (1229 Mm)
Rozstaw osi98.7 In (2507 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika7.6 Cuft (215 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2901 Lbs (1316 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto13.9 Mpg Us (16.9 L/100Km)
Spalanie trasa30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Średnie spalanie21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Emisja CO2264 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.