Gdy kryzys gospodarczy na świecie dobiegł końca, a pieniądze znów zaczęły krążyć, producenci samochodów zaczęli prezentować swoje nowe oferty. Wiesmann był jednym z nich, a model MF4 zadebiutował w 2009 roku.
Wiesmann starał się stworzyć roadstery z lat 60-tych, eliminując ich wady. Produkty tej marki były ręcznie budowane, a pod klasycznie wyglądającą karoserią inżynierowie zainstalowali nowoczesne technologie oraz silniki.
Zewnętrzny wygląd samochodu niewiele różnił się od jego poprzednika, modelu MF3 Roadster. Posiadał ten sam zaokrąglony przód z okrągłymi reflektorami, kierunkowskazami i lampami przeciwmgielnymi. Po długiej masce znajdowała się niewielka kabina, mieściła ona dwie dorosłe osoby, a za nią opadający tył z kolejnymi ośmioma okrągłymi światłami. Dach nie był całkowicie chowany pod pokrywą ani w specjalnym schowku. Pozostawał na zewnątrz, zakryty przypinanymi guzikami.
Wewnątrz, w przeciwieństwie do modelu MF3, zainstalowano elektryczne szyby. Cała deska rozdzielcza była skomplikowana, z siedmioma wskaźnikami na środkowej konsoli. Prędkościomierz i obrotomierz były duże, ale pozostałe wskaźniki były mniejsze i w większości przypadków bezużyteczne. Rzemiosło i materiały użyte w roadsterze były wysokiej jakości. Można było również zamówić kontrastowe szwy. Cały samochód był pojazdem na zamówienie.
Wiesmann zdecydował się współpracować z BMW w zakresie napędu swoich samochodów. Model MF4 był napędzany silnikiem V8 z naturalnym zassaniem, połączonym z ręczną skrzynią biegów. Na liście opcji znajdowały się sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów oraz siedmiobiegowa automatyczna skrzynia z podwójnym sprzęgłem. Lekki pojazd w połączeniu z mocnym silnikiem z BMW X5 4.8is zapewniał zdumiewające osiągi.
Nowy Wiesmann Roadster MF4: Doświadczenie Jazdy, Które Trudno Opisać
Od 3 marca 2009 roku oczy świata motoryzacji będą zwrócone na Genewę. Na 79. Targach Motoryzacyjnych producent samochodów sportowych Wiesmann zaprezentuje w hali 2, stoisko 1234 nowy Wiesmann Roadster MF4. Ten nowy model jest imponującym uzupełnieniem oferty firmy Wiesmann w zakresie samochodów sportowych z miękkim dachem. Z Wiesmann Roadster MF4 powstał całkowicie nowy samochód, który teraz dostępny jest obok klasycznego Wiesmann Roadster MF3. Jak wszystkie samochody sportowe Wiesmann, Roadster MF4 jest w pełni ręcznie wykonany.
Lato zapowiada się ekscytująco: Wiesmann Roadster MF4 wzbogaca ofertę Wiesmann o nowe, nieopisane doświadczenie jazdy pełne dynamiki i zwinności. Wiesmann Roadster MF4 ma charakterystyczny dźwięk silnika V8, który go napędza. Czym zatem różni się od innych samochodów? Oczywiście, ten nowy silnik zamienia Roadster MF4 w prawdziwą bestię, oferującą znakomite właściwości jezdne, takie jak nieodparta przyspieszenie i wyjątkowa zdolność do bezpośredniego przekazywania ogromnej mocy na drogę. Klient ma do wyboru dwa silniki: wysokomomentowy silnik V8 o pojemności 4,8 litra z mocą 367 KM (270 kW) oraz – ten sam silnik, który znajduje się w Wiesmann Roadster MF4-S – wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4,0 litra, dostarczający 420 KM (309 kW). Warianty skrzyń biegów na pewno przyspieszą tętno prawdziwych fanów samochodów sportowych: Oprócz ręcznej i sportowej automatycznej, dostępna jest także 7-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem w wersji 420 KM.
Niezależnie od tego, czy jedziesz łagodnie po zwykłej ulicy, czy intensywnie wzdłuż krętej drogi, niesamowita zwinność i dynamika jazdy MF4 są od razu zauważalne. Towarzyszy temu osiągi w klasie samej w sobie: Przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm i stosunku mocy do wagi wynoszącym 3,1 kg/KM, Roadster MF4-S przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Przyspieszenie boczne podczas pokonywania zakrętów przekazywane jest bezpośrednio do kokpitu, dzięki niskiemu położeniu fotela, tuż przed osią tylną. MF4 osiąga maksymalną prędkość 300 km/h. W trosce o bezpieczeństwo Wiesmann Roadster MF4 oparty jest na sztywnym nadwoziu monokokowym z aluminium z zintegrowanymi belkami ochronnymi i jest wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz standardowy ABS, który działa w połączeniu z systemem dynamicznej kontroli stabilności (DSC).
Nawet przykuwający uwagę wygląd zewnętrzny Wiesmann Roadster MF4 wyraża indywidualny styl i przewagę, umieszczając go w klasie samodzielnej. Pomimo ponadczasowego stylu, który został opracowany na podstawie Wiesmann Roadster, Roadster MF4 jest całkowicie nowym samochodem sportowym. Karoseria ma fascynująco wyraźne, zakrzywione linie i niepowtarzalny wygląd. Przód charakteryzuje się dużą kratką chłodnicy, typową dla samochodów Wiesmann, oraz okrągłymi reflektorami ksenonowymi. Z boku, charakterystyczne wyprofilowanie podkreśla zwinność pojazdu. Zgrabny, dynamiczny kształt tylnej klapy z podwójnym wydechem dodatkowo podkreśla sportowy wygląd Roadster MF4. Sensacyjny wygląd tego wyrafinowanego samochodu sportowego nie pochodzi tylko z estetyki: aerodynamika, doskonały rozkład masy i detale wykonane ręcznie podkreślają techniczną doskonałość jego konstrukcji. Oczywiście nie wspominając o słynnej indywidualności, jaką niesie Wiesmann.
W tym roku po raz pierwszy Wiesmann oferuje różne silniki dla dwóch modeli, MF4 i GT MF4. Jest to zaznaczone w klasyfikacji. Nowy Wiesmann Roadster będzie więc dostępny w wersji z silnikiem o mocy 367 KM oraz Wiesmann Roadster MF4-S z silnikiem o mocy 420 KM. Oba modele są dostępne w wersji z kierownicą po prawej lub lewej stronie.