W połowie lat 80. europejski sektor aftermarketowy przeżywał rozkwit. Nowi tunerzy i specjaliści od części zamiennych zaczęli współpracować z wielkimi nazwiskami w przemyśle motoryzacyjnym. Niektórzy z nich zdobyli sławę i kontynuowali prace nad swoimi produktami, inni natomiast ponieśli porażkę.
Hans Albert-Zender rozpoczął swoją działalność w latach 70., z pomysłem, że elementy samochodowe mogą być pięknie zaprojektowane, aby podkreślić wizerunek kierowcy. W 1974 roku zaczął współpracować z Fordem i Volkswagenem przy różnych częściach i projektach. Przechodząc do 1999 roku, firma tuningowa Zender zaprezentowała sportowy coupé z dwoma drzwiami. Był to mały samochód sportowy z dwoma miejscami i wyglądem, który mógłby trafić do produkcji.
Silnik umieszczony centralnie to benzynowa jednostka VR6 o pojemności 2,8 litra od Volkswagena. Był połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów, przekazując moc wyłącznie na tylne koła. Mimo że samochód nigdy nie trafił do produkcji, stanowił zapowiedź tego, co duży producent mógłby stworzyć. Niemniej jednak ani Volkswagen, ani Audi nie podjęli się wprowadzenia prototypu do produkcji seryjnej. Audi TT było już bliskie uruchomienia serii produkcyjnej w tym czasie, a Volkswagen nie miał w planach żadnego sportowego projektu.