W 1989 roku, podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, niemiecki producent zaprezentował koncepcję Zender Fact 4.
Dwa lata później, z zamiarem produkcji i sprzedaży modelu, Fact 4 został przedstawiony na IAA we Frankfurcie.
Fact 4 Spider, zaprezentowany w 1991 roku, miał zmodyfikowane podwozie oraz inny silnik w porównaniu do samochodu koncepcyjnego. Podwozie z włókna węglowego zostało zastąpione stalowym, rurowym podwoziem, a silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem zamieniono na wolnossący silnik Audi V8 o pojemności 3,6 litra i mocy 250 KM.
Model był wynikiem dwuletniej ciężkiej pracy nad stworzeniem sportowego pojazdu w niższej cenie niż jego poprzednik, Fact 4 Biturbo. Nadwozie wciąż wykonane było z włókna węglowego i aramidowego, przy użyciu technologii sandwich, co sprawiło, że samochód był niezwykle lekki, a jednocześnie odporny. Drzwi Spidera ważyły zaledwie 2,6 kilograma.
Gunter Zillner był projektantem pojazdu i udało mu się stworzyć aerodynamiczną doskonałość. Kąty zostały zredukowane do minimum, a duży spojler Fact 4 został usunięty. W trosce o redukcję masy, boczne i tylne okna wykonano z pleksiglasu.