Jeśli BMW Z3 i Nissan 350 Z mieliby dziecko, powinno ono wyglądać jak Zender Straight 8. Jednak nazwa była fascynująca. Dlatego mały roadster nie miał silnika w układzie V8.
Po zakończeniu kariery wyścigowej Hans-Albert Zender założył własną firmę, aby opracowywać specjalne projekty dla producentów samochodów. Blisko współpracował z takimi markami jak Volkswagen, Opel, Alfa Romeo czy Ferrari. Celem jego działalności było połączenie stylu z osiągami, co udało mu się zrealizować w wielu projektach oferowanych producentom. Zender był producentem aut na zamówienie, który poświęcił swoją pasję i umiejętności inżynieryjne na rozwój pojazdów dopuszczonych do ruchu oraz prototypów. Zender reklamował swoją małą firmę dzięki niewielkiemu roadsterowi na rynku, ale pozostał on jedynie koncepcyjnym samochodem zaprezentowanym na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2001 roku.
Stworzony w nowym trendzie nowoczesnego designu, Straight 8 charakteryzował się długimi liniami i ostrymi krawędziami na masce. Jego pionowo zamontowane reflektory, cofnięte nad przednimi błotnikami, przypominały te z Forda StreetKa oraz stylizację Nissana 350Z. Para dużych wlotów powietrza z boku pomagała w chłodzeniu hamulców tarczowych, a płaska osłona z wlotami powietrza ułatwiała chłodzenie silnika. Bardzo nachylona szyba przednia nadawała pojazdowi wyjątkowo aerodynamiczny wygląd.
W środku mała kabina miała parę foteli i interesujący wygląd deski rozdzielczej. Zender zainstalował tylko obrotomierz przed kierowcą, podczas gdy prędkościomierz i inne wskaźniki przeniesiono na górę centralnej konsoli w starym stylu lat 30-tych.