Mała duńska firma Zenvo stworzyła drugą generację swojego supersamochodu. Pierwszy model nosił nazwę ST1, a drugi otrzymał nazwę TS1. Nadal jest dziwny, zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd pojazdu.
Wyprodukowano tylko 15 egzemplarzy pierwszej generacji ST1, z czego jeden spłonął podczas jazdy próbnej dla brytyjskiego programu telewizyjnego. Jednak mały producent samochodów nie zamknął swojego zakładu. Wrócił do rysunku i w 2017 roku wypuścił lepszy samochód. Nie skupiono się za bardzo na kosmicznym wyglądzie zewnętrznym, a bardziej na wnętrzu i aspektach inżynieryjnych.
Nie wprowadzono zbyt wielu zmian w modelu TS1 w porównaniu do ST1. Z przodu pojawiły się pary splitterów po bokach spoilera, a z tyłu zamontowano duże skrzydło. Ogólny kształt pozostał jednak ten sam.
W środku zastosowano mieszankę Alcantary, włókna węglowego, aluminium i skóry do sportowych foteli kubełkowych. Zegar rozdzielczy nie był już wyposażony w analogowe wskaźniki, lecz w wyświetlacz TFT. Jednostka infotainment zamontowana na centralnym słupku była większa i oferowała więcej opcji, w tym łączność Bluetooth.
Aspekty inżynieryjne były zupełnie inne. Podczas gdy ST1 był napędzany silnikiem V8 o pojemności 7,0 litra z doładowaniem mechanicznym i turbosprężarką, TS1 miał opracowany wewnętrznie silnik V8 o pojemności 5,8 litra z dwoma doładowaniami. Łączna moc wynosiła 1104 KM, a moc była przekazywana albo na 7-biegową skrzynię manualną, albo na 7-biegową automatyczną. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, TS1 wyposażony był w dyferencjał Torsen z ograniczonym poślizgiem.
Zenvo Automotive zaprezentowało model TS1 GT z okazji 10-lecia firmy na 87. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2017 roku.
Ten samochód to wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju model TS1 GT, który został stworzony specjalnie na 10-lecie firmy. Zenvo zaprojektowało i zbudowało ten pojazd, aby oddać hołd dziedzictwu firmy oraz jej duńskim założycielom. Historyczny model TS1 GT nazwano 'Sleipnir’ [wymowa: „Sleep-near”], na cześć ośmionożnego konia, którym jeździł Odin, król nordyckich bogów w starożytnej mitologii skandynawskiej. Sleipnir był 'najszybszym i najlepszym koniem wśród bogów i ludzi.’
Uznanie dla dziedzictwa Skandynawii i jego historycznego znaczenia nie kończy się na tym. Ten wyjątkowy TS1 GT został pomalowany na kolor 'Fjord Blue’ i wyróżniony miedziano-brązowymi pasami na masce oraz dachu samochodu, które wkomponowano w odsłonięte panele z włókna węglowego, a także kontrastującymi miedzianymi akcentami zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Użycie miedziano-brązowego koloru nawiązuje do technologicznych osiągnięć starożytnych Duńczyków w dziedzinie eksploracji, handlu i wymiany, która rozciągała się od Ameryki Północnej po Rosję i Bliski Wschód. W prehistorii Skandynawii brąz był najbardziej zaawansowanym materiałem dostępnym w tym czasie. Stosowano go w wielu zastosowaniach, w tym w projektowaniu i budowie rydwanów. Brąz był odpowiednikiem włókna węglowego w swojej epoce i stanowił techniczny postęp, który umożliwił niezrównany rozwój Wikingów oraz całego regionu skandynawskiego.
W regionie kontynuuje się stosowanie zaawansowanej technologii poprzez produkcję niektórych z najnowocześniejszych hiperaut na świecie. Wykorzystując lekkie włókno węglowe i inne materiały kompozytowe, a także unikalny napęd z ultra-szybką, zaawansowaną zmianą biegów, kontrolą trakcji i technologią ESC, jakość inżynierii Zenvo oraz precyzyjna jakość produkcji są godnymi następcami naszych innowacyjnych przodków.