Zenvo TSR-S 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Zenvo TSR-S 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćZenvo TSR-S 2018-Present

Trzeci model w ofercie Zenovo, niezwykle potężny TSR-S, został wprowadzony na rynek w 2018 roku.

Pierwszym modelem Zenovo był TS1 GT, samochód dopuszczony do ruchu drogowego. Drugim modelem był TSR, który był przeznaczony tylko na tor, a TSR-S to wersja TSR, która również mogła jeździć po ulicach.

Pod względem estetyki, TSR-S wyróżniał się niezwykle agresywnym i aerodynamicznym designem, z dużą centralną kratką chłodnicy, nowymi, lżejszymi reflektorami, dużymi agresywnymi kształtami, ogromnymi wlotami powietrza w masce oraz wlotem na dachu – wszystkie te elementy wizualne wyrażały potęgę.

Z tyłu najważniejszą atrakcją był ogromny aktywny tylny spojler, który obracał się na boki, aby zwiększyć docisk w zakrętach. Pod skrzydłem znajdował się agresywny tylny dyfuzor oraz duże rury wydechowe.

Aby zminimalizować wagę, TSR-S nie oferował żadnych luksusowych dodatków, nawet klimatyzacji, poduszek powietrznych czy radia. Prawie wszystko wykonano z włókna węglowego, a waga samochodu wynosiła zaledwie 1495 kg.

Wyposażony w 5,8-litrowy silnik z podwójną doładowaniem, ten egzotyczny pojazd miał pod maską nie mniej niż 1200 koni mechanicznych i osiągał prędkość 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Agresywny samochód był ograniczony do prędkości 325 km/h.

W środku znajdowały się fotele kubełkowe z włókna węglowego, zestawy pasów wyścigowych, mała wyścigowa kierownica oraz spersonalizowany system informacyjny – to wszystko, co można było zobaczyć.

TSR-S był bardzo ekskluzywny, ponieważ rocznie produkowano tylko 5 sztuk.

 Zenvo Automotive A/S (’Zenvo’), duńska firma zajmująca się produkcją samochodów wysokiej wydajności, zaprezentowała swój nowy model na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2018 roku. Zenvo TSR-S zajmuje miejsce pomiędzy modelem TS1 GT a jego torowym odpowiednikiem, TSR, łącząc fenomenalne osiągi na drodze z najwyższą ekskluzywnością.

Zenvo TSR-S to wersja drogowa modelu TSR – stąd 'S’ w nazwie modelu. Wyposażony w innowacyjne i efektowne aktywne skrzydło Centripetal Wing oraz opracowany wewnętrznie silnik V8 z podwójnym doładowaniem, produkcja TSR-S już się rozpoczęła w limitowanej serii pięciu samochodów rocznie.

Co wyróżnia ten samochód na tle konkurencji, to ręcznie regulowane ustawienia wydajności, w tym zmienna moc. Dodatkowo unikalna konstrukcja podwójnej skrzyni biegów umożliwia przełączanie pomiędzy standardową konfiguracją drogową a brutalnym mechanicznym przełożeniem wyścigowym, które zapewnia prawdziwe doznania z toru wyścigowego.

TSR-S został całkowicie przeprojektowany i przeszł inżynieryjne zmiany w celu osiągnięcia optymalnej wydajności aerodynamicznej. To, w połączeniu z ulepszonym aktywnym dyferencjałem tylnym oraz zaawansowanym systemem kontroli trakcji, sprawia, że TSR-S dostarcza niezrównanych osiągów na drodze, oferując naprawdę unikalne doświadczenie hypercara.

Troels Vollertsen, dyrektor techniczny i założyciel firmy, wyjaśnia: „Przy opracowywaniu TSR-S, najwyższa dedykacja i ambicja naszego zespołu doprowadziły nas do osiągnięcia bezprecedensowych poziomów inżynierii aerodynamicznej w samochodzie drogowym. Łącząc indywidualne cechy wydajności wyjątkowego hypercara TS1 GT z drapieżnym samochodem torowym TSR stworzyliśmy ostatecznego Zenvo. TSR-S to samochód na pokolenie, z naciskiem na nowoczesne technologie, które zdefiniują nowe granice w inżynierii motoryzacyjnej, i słusznie umieści go w najwyższych kręgach świata hypercarów.”

Skrzydło Centripetal: aktywny układ skrzydeł tylnych w trakcie oczekiwania na patent

Od momentu założenia w 2007 roku, Zenvo zdobyło reputację dzięki doskonałości inżynieryjnej i innowacji.

Bazując na tym fundamencie, zaawansowana analiza aerodynamiczna oraz wdrożenie zaawansowanego zarządzania przepływem powietrza w Zenvo TSR-S pomagają samochodowi generować ponad trzy razy więcej docisku niż TS1 GT. Kluczowym elementem jest dramatyczne skrzydło Centripetal Wing.

Nowatorskie tylne skrzydło ma dwie osie obrotu, co umożliwia mu działanie zarówno jako hamulec powietrzny, jak i stabilizator w zakrętach. Kiedy TSR-S pokonuje zakręt, skrzydło obraca się względem podłużnej osi pojazdu. Generuje to wewnętrzną siłę w połączeniu z konwencjonalnym dociskiem, zwiększając przyczepność wewnętrznych opon i stabilność w zakrętach.

Vollertsen wyjaśnia: „Skrzydło Centripetal to wyjątkowy rozwój, który pozwala na zwiększenie przyczepności oraz wyższe prędkości w zakrętach. Podczas gdy większość supersamochodów osiąga optymalny docisk w zakrętach tylko przy określonej prędkości, wielowarstwowa funkcja skrzydła dystrybuuje docisk w innowacyjny sposób, zapewniając optymalną ilość przyczepności w zakrętach przy dowolnej prędkości. Podnosząc w celu zwiększenia docisku, skrzydło również nachyla się w zakręcie – na przykład podnosząc lewą stronę skrzydła przy skręcie w lewo i odwrotnie, aby skierować pojazd do wewnątrz zakrętu, zapewniając wyjątkową stabilność i przyczepność.”

Nazwa 'Centripetal’ odnosi się bezpośrednio do siły dośrodkowej, znanej również jako siła 'dążąca do środka’. Kiedy znajduje się w całkowicie poziomej pozycji, konwencjonalne tylne skrzydło generuje docisk prostopadły do poziomej pozycji skrzydła: absolutnie pionowy. Kiedy skrzydło dośrodkowe nachyla się od absolutnie poziomego, docisk pozostaje prostopadły do płaszczyzny skrzydła, generując w ten sposób siłę dośrodkową. Ta siła dośrodkowa zmniejsza tendencję tyłu do utraty przyczepności – cecha inherentna dla samochodu z silnikiem umieszczonym w środku.

Dodatkowo, wysoki punkt obrotu skrzydła pozwala mu działać jako dodatkowy tylny stabilizator. To zapewnia dodatkową przyczepność wewnętrznemu kołu, zmniejszając ryzyko utraty przyczepności z tyłu, jednocześnie zwiększając docisk na wewnętrznym kole. Skrzydło działa również jako hamulec powietrzny, gdy jest w pełni obrócone w pozycji pionowej.

Zaawansowany projekt aerodynamiczny

Rozwój aerodynamiczny Zenvo TSR-S skoncentrowano na zapewnieniu bezprecedensowej dynamiki jazdy. Tylne skrzydło dośrodkowe to tylko jeden z wielu elementów nowego, kompleksowego pakietu aerodynamicznego. Inne unikalne i innowacyjne cechy współpracują, aby poprawić stabilność, zachowanie w zakrętach i hamowanie.

Nowy przedni splitter zaprojektowano, aby poprawić rozkład docisku z przodu na tył, generując docisk z przodu i kierując powietrze do podwozia. Przedni zderzak został zaktualizowany wraz z wylotami obudowy przednich kół. Razem stabilizują powietrze wokół przednich kół i kierują je do intercoolerów. Jednocześnie wyloty obudowy przednich kół wyciągają powietrze z przedniego podwozia, poprawiając docisk i zmniejszając opory.

Tylny układ nadwozia samochodu przeszedł istotne aktualizacje, w tym air scoop inspirowany LMP1, nowy dyfuzor oraz autorskie aktywne tylne skrzydło. Dyfuzor został zoptymalizowany, aby wyciągać powietrze z podwozia i zmniejszać tzw. „wake” z tylnych opon w celu zwiększenia stabilności.

Kasper Berthu Damkjær, starszy specjalista w dziedzinie mechaniki płynów i założyciel Aerotak ApS, uczestniczył w rozwoju aerodynamiki TSR-S. „Koncepcja skrzydła koncentruje się na dostarczaniu wysokiego docisku, jednocześnie zwiększając obciążenie opon wewnętrznych podczas pokonywania zakrętów,” mówi Damkjær. „Konwencjonalne ruchome skrzydła i konstrukcje klapek, skupione na obciążeniu opon wewnętrznych, działają na zasadzie kary, gdzie docisk zwiększa się na wewnętrznej sekcji zakrętu, ale nie na zewnętrznej.

„Koncepcja skrzydła TSR-S jest w stanie utrzymać wysoki docisk i generować dużą siłę skierowaną do wewnątrz. Kiedy skrzydło jest nachylone, docisk zmniejsza się tylko o 3%, podczas gdy siła skierowana do wewnątrz wynosi 30% docisku skrzydła.”

Zaawansowane inżynieria zapewnia spersonalizowane cechy jazdy dla Zenvo TSR-S

Zenvo zyskało reputację wśród entuzjastów hypercarów na całym świecie, oferując klientom prawdziwie unikalne połączenie mocy, wydajności i prestiżu. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych z włókna węglowego oraz unikalnych układów napędowych, jakość inżynieryjna Zenvo oraz precyzyjna jakość produkcji są godnymi następcami innowacyjnych przodków Danii.

Zenvo TSR-S zbliża się do prawdziwego samochodu wyścigowego, który nadal można prowadzić na drogach publicznych, łącząc fenomenalne możliwości prowadzenia z najwyższą ekskluzywnością. TSR-S ma dwa oblicza – może dostarczyć kierowcom użytecznego, łatwego w prowadzeniu hypercara na drogę, ale również ma potencjał, by zmienić cechy samochodu, z licznymi regulowanymi ustawieniami wydajności, które mogą przekształcić go w samochód wyścigowy.

Istnieją trzy ustawienia – Minimum (700 KM), IQ i Maksimum (1177 KM). IQ to autonomiczne ustawienie, które sprytnie zapewnia cechy jazdy 'samochodu wyścigowego na drodze’. Zaawansowany system kontroli trakcji nieustannie ocenia przyczepność opon na drodze i odpowiednio ogranicza moc. Gdzie tylko pozwala na to przyczepność, ustawienie IQ zapewnia maksymalne moc do tylnych kół zawsze, gdy to możliwe.

Dla kierowcy to doświadczenie wynikające z dwóch odmiennych ustawień skrzyni biegów sprawia, że ten samochód działa jak prawdziwe auto wyścigowe. Skrzynia biegów składa się z 7-biegowej skrzyni z łopatkami z przekładniami zębatymi o spiralnym cięciu. Ustawienie może przełączać się między standardową skrzynią biegów drogową a operacją skrzyni wyścigowej – rozwój, który jest unikalny dla Zenvo.

W trybie Wyścig, brutalna mechaniczna zmiana biegów jest jedną z najszybszych istniejących skrzyń biegów. W trybie Droga zmiana biegów jest elektroniczna, z czujnikami regulującymi przełożenie, aby zlikwidować szorstkość, która często występuje w tradycyjnych skrzyniach wyścigowych, co zapewnia bardziej relaksującą jazdę w codziennym użytkowaniu.

Stylizacja zewnętrzna ukierunkowana na wydajność – inspirowana naturą

Zenvo TSR-S czerpie z potężnej duńskiej filozofii projektowania poprzednich sukcesów Zenvo i uzupełnia je w nowych sposobach. Na przykład, przenikliwe reflektory, inspirowane ostrooką orlicą polującą na swoje ofiary, wzmacniają nowo zaprojektowane włókno węglowe, co dodaje im celowego stylu. Agresywnie umięśnione kontury profilu bocznego również odzwierciedlają potęgę natury, przypominając lwa skrytego na łapach, gotowego do działania.

Nowe reflektory wyposażone są w lampy Bi-LED oraz światła dzienne, kierunkowskazy i kanały powietrzne redukujące opory. Ta konfiguracja została opracowana, aby zminimalizować wagę i dodać znaczącego efektu wizualnego, sprawiając, że przód Zenvo TSR-S wygląda jeszcze bardziej agresywnie i zdecydowanie w porównaniu do oryginalnego TS1 GT.

Tak jak obudowa reflektorów, nowa rama tylnych świateł zawiera wlot powietrza odprowadzającego powietrze z obudowy tylnych kół. Tylne światła zostały zredukowane do jednej jednostki zamkniętej po każdej stronie, aby zaoszczędzić na wadze – z tyłu znajduje się nawet tylko jedna lampa rejestracyjna, co podkreśla dbałość o szczegóły ze strony inżynierów Zenvo w dążeniu do zmniejszenia wagi.

Historia wnętrza – inspirowana dziedzictwem wyścigowym

Każdy szczegół minimalistycznego wnętrza TSR-S, skoncentrowanego na kierowcy, odzwierciedla ogólną filozofię ukierunkowaną na wydajność samochodu torowego. Zbędna waga została usunięta z kokpitu: w ostatecznej konfiguracji samochód nie ma systemu audio ani głośników, nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, poduszek powietrznych ani mechanicznie sterowanych siedzeń, chociaż klienci mogą określić dowolny poziom wyposażenia, jaki pragną.

Kontynuując temat wysokiej wydajności, materiały i wykończenie są inspirowane wyścigami. Kierownica ma przełącznik, który został bezpośrednio zaadoptowany z wyścigów, podczas gdy ręcznie robione muszle siedzeń Zenvo TSR-S są pokryte lekkim, 3D materiałem wypełnionym tkaniną, zaprojektowanym w celu redukcji ciepła od kierowcy oraz przylegającego do kombinezonu wyścigowego Alcantary i mogą być wyposażone w sześciopunktowe pasy wyścigowe.

Wszystkie powierzchnie zostały odsłonięte, aby pokazać strukturalne włókno węglowe, a części tapicerowane Alcantarą tylko tam, gdzie jest to niezbędne do wyeliminowania odblasków w przedniej szybie. W przeciwieństwie do TS1 GT – gdzie Zenvo oferuje szeroki wybór metali szlachetnych dla wszystkich części wykończeniowych obrabianych CNC – TSR-S ma czarne anodowane aluminiowe wykończenie, które podkreśla wyścigowy klimat kabiny – chociaż klienci mogą wybrać swoje własne kolory, jeśli chcą.

Grafika wyświetlacza zestawu wskaźników została całkowicie przeprojektowana dla TSR-S, oferując poziomy licznik obrotów inspirowany retro wyścigowymi pojazdami z lat 80-tych oraz centralny wskaźnik wyboru biegów. Prostota wyświetlacza odzwierciedla minimalistyczny charakter samochodu i podkreśla dla kierowcy najważniejsze informacje, które potrzebują podczas szybkiej jazdy, takie jak aktualny bieg oraz obroty silnika.

Zaprojektowane na miarę w każdym detalu

Łącznie rocznie przypisano pięć samochodów, co czyni mało prawdopodobnym, aby właściciele kiedykolwiek spotkali inne Zenvo w terenie. Unikalne w ekskluzywnym świecie posiadania hypercarów, Zenvo oferuje swoim klientom spersonalizowany zestaw graficzny umieszczony pod lakierem o wysokim połysku na panelach z włókna węglowego, z użyciem skrupulatnego procesu wykonywanego przez mistrzów rzemiosła. Na przykład, samochód pokazowy TSR-S zaprezentowany w Genewie ma unikalną grafikę, która zawiera elementy logo Zenvo. Gładka grafika zaczyna się na masce, kontynuuje przez dach i kończy na tylnej części, w tym na skrzydle Centripetal.

Peter Van Rooy, dyrektor marketingu Zenvo, wyjaśnia: „Jak w przypadku wszystkich naszych samochodów, Zenvo TSR-S jest w 100% duńskim projektem i ręcznie produkowanym w ekstremalnie ograniczonej liczbie. Każdy samochód jest w pełni możliwy do personalizacji i budowany na zamówienie, dostosowany zgodnie z precyzyjnymi specyfikacjami wymagającego klienta. Na przykład, małe detale mogą sugerować narodowość właściciela, takie jak subtelne przedstawienie flagi ich kraju w wyznaczonych miejscach w kokpicie, komorze silnika i grafice zewnętrznej. Nazywamy to 'Patriotycznym Posiadaniem’, a przypomina to pojazdy dziedzictwa, takie jak oryginalne Mini, które nosiły naklejki z brytyjską flagą.”

Zenvo TSR-S celebruje również szersze cuda natury, co zostało zaprezentowane w modelu na Genewę w lśniącym wykończeniu „Laguna Roja”, które reprezentuje bogate odcienie słodkowodnej „Czerwonej Laguny” w Chile. Ten oszałamiający kolor jest podkreślony przez pomarańczowe akcenty symbolizujące temat sportów motorowych.

Najważniejsze cechy techniczne Zenvo TSR-S

Konfiguracja: 2-drzwiowy, 2-miejscowy, samochód sportowy z silnikiem umieszczonym w środku, z napędem na tylne koła
Nadwozie: Całe z włókna węglowego
Podwozie: Lekkie stalowo-aluminiowe pół- monokok, przednie i tylne stalowe podwozia wyścigowe.
Silnik: Zenvo 5,8-litrowy silnik V8 flatplane wysokiej obrotowości z Podwójnymi Odśrodkowymi Sprężarkami i sekwencyjnym wtryskiem paliwa.
Maksymalna moc: 1177 KM
Skrzynia biegów: 7-biegowa skrzynia z łopatkami z przekładniami zębatymi o spiralnym cięciu
Prędkość maksymalna: 325 km/h (202 mph) elektronicznie ograniczona
Przyspieszenie
0-100 km/h (0-62 mph) w 2,8 sekundy
0-200 km/h (0-124 mph) w 6,8 sekundy
Długość: 4815 mm
Szerokość: 2038 mm (bez lusterek)

5.8L V8 7AT (1177 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5800 Cm3
Moc877.7 Kw @ 7100 Rpm
1193.3 Hp @ 7100 Rpm
1177 Bhp @ 7100 Rpm
Moment obrotowy840 Lb-Ft @ - Rpm
1139 Nm @ - Rpm
Układ paliwowySekwencyjny Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna202 Mph (325 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35-20/325/30-21
Długość189.6 In (4816 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość47.2 In (1199 Mm)
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.