Silniki 2.0 TDI – co musisz wiedzieć, zanim kupisz?
Jeśli myślisz o zakupie samochodu z silnikiem 2.0 TDI, koniecznie przeczytaj ten artykuł! Te jednostki napędowe, choć popularne w Europie, kryją w sobie pewne pułapki, które mogą zaskoczyć niejednego kierowcę.
Gdzie znajdziesz silniki 2.0 TDI?
Silniki 2.0 TDI były montowane w wielu modelach, w tym:
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Tiguan
- Volkswagen Touran
- Audi A3, A4, A6
- Skoda Octavia, Superb
- Seat Leon
Co się kryje za problemami?
Mimo że te silniki mają reputację niezawodnych, coraz więcej kierowców zgłasza poważne awarie przy stosunkowo niskich przebiegach. Problemem jest pewien konstrukcyjny defekt, o którym producent wie, ale rzadko pokrywa koszty naprawy. Koszt wymiany silnika może wynieść nawet ponad 10 tys. zł!
Jakie problemy najczęściej występują?
Oto kilka najczęstszych usterek:
- Uszkodzenia układu tłoków i zaworów: Często wynikają z niewłaściwego smarowania.
- Zaburzenia w działaniu zaworu EGR: Zbyt duża ilość spalin trafiająca do komory spalania prowadzi do uszkodzeń głowicy cylindrów.
- Problemy z filtrem DPF: Zapychanie się filtra prowadzi do przegrzewania silnika i uszkodzeń turbosprężarki.
Jak dbać o silnik 2.0 TDI?
Aby cieszyć się długą żywotnością silnika, oto kilka wskazówek:
- Regularnie wymieniaj olej – nawet co 15 tys. km!
- Unikaj krótkich tras – dłuższe przejazdy są kluczowe dla prawidłowego działania silnika.
- Rozważ modernizację modułu EGR.
- Wybierz większą chłodnicę powietrza doładowującego, jeśli masz nowszą wersję TDI.
Podsumowanie
Silniki 2.0 TDI mogą być dobrym wyborem, ale pamiętaj o ich potencjalnych problemach. Z odpowiednią dbałością i świadomością, można uniknąć wielu kosztownych napraw! Jeśli masz już taki pojazd, sprawdź, czy nie występują u Ciebie objawy, które mogą wskazywać na awarię, i reaguj odpowiednio!