Toyota planuje znaczący wzrost produkcji elektryków do 2027 roku: 15 modeli i milion aut rocznie

Toyota planuje znaczący wzrost produkcji elektryków do 2027 roku: 15 modeli i milion aut rocznie

Toyota wkracza na rynek elektromobilności z impetem

Witaj w erze elektrycznych samochodów! Toyota, dotychczas spóźniony gracz na rynku EV, zapowiada prawdziwą rewolucję. Planuje zwiększyć swoją ofertę pojazdów elektrycznych z pięciu modeli do aż 15 do 2027 roku! To nie wszystko – firma chce wyprodukować milion elektryków rocznie do 2027, a to oznacza siedmiokrotny wzrost produkcji w porównaniu do roku 2024.

W 2023 roku Toyota sprzedała na całym świecie tylko 140 tysięcy elektryków, co, mimo 34% wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim, wciąż pozostaje daleko w tyle za liderami rynku: Teslą (1,79 miliona sprzedanych egzemplarzy) oraz BYD (1,76 miliona).

Dlaczego nagły zryw?

Możesz pomyśleć, że Toyota stawia wszystko na jedną kartę w momencie, gdy popyt na EV wyraźnie spada, a inni producenci przemyślają swoje strategie. Jednak Toyota nie zamierza oddać pola konkurencji. W końcu to numer jeden w branży z uzasadnionych powodów!

Nowe plany produkcji

  • W październiku 2025 ruszy produkcja elektrycznej wersji popularnego modelu Hilux w Tajlandii.
  • W 2026 roku zakłady w Kentucky i Indianie w USA rozpoczną produkcję SUV-ów z trzema rzędami siedzeń.
  • Do 2030 roku tajlandzki rząd planuje, aby EV stanowiły 30% krajowej produkcji samochodów.

Rozwój produkcji w USA, Tajlandii i Argentynie jest odpowiedzią na zmiany w polityce celnej, w tym na nałożone przez USA cła na importowane pojazdy. Dzięki temu Toyota będzie mogła szybciej dostarczać samochody do klientów oraz zminimalizować ryzyko związane z kursami walut.

Produkcja i nowości

Wśród nowości, które wkrótce pojawią się na rynku, znajdziemy:

  • C-HR+ z zakładów w Takaoka, Japonia – premiera we wrześniu 2025.
  • Nowa generacja Lexusa EV z zakładów w Tahara – debiut w sierpniu 2027.
  • Nowy SUV Toyoty stworzony we współpracy z Subaru – planowana produkcja w lutym 2026.

W Chinach z kolei Toyota stawia na tańsze modele. Nowy SUV bZ3X, który zadebiutował na rynku, kosztuje zaledwie 109,800 yuanów i w ciągu godziny zdobył ponad 10,000 zamówień. To dowód na to, że konkurencja na rynku EV w Chinach staje się coraz bardziej zażarta.

Podsumowanie

To, co obserwujemy, to nie tylko ambitne plany Toyoty, ale także odpowiedź na zmieniające się realia rynku. Zwiększenie produkcji, ekspansja na nowe rynki i innowacyjne modele to kroki, które mogą zapewnić Toyocie utrzymanie pozycji lidera w tej dynamicznej branży. Czy Toyota zdobędzie serca kierowców elektryków? Czas pokaże!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.