VinFast redukuje sieć dealerską w Europie: dramatyczne wyniki sprzedaży i zamknięcia na horyzoncie

VinFast redukuje sieć dealerską w Europie: dramatyczne wyniki sprzedaży i zamknięcia na horyzoncie

VinFast: Ambitne plany, ale rzeczywistość w Europie nieco inna

VinFast – Wietnamska marka z wielkimi marzeniami

Parę lat temu, wietnamski producent samochodów VinFast postanowił podjąć wyzwanie i zadebiutować na europejskich rynkach. Z ambitnym planem, wspieranym przez potężny konglomerat Vingroup, marka ta chciała wstrząsnąć światem pojazdów elektrycznych. W 2022 roku, podczas targów EVS 35 w Oslo, zaprezentowano elektryczne SUV-y VF8 i VF9, które wzbudziły spore zainteresowanie.

Debiut, który nie przyniósł oczekiwanych rezultatów

Choć początkowy szum wokół VinFast był obiecujący, rzeczywistość szybko zweryfikowała oczekiwania. Zamiast sukcesu, młoda marka zaczęła borykać się z poważnymi problemami. Jak podaje francuski portal AutoPlus, w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku, dilerzy VinFast w Francji sprzedali jedynie sześć samochodów!

Statystyki sprzedaży w Europie

Kraj Liczba sprzedanych samochodów
Francja 6
Niemcy brak danych
Holandia brak danych

Zmiany na horyzoncie

W obliczu katastrofalnych wyników sprzedaży, zarząd VinFast podjął decyzję o zamknięciu wszystkich salonów i punktów serwisowych w Europie do 9 maja 2025 roku. Co ciekawe, 90% pracowników w Europie zostanie zwolnionych. To nie koniec zmian, bo VinFast zamierza przejść na model sprzedaży zewnętrznych dystrybutorów, co powinno pomóc w obniżeniu kosztów.

Nowa strategia sprzedaży

  • Współpraca z zewnętrznymi dystrybutorami
  • Podpisanie umowy z firmą Autohaus Hübsch w Niemczech
  • Współpraca z firmą LKQ w Holandii

Czy VinFast ma szansę na przetrwanie?

Pomimo że w 2024 roku VinFast sprzedał na całym świecie ponad 97 tys. pojazdów elektrycznych, ich straty netto wyniosły 3,2 miliarda dolarów. Wietnamski producent musi teraz poważnie zastanowić się nad swoją przyszłością w Europie, gdzie konkurencja jest znacznie bardziej zaciekła niż w rodzinnych stronach.

Co poszło nie tak?

  • Brak doświadczenia na rynku europejskim
  • Nieodpowiednia strategia marketingowa
  • Silna konkurencja ze strony innych producentów

Podsumowując, VinFast zderzył się z rzeczywistością i musi teraz podjąć męskie decyzje, aby nie tylko przetrwać, ale i zyskać zaufanie europejskich konsumentów. Czas pokaże, czy ich nowe podejście przyniesie oczekiwane rezultaty.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.