Volkswagen ID. Buzz GTX 2025: Sportowy wygląd, ale bez prawdziwej dynamiki

Przeczytaj w: 3 minut/y

Volkswagen ID. Buzz GTX – czy naprawdę potrzebujemy sportowego vana?

Na pierwszy rzut oka

Volkswagen ID. Buzz GTX to nowa wersja jednego z najbardziej charakterystycznych vanów na rynku. Jego wygląd z pewnością przyciąga uwagę – nowoczesna interpretacja ikonicznego VW busa w połączeniu z kolorystyką Cherry Red/Mono Silver to prawdziwa uczta dla oczu. Ale czy to wystarczy, aby go kupić?

Co w środku?

Wnętrze ID. Buzz GTX to prawdziwa przestrzeń dla rodziny. Oto kilka kluczowych zalet, które warto podkreślić:

  • Przestronność – sześć foteli, z wygodnymi siedzeniami w stylu kapitańskim.
  • Panoramiczny dach, który dodaje lekkości i przestronności.
  • 30 kolorów ambientowego podświetlenia w kabinie.

Jednak, jak to często bywa, praktyczność ma swoje ograniczenia. Bagażnik przy pełnym obłożeniu nie jest za duży – wystarczy na zakupy, ale na dłuższe wyjazdy może być problematyczny.

Pod maską – co się zmieniło?

GTX zyskał nowy napęd, który produkuje 335 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Brzmi imponująco, ale pamiętajmy, że ten van waży prawie 2,8 tony! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,1 sekundy, co jest wynikiem lepszym o 1,6 sekundy w porównaniu do standardowego modelu. Mimo to, w praktyce, nie czuć tej różnicy. Van nie lubi sportowego stylu jazdy, a w zakrętach sprawia wrażenie, jakby był zbyt ciężki.

Jak jeździ?

Próby dynamicznej jazdy szybko pokazują, że GTX nie jest stworzony do szaleństw na krętych drogach. Oto kilka spostrzeżeń:

  • Wysoka masa pojazdu sprawia, że trudno mu utrzymać stabilność w zakrętach.
  • Brak wyraźnej informacji zwrotnej od układu kierowniczego.
  • Duże koła wpływają na komfort jazdy, co jest zaskakujące w vanie, który powinien być relaksujący.

Efektywność i zasięg

GTX, mimo większej mocy, nie zachwyca efektywnością. W rzeczywistości zasięg wynosi około 210 mil, co jest niższym wynikiem niż w standardowym modelu. Oto, co warto wiedzieć:

  • Na autostradzie zasięg może być jeszcze niższy.
  • W trybie regeneracji energii brak możliwości korzystania z jazdy jedną pedałem.
  • Ładowanie 185 kW jest imponujące, ale nie rekompensuje słabszego zasięgu.

Czy warto wydać więcej?

Cena startowa GTX wynosi około 67 535 funtów za model pięcioosobowy. Wersja sześciomiejscowa to tylko 150 funtów więcej. Warto rozważyć również siedmiomiejscowy model, który ma zasięg 295 mil dzięki większej baterii 86 kWh.

Podsumowując

ID. Buzz GTX to samochód pełen uroku, który przyciąga wzrok, ale czy naprawdę potrzebujemy sportowego vana? Jeśli szukasz funkcjonalności i komfortu, może lepiej zdecydować się na mniej wydajny model. A może po prostu warto poczekać na lepsze oferty?

Na koniec warto wspomnieć, że Volkswagen oferuje do 30 000 mil darmowego ładowania na okres trzech lat przy zakupie ID. Buzz, co może być kuszącą zachętą do zakupu.

Subscribe
Powiadom o
guest


0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.