Volkswagen ID. Buzz wycofany z rynku USA z powodu zbyt wygodnych foteli trzeciego rzędu

Volkswagen ID. Buzz wycofany z rynku USA z powodu zbyt wygodnych foteli trzeciego rzędu

Volkswagen ID. Buzz w tarapatach! Co z tymi kanapami?

Wstęp do elektryzującej historii

Jak to mówią, nie ma rzeczy idealnych. Nawet elektryczny minivan Volkswagen ID. Buzz, który miał być rewolucją na rynku, napotkał nieoczekiwane problemy. Co się stało? Otóż, tylna kanapa okazała się zbyt wygodna! Tak, dobrze przeczytałeś. Zamiast zachwytów, mamy do czynienia z wstrzymaniem sprzedaży i przymusową akcją serwisową. Jak to możliwe? Sprawdźmy!

Co takiego się wydarzyło?

Amerykańska Krajowa Rada ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) postanowiła przyjrzeć się bliżej Volkswagenowi. Zarzuciła mu złamanie przepisów związanych z bezpieczeństwem pasażerów. Co dokładnie poszło nie tak? Przede wszystkim wymiary foteli trzeciego rzędu w ID. Buzz. Zamiast dwóch, mogą one sugerować, że zmieści się tam trzech pasażerów!

Dlaczego to takie ważne?

W przypadku wypadku, osoba siedząca na łączeniu dwóch osobnych siedzisk jest narażona na poważne obrażenia. NHTSA uznała, że ta sytuacja jest nie do przyjęcia. Mimo że ID. Buzz zdobył 5 gwiazdek w europejskich testach NCAP, to w USA musi spełniać inne normy.

Co teraz?

  • Volkswagen wstrzymał sprzedaż ID. Buzz w USA.
  • 5637 egzemplarzy sprzedanych w USA oraz 771 w Kanadzie trafi do serwisu.
  • Planowane są modyfikacje w trzecim rzędzie siedzeń, by dostosować je do wymogów NHTSA.

Jakie zmiany zostaną wprowadzone?

W ramach akcji naprawczej Volkswagen zamontuje dodatkowe maskownice, które ograniczą ilość miejsca w trzecim rzędzie do szerokości dozwolonej dla dwóch pasażerów. Co więcej, w przyszłych modelach pojawią się przekonstruowane fotele trzeciego rzędu od dostawcy Faurecia.

Podsumowanie

Choć sytuacja wydaje się absurdalna, to pokazuje, jak ważne są regulacje dotyczące bezpieczeństwa. Volkswagen musi dostosować się do wymogów rynku amerykańskiego, aby móc wrócić na szczyt sprzedaży. W końcu, kto nie marzy o bezpiecznym i wygodnym elektrycznym minivanie?

Co myślisz o tej sytuacji?

Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach! Czy uważasz, że regulacje są zbyt surowe, czy może wręcz przeciwnie – są niezbędne dla bezpieczeństwa pasażerów?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.