Dacia Duster pierwszej generacji: Warto kupić czy lepiej unikać? Ekspert ocenia ryzyka i korzyści

Dacia Duster pierwszej generacji: Warto kupić czy lepiej unikać? Ekspert ocenia ryzyka i korzyści

Dacia Duster I – czy to wciąż dobry wybór na rynku wtórnym?

Dacia Duster pierwszej generacji to auto, które mimo upływu lat wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Ceny za wersje używane nie spadają poniżej 25 tys. zł, a wersje z napędem na obie osie mogą kosztować nawet 30 tys. zł. Co sprawia, że ten rumuński SUV wciąż jest tak pożądany? Zapytaliśmy mechanika o jego opinię, a także o to, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Dlaczego Duster zdobył serca kierowców?

Dacia Duster I był prawdziwym hitem, oferując spory SUV za rozsądne pieniądze. W cenie nieco ponad 40 tys. zł można było mieć auto z wysokim prześwitem, które radziło sobie z jazdą w terenie. A co najważniejsze – prostą, znaną z Renault mechanikę, która zachęcała do zakupu nawet najbardziej ostrożnych kierowców. Ale co się zmieniło przez lata?

Opinie mechanika

Poprosiliśmy Bartłomieja Rosołowskiego, właściciela serwisu Auto Rosołowski, o jego zdanie na temat Dustera. Oto, co powiedział:

  • Korozja: Duster jest lepiej zabezpieczony przed korozją niż inne modele, ale warto sprawdzić podwozie w starszych egzemplarzach.
  • Lakiery: Dacia używa miękkich lakierów, które łatwo uszkodzić, więc warto zwrócić na to uwagę.
  • Użytkowanie w terenie: Jeśli auto było intensywnie eksploatowane w trudnych warunkach, może mieć więcej problemów, zwłaszcza wersje z napędem AWD.

Wybór silnika – co warto wiedzieć?

Duster oferował różne jednostki napędowe, a oto te, które mechanik poleca:

  • Silniki benzynowe: Najlepszym wyborem są wolnossące jednostki 1.6 16V (105 KM) i 1.6 SCe (115 KM). Obydwa mają swoje zalety, a instalacja gazowa nie przysparza większych problemów, pod warunkiem regularnej konserwacji.
  • Silniki diesla: Silnik 1.5 dCi (86 i 90 KM) jest preferowany, a wersje te nie mają problemów z panewkami. Warto jednak regularnie wymieniać olej.
  • Unikaj: Silnika 1.2 TCe o mocy 125 KM – to skomplikowana jednostka, która może sprawiać kłopoty.

Co może pójść nie tak?

Jak w każdym aucie, także w Dusterze, zdarzają się pewne problemy. Oto kilka, na które warto zwrócić uwagę:

  • W dieslu 1.5 dCi mogą wystąpić problemy z wtryskiwaczami – lepiej stawiać na nowe części.
  • W silnikach benzynowych mogą pojawić się problemy z cewkami zapłonowymi oraz zabrudzoną przepustnicą.
  • Skrzynie biegów po większych przebiegach mogą wymagać remontu, co wiąże się z kosztami rzędu 3-4 tys. zł.

Podsumowanie

Dacia Duster I generacji może być wciąż interesującym wyborem na rynku wtórnym, o ile dokładnie sprawdzisz stan techniczny pojazdu. Pamiętaj, że kluczowe jest odpowiednie użytkowanie i konserwacja, co pozwoli cieszyć się tym SUV-em przez długie lata. A jeśli zdecydujesz się na zakup, miej na uwadze, że im lepsza historia serwisowa, tym mniejsze ryzyko problemów w przyszłości!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Dacii Duster? A może masz swoje doświadczenia z tym modelem? Podziel się nimi w komentarzach!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.